eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Murowana Goślina › Wykonywanie usług z zakresu gospodarki łowieckiej w Nadleśnictwie Łopuchówko w roku 2021

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-12-29

Ogłoszenie nr 510557793-N-2020 z dnia 2020-12-29 r.
Skarb Państwa Lasy Państwowe Nadleśnictwo Łopuchówko:

Wykonywanie usług z zakresu gospodarki łowieckiej w Nadleśnictwie Łopuchówko w roku 2021

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 770895-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Skarb Państwa Lasy Państwowe Nadleśnictwo Łopuchówko, krajowy numer identyfikacyjny 63001151000000, Łopuchówko 1, 62-095 Murowana Goślina, woj. wielkopolskie, państwo Polska

telefon: 061 8122161, 604-549-228
faks: 618 122 161
e-mail: lopuchowko@poznan.lasy.gov.pl
www: https://lopuchowko.poznan.lasy.gov.pl/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny - państwowa jednostka oganizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonywanie usług z zakresu gospodarki łowieckiej w Nadleśnictwie Łopuchówko w roku 2021

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): SA.270.16.2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

3.1. 1) Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki łowieckiej zgodnie z
określeniem w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (tekst jedn.: Dz. U. 2020 r., 1683 z późn. zm.) obejmujące prace z zakresu zagospodarowania łowiska na terenie obwodu łowieckiego nr 177 Kąty - Ośrodek Hodowli Zwierzyny (dalej „OHZ Kąty”), w tym uprawa poletek łowieckich, dokarmianie zwierzyny, konserwacja i naprawa urządzeń łowieckich, a także obsługa polowań zbiorowych w roku 2021. 2) Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje sumaryczne ilości prac wynikające z załącznika nr 9 do SIWZ, na który składają się: - załącznik nr 9 – rozmiar prac według grup czynności. 3) Zakres rzeczowy zestawiony w załączniku nr 9 do SIWZ ma charakter szacunkowy. 4) Szczegółowy opis technologii wykonania poszczególnych czynności wchodzących w skład przedmiotu zamówienia wraz z procedurą odbioru prac zawarty został w załączniku nr 12 do
SIWZ. 5) Opisy kodów czynności opisujących poszczególne czynności wchodzące w skład
przedmiotu zamówienia zostały opisane w załączniku nr 12 do SIWZ. 6) Opis zasad procedury
dokonywania odbiorów czynności objętych zamówieniem został zawarty w załączniku nr 12 do
SIWZ. 7) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa
Łopuchówko – tj. teren Ośrodka Hodowli Zwierzyny Kąty („OHZ Kąty”). 8) Realizacja prac
wchodzących w skład przedmiotu zamówienia będzie się odbywała na obszarze OHZ Kąty. Wskazana
w załączniku nr 9 przedmiotu zamówienia, lokalizacja (adres leśny/numer inwentarzowy)
poszczególnych prac wchodzących w zakres Przedmiotu Zamówienia ma charakter wstępny.
Lokalizacja (adres leśny/numer inwentarzowy) poszczególnych prac wchodzących w zakres
Przedmiotu Zamówienia zostanie określona w Zleceniu, o którym mowa w pkt 3.3. ppkt. 1) SIWZ, z
zastrzeżeniem, iż zawsze będzie to Obszar Realizacji Zamówienia. 9) Postanowienia pkt. 7 - 8 nie
uchybiają uprawnieniom Zamawiającego wynikającym z wzoru umowy w sprawie zamówienia
publicznego (załącznik nr 10 do SIWZ). 10) Z uwagi na faktyczną sytuację przyrodniczo-pogodową,
która może zaistnieć w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, a także nieprzewidzianą w tej chwili sytuację gospodarczo-ekonomiczną, powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub publicznych, wystąpienie siły wyższej (w tym pandemii związanej z występowaniem coronawirusa i innych chorób zakaźnych w stopniu większym niż w chwili ogłoszenia przetargu), Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania korekt zmniejszających, korekt zwiększających, ustaleń nowych
lokalizacji, jak również wstrzymania dokonania czynności wskazanych w poszczególnych wierszach
tabel opisujących przedmiot zamówienia. Korekty zwiększające nie oznaczają wprowadzenia nowych
prac, nie objętych zakresem zamówienia podstawowego, a korekty zmniejszające nie oznaczają
całkowitej rezygnacji z części prac. Należy je rozumieć jako zwiększenie ilości prac w jednej
lokalizacji (adresie leśnym/numerze inwentarzowym) na Obszarze Realizacji Zamówienia (w tym
również w lokalizacjach na Obszarze Realizacji Zamówienia niewskazanych wstępnie w SIWZ), przy
jednoczesnym zmniejszeniu ilości prac w innej lokalizacji (adresie leśnym/numerze inwentarzowym)
na Obszarze Realizacji Zamówienia, w ramach sumarycznych ilości poszczególnych prac
wchodzących w zakres Przedmiotu Umowy określonych w SIWZ, przypadających do wykonania na
