eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mys³owiceUs³ugi pralnicze dla SP ZOZ Szpitala nr 2 w Mys³owicach

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2010-03-09

Mys³owice: Us³ugi pralnicze dla SP ZOZ Szpitala nr 2 w Mys³owicach
Numer og³oszenia: 52461 - 2010; data zamieszczenia: 09.03.2010
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - us³ugi

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zak³ad Opieki Zdrowotnej Szpital nr 2 im. dr Tadeusza Boczonia , ul. Bytomska 41, 41-400 Mys³owice, woj. ¶l±skie, tel. 032 3183301, 032 3182011, faks 032 2222330.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.szpitalnr2.myslowice.prv.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Samodzielny publiczny zak³ad opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Us³ugi pralnicze dla SP ZOZ Szpitala nr 2 w Mys³owicach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: us³ugi.

II.1.3) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ug pralniczych obejmuj±cych: pranie, dezynfekcjê, wybielanie, usztywnianie, suszenie, prasowanie, maglowanie i drobne naprawy szwalnicze, w ilo¶ci ok. 48 000 kg w okresie 12 miesiêcy oraz transport bielizny. Przedmiot zamówienia obejmuje równie¿ wszystkie prace i obowi±zki Wykonawcy wymienione w za³. Nr 2 oraz w projekcie umowy..

II.1.4) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych: nie.

II.1.5) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 98.31.20.00 - Us³ugi czyszczenia wyrobów w³ókienniczych 98.31.00.00 - Us³ugi prania i czyszczenia na sucho 98.31.10.00 - Us³ugi odbierania prania 98.31.50.00 - Us³ugi prasowania .

II.1.6) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesi±cach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiaj±cy nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana na podstawie przed³o¿onych o¶wiadczeñ i dokumentów tj. Koncesji, zezwolenia lub licencji ( w przypadku braku obowi±zku posiadania proszê z³o¿yæ odpowiednie o¶wiadczenie ). Ocena spe³nienia warunków podlegaæ bêdzie ocenie Zamawiaj±cego dokonywanej metod± spe³nia - nie spe³nia, w oparciu o dokumenty, o¶wiadczenia i inne materia³y stanowi±ce za³±czniki do oferty przed³o¿onej przez Wykonawcê. Z tre¶ci za³±czonych do oferty dokumentów i o¶wiadczeñ musi wynikaæ jednoznacznie, ¿e warunki Wykonawca spe³ni³.

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana na podstawie przed³o¿onych o¶wiadczeñ i dokumentów tj. Wykazu wykonanych minimum 2 us³ug w zakresie przedmiotu zamówienia ( us³ugi pralnicze dla jednostek s³u¿by zdrowia ) objêtego niniejszym postêpowaniem o warto¶ci brutto porównywalnej ze z³o¿on± ofert± - ka¿da w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczêcia niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy -w tym okresie, z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz za³±czenia min. 2 dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e te us³ugi zosta³y wykonane nale¿ycie. Ocena spe³nienia warunków podlegaæ bêdzie ocenie Zamawiaj±cego dokonywanej metod± spe³nia - nie spe³nia, w oparciu o dokumenty, o¶wiadczenia i inne materia³y stanowi±ce za³±czniki do oferty przed³o¿onej przez Wykonawcê. Z tre¶ci za³±czonych do oferty dokumentów i o¶wiadczeñ musi wynikaæ jednoznacznie, ¿e warunki Wykonawca spe³ni³.

  • III.3.3) Potencja³ techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Ocena spe³nienia warunków podlegaæ bêdzie ocenie Zamawiaj±cego dokonywanej metod± spe³nia - nie spe³nia, w oparciu o : 1. o¶wiadczenie z³o¿one wg wzoru okre¶lonego za³±cznikiem nr 3 do SIWZ. 2. wykaz sprzêtu, ¶rodków transportu oraz ¶rodków pior±cych i dezynfekuj±cych przewidzianych do wykonywania zamówienia ( Za³±cznik nr 5 )

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Ocena spe³nienia warunków podlegaæ bêdzie ocenie Zamawiaj±cego dokonywanej metod± spe³nia - nie spe³nia, w oparciu o o¶wiadczenie z³o¿one wg wzoru okre¶lonego za³±cznikiem nr 3 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana na podstawie przed³o¿onych o¶wiadczeñ i dokumentów tj. 1.O¶wiadczenia wg wzoru okre¶lonego za³±cznikiem nr 3 do SIWZ 2.Op³aconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê nie ni¿sz± ni¿ 100 000,00 z³.Ocena spe³nienia warunków podlegaæ bêdzie ocenie Zamawiaj±cego dokonywanej metod± spe³nia - nie spe³nia, w oparciu o dokumenty, o¶wiadczenia i inne materia³y stanowi±ce za³±czniki do oferty przed³o¿onej przez Wykonawcê. Z tre¶ci za³±czonych do oferty dokumentów i o¶wiadczeñ musi wynikaæ jednoznacznie, ¿e warunki Wykonawca spe³ni³.

