eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PoznańDostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek.



Ogłoszenie z dnia 2020-12-29

Ogłoszenie nr 510558484-N-2020 z dnia 2020-12-29 r.
Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu:

Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, krajowy numer identyfikacyjny 30070593200000, Al. Marcinkowskiego 32, 61-745 Poznań, woj. wielkopolskie, państwo Polska

telefon: 616 473 625
faks: 616 473 628
e-mail: przetargi@poznan-nowemiasto.sr.gov.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny - Sąd Powszechny

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP-350-3/2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa do siedziby Zamawiającego oraz odbiór w ramach umowy zużytych materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek.
2. Dokładny wykaz materiałów eksploatacyjnych będących przedmiotem zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ (formularz ofertowy).
3. Zasady oraz sposób realizacji przedmiotowego zamówienia zostały określone szczegółowo we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ.
4. Zamawiane ilości poszczególnych materiałów eksploatacyjnych zostały podane szacunkowo, co oznacza, że mogą różnić się w stosunku do ilości wskazanych w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do Umowy, z zastrzeżeniem, że kwota, o której mowa w § 3 ust. 1 Umowy nie zostanie przekroczona.
5. Zamawiający dopuszcza możliwość oferowania produktów równoważnych oryginalnym pod warunkiem bezwzględnego zachowania norm, konstrukcji, parametrów i standardów, którymi charakteryzuje się produkt oryginalny. W takim przypadku, jakość druku (kopii), wydajność, pojemność, szybkość schnięcia (utrwalania), nie zamazywanie się druku (kopii) winny odpowiadać wyrobowi producenta urządzenia, w którym materiał będzie zainstalowany, tj. produktowi oryginalnemu lub go przewyższać.
6. Zamawiający wymaga, aby oferowane materiały eksploatacyjne były:
a. fabrycznie nowe, wytworzone w cyklu produkcyjnym zgodnym z normą ISO 9001 oraz ISO 14001, nieregenerowane i nie pochodzące z odzysku tzn., że żaden z ich elementów ani obudowa nie był wymieniany, naprawiany bądź napełniany ponownie lub poddany jakimkolwiek innym, w tym przywracającym go do użytku zabiegom technicznym,
b. dostarczone w opakowaniach producenta, typowych dla danego produktu, zabezpieczone gwarancją nienaruszenia opakowania,
c. zaopatrzone w etykiety identyfikujące produkt i producenta produktu zarówno na obudowie tonera jak i jego opakowaniu, symbol materiału powinien identyfikować jego przeznaczenie do odpowiedniego urządzenia w sposób jednoznaczny,
d. kompatybilne pod względem technicznym i funkcjonalnym z urządzeniami do których są przeznaczone, a ich użycie nie naruszy gwarancji producenta urządzeń, w których były instalowane, w szczególności w zakresie parametrów dotyczących wydajności liczonej w stronach dla atramentowych wkładów drukujących zgodnie z normą ISO/IEC 24711, zgodnie z normą ISO/IEC 19752 lub równoważnej dla pomiaru wydajności wkładów drukujących z tonerem monochromatycznym do drukarek laserowych i urządzeń wielofunkcyjnych lub zgodnie z normą ISO/IEC 19798 lub równoważnej dla wkładów z tonerem kolorowym do drukarek laserowych i urządzeń wielofunkcyjnych.
e. Oznakowane znakiem CE
f. Termin przydatności do użycia musi wynosić nie mniej niż 12 miesięcy od daty protokolarnego odbioru materiałów eksploatacyjnych.
7. Zaoferowane materiały eksploatacyjne powinny być oryginalne lub równoważne oryginalnym.
8. W przypadku zaoferowania produktów równoważnych oryginalnym należy:
a. przedłożyć ważny certyfikat jednostki oceniającej zgodność, uprawnionej do kontroli jakości poświadczający zgodność zaoferowanych produktów z normami ISO/IEC 19752, ISO/IEC 24711 oraz ISO/IEC 19798,
b. przedłożyć do każdego zaoferowanego produktu równoważnego (dotyczy tuszy i tonerów do drukarek) raport z testów wystawiony zgodnie z normą ISO/IEC 19752, ISO/IEC 24711 oraz ISO/IEC 19798 wystawiony przez jednostkę oceniającą zgodność, o której mowa w punkcie III.11 SIWZ. Raport oprócz wyników z przeprowadzonych badań tj.: średniej ilości wydruku, odchylenia standardowego, daty testowania, listy kaset użytych do obliczeń, nazwy i typu testowanej kasety, trybu drukowania, liczby użytych do testu urządzeń, formatu papieru, oprogramowania, określonych warunków testu - temperatury oraz wilgotności itp. winny zawierać również nazwę i podpis upoważnionego pracownika laboratorium, w którym dokonano badań wydajnościowych,
c. załączyć ważny Certyfikat ISO 9001 i ISO 14001 producenta tonerów w zakresie projektowania, wytwarzania i dystrybucji.
9. Przez jednostkę oceniającą zgodność rozumie się jednostkę wykonującą działania z zakresu oceny zgodności, w tym kalibrację, testy, certyfikację i kontrolę, akredytowaną zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 765/2008 z dnia 9 lipca 2008 r. ustanawiającym wymagania w zakresie akredytacji i nadzoru rynku odnoszące się do warunków wprowadzania produktów do obrotu i uchylającym rozporządzenie (EWG) nr 339/93 (Dz.Urz. UE L 218 z 13.08.2008, str. 30).
10. Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność.
11. Zamawiający akceptuje odpowiednie środki dowodowe, inne niż te, o których mowa w punkcie III.10 SIWZ, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, o których mowa w punkcie III.10 SIWZ, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego dostawy spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 30.12.51.10

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zapytanie o cenę

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 10/12/2020

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 357787 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 4

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 348453.00

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 348453.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 569821.16
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: tak
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania o cenę na podstawie 70 ustawy Pzp

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Uzasadnienie faktyczne
Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości dostaw materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek. Celem udzielenia przedmiotowego zamówienia jest umożliwienie korzystania z urządzeń biurowych niezbędnych do wykonywania pracy przez pracowników tut. Sądu. W związku z powyższym, przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na świadczenie przedmiotowych dostaw jest konieczne i uzasadnione.