całym Obszarze Realizacji Zamówienia. Konieczność zwiększenia rozmiaru niektórych elementów
realizowanego zamówienia w toku wykonywania przedmiotu zamówienia może wystąpić również po
to, aby zrealizować pełny zakres prac opisany w przedmiocie zamówienia. Ustalenie nowej lokalizacji
odbywa się w ramach przedmiotu zamówienia, przy czym zawsze wyłącznie na Obszarze Realizacji Zamówienia. 3.2. Unormowania, których zobowiązany będzie w szczególności przestrzegać Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia 1) Podstawowe akty prawne: - ustawa z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (tekst jedn.: Dz. U. 2020 r., 1683 z późn. zm.), - ustawa z dnia
28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r., poz. 1463 z późn. zm.), - ustawa z dnia 16
kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 55 z późn. zm.), - ustawa z
dnia 21 grudnia 2020 r. o dozorze technicznym (Dz. U. z 2019 r. poz. 667 z późn. zm.), - ustawa z dnia
20 grudnia 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ułatwienia zwalczania chorób zakaźnych
zwierząt, - rozporządzenie Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 30 października 2018 r. w
sprawie warunków technicznych dozoru technicznego z zakresu eksploatacji, napraw i modernizacji
urządzeń transportu bliskiego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2176), - rozporządzenie Ministra Gospodarki z
dnia 30 października 2002 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny
pracy w zakresie użytkowania maszyn przez pracowników podczas pracy (Dz. U. Nr 191 poz. 1596 z
późn. zm.), - rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie
ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r., Nr 169 poz. 1650 z
późn. zm.), - rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie
bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz.
U. z 2006 r., Nr 161, poz. 1141), - rozporządzenie Ministra Środowiska z dna 22 marca 2006 r. w
sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. z 2006 r. Nr 58, poz.
405 z późn. zm.), - rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca
2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów
(Dz. U. z 2010 r. Nr 109, poz. 719 z późn. zm.), - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009
r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (Dz. U. z 2009 r. Nr 105 poz.870), - rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 18 grudnia 2017 r. w sprawie wymagań dobrej praktyki w zakresie gospodarki leśnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 2408), - rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 23 marca 2005r. w sprawie szczegółowych warunków wykonywania polowania i
znakowania tusz (Dz. U. poz.548, z2010r. poz.1250, z2011r. poz.1548, z2013r. poz.889 oraz z2017r.
poz.1485), - rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 10.09.2019 r. zmieniające rozporządzenia w
sprawie szczegółowych warunków wykonywania polowania i znakowania tusz, - rozporządzenie
Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30.01.2020 r. w sprawie zasad bioasekuracji, jakie powinny
być przestrzegane podczas polowania lub odstrzału sanitarnego oraz przy wykonywaniu czynności
związanych z zagospodarowaniem zwierzęcia łownego z gatunku dzik 2) W trakcie realizacji
przedmiotu zamówienia, oprócz przepisów prawa obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej
Polskiej, Wykonawca będzie obowiązany do stosowania i przestrzegania obowiązków i zasad
wynikających z niżej wymienionych dokumentów: - „Instrukcja ochrony przeciwpożarowej lasu” - wprowadzona zarządzeniem Nr 81 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 23 grudnia 2019 r., - Zasady, kryteria i standardy zrównoważonej gospodarki leśnej FSC (Forest Stewardship Council) oraz PEFC Council (Programme for the Endorsement of Forest Certification Schemes). 3)
Dokumenty wskazane powyżej są dostępne na stronach internetowych pod adresami: a) ustawy i
rozporządzenia: https://isap.sejm.gov.pl/ b) instrukcje: https://www.lasy.gov.pl/pl/publikacje
/copy_of_gospodarka-lesna c) Zarządzenia Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych:
https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/uregulowania_wewnetrzne d) FSC/PEFC: https://www.lasy.gov.pl
/pl/nasza-praca/certyfikacja 3.3. Zasady ogólne realizacji przedmiotu zamówienia. 1) Wykonawca
będzie wykonywał przedmiot zamówienia na podstawie pisemnych zleceń przekazywanych przez
Przedstawicieli Zamawiającego („Zlecenie”). Treść Zlecenia określa umowa w sprawie zamówienia
publicznego (załącznik nr 10 do SIWZ). 2) Wykonawca będzie zobowiązany do uprzątnięcia z dróg,
