Ogłoszenie z dnia 2005-10-03
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy Warszawa: budowa systemu informatycznego katastru wodnego (..) Czy niniejsze zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): Tak.
I. 1) Oficjalna nazwa i adres zamawiającego: Biuro Gospodarki Wodnej, do kontaktów: Tomasz Sańczyk, ul. Dubois 9, 00-182 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6356106, fax 022 6353925, e-mail: biuro@bgw.gov.pl, www.bgw.gov.pl. 2) Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej, Krzysztof Jagodziński, Marcin Najdkowski, ul. Szewska 1, 61-760 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. +48 61 856 77 00, fax +48 61 852 57 31, e-mail: krzysztof.jagodzinski@rzgw.poznan.pl, marcin.najdkowski@rzgw.poznan.pl, www.rzgw.poznan.pl. 3) Adres, pod którym można uzyskać dokumentację: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej, Krzysztof Jagodziński, Marcin Najdkowski, ul. Szewska 1, 61-760 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. +48 61 856 77 00, fax +48 61 852 57 31, e-mail: krzysztof.jagodzinski@rzgw.poznan.pl, marcin.najdkowski@rzgw.poznan.pl, www.rzgw.poznan.pl. 4) Adres, na którym należy przesłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej, Krzysztof Jagodziński, Marcin Najdkowski, ul. Szewska 1, 61-760 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. +48 61 856 77 00, fax +48 61 852 57 31, e-mail: krzysztof.jagodzinski@rzgw.poznan.pl, marcin.najdkowski@rzgw.poznan.pl, www.rzgw.poznan.pl. 5) Rodzaj zamawiającego: szczebel regionalny / lokalny.
II.1) Opis 1.1) Rodzaj zamówienia na roboty budowlane: 1.2) Rodzaj zamówienia na dostawy: inne. 1.3) Rodzaj zamówienia na usługi: 1.4) Czy jest to umowa ramowa: Nie. 1.5) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: budowa systemu informatycznego katastru wodnego (..) 1.6) Opis/przedmiot zamówienia: budowa systemu informatycznego katastru wodnego polegającego na zaprojektowaniu i wdrożeniu systemu informatycznego katastru wodnego wraz z pozyskaniem i wprowadzeniem danych oraz obsługą serwisową tego systemu w Regionalnym Zarządzie Gospodarki Wodnej w Poznaniu i w Biurze Gospodarki Wodnej w Warszawie jako wdrożeniu pilotowym oraz wdrożeniu systemu w rzgw w Gdańsku, Szczecinie, Warszawie, Krakowie, Gliwicach i Wrocławiu. Przedmiotem zamówienia w Części I jest opracowanie i wdrożenie systemu informatycznego SZDIH (Podprojekt A), określonego szczegółowo w CZĘŚCI D SIWZ (CPV: Kod podstawowy 30252000-0, kod uzupełniający E125-5) oraz w Części II jest opracowanie i wdrożenie systemu informatycznego SZDZW (Podprojekt B), określonego szczegółowo w CZĘŚCI D SIWZ (CPV: Kod podstawowy 30252000-0, kod uzupełniający E125-5). Przedmiot zamówienia w dla każdej z części obejmuje następujące zadania: a) Wykonanie Planu Projektu, służącego do zarządzania i kontrolowania prac projektowych, b)Wykonanie prac analitycznych i przygotowanie ogólnego projektu aplikacji, c)Opracowanie projektów szczegółowych dla poszczególnych modułów systemu zakończone odpowiednimi dokumentacjami technicznymi. d)Wykonanie modułów oprogramowania aplikacyjnego i ich instalację u zamawiającego, w tym aplikacji typu desktop, dla użytkowników zaawansowanych i - tylko dla podprojektu A (system SZDIH) - aplikacji typu serwis WWW. e)Strojenie bazy danych i konfiguracji systemu w celu jego optymalnej pracy. f)Wykonanie oraz dostarczenie dokumentacji projektowej oraz kodów źródłowych aplikacji. g)Opracowania planu pozyskania danych uwzględniającego konieczność wystarczająco wczesnego dostarczenia wymaganych danych do zapewnienia realizacji funkcji systemu przy opracowywaniu i wdrażaniu kolejnych modułów. h)Pozyskanie danych, ich weryfikacja, konwersja do formatów wymaganych w systemie i implementacja w bazie danych, transfer zagregowanych danych do centralnej bazy danych, i)Wdrożenia wszystkich elementów systemu na poziomie aplikacyjnym i infrastruktury technicznej z uwzględnieniem sposobu połączeń pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Zamawiającego, j)Odbiór i przekazanie systemu do eksploatacji, k)Przeprowadzenia szkoleń, l)Realizacji zobowiązań gwarancyjnych, w terminie określonym w umowie na realizację przedmiotu zamówienia, m)Realizacji usług serwisowych w trakcie eksploatacji systemu w okresie 1 roku od uruchomienia systemu. Szczegóły w siwz. 1.7) Miejsce wykonywania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw: Regionalne Zarządy Gospodarki Wodnej oraz Biuro Gospodarki Wodnej w Warszawie. Kod NUTS: 1.8) Nomenklatura 1.8.1) Wspólny słownik zamówień (CPV): 1.8.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 1.9) Podział zamówienia na części: Tak. Oferty można składać w odniesieniu do: wszystkich części. 1.10) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia 2.1) Całkowita wartość lub zakres zamówienia: Wartość zamówienia przekracza 750 000 EUR. 2.2) Opcje. Opis i termin, w którym mogą być wykonane: 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: okres w miesiącach: 36;
