eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sosnowiec › BANKOWA OBSŁUGA BUDŻETU GMINY SOSNOWIEC

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-12-18

Sosnowiec: BANKOWA OBSŁUGA BUDŻETU GMINY SOSNOWIEC
Numer ogłoszenia: 517696 - 2012; data zamieszczenia: 18.12.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 445136 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta, al. Zwycięstwa 20, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 32 2960600, faks 32 296 06 05.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BANKOWA OBSŁUGA BUDŻETU GMINY SOSNOWIEC.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie bankowej obsługi budżetu gminy Sosnowiec i jej jednostek organizacyjnych, obejmującej:
1. Otwarcie i prowadzenie rachunków bankowych, w tym:
1.1. 44 rachunków bieżących w złotych polskich;
1.2. 280 rachunków pomocniczych w złotych polskich;
1.3. 2 rachunków pomocniczych w USD;
1.4. 26 rachunków pomocniczych w EURO.
2. Zapewnienie elektronicznego systemu obsługi bankowej.
Zamawiający wymaga, aby wykonawca do realizacji usługi obejmującej BANKOWĄ OBSŁUGĘ BUDŻETU GMINY SOSNOWIEC udostępnił elektroniczny system obsługi bankowej umożliwiający realizację następujących operacji:
2.1. Internetowego dostępu do systemu w oparciu o technologię szyfrowania SSL w wersji co najmniej 3.0 z kluczem szyfrującym co najmniej 128 bit;
2.2. Autoryzacji zleceń i działań w systemie przy wykorzystaniu klucza podpisu zachowanego na zewnętrznych urządzeniach kryptograficznych takich jak: nośnik kryptograficzny USB, karta kryptograficzna lub inne służące do zapisania klucza podpisu;
2.3. Pełnego zastosowania podpisu elektronicznego, zgodnie z systemem pełnomocnictw złożonych przez zamawiającego;
2.4. Logowania się do systemu jedynie z publicznych adresów IP wskazanych przez zamawiającego;
2.5. Dostępu do systemu tylko dla uwierzytelnionych użytkowników;
2.6. Określenia szczegółowego dostępu użytkownika do funkcji w systemie (w szczególności do poszczególnych rachunków);
2.7. Pełnego odseparowania dostępu do rachunków specjalnych (płacowego) w zakresie uprawnień podglądu, wyciągów i operacji dokonywanych na wskazanym rachunku;
2.8. Zlecania - dokonywania operacji bankowych jedynie ze wskazanych przez zamawiającego adresów IP;
2.9. Identyfikowania płatności masowych w zakresie wpłat z tytułu: podatków, opłat lokalnych i innych należności stanowiących dochody gminy, Skarbu Państwa;
2.10. Dokonywania przelewów krajowych w dniu ich złożenia najbliższą sesją Elixir, Sorbnet;
2.10.1. wymagane są 3 sesje rozliczeniowe w systemie ELIXIR, przy czym zlecenia wysłane przez zamawiającego do godziny 15:00 muszą zostać przekazane do rozliczenia w tym samym dniu w ramach III sesji ELIXIR.
2.11. Dokonywania przelewów pomiędzy rachunkami w banku wykonawcy bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż w ciągu 15 minut od złożenia zlecenia;
2.12. Dokonywania przelewów z datą przyszłą przelewu;
2.13. Dokonywania przelewów grupowych stosownie do okresu rozliczeniowego (np. płatności wobec ZUS, Urzędu Skarbowego itp.);
2.14. Przesyłania danych w formie elektronicznej obejmujących duże zbiory przelewów;
2.15. Dokonywania płatności zagranicznych zgodnie ze standardem SWIFT;
2.16. Szybkiego dostępu do aktualnych informacji o stanie środków na rachunkach i przeprowadzonych transakcjach, w tym:
2.16.1. sporządzanie raportów z operacji na poszczególnych rachunkach (dla określonego rachunku i dla grupy rachunków);
2.16.2. podgląd aktualnego salda na wybranym rachunku lub na wybranych grupach rachunków;
2.16.3. pobieranie wyciągów w postaci plików PDF;
2.16.4. drukowanie pojedynczych potwierdzeń transakcji uznaniowych i obciążeniowych zarejestrowanych na rachunkach bankowych wraz z możliwością zapisu danych w formacie plików PDF;
2.16.5. bezpośrednie połączenie aplikacji księgowej z serwerem bankowym i bezpośredniej wymiany danych - (import przelewów wystawionych w systemie finansowo - księgowym zamawiającego);
2.16.6. bierny wgląd w saldo wszystkich rachunków bankowych i wyciągów bankowych jednostek organizacyjnych zamawiającego przez wskazane przez zamawiającego osoby;
2.16.7. przegląd realizowanych transakcji w ujęciu historycznym z uwzględnieniem rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, daty i kwoty transakcji.