linii podziału powierzchniowego, rowów, itp. obiektów oraz pozostałych odpadów po działalności
własnej (śmieci, pustych opakowań, zużytych elementów maszyn, itp.). 3) Wykonawca będzie
zobowiązany do stosowania oleju biodegradowalnego oraz zestawów do pochłaniania oleju w
urządzeniach eksploatowanych na terenie OHZ Kąty. 4) Wykonawca zobowiązany jest do
wyposażenia wszystkich maszyn, ciągników i urządzeń pracujących na terenie OHZ Kąty w zestawy
(sorbenty, maty sorpcyjne itp.) o chłonności umożliwiającej pochłonięcie rozlanego paliwa lub oleju
oraz innych płynów technologicznych używanych w maszynach, ciągnikach i innych urządzeniach
pracujących na terenie OHZ Kąty oraz użycia tych środków w sytuacjach wymagających
zastosowania (awarie, naprawy, tankowania itp.) – w celu zapobieżenia skażeniu środowiska. 5)
Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia
podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić w Ofercie. W przypadku braku
wskazania w Ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę
wyłącznie na warunkach określonych w umowie. 3.4. Zamawiający w ramach przedmiotu zamówienia
wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób
wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia, tj. osób wykonujących
czynności w zakresie obsługi maszyn rolniczych, jeżeli wykonanie tych czynności polega na
wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks
pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.). Przedmiot zamówienia został opisany w
załączniku nr 9 do SIWZ w: (1) jednostkach naturalnych (jednostkach miary), a pracochłonność
potrzebna do jego wykonania w normogodzinach oraz (2) w godzinach rzeczywistych. Zlecanie oraz obmiar prac w ramach odbioru prac odbywać się będą w jednostkach naturalnych (jednostkach miary) lub w godzinach rzeczywistych. Określenie wynagrodzenia należnego za wykonane i odebrane prace(rozliczenie) odbywać się będzie według stawek jednostkowych za normogodziny albo godziny rzeczywiste podanych w Kosztorysie ofertowym według następujących zasad: 1) prace zlecane w godzinach rzeczywistych według czynności, zostaną odebrane ilościowo wg ilości godzin rzeczywistych określonych w Zleceniu, które następnie zostaną przemnożone przez odpowiednie stawki jednostkowe podane w Kosztorysie ofertowym; 2) prace zlecane w jednostkach naturalnych
według czynności, będą odbierane w jednostkach naturalnych, a następnie przeliczone na ilości
normogodzin zgodnie z normą zakładową zamieszczoną w załączniku nr 13 do SIWZ. Ilości
normogodzin ustalone w ten sposób zostaną przemnożone przez odpowiednie stawki jednostkowe
podane w Kosztorysie ofertowym. Jakiekolwiek dodatki do pracochłonności (wszelkie mnożniki
zwiększające normę czasu), o których mowa w normach zakładowych nie mają zastosowania. 3.15. W
załączniku nr 13 do SIWZ Zamawiający zamieścił normy zakładowe, tj.: - w celu rozliczenia prac z
zakresu łowiectwa nieobjętych katalogiem norm czasu dla prac leśnych wykonywanych w
zagospodarowaniu lasu na podstawie Zarządzenia nr 68/2018 Nadleśniczego Nadleśnictwa
Łopuchówko z dnia 09.10.2018 r. ustalona została pracochłonność dla poszczególnych czynności
wykonywanych na terenie Nadleśnictwa Łopuchówko. Za pracochłonność przyjmuje się normę czasu
wyrażoną w roboczogodzinach na jednostkę miary. 3.16.Pełnomocnicy konsorcjum przyjmują do
realizacji zadania wynikające z art. 304 § 1 bądź §3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy
(Pracodawca lub przedsiębiorca nie będący pracodawcą jest obowiązany zapewnić bezpieczne i
higieniczne warunki pracy, o których mowa w art. 207 §2, osobom fizycznym wykonującym pracę na
innej podstawie niż stosunek pracy w zakładzie pracy lub w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę,
a także osobom prowadzącym w zakładzie pracy lub miejscu wyznaczonym przez pracodawcę na
własny rachunek działalność gospodarczą. 3.17.Materiały na potrzeby realizacji zamówienia (nasiona,
nawozy, kukurydza, karma soczysta i treściwa, drewno, gwoździe, papa, środki do bioasekuracji wymaganej przepisami weterynaryjnymi) zapewnia Zamawiający. Materiały eksploatacyjne do maszyn i urządzeń wykorzystywanych do realizacji usługi, zapewnia Wykonawca.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 77.60.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający działając na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 z późn. zm.) unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie
przetargu nieograniczonego w ramach zamówienia pn. „Wykonywanie usług z zakresu gospodarki łowieckiej w Nadleśnictwie Łopuchówko w roku 2021”.