III.1) Warunki dotyczące zamówienia 1.1) Wymagane wadia i gwarancje: Wymagane jest wniesienie wadium: - w wysokości 40 000,00 zł dla częśći I - Podprojekt A, - i/lub 40 000,00 zł dla częśći II - Podprojekt B. 1.2) Główne war. finans. i płatności i/lub odwoł. do odp. przepisów: Przedmiot zamówienia dofinansowany będzie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska w Warszawie - płatności przelewem w ciągu 30 dni od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego. 1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa dostawców, wykonawców lub usługodawców, której udzielono zamówienia: Grupa wykonawców ubiegająca się o udzielenie zamówienia musi przyjąć formę określoną w art. 23 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 2) Warunki uczestnictwa 2.1) Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy, dostawcy lub usługodawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne: W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 oraz spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku PZP, a w szczególności: 1. Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, co oznacza, że w skład zespołu (złożonego z pracowników Wykonawcy lub wskazanych imiennie osób, którym Wykonawca powierzy wykonanie określonej części zamówienia) przedstawionym w ofercie do przeprowadzenia analizy wchodzą co najmniej następujące osoby: - Minimum 3 (trzy) osoby z wykształceniem wyższym i min. 3 letnim doświadczeniem w projektowaniu i wdrażaniu systemów GIS (dotyczy systemów GIS opartych o relacyjne bazy danych, których cechą jest przechowywanie zintegrowanych informacji geometrycznych i opisowych). Do oferty należy dołączyć odpis lub kopię dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz dokument/y potwierdzający/e min. 3 letnie doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu systemów GIS (np. wykaz wykonanych prac potwierdzony przez Zamawiających), poświadczone za zgodność z oryginałem przez umocowanego pełnomocnika Wykonawcy. - Minimum 1 (jedna) osoba będąca specjalistą w zakresie gospodarki wodnej, posiadająca w tej dziedzinie stopień naukowy. Do oferty należy dołączyć odpis lub kopię dyplomu ukończenia studiów wyższych i uzyskania stopnia naukowego z zakresu gospodarki wodnej, poświadczone za zgodność z oryginałem przez umocowanego pełnomocnika Wykonawcy. - Minimum 2 (dwie) osoby posiadające wykształcenie wyższe i min. 3 letnie w projektowaniu i wdrażaniu relacyjnych baz danych Oracle. Do oferty należy dołączyć kopie odpowiednich certyfikatów, odpis lub kopię dyplomu ukończenia studiów wyższych, poświadczone za zgodność z oryginałem przez umocowanego pełnomocnika Wykonawcy. - Minimum 2 (dwie) osoby posiadające wykształcenie wyższe i doświadczenie w budowaniu systemów informatycznych z wykorzystaniem technologii GIS odpowiedniej dla Podprojektu, dla którego składana jest oferta, które w okresie 3 lat od dnia złożenia oferty brały udział w pracach związanych z budowaniem tych systemów Do oferty należy dołączyć odpis lub kopię dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz kopie odpowiednich certyfikatów, poświadczone za zgodność z oryginałem przez umocowanego pełnomocnika Wykonawcy. - Minimum 1 (jedna) osoba posiadająca doświadczenie w profesjonalnym zarządzaniu projektami informatycznymi (osoba z wyższym wykształceniem i ukończonymi dodatkowo studiami podyplomowymi z zakresu zarządzania projektami lub posiadająca certyfikat z zakresu zarządzania projektami - PMI lub PRINCE2 lub inny o renomie ogólnoświatowej), która w okresie 3 lat wstecz od dnia złożenia oferty kierowała przez min 1 rok wykonaniem zleceń obejmujących wdrożenie systemów bazodanowych i GIS. Do oferty należy dołączyć odpis lub kopię dyplomu ukończenia studiów wyższych i dyplomowych lub kopie odpowiednich certyfikatów, poświadczone za zgodność z oryginałem przez umocowanego pełnomocnika Wykonawcy. 