eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tomaszów Mazowiecki › Budowa parkingu przy rezerwacie Niebieskie Źródła - elementem ograniczającym presję turystów

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-02-22

Tomaszów Mazowiecki: Budowa parkingu przy rezerwacie Niebieskie Źródła - elementem ograniczającym presję turystów
Numer ogłoszenia: 52468 - 2012; data zamieszczenia: 22.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina - Miasto Tomaszów Mazowiecki , ul. POW 10/16, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, woj. łódzkie, tel. 44 724 23 11, faks 44 724 43 59.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tomaszow-maz.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa parkingu przy rezerwacie Niebieskie Źródła - elementem ograniczającym presję turystów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano - montażowych związanych z budową parkingu przy Rezerwacie Niebieskie Źródła, z wjazdem od ul. Frycza Modrzewskiego w Tomaszowie Mazowieckim. Roboty realizowane będą zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę Nr 296/11 z dnia 09.06.2011r. znak: WAB.6740.234.2011 wydaną przez Starostę Tomaszowskiego oraz dokumentacją projektowo-techniczną stanowiącą opis przedmiotu zamówienia. 2. Zakres zamówienia obejmuje: 1) Budowę parkingu wraz z bezpiecznym przejściem dla pieszych pod mostem oraz zagospodarowanie terenu, w tym: - roboty ziemne, ukształtowanie terenu, wycinka drzew, przestawienie istniejących kiosków, roboty rozbiórkowe istniejących nawierzchni dróg manewrowych, montaż rur osłonowych na instalacjach podziemnych. - parking wraz z drogami manewrowymi na 127 stanowisk postojowych dla samochodów osobowych z czego 9 stanowisk dla osób niepełnosprawnych, oraz 5 stanowisk dla pojazdów komunikacji zbiorowej (łączna ilość miejsc postojowych 132), o nawierzchni z kostki granitowej; - chodniki dla pieszych oraz ciąg pieszy łączący parking ze szlakiem prowadzącym do rezerwatu Niebieskie Źródła, o nawierzchni z wibroprasowanej kostki betonowej typu Nostalit w kolorze tzw. barwy jesieni; - schody terenowe - schody na skarpie przed mostem na rzece Pilicy oraz schody na końcach ciągu pieszego łączącego parking ze szlakiem prowadzącym do Rezerwatu Niebieskie Źródła; - zagroda dla koni o nawierzchni żwirowej wraz z ogrodzeniem od strony chodnika oraz uwiązem dla koni z bali drewnianych. - urządzanie zieleni i gospodarka drzewostanem obejmujące: wycinkę drzew i krzewów przeznaczonych do likwidacji zlokalizowanych w pasie jezdni manewrowych i stanowisk postojowych, roboty pielęgnacyjne istniejących drzew, nasadzenia niskiej oraz wysokiej zieleni osłonowej, nasadzenia bylinami wieloletnimi, wykonanie zieleńców, montaż gazonów kwiatowych z roślinami jednorocznymi, rozmieszczenie głazów kamiennych naturalnych; - wyposażenie i mała architektura: ławki parkowe, kosze na śmieci, 4 stojaki na rowery po 8 stanowisk każdy, zestawy piknikowe z bali drewnianych, siedziska z przepołowionych pni; 2) Budowę kanalizacji deszczowej wraz z odwodnieniem terenu parkingu, w tym: - rurociągi grawitacyjne z rur z żywic termoutwardzalnych zbrojonych włóknem szklanym: DN200; DN300; DN400 łącznie ok. 269,00 mb; - rurociąg tłoczny z rur PE100 SDR17 PN10 o średnicy 280x16,6 mm - ok. 11,0 mb; - pompownia ścieków deszczowych kompletna; - separator substancji ropopochodnych zintegrowany z osadnikiem z nadstawkami i włazami; - umocnienie skarp płytami betonowymi ażurowymi - ok. 10,0 m2; - pogłębienie dna rzeki wraz z narzutem kamiennym - ok. 8,0 m3. 3) Przebudowę przyłącza telekomunikacyjnego, w tym: - likwidacja istniejącego słupa telekomunikacyjnego, - montaż nowego słupa żelbetowego wysokości 8,5m, - przebudowa napowietrznego przyłącza telekomunikacyjnego. 4) Przebudowę linii elektroenergetycznych na odcinkach kolidujących z planowanym parkingiem: - demontaż słupa przelotowego linii napowietrznej - 2 szt., - montaż nowego słupa przelotowego - 1 szt., - przebudowa przyłącza kablowego do Skansenu, - przebudowa przyłącza kablowego do szaletu miejskiego, - przebudowa odcinka linii kablowej oświetlenia Skansenu, - montaż rur osłonowych na kablach energetycznych na wysokości zjazdów z ul. Modrzewskiego, - przebudowa odcinka linii kablowej oświetlenia ulicznego w ul. Modrzewskiego, - przebudowa istniejącej linii kablowej oświetlenia terenu parkingu, - przebudowa odcinka linii kablowej 15kV, montaż rur osłonowych na kablu 15 kV, - wymiana istniejącego złącza kablowego na istniejącej latarni. 