Uzasadnienie faktyczne i prawne

Uzasadnienie prawne:
Art. 93 ust. 1 pkt. 7) ustawy „Pzp” - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.


Uzasadnienie faktyczne:
W dniu 23.12.2020 r. Zamawiający, tj. Nadleśnictwo Łopuchówko z siedzibą w: Łopuchówko 1, 62-095 Murowana Goślina, zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o zamówieniu na usługi pn. „Wykonywanie usług z zakresu gospodarki łowieckiej w Nadleśnictwie Łopuchówko w roku 2021” o nr referencyjnym 770895-N-2020. Następnie zgodnie z dyspozycją art. 42 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w tym samym dniu przystąpił do zamieszczania specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej Zamawiającego. Z uwagi na awarię strony internetowej BIP Nadleśnictwa Łopuchówko, trwającą tego dnia do północy (awaria w trybie ciągłym trwa do dnia dzisiejszego, tj. do dnia 29.12.2020 r.), Zamawiającemu nie udało się z przyczyn technicznych i niezależnych od niego zamieścić SIWZ wraz z załącznikami na stronie internetowej tego samego dnia, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o zamówieniu z BZP. Awaria była na tyle poważna, że Zamawiającemu w dniu 23.12.2020 r. nie udało się w ogóle założyć na stronie BIP Nadleśnictwa Łopuchówko strony przedmiotowego postępowania przetargowego. Art. 42 ust. 1 Pzp wskazując termin będący konkretnym punktem czasowym, tj. stanowiący, że specyfikację istotnych warunków zamówienia udostępnia się na stronie internetowej od dnia publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych wprost określa, że specyfikacja powinna być udostępniona na stronie internetowej w tym samym dniu, w którym opublikowano ogłoszenie o zamówieniu. Uchybienie w zakresie
obowiązku udostępnienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia w określonym w art. 42 ust. 1 Pzp terminie może utrudniać wykonawcom chcącym ubiegać się o udzielenie zamówienia i niezwłoczne przystąpienie do sporządzania ofert. Każdy dzień zwłoki w publikacji
specyfikacji na stronie internetowej w praktyce może wpływać na złożenie oferty, gdyż skraca czas, np. na kalkulację ofertową czy konsultacje z ewentualnymi dostawcami i podwykonawcami. Ponadto, brak publikacji specyfikacji w określonym ustawowo terminie ma wpływ również na ograniczenie czasu przeznaczonego dla wykonawców na składanie wniosków o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Aby zapobiec
ograniczeniu konkurencji w powyższy sposób ustawodawca w art. 42 ust. 1 Pzp precyzyjnie wyznaczył termin na dokonanie czynności udostępnienia specyfikacji na stronie internetowej. Powyższy termin został bezpośrednio powiązany z dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu i
w przypadku procedur „krajowych” wyznaczony został „od dnia publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych” Przedmiotowe postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia
publicznego.
Biorąc pod uwagę powyższe zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt. 7) ustawy PZP Zamawiający unieważnił przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.