eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tczew › ZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2021-04-13

Ogłoszenie nr 510428021-N-2021 z dnia 2021-04-13 r.
Szpitale Tczewskie S. A.:

ZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

Nazwa projektu lub programu: „Zakup ambulansu i środków do dezynfekcji w celu wsparcia Zespołu Ratownictwa Medycznego w Tczewie, w ramach realizowania działań związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz innych chorób zakaźnych”, nazwa Programu Operacyjnego: „Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020”, oś priorytetowa: „IX Wzmacnianie strategicznej infrastruktury ochrony zdrowia”, działanie: „9.1 Infrastruktura ratownictwa medycznego”,
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Szpitale Tczewskie S. A., krajowy numer identyfikacyjny 22062068900000, ul. 30 Stycznia, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, państwo Polska

telefon: 587 776 635
faks: 585 313 830
e-mail: dombrowski.robert@szpitaletczewskiesa.pl
www: www.szpitaletczewskiesa.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny - ZAKŁAD LECZNICZY

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Ambulans medyczny typu RENAULT MASTER 2,3 dCi 165 L3H2 wraz z wyposażeniem (SPRZĘTEM MEDYCZNYM), w ilości 1 szt.
CPV: 34.11.41.21-3

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 34.11.41.21

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: brak danych

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

III.3) Informacje dodatkowe:
Data i miejsce zawarcia umowy: 12-04-2021r., Tczew.
Cena: 508.377,53 PLN brutto.

Okoliczności faktyczne uzasadniające udzielenie zamówienia bez zastosowania przepisów ustawy z dnia 11 WRZEŚNIA 2019r. – Prawo zamówień publicznych:
ANALIZA OKOLICZNOŚCI UZASADNIAJĄCYCH UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ ZASTOSOWANIA PRZEPISÓW USTAWY Z DNIA 11 WRZEŚNIA 2019 ROKU – PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
W KONTEKŚCIE ART. 6A, UST. 1, ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1842, ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112 ze zm. oraz Dz.U. z 2020r., poz. 2275 ze zm.), DO ZAMÓWIENIA DOTYCZĄCEGO ZAKUPU AMBULANSU TYPU C Z WYPOSAŻENIEM I ŚRODKÓW DEZYNFEKCYJNYCH, CO JEST NIEZBĘDNE DO ZWALCZANIA, PRZECIWDZIAŁANIA I ZAPOBIEGANIA COVID-19, W ZAWIĄZKU Z BARDZO WYSOKIM PRAWDOPODOBIEŃSTWEM SZYBKIEGO I NIEKONTROLOWANEGO ROZPRZESTRZENIANIA SIĘ TEJ CHOROBY ORAZ W SYTUACJI GDZIE WYMAGA TEGO OCHRONA ZDROWIA PUBLICZNEGO, A TAKŻE W ZWIĄZKU Z ZAPOBIEGANIEM LUB ZWALCZANIEM EPIDEMII NA OBSZARZE, NA KTÓRYM OGŁOSZONO STAN ZAGROŻENIA EPIDEMIOLOGICZNEGO LUB STAN EPIDEMII O CZYM MOWA W art. 46c, ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020r. poz. 1845 ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112).


W związku z uznaniem na początku marca 2020 roku przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) wirusa COVID-19 jako pandemię, bezspornym jest fakt, iż zdarzenie to zmieniło funkcjonowanie całego kraju i świata, w szczególności placówek ochrony zdrowia. Dostosowanie szpitala do realizacji świadczeń zdrowotnych dla pacjentów z podejrzeniem lub zakażeniem koronawirusem SARS-CoV-2 związane jest z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego personelowi pracującemu
w szpitalu oraz pacjentom chorującym na COVID-19 i pozostałym. Wymagało to podjęcia od szpitala wielu czynności, w szczególności dokonania wcześniej nieprzewidzianych zakupów, w trybie szybkim,
z pominięciem dotychczasowych procedur, co ma przede wszystkim związek z ochroną zdrowia publicznego w szerokim ujęciu. W tym miejscu należy również odnieść się do faktu, iż decyzją Wojewody Pomorskiego z dnia 19-10-2020r. (nr dokumentu: BZK-XI.6310.172.2020.AW) nakazano Szpitalom Tczewskim S.A.:
- w okresie od dnia 27.10.2020r. do odwołania zapewnić 131 łóżek w lokalizacji Tczew,
ul. 30-go Stycznia 57/58 w ramach oddziałów: chirurgia ogólna, anestezjologia i intensywna terapia, pediatria, ginekologia, choroby wewnętrzne, w tym 25 łóżek dedykowanych do leczenia dzieci
do ukończenia 18 roku życia i 5 stanowisk respiratorowych dla pacjentów z podejrzeniem
lub potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, oraz
- w okresie od 27.10. 2020r. do odwołania zapewnić dodatkowo 50 łóżek w lokalizacji Tczew,
ul. 30-go Stycznia 57/58 w ramach oddziałów: położnictwo oraz neonatologia dla pacjentów
z potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, oraz
- w okresie od 3.11.2020r. do odwołania zapewnić dodatkowo 61 łóżek w lokalizacji Tczew,
ul. 1 Maja 2 w ramach oddziałów: rehabilitacja i rehabilitacja neurologiczna dla pacjentów
z podejrzeniem lub potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, (w tym przypadku decyzje odwołano,
w styczniu 2021r. – pozostaje to bez wpływu na przedmiotową analizę),
tym samym przekształcając niemal cały Szpital w tzw. „szpital covidowy”.