5) Budowę oświetlenia parkingu: - roboty ziemne, demontaż istniejących latarń oświetleniowych, układanie rur ochronnych; - układanie w rowach kablowych bednarki oraz kabli elektrycznych; - montaż latarni oświetleniowych wraz z wysięgnikiem typu ROSA na fundamencie prefabrykowanym - 21 szt. 3. Zakres zamówienia obejmuje również inne prace niezbędne do wykonania zadania m. in: 1) wykonanie i utrzymanie przejazdów oraz tymczasowego oznakowania; 2) dostarczenie, zainstalowanie i obsługa wszystkich tymczasowych urządzeń zabezpieczających takich jak: zapory, światła ostrzegawcze, sygnały, ogrodzenia, poręcze, kładki dla pieszych itp., niezbędnych do ochrony robót i zapewniających bezpieczeństwo pieszych oraz pojazdów; 3) koszty opłat z tytułu zajęcia pasa drogowego dla zarządców dróg, których gmina nie jest właścicielem; 4) urządzenie, utrzymanie i zabezpieczenie terenu budowy wraz z zapleczem budowy; 5) koszty doprowadzenia i utrzymania energii i wody oraz innych niezbędnych mediów dla potrzeb technologicznych, zaplecza i terenu budowy; 6) utrzymanie w należytym porządku dróg dojazdowych na teren budowy, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymania czystości na odcinkach związanych z transportem budowy (m.in. nie dopuszczanie do wynoszenia błota na kołach samochodów wyjeżdżających z budowy); 7) utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci; 8) naprawy uszkodzonych na skutek prowadzonych robót urządzeń podziemnych oraz dróg i ulic dojazdowych; 9) zapewnienie dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy; 10) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań i odbiorów oraz ewentualnego uzupełnienia dokumentacji odbiorowej dla zakresu robót objętych umową, jak również dokonywania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia do odbioru robót zanikających lub ulegających zakryciu; 11) przeprowadzenie rozruchu (ruchu próbnego) urządzeń, instalacji i urządzeń związanych z obiektami; 12) sporządzenie instrukcji obsługi i eksploatacji: obiektów, instalacji i urządzeń związanych z obiektem; 13) przeprowadzenie szkolenia pracowników Zamawiającego (Użytkownika) w zakresie obsługi i eksploatacji obiektów wraz z urządzeniami i instalacjami; 14) naprawy ewentualnych uszkodzeń nad i podziemnych, punktów poligonowych itp. elementów, lub wykonanie odpowiednich zabezpieczeń, pokrycie kosztów ewentualnych wyłączeń linii energetycznych i innych sieci na czas robót; 15) przeprowadzenie kamerą inspekcyjną inspekcji wszystkich wykonanych kanałów i przykanalików: - po ich ułożeniu, - po wykonaniu warstw podbudowy (przed ułożeniem nawierzchni) oraz dołączenie raportu do dokumentów odbiorowych (koszt ułożenia kanałów deszczowych i sanitarnych wycenić wraz z ceną ich inspekcji); 16) dokonanie uzgodnień, uzyskanie wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu budowy i przygotowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie; 17) demontaż obiektów i urządzeń tymczasowych budowy, uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i przekazania Zamawiającemu najpóźniej w dniu odbioru; 18) udzielenie wszelkiej pomocy w przygotowaniu niezbędnych dokumentów wymaganych przez jednostki finansujące przy realizacji i rozliczaniu inwestycji; 19) przygotowywanie miesięcznych raportów o postępie prac wraz z dokumentacją fotograficzną do dnia 10 kolejnego miesiąca; 20) zapewnienie obsługi geologicznej i geodezyjnej budowy przez uprawnione służby; 21) wykonanie dokumentacji projektowej powykonawczej w 4 egzemplarzach, geodezyjne wytyczenie i dokumentację geodezyjną powykonawczą w 4 egzemplarzach zatwierdzoną przez odpowiedni Urząd Geodezji i Kartografii oraz opracowanie operatu kolaudacyjnego w 4 egzemplarzach zawierającego m.in.: sprawozdanie techniczne, receptury i ustalenia technologiczne, opinię technologiczną sporządzoną na podstawie wszystkich badań i pomiarów załączonych do dokumentów odbioru, wyniki badań kontrolnych oraz badań i oznaczeń laboratoryjnych, atesty jakościowe i aprobaty techniczne, dziennik budowy, książkę obmiaru, rozliczenie końcowe, oświadczenia, inne dokumenty wynikające z ustawy Prawo Budowlane art. 57; 22) opracowania i czynności, które Wykonawca wykona we własnym zakresie: plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), pozostałe niezbędne opracowania wynikające z obowiązujących przepisów, wydanych decyzji oraz przyjętych technologii wykonywania robót, wszelką inną dokumentację, którą Wykonawca uzna za niezbędną do właściwego wykonania robót. 