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie w postaci wykonanych: - co najmniej 3 (trzech) zakończonych wdrożeń systemów GIS z wykorzystywaniem technologii Oracle lub równoważnej i GIS w okresie 3 lat wstecz od daty złożenia oferty, o łącznym budżecie nie mniejszym niż 2 mln PLN brutto. Poprzez wdrożenia systemów GIS rozumie się dostawę, instalację i uruchomienie systemu informatycznego, wraz z przygotowaniem bazy danych przestrzennych w technologii Oracle lub równoważnej. - co najmniej 3 (trzech) projektów polegających na stworzeniu systemu informatycznego opartego na, i zintegrowanego z platformą lub środowiskiem GIS właściwym dla projektu A lub B, w okresie 3 lat wstecz od daty złożenia oferty, o wartości nie mniejszej niż 3 (trzy) mln zł brutto łącznie (bez uwzględnienia wartości dostaw narzędzi GIS), w Polsce. Poprzez stworzenie systemu informatycznego rozumie się wykonanie dokumentacji projektowej i użytkownika, wykonanie oprogramowania specjalistycznych funkcji systemu, oraz testowanie i instalację systemu. - co najmniej 2 (dwóch) systemów GIS wraz z wypełnieniem baz danych geometrycznych i opisowych, dotyczących gospodarki wodnej w okresie 3 lat wstecz od daty złożenia oferty, w jednostce administracji państwowej lub samorządowej, o łącznym budżecie nie mniejszym niż 2 (dwa) mln PLN brutto. 3. Na potwierdzenie sytuacji ekonomicznej i finansowej muszą udokumentować: - posiadanie odpowiedniego potencjału ekonomicznego polegającego na wykazaniu przychodów w latach 2002, 2003, 2004 w wysokości min. 3 mln zł w każdym roku, - zdolność do częściowego finansowania wdrożenia na podstawie przedłożonej informacji z banku o możliwości uzyskania kredytu na cały okres wdrożenia w wysokości min. 50 % wartości złożonej oferty brutto. W przypadku złożenia oferty na obydwa podprojekty informacja z banku o możliwości uzyskania kredytu musi dotyczyć min. 50 % sumy wartości złożonych ofert na obydwa podprojekty brutto. Szczegóły w siwz. 2.1.1) Stan prawny - wymagane dokumenty: Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć m.in. poniższe dokumenty (szczegóły w siwz): 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez umocowanego przedstawiciela Wykonawcy, 2. Aktualną informację z krajowego rejestru karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3. Aktualną informację z krajowego rejestru karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 4. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, W przypadku, gdy wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punktach 1, 2, 3 i 4 powyżej, składa: a) dokumenty wystawione w kraju siedziby lub miejsca zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, iż: nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat oraz składek w zakresie wskazanym w punkcie 4 powyżej, stosownie do przepisów obowiązujących w kraju siedziby lub miejsca zamieszkania. b) jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. c) dokumenty, o których mowa w ppkt a) i b) są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii przetłumaczonych na język polski, poświadczonych przez polskie placówki konsularne stosownie do obowiązujących przepisów. d) dokumenty sporządzone w języku obcym, inne niż określone powyżej w pkt. 1, 2, 3 i 4 są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, sporządzonym przez tłumacza przysięgłego. Tłumaczenie nie jest wymagane jeżeli dokumenty są sporządzone w języku powszechnie używanym w handlu międzynarodowym, a Zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy o zamówieniach publicznych. 2.1.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa - wymagane dokumenty: Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć m.in. poniższe dokumenty (szczegóły w siwz): 1. Informację banku, w którym wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającej zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Wymagane jest wykazanie: - zdolności do częściowego finansowania wdrożenia na podstawie przedłożonej informacji z banku o możliwości uzyskania kredytu na cały okres wdrożenia w wysokości min. 50 % wartości złożonej oferty brutto. W przypadku złożenia oferty na obydwa podprojekty informacja z banku o możliwości uzyskania kredytu musi dotyczyć min. 50 % sumy wartości złożonych ofert na obydwa podprojekty brutto. Informacja z banku może przyjąć formę kredytu, gwarancji bankowej bądź promesy bankowej, 2. Sprawozdanie finansowe, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu albo w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty, zysk oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. Wymagane jest: wykazanie przychodów w latach i wysokości, o której mowa w punkcie III.2.1 - 3 niniejszego ogłoszenia, 3. Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 2.1.3) Zdolność techniczna - wymagane dokumenty: Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć m.in. dokumenty odnośnie osób, o których mowa w punkcie III.2.1 - 1 niniejszego ogłoszenia oraz wykazy poparte dokumentami (np. referencjami) dotyczące wiedzy i doświadczenia wykonawcy odnoszące się do punktu III.2.1 - 2 niniejszego ogłoszenia (szczegóły w siwz). 3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi 3.1) Czy świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: Nie. 3.2) Czy osoby prawne będą zobow. do wskazania nazwisk oraz kwalifikacji zawod. pracowników odpowiedz. za wyk. zamówienia: Nie.