3. Realizację poleceń przelewów (w formie elektronicznej) z wszystkich rachunków zamawiającego na rachunki zadysponowane za pomocą dostępnych międzyoddziałowych i międzybankowych systemów rozliczeniowych.
4. Wydawanie blankietów czeków gotówkowych - zakupionych przez zamawiającego i ich realizację (dopuszcza się również zastąpienie blankietów czeków gotówkowych czekami generowanymi przy wykorzystaniu elektronicznego systemu obsługi bankowej).
5. Dokonywanie operacji wpłat zamkniętych.
6. Dokonywanie wypłat gotówkowych, w placówkach wykonawcy, z wszystkich rachunków zamawiającego przez osoby upoważnione, wskazane przez zamawiającego - wypłaty gotówkowe będą zlecane przy pomocy blankietów czeków gotówkowych, zakupionych przez zamawiającego, lub przy pomocy czeków generowanych przy wykorzystaniu elektronicznego systemu obsługi bankowej.
7. Dokonywanie rozliczeń płatności masowych na rzecz zamawiającego i przekazywanie informacji o płatnościach dokonanych przez wpłacających.
8. Sporządzanie w formie papierowej wyciągów bankowych za każdy dzień dla jednego, wskazanego przez zamawiającego, rachunku bankowego oraz w przypadku wystąpienia awarii elektronicznego systemu obsługi bankowej sporządzanie w formie papierowej wyciągów bankowych za każdy dzień dla wszystkich rachunków bankowych zamawiającego.
9. Wydawanie i wznawianie debetowych kart przedpłaconych dla wskazanych przez zamawiającego świadczeniobiorców w celu dokonywania wypłat, w szczególności: świadczeń rodzinnych, zasiłków.
9.1. Karty te:
9.1.1. muszą umożliwiać dokonywanie płatności bezgotówkowych w placówkach handlowo-usługowych zlokalizowanych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej;
9.1.2. muszą umożliwiać wypłacanie gotówki w co najmniej 5 bankomatach zlokalizowanych w granicach administracyjnych gminy Sosnowiec.
9.1.3. Powinny mieć okres ważności minimum 3 lata;
9.1.4. Będą obciążone jednorazową opłatą za ich wydanie i obsługę, w tym również za wydanie i obsługę ich duplikatu w przypadku ich zagubienia, zniszczenia bądź kradzieży (jedyna opłata związana z obsługą debetowych kart przedpłaconych jaką pobierze wykonawca);
10. Wydawanie i wznawianie obciążeniowych kart typu charge dla dokonywania transakcji płatniczych bezgotówkowych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i poza jej terytorium.
11. Wydawanie i wznawianie debetowych kart płatniczych dla dokonywania transakcji płatniczych bezgotówkowych, pobierania gotówki z bankomatów na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
12. Udzielenie zamawiającemu w roku 2013 na okres maksymalnie 8 miesięcy, tj. 244 dni - kredytu bieżącego w rachunku podstawowym budżetu gminy (dalej: kredytu) w wysokości określonej przez Radę Miejską w Sosnowcu w uchwale budżetowej. Zamawiający informuje, że kwota kredytu w okresie obowiązywania umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania nie przekroczy 10 mln złotych polskich.
12.1. Uruchomienie kredytu może nastąpić po przekazaniu wykonawcy stosownej uchwały Rady Miejskiej oraz podpisaniu odrębnej umowy o kredyt w rachunku;
12.2. Naliczanie i pobieranie odsetek od wykorzystanego kredytu będzie następowało każdego ostatniego dnia miesiąca;
12.3. Wysokość oprocentowania kredytu wykonawca ustalał będzie miesięcznie jako suma średniej arytmetycznej wysokości WIBOR 1M i marży mk określonej w ofercie. Przyjmuje się, że rok liczy 365 dni - do naliczania odsetek;
12.4. Odsetki od kredytu wykonawca naliczał będzie od kwoty faktycznie wykorzystanego przez zamawiającego kredytu i faktycznej rzeczywistej liczby dni wykorzystania kredytu;
12.5. Każdy wpływ na rachunek podstawowy budżetu gminy będzie powodował zmniejszenie salda kredytu; zmniejszenie salda kredytu będzie również powodował wpływ środków uzyskanych wskutek konsolidacji rachunków;
12.6. Wykonawca nie będzie pobierał opłat z tytułu prowizji od niewykorzystanego kredytu, prowizji przygotowawczej od uruchomienia kredytu, ani żadnych innych opłat i prowizji;
12.7. Jedynym dopuszczalnym zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie oświadczenie o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (tekst jednolity - Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665, ze zmianami).