Przekształcenie szpitala zostało uzasadnione przez Wojewodę Pomorskiego, który określił je jako celowe i konieczne, w związku z ochroną życia i zdrowia ludzi, z uwzględnieniem stanu epidemii obowiązującego do odwołania w związku z zakażeniem wirusem SARS-CoV-2.
Nakaz powyższy został wydany, bez wcześniejszego uprzedzenia. Wobec powyższego wszelkie zakupy niezbędne do realizacji decyzji i jej skutków były i nadal są nie do przewidzenia, tym samym niemożliwe do zaplanowania, w szczególności pojawiania się nieprzewidzianych potrzeb, niemal w każdym czasie, w sytuacji niestabilnych i dynamicznych realiów rynkowych, jeśli chodzi o dostępność i ceny poszczególnych niezbędnych sprzętów, mających pomóc w ochronie zdrowia publicznego.

Zakupy związane z projektem wskazanym w niniejszym dokumencie dotyczą 1 szt. Ambulansu typu C z wyposażeniem medycznym (1 pojazd, 1 para noszy, 1 defibrylator) oraz środków (płynów) dezynfekcyjnych, co jest niezbędne do zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19, bowiem znajdujemy się w sytuacji, w której zachodzi wysokie prawdopodobieństwo szybkiego
i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby i wymaga tego ochrona zdrowia publicznego,
w sytuacji ogłoszonego stanu epidemii.