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu, nale¿y przed³o¿yæ:

    • koncesjê, zezwolenie lub licencjê
    • wykaz wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, dostaw lub us³ug w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku wiedzy i do¶wiadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz za³±czeniem dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e te dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie
    • wykaz narz±dzi, wyposa¿enia zak³adu i urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy us³ug lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacj± o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • op³acon± polisê, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu na zdolno¶æ finansow± innych podmiotów, przedk³ada informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, dotycz±c± podmiotu, z którego zdolno¶ci finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych przez ten podmiot ¶rodków finansowych lub jego zdolno¶æ kredytow±, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

    • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych o¶wiadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
    • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenie zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
    • wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na potencja³ innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania siê o zamówienie - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
  • III.4.3.2) za¶wiadczenie w³a¶ciwego organu s±dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz±, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert - albo o¶wiadczenie z³o¿one przed notariuszem, w³a¶ciwym organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, je¿eli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê takiego za¶wiadczenia


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJ¡CYCH, ¯E OFEROWANE DOSTAWY , US£UGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJ¡ OKRE¦LONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, ¿e oferowane dostawy, us³ugi lub roboty budowlane odpowiadaj± okre¶lonym wymaganiom nale¿y przed³o¿yæ:

  • opis urz±dzeñ technicznych, instrukcjê obs³ugi oraz ¶rodków stosowanych przez wykonawcê dostaw lub us³ug oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jako¶ci realizowanego zamówienia
  • inne dokumenty

    Zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami dokumentów ¶wiadcz±cych o zachowaniu wszelkich wymogów sanitarnych i technologicznych stawianych przez SANEPID i PIP tj: 1.Aktualny w swej wa¿no¶ci protokó³ lub opinia kontroli sanitarnej potwierdzaj±ce spe³nienie wymogów Rozporz±dzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 listopada 2006 r. (Dz. U. Nr 213, poz. 1568) dotycz±ce pralni, w której bêdzie realizowane zamówienie. 2.Opinia Inspektora Pracy dotycz±c± obiektu pralni. 3.Opinia sanitarna dotycz±ca ¶rodków transportu, które bêd± wykorzystywane podczas realizacji zamówienia, wydana przez w³a¶ciwego Pañstwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego ( opinia winna dotyczyæ samochodów przeznaczonych do transportu bielizny brudnej i czystej wraz z podaniem marki samochodu oraz nr rejestracyjnego ). 4.Dokumenty potwierdzaj±ce procedury postêpowania (w pralni wykorzystywanej przez Wykonawcê w celu wykonania us³ugi) z brudn± i czyst± bielizn± oraz ¶rodkami transportu (pojazdy, wózki) u¿ywanymi do wykonania zamówienia. 5.Wykaz maszyn, urz±dzeñ i ¶rodków pior±cych i dezynfekuj±cych u¿ywanych do prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej potwierdzony dokumentami, ¿e ¶rodki te s± dopuszczone do u¿ytkowania przy praniu bielizny szpitalnej ( Wg Za³±cznika nr 5 do SIWZ). Dokumenty winny byæ wystawione przez podmiot posiadaj±cy publiczne uprawnienia weryfikacyjne w rozumieniu ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 roku o systemie oceny zgodno¶ci (Dz. U Nr 166 poz. 1360 z, zm.) i stwierdzaæ ¿e ¶rodki odpowiadaj± okre¶lonym normom: -deklaracja zgodno¶ci CE dla ¶rodków dezynfekcyjnych, -wpis do Rejestru Wytwórców i Wyrobów Medycznych lub do Rejestru Produktów Biobójczych dla ¶rodków pior±co-dezynfekuj±cych, -karty charakterystyk wszystkich ¶rodków jakie bêd± u¿yte do realizacji zamówienia.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Wype³niony Formularz Oferty ( Za³±cznik nr 1) 2.Parafowany projekt umowy ( Za³±cznik nr 4 ) 3.Wykaz sprzêtu, ¶rodków transportu oraz ¶rodków pior±cych i dezynfekuj±cych przewidzianych do wykonywania zamówienia ( Za³±cznik nr 5 ) 4.Pe³nomocnictwo do podpisania oferty okre¶laj±ce jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcê reprezentuje pe³nomocnik podpisane przez Wykonawcê lub osobê upowa¿nion± na podstawie wpisu do odpowiedniego rejestru (W przypadku z³o¿enia kserokopii pe³nomocnictwa, musi ona byæ potwierdzona za zgodno¶æ z orygina³em przez osobê udzielaj±c± pe³nomocnictwa). 5.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (np.Spó³ka cywilna, Konsorcjum) do oferty nale¿y do³±czyæ pe³nomocnictwo szczególne dla pe³nomocnika uprawnionego do reprezentowania ich w niniejszym postêpowaniu.

III.7) Czy ogranicza siê mo¿liwo¶æ ubiegania siê o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowi± osoby niepe³nosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni¿sza cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

3. Zamawiaj±cy dopuszcza nastêpuj±ce przes³anki do zmiany warunków zawartej umowy: a) Zmniejszenie ceny okre¶lonej w umowie - w przypadku zaistnienia okoliczno¶ci wynikaj±cych z zasad funkcjonowania rynku, w szczególno¶ci takich jak rabat, zmiana kursu walut. b) Zmiana cen - je¿eli w okresie pomiêdzy terminem otwarcia ofert, a dat± zakoñczenia realizacji umowy nast±pi zmiana podatku od towarów i us³ug (VAT). c) Zmiana terminu realizacji us³ug - w przypadku zmiany organizacyjnej po stronie Zamawiaj±cego

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalnr2.myslowice.prv.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: SIWZ mo¿na odbieraæ w Siedzibie Zamawiaj±cego: SP ZOZ Szpital nr 2 im. dr T. Boczonia, 41-400 Mys³owice, ul. Bytomska 41 Dzia³ Zamówieñ Publicznych-Budynek Dyrekcji SP ZOZ Szpital nr 2 II piêtro.

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 17.03.2010 godzina 10:00, miejsce: Sekretariat - Budynek Dyrekcji SPZOZ Szpitala nr 2 im. dr T. Boczonia, ul. Bytomska 41, 41-400 Mys³owice - I piêtro w dni powszednie od poniedzia³ku do pi±tku w godz. 7.00 - 14.30..

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.