13. Prowadzenie skonsolidowanego rachunku gminy Sosnowiec, według poniżej określonych zasad:
13.1. Przez rachunek skonsolidowany zamawiający rozumie dokonanie na koniec każdego dnia roboczego, po godzinie 18:00, z wyłączeniem ostatniego dnia każdego miesiąca, przeksięgowania, w sposób wirtualny, salda grupy rachunków (obejmujących rachunek podstawowy budżetu gminy i inne rachunki wskazane przez zamawiającego, w tym rachunki jednostek organizacyjnych zamawiającego).
13.2. W przypadku wystąpienia dodatniej sumy sald uzyskanej w wyniku konsolidacji środki zgromadzone na wirtualnym rachunku skonsolidowanym będą automatycznie lokowane w formie lokat terminowych typu overnight i weekendowych (bez ponoszenia żadnych opłat z tego tytułu);
13.2.1. Wysokość oprocentowania lokat na rachunkach podlegających konsolidacji wykonawca ustalał będzie każdorazowo w oparciu o stawkę WIBID ON pomniejszoną o pewną stałą nie ujemną marżę, którą zaproponuje zamawiającemu w złożonej ofercie.
13.3. Zasady dotyczące lokowania środków, określone powyżej, będą obowiązywać pod warunkiem, że oprocentowanie lokat terminowych będzie wyższe niż oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach bieżących;
13.4. Kapitalizacja odsetek będzie następować każdego ostatniego dnia miesiąca. Odsetki z tytułu oprocentowania środków na rachunku skonsolidowanym będą przekazywane na rachunek podstawowy budżetu gminy w postaci jednej kwoty;
13.5. W sytuacji, gdy na rachunku podstawowym budżetu gminy wystąpi saldo debetowe - suma sald uzyskana wskutek konsolidacji posłuży do zredukowania salda kredytu;
13.6. Wykonawca będzie codziennie sporządzał i przekazywał raport z konsolidacji sald (dopuszcza się przekazywanie danych w formie dziennego raportu przesyłanego elektronicznie);
13.7. Zmiana rachunków podlegających konsolidacji nie będzie wymagać sporządzenia aneksu do umowy, a jedynie powiadomienia w formie pisemnej wykonawcy o konieczności wprowadzenia zmian.
14. W każdym ostatnim dniu miesiąca salda rachunków, które podlegają konsolidacji będą pomniejszane o należne opłaty bankowe a następnie przekazywane automatycznie na rachunek podstawowy budżetu gminy i lokowane zgodnie z zasadami określonymi w punkcie 13.2. 15. Oprocentowanie środków pieniężnych na rachunkach bankowych niepodlegających konsolidacji.
15.1. Naliczanie i kapitalizowanie odsetek od środków na rachunkach bankowych będzie następowało każdego ostatniego dnia miesiąca;
15.2. Każdego ostatniego dnia miesiąca środki pieniężne uzyskane z oprocentowania będą automatycznie przekazywane z poszczególnych rachunków bankowych podlegających oprocentowaniu na rachunek wskazany przez zamawiającego.
15.3. Wysokość oprocentowania środków pieniężnych na rachunkach bankowych niepodlegających konsolidacji wykonawca ustalał będzie każdorazowo w oparciu o stawkę WIBID 1M pomniejszoną o pewną stałą nieujemną marżę, którą zaproponuje zamawiającemu w złożonej ofercie.
16. Lokowanie wolnych środków pieniężnych na lokatach terminowych tygodniowych i miesięcznych.
16.1. Naliczanie i kapitalizowanie odsetek w zakresie lokowania wolnych środków pieniężnych na lokatach terminowych tygodniowych i miesięcznych będzie następowało odpowiednio:
16.1.1. dla lokat terminowych - tygodniowych - w ostatnim siódmym dniu licząc od dnia założenia lokaty tygodniowej;
16.1.2. dla lokat terminowych - miesięcznych - w ostatnim trzydziestym dniu licząc od dnia założenia lokaty miesięcznej.