4 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w: - w dokumentacji projektowej, - w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, - przedmiarach robót/kosztorysach nakładczych, które stanowią element pomocniczy i nie stanowią podstawy wyceny, - Rozdziale 5 i 6 Części I SIWZ..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający, zgodnie z 67 ust. 6 Pzp, przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 30% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.33.00 - Roboty budowlane w zakresie parkingów 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.23.23.10 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 50.000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu spełnienia niniejszego warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie wykonał: - co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu nawierzchni (parkingu, placu/drogi) z kostki granitowej i/lub płyt granitowych o powierzchni minimum 5.000m2; - co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie/przebudowie/rozbudowie sieci kanalizacji deszczowej i/lub sanitarnej o długości minimum 250mb każda - powyższe sieci mogą być elementami wykonanych parkingów/placów/dróg; - co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie/przebudowie/rozbudowie sieci elektroenergetycznej oświetlenia terenu o długości minimum 400 mb - powyższe sieci mogą być elementami wykonanych parkingów/placów/dróg.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu sposobu spełnienia niniejszego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował personelem w zakresie następujących stanowisk: a) Kierownik budowy - Doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy na minimum 2-ch (dwóch) zadaniach obejmujących budowę/rozbudowę/przebudowę parkingu/placu/drogi, w tym jedno o wartości robót co najmniej 2.000.000 PLN (dwa miliony złotych), - Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów), b) Kierownik robót sanitarnych: - Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów); c) Kierownik robót elektroenergetycznych - Uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów); d) Kierownik robót telekomunikacyjnych - Uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń telekomunikacyjnych. W stosunku do wymienionych wyżej osób: Zamawiający dopuszcza uprawnienia równoważne - dla osoby, która posiada uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, uprawnienia lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie i zachowała uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zamawiający dopuszcza równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art.12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2008, nr 63, poz. 394 ze zm.). Zamawiający dokonując analizy niezbędnego doświadczenia zawodowego będzie oceniał informacje wskazane w wykazie osób w związku z czym należy opisać doświadczenie zawodowe.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, iż: - jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000 PLN (jeden milion złotych), - posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000 PLN (jeden milion złotych).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony i podpisany Formularz Oferty - część II SIWZ 2. Wypełnione i podpisane zestawienie kosztów zadania - część VI SIWZ