Uzasadnienie prawne
W obecnym stanie prawnym dostawy materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek nie zostały wymienione w Zarządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie organizacji zakupów dostaw i usług w sądownictwie powszechnym oraz wskazania zamawiającego (Dz.U. Ministra Sprawiedliwości z 2017 r. poz.122 z późn. zm.), w brzmieniu ustalonym zarządzeniem MS z dnia 29 stycznia 2018 r zmieniającym zarządzenie w sprawie organizacji zakupów dostaw i usług w sądownictwie (Dz.Urz.MS.2018.118). Tutejszy Sąd zobowiązany jest zatem do zapewnienia przedmiotowych dostaw samodzielnie.
Zgodnie z treścią art. 10 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1843 t.j.) Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę w przypadkach przewidzianych w ustawie. Reguluję tę kwestię art. 70 powołanej ustawy – „Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę, jeżeli spełnione są łącznie przesłanki uzależniające uzasadnione zastosowanie w/w trybu, dotyczące wartości i przedmiotu zamówienia”.
W przedmiotowym postępowaniu spełnione są łącznie obie te przesłanki albowiem:
a) wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w rozporządzeniu wydanym na podstawie delegacji zawartej w art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. kwoty 139.000,00. € (§1 ust. 1 pkt a) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 16 grudnia 2019 r. w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej (Dz.U.2019 r., poz. 2450);
b) przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów powszechnie dostępnych w tym sensie, że istnieje na rynku wiele firm świadczących dostawy tego typu, a materiały będące przedmiotem dostaw mają ustalony standard jakościowy. Na ustalony standard jakościowy wskazuje powtarzalny i typowy charakter rzeczy będących przedmiotem dostaw.
Ponadto, Ustawodawca w art. 91 ust. 2a Pzp wskazał, iż: „ Zamawiający, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 i 2, oraz ich związki kryterium ceny mogą zastosować jako jedyne kryterium oceny ofert lub kryterium o wadze przekraczającej 60%, jeżeli określą w opisie przedmiotu zamówienia standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia oraz wykażą w załączniku do protokołu w jaki sposób zostały uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia koszty cyklu życia, z wyjątkiem art. 72 ust. 2 i art. 80 ust. 3”.
Realizując powołany wyżej ustawowy obowiązek, w opisie przedmiotu zamówienia określono standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia, którym jest dostawa oraz odbiór w ramach umowy zużytych materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek. W treści umowy wskazano, że Zamawiający wymaga, aby dostarczone materiały eksploatacyjne były fabrycznie nowe tzn., że żaden z ich elementów nie był wymieniany, naprawiany bądź napełniany ponownie lub poddany jakimkolwiek innym, w tym przywracającym go do użytku zabiegom technicznym, dostarczone w oryginalnych opakowaniach producenta, typowych dla danego produktu, zaopatrzone w etykiety identyfikujące produkt i producenta produktu, kompatybilne pod względem technicznym i funkcjonalnym z urządzeniami, a ich użycie nie naruszało gwarancji producenta urządzeń, w których będą instalowane.
Nadto określono, że dostarczone materiały eksploatacyjne powinny być oryginalne lub równoważne oryginalnym, i jednocześnie, że Zamawiający dopuszcza możliwość oferowania produktów równoważnych oryginalnym pod warunkiem bezwzględnego zachowania norm, konstrukcji, parametrów i standardów, którymi charakteryzuje się produkt oryginalny. W takim przypadku, jakość druku (kopii), wydajność, pojemność, szybkość schnięcia (utrwalania), nie zamazywanie się druku (kopii) winny odpowiadać wyrobowi producenta urządzenia, w którym materiał będzie zainstalowany, tj. produktowi oryginalnemu lub go przewyższać.
Reasumując, z uwagi na to, że:
a) w istotę trybów wskazanych w art. 72 i 80 (odpowiednio: zapytanie o cenę, art. 69- 73 Pzp oraz licytacja elektroniczna, art. 74- 81 Pzp) cena wpisana jest jako jedyne kryterium oceny ofert;
b) w opisie przedmiotu zamówienia zostały określone standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia, którym jest dostawa tonerów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i sposób jego realizacji wskazane zostały we wzorze umowy i szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, które stanowią załączniki do niniejszego wniosku; jak również wobec tego, że
c) Zamawiający nie jest obowiązany do opisywania cyklu życia produktu, z uwagi na prowadzenie postępowania w trybie zapytania o cenę (art. 91 ust. 2a w zw. z art. 72 ust. 2 Pzp),dopuszczalne jest zastosowanie w niniejszym postępowaniu kryterium ceny w 100 %.

W związku z powyższym, wszystkie przesłanki zastosowania trybu zapytania o cenę (art. 70 ustawy Pzp) oraz nadrzędne przesłanki zastosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert (art. 91 ust. 2a Ustawy Pzp) wraz z wyjątkiem (art. 72 ust. 2) zostały spełnione. Zatem przeprowadzenie postępowania w trybie zapytania o cenę jest prawnie dopuszczalne.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.