16.2. Wysokość oprocentowania lokat terminowych - tygodniowych wykonawca ustalał będzie każdorazowo w oparciu o stawkę WIBID 1W pomniejszoną o pewną stałą nieujemną marżę, którą zaproponuje zamawiającemu w złożonej ofercie.
16.3. Wysokość oprocentowania lokat terminowych - miesięcznych wykonawca ustalał będzie każdorazowo w oparciu o stawkę WIBID 1M pomniejszoną o pewną stałą nieujemną marżę, którą zaproponuje zamawiającemu w złożonej ofercie.
17. Pozostałe usługi bankowe, w tym:
17.1. Wydawanie opinii bankowych i zaświadczeń na życzenie zamawiającego;
17.2. Doradztwo finansowe w ramach objętych umową rachunków bankowych, w tym: pozyskiwanie kredytów preferencyjnych, lokowanie wolnych środków;
17.3. Zapewnienie obsługi zamawiającego w co najmniej czterech placówkach wykonawcy z obsługą gotówkową zlokalizowanych w granicach administracyjnych gminy Sosnowiec;
17.4. Zamawiający wymaga, aby umowa na BANKOWĄ OBSŁUGĘ BUDŻETU GMINY SOSNOWIEC została zawarta odrębnie z gminą Sosnowiec oraz odrębnie z każdą z jej jednostek organizacyjnych. W przypadku łączenia, przekształcenia bądź utworzenia nowych jednostek organizacyjnych gminy, wykonawca podpisze z nimi umowę na prowadzenie obsługi bankowej na takich samych zasadach i warunkach, jakie zostaną określone w umowie podpisanej w wyniku niniejszego postępowania w zakresie przedmiotu objętego ofertą wykonawcy.
18. Pobieranie opłat bankowych z tytułu wykonania operacji finansowych na poszczególnych rachunkach bankowych każdego ostatniego dnia miesiąca i dokonywanie automatycznej refundacji kosztów z jednego, wskazanego przez zamawiającego rachunku bankowego. 19. Zamawiający wymaga, aby wykonawca nie pobierał żadnych opłat za:
19.1. Wyciągi bankowe pobierane w formie elektronicznej przez zamawiającego przy pomocy elektronicznego systemu obsługi bankowej jak również za wyciągi papierowe wydawane w przypadku wystąpienia awarii elektronicznego systemu obsługi bankowej;
19.2. Wykonywanie operacji przy użyciu debetowych kart przedpłaconych od ich posiadaczy przy ich użyciu w placówkach wykonawcy i bankomatach należących do wykonawcy (transakcje gotówkowe i bezgotówkowe);
19.3. Wydawanie duplikatów debetowych kart przedpłaconych w przypadku ich zagubienia, zniszczenia bądź kradzieży;
19.4. Wypłaty gotówki dokonane przy pomocy debetowych kart płatniczych z bankomatów należących do wykonawcy;
19.5. Zapewnienie przyjmowania wpłat gotówkowych od zamawiającego i od osób trzecich na rachunki zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych w kasach we wszystkich placówkach wykonawcy znajdujących się w granicach administracyjnych gminy Sosnowiec;
19.6. Zapewnienie doradców do obsługi zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych w zakresie bankowości i w obszarze bankowości elektronicznej;
19.7. Zapewnienie w okresie wdrożenia i po wdrożeniu (w okresie trwania umowy) przeszkolenia około 250 pracowników zamawiającego pracujących w elektronicznym systemie obsługi bankowej;
19.8. Przelewy dokonywane pomiędzy rachunkami bankowymi należącymi do zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych (prowadzonymi na podstawie umów podpisanych w wyniku niniejszego postępowania);
19.9. Prowadzenie skonsolidowanego rachunku bankowego gminy Sosnowiec.
19.10. Sporządzanie i przekazywanie raportu z konsolidacji sald;
19.11. Automatyczne lokowanie środków zgromadzonych na wirtualnym rachunku skonsolidowanym.
19.12. Urządzenia kryptograficzne niezbędne w celu logowania i korzystania z elektronicznego systemu obsługi bankowej.
.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.00.00.00 - Usługi finansowe i ubezpieczeniowe 66.11.00.00 - (3) Usługi bankowe 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17.12.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ING Bank Śląski Spółka Akcyjna, ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 540300,04 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 310856,00

  • Oferta z najniższą ceną: 310856,00 / Oferta z najwyższą ceną: 310856,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.