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień umowy, w zakresie terminu realizacji zamówienia, terminu realizacji poszczególnych etapów, technologii wykonywania robót, osób sprawujących samodzielne funkcje na budowie oraz wysokości wynagrodzenia, na zasadach określonych w niniejszym paragrafie. 2. Zmiana terminów realizacji może nastąpić jedynie w przypadku zaistnienia następujących okoliczności: 1) działania siły wyższej za którą uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu umowy, a których strony umowy nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawierania i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie umowy zgodnie z jej treścią w szczególności: wojnę, działania wojenne, powódź, akty wandalizmu, awarie, katastrofy, 2) konieczność realizacji robót dodatkowych, zamiennych, działania mających na celu w niezwłoczne usunięcia bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa ludzi lub mienia, 3) zmiany przepisów prawa mające wpływ na zakres lub termin wykonania przedmiotu umowy, 4) realizacja przez innych Wykonawców w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań, 5) nietypowe i wyjątkowo niekorzystne warunki atmosferyczne o charakterze anomalii uniemożliwiające lub spowalniające roboty budowlane np. temperatura, wilgotność, opady, 6) znaleziska archeologiczne, wojenne itp. prowadzące do konieczności wstrzymania robót 7) przedłużające się w stosunku do obowiązujących przepisów, procedury i postępowania administracyjne, cywilne, karne, szczególności wydanie przez uprawnione organy decyzji o wstrzymaniu robót, z powodów za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności. 8) błędów w dokumentacji projektowej w oparciu o którą wykonywane są roboty i konieczność naniesienia poprawek lub zmian o ile będą mieć wpływ na termin realizacji etapu, 9) zmiany korzystne dla Zamawiającego zmierzające do przyspieszenia zakończenia robót, zmniejszających koszty poprawiających, sprawność lub jakość robót. 3. Zamawiający dopuszcza zmianę osób wskazanych do pełnienia funkcji koordynatorów oraz kierownika budowy i kierowników robót z zachowaniem ciągłości ich pracy. W celu dokonania zmiany osób kierujących robotami budowlanymi Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić nową kandydaturę z Zamawiającym i przedstawić dokumenty potwierdzające uprawnienia, kwalifikacje i staż wymagany dla tego stanowiska określone w ogłoszeniu o zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany podatku od towarów i usług (VAT). 5. Na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego możliwa jest zmiana technologii lub sposobu realizacji robót. Zmiana możliwa jest jedynie w przypadku, gdy proponowane rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie, jakościowo i technicznie od przewidzianego w dokumentacji projektowo-technicznej a jednocześnie nie spowoduje zwiększenia kosztów realizacji przedmiotu umowy. Na dokonanie zmiany druga strona niniejszej umowy oraz nadzór autorski muszą wyrazić pisemną zgodę. Strona wnioskująca o zmianę zobowiązana jest na własny koszt opracować ewentualną zamienną dokumentację projektowo-techniczną oraz uzyskać odpowiednie decyzje, pozwolenia i dokonać niezbędnych uzgodnień. 6. Wykonawca jest zobowiązany uzyskać każdorazowo pisemną zgodę Zamawiającego na realizację ewentualnych prac zamiennych i dodatkowych. Zgoda taka musi być uzyskana przed rozpoczęciem tych prac, za wyjątkiem robót mających na celu niezwłoczne zapobieżenie bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa ludzi lub mienia, o czym Wykonawca zobowiązany jest natychmiast zawiadomić Zamawiającego i inspektora nadzoru. 7. Ewentualne roboty dodatkowe i uzupełniające mogą być realizowane wyłącznie na mocy odrębnych umów zgodnie z art. 67 ustawy Prawo zamówień publicznych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tomaszow-maz.eu/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta w Tomaszowie Mazowieckim Wydział Inwestycji ul. I. Mościckiego 6 pok. 6 97-200 Tomaszów Mazowiecki.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.03.2012 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta w Tomaszowie Mazowieckim ul. POW 10/16 budynek A pok. 12 kancelaria 97-200 Tomaszów Mazowiecki.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest współfinansowany z środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet V - Ochrona przyrody i kształtowanie postaw ekologicznych, Działanie 5.1 - Kształtowanie postawa społecznych sprzyjających ochronie środowiska, w tym różnorodności biologicznej. Umowa Nr POIS.05.01.00-00-159/09..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.