W obecnym stanie faktycznym zakup Ambulansu typu C z wyposażeniem medycznym (1 pojazd, 1 para noszy, 1 defibrylator) oraz środków dezynfekcyjnych, na podstawie przytoczonych tu argumentów
i podstaw prawnych, jest jak najbardziej niezbędny i uzasadniony okolicznościami, o których mowa w niniejszej analizie. W szczególności należy zaznaczyć, że:
1. Przebieg infekcji COVID19, często powiązany jest z dynamicznie rozwijającą się niewydolnością oddechową, dlatego też szybki i niezawodny środek transportu ma tutaj kluczowe znaczenie. Zakres terapii takich osób, możliwej do prowadzenia w warunkach przedszpitalnych jest znacznie ograniczony. Osoby zainfekowane COVID-19, niejednokrotnie wymagają natychmiastowej interwencji oraz pilnej ewakuacji do wyspecjalizowanych placówek lecznictwa zamkniętego, realizujących procedury związane z leczeniem chorób zakaźnych. Zakup ambulansu pozwoli poprawić jakość usług z zakresu ratownictwa medycznego,
w szczególności osobom z podejrzeniem zarażenia COVID-19. Nowy pojazd umożliwi ratownikom szybszy dojazd do osoby oczekującej pilnej pomocy, a ewentualny odległy transport stanie się znacznie bardziej bezpieczny dla poszkodowanych oraz personelu realizującego interwencję. Ryzyko powstania usterki technicznej uniemożliwiającej natychmiastową ewakuację poszkodowanego drastycznie spada, a bezpieczeństwo i komfort pracy wewnątrz ambulansu znacznie wzrasta. Zakup nowego ambulansu pozwoli na wymianę pojazdu stacjonującego w miejscowości Gniew. Jest to stacja ratownictwa oddalona najdalej od macierzystej jednostki, stąd nowszy środek transportu zdecydowanie podniesie jakość świadczonych tam usług i poziom zabezpieczenia powiatu.
2. Realizacja interwencji u osób zainfekowanych COVID-19 wiąże się z dużym ryzykiem zainfekowania personelu medycznego oraz pozostałych pacjentów. Cząsteczki wirusa przemieszczają się w otoczeniu za pośrednictwem aerozolu wydychanego przez osoby zainfekowane i osiadają na elementach wyposażenia oraz zabudowie ambulansu. Wszystkie powierzchnie oraz całość sprzętu należy uznać za skażone i poddać dezynfekcji. Zalecenia towarzystw naukowych oraz jednostek administracji publicznej, zwracają uwagę na konieczność wykonania dokładnej dezynfekcji otoczenia, w którym przebywał pacjent. Aktualnie prowadzone programy szczepień, mają za zadanie zminimalizować ryzyko powstania groźnych powikłań i ciężkiego przebiegu infekcji. Nie gwarantują jednak całkowitej odporności na patogen. Zaznaczyć należy, iż część personelu medycznego nie może przyjąć szczepienia,
z uwagi na zaistniałe przeciwskazania medyczne. Zakup dodatkowych środków do odkażania oraz preparatów do zamgławiania, pozwoli w krótkim czasie przygotować pojazd do realizacji zadań wobec osób bez cech infekcji. Oczyszczenie przedziału medycznego i kabiny kierowcy umożliwi uznać pojazd za bezpieczny dla personelu oraz kolejnych pacjentów. Pozyskanie wymienionych wyżej produktów, znacznie ograniczy ryzyko transmisji wirusa wśród personelu medycznego. Umożliwi to również jednostce stacjonującej w miejscowości Gniew, szybsze przeprowadzenie procedury odkażania, tym samy zespół w krótszym czasie wróci do realizacji zadań związanych z ratownictwem.
3. Nosze o napędzie elekto-hydraulicznym pozwalają na wykonywanie transportu osób unieruchomionych przy ograniczeniu wysiłku ratowników. Niejednokrotnie poszkodowani zainfekowani COVID-19, z uwagi na niewydolność oddechową oraz podeszły wiek, wymagają przeniesienia, użycia ciężkiego sprzętu wspomagającego oddychanie i monitorowanie funkcji życiowych. Ważnym elementem wpływającym na obciążenie członków zespołów ratownictwa jest waga poszkodowanych. Dotychczas używane nosze manualne, wymagały użycia znacznej siły fizycznej w celu ich podniesienia oraz wprowadzenia do pojazdu. Nosze ze wspomaganiem elektrycznym, minimalizują obciążenie ratowników, znacznie ograniczają częstość występowania urazów przeciążeniowych. Istotnym jest także, że użycie tego rodzaju transportera, nie wymaga pracy ratownika przy wezgłowiu noszy, a co za tym idzie ogranicza ryzyko aspiracji zakażonego aerozolu wydalanego z dróg oddechowych osoby zainfekowanej COVID-19, zaś interwencja przebiega szybciej i sprawniej.
4. Transport osób podejrzanych lub zainfekowanych COVID-19 wymaga stałego, bacznego monitorowania funkcji życiowych. Bardzo istotnym jest możliwość szybkiego zidentyfikowania czynników świadczących o niewydolności wieloukładowej. W przypadku osób zakażonych COVID-19, załamanie mechanizmów obronnych organizmu może przebiegać dramatycznie, w bardzo krótkim okresie czasu. Istotnym jest, aby zespół sprawujący opiekę nad poszkodowanym wyposażyć w aparaturę umożliwiającą podjęcie krytycznych decyzji terapeutycznych na możliwie wczesnym etapie działań. Defibrylator z funkcją interpretacji 12 odprowadzeń EKG, pulsoksymetrią oraz kapnografią, pozwala monitorować stan pacjenta w sposób ciągły. W przypadku zaobserwowania cech arytmii zagrażających życiu, możliwe jest wykonanie stymulacji lub kardiowersji, a w zatrzymaniu krążenia, w rytmach VF/VT natychmiastowej defibrylacji. Urządzenie to jest obowiązkowym elementem wyposażenia Zespołów Ratownictwa Medycznego.

Wskazany pojazd oraz elementy wyposażenia zostaną przekazane Zespołom Ratownictwa Medycznego w Gniewie. Niewątpliwie wpłynie na poprawę efektywności, komfortu i bezpieczeństwa pracy personelu, a w szczególności pozwoli skutecznie działać ze skutkami pandemii COVID-19,
w sytuacji gdzie wymaga tego ochrona zdrowia publicznego.

Przedmiotowy zakup ma ścisły związek ze zwalczaniem zakażenia, zapobieganiem jego rozprzestrzenianiu się, a także profilaktyką oraz zwalczaniem skutków choroby zakaźnej wywołanej wirusem SARS-CoV2, a zatem jest niezbędny do realizacji celów wymienionych w art. 2 ust. 2 ustawy
o COVID-19.

Wobec powyższego jak najbardziej uzasadnione i celowe jest dokonanie powyższych zakupów,
z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych, tj. na podstawie art. 6A, ust. 1, ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1842, ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112 ze zm. oraz Dz. U. z 2020r., poz. 2275 ze zm. ), z uwzględnieniem art. 46c, ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020r. poz. 1845 ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112), bowiem są one ściśle związane z przeciwdziałaniem, zwalczaniem
i zapobieganiem epidemii COVID-19 oraz są konieczne do wypełnienia, przede wszystkim powyższej Decyzji Wojewody Pomorskiego w sytuacji wysokiego prawdopodobieństwa szybkiego
i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej oraz w sytuacji, w której wymaga tego ochrona zdrowia publicznego.

Nazwa (firma) podmiotu, z którym została zawarta umowa: RATOWNIK-AMBULANSE SP. Z O.O., SP. K., 05-110 JABŁONNA, UL. KONWALIOWA 24

UWAGA: BRAK MOŻLIWOŚCI ZAMIESZCZENIA POWYŻSZEGO OGŁOSZENIA NA PLATFORMIE E-ZAMÓWIENIA

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.