IV.1) Rodzaj procedury: przetarg nieograniczony. 1.1) Czy wybrano już kandydatów: Nie. 1.2) Uzasadnienie wyboru procedury przyspieszonej: 1.3) Wcześniejsze publikacje dotyczące tego samego zamówienia 1.3.1) Wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące tego samego zamówienia: 2005/S 178 - 176166 z dnia 15.09.2005. 1.3.2) Inne wcześniejsze publikacje: 1.4) Przewid. liczba dostawców, którzy zostaną zapr. do skład. ofert: 2) Kryteria oceny ofert: Oferta najbardziej korzystna ekonomicznie pod względem: zawartość merytoryczna - waga kryterium 600 punktów najniższa cena - waga kryterium 400 punktów Kolejność według znaczenia: Tak. Kryteria określone tak jak w dokumentach zamówienia: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego: 23/2005/KAT. 3.2) Warunki uzyskania dokumentów zamówienia oraz dokumentów dodatkowych: dostępne do 14.11.2005, cena - 50 PLN. Warunki i sposób płatności: Wpłaty dokonać na konto 70101014690049231391500000 po otrzymaniu noty księgowej od RZGW Poznań. 3.3) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 17.11.2005 godzina 10:00. 3.4) Wysłanie zaproszenia do składania ofert do wybranych kandydatów (w procedurze ograniczonej i negocjacyjnej): przybliżona data: 3.5) Język lub języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski. 3.6) Termin związania ofertą: liczba dni: 60 od ostat. term. skład. ofert. 3.7) Warunki dotyczące otwarcia ofert 3.7.1) Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: Otwarcie jest jawne. 3.7.2) Data, godzina i miejsce: 17.11.2005, godzina 10:00, siedziba RZGW Poznań pok. nr 8.
VI.1) Czy publikacja ogłoszenia jest nieobowiązkowa: Nie. 2) O ile dotyczy, wskazać, czy zamówienie ma charakter powtarzający się okresowo oraz podać przybliżone terminy publikacji kolejnych ogłoszeń: 3) Czy zam. dot. projektu/programu finans. ze środków UE: Nie. 4) Informacje dodatkowe: SIWZ można otrzymać na podstawie pisemnego wniosku albo wniosku przesłanego faksem lub drogą elektroniczną potwierdzonego pisemnie. 5) Data wysłania ogłoszenia: 26.09.2005. ZAŁĄCZNIK B - INFORMACJE O CZĘŚCIACH ZAMÓWIENIA CZĘŚĆ Nr: 1 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.25.20.00 (E125). 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Część I. Podprojekt A - Budowa Systemu Zarządzania Danymi Infrastruktury Hydrotechnicznej (SZDIH). 3) Zakres lub wartość: Część I obejmuje: Budowę Systemu Zarządzania Danymi Infrastruktury Hydrotechnicznej (SZDIH)- szczegóły w siwz. 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 2 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.25.20.00 (E125). 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Część II. Podprojekt B - Budowa Systemu Zarządzania Danymi Zasobów Wodnych (SZDZW). 3) Zakres lub wartość: Część II obejmuje: Budowę Systemu Zarządzania Danymi Zasobów Wodnych (SZDZW)- szczegóły w siwz 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy:
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Przedłużenie licencji Nutanix Cloud Infrastructure (NCI) Ultimate wraz z Security na istniejącej infrastrukturze Zamawiającego na potrzeby systemu Archiwum Dokumentów Elektronicznych (ADE)
- Wykonanie pomiarów ruchu na bieżące potrzeby Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie w latach 2026 - 2028 - Badania prędkości chwilowej pojazdów i natężenia ruchu wraz ze strukturą rodzajową
- Pomiary ruchu na bieżące potrzeby Zarządu Dróg Miejskich w latach 2026-2028 na ternie m.st. Warszawy
- Usługi doradcze dotyczące realizacji Projektu "Smart Geoportal" - wsparcie prawne
- Organizacja kompleksowej obsługi spotkania pn. Forum wiedzy Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
- Wykonanie opracowania pt. Studium obsługi komunikacyjnej wschodniej części dzielnicy Białołęka
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





