eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › druk i dostawa: gazety, ulotek, schematów sieci komunikacyjnej, plakatów, wyklejek, wizytówek, piktogramów, materiałów na wychowanie komunikacyjne do Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2021-04-02

Ogłoszenie nr 510426951-N-2021 z dnia 2021-04-02 r.
Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej:

druk i dostawa: gazety, ulotek, schematów sieci komunikacyjnej, plakatów, wyklejek, wizytówek, piktogramów, materiałów na wychowanie komunikacyjne do Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 774864-N-2020 z dnia 31.12.2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej, krajowy numer identyfikacyjny 22045390300000, ul. Sobótki 9, 80-247 Gdańsk, woj. pomorskie, państwo Polska

telefon: 0-58 342-25-00
faks: 0-58 342-24-99
e-mail: sekretariat@mzkzg.org
www: http://bip.mzkzg.pl/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
druk i dostawa: gazety, ulotek, schematów sieci komunikacyjnej, plakatów, wyklejek, wizytówek, piktogramów, materiałów na wychowanie komunikacyjne do Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): MZKZG/ZP/N/9/20

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1) Przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest druk i dostawa: gazety (60 000 egzemplarzy), ulotek (15 000 sztuk) , schematów sieci komunikacyjnej (10 000 sztuk) , plakatów (3 500 sztuk), wyklejek (4 390 sztuk) , wizytówek (600 sztuk), piktogramów ( 1 800 sztuk) , materiałów na wychowanie komunikacyjne (32 000 sztuk) do Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej. 2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik numer 1 do SIWZ- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 3) Zamawiający wymaga (w każdej z grup) zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie umowy o pracę, jeżeli osoby te wykonują czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy Kodeks pracy. Zamawiający wymaga, aby następujące czynności niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, tj. prace drukarskie wykonane były przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań o których mowa powyżej oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określone zostały w §7 każdego ze wzorów umów (załącznik numer 2 do SIWZ) .

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Tak

II.5) Główny kod CPV: 79.82.30.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1
NAZWA: druk i dostawa gazety

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05/03/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 21000 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 3

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: DRUKARNIA WL sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul.Elbląska 68C
Kod pocztowy: 80-761
Miejscowość: Gdańsk
Kraj/woj.: brak danych

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 19440

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 19440
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 34344
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
CZĘŚĆ NR: 2
NAZWA: druk i dostawa ulotek

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31/03/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 3000 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 3

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Tak

Nazwa wykonawcy: Janusz Pawelak (pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), Dariusz Pełka, Dariusz Śmich wspólnicy spółki cywilnej DRUKARNIA „SIL-VEG-DRUK” s.c. z siedzibą w Lublińcu, pod adresem: ul.Niegolewskich 12, 42-700 Lubliniec
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul.Niegolewskich 12
Kod pocztowy: 42-700
Miejscowość: Lubliniec
Kraj/woj.: brak danych

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 2398.50

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 2398.50
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 3136.50
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
CZĘŚĆ NR: 3
NAZWA: DRUK I DOSTAWA SCHEMATÓW SIECI KOMUNIKACYJNEJ WKLEJONYCH W OSOBNĄ OKŁADKĘ

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05/03/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 11000 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 3

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: DRUKARNIA WL sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul.Elbląska 68C
Kod pocztowy: 80-761
Miejscowość: Gdańsk
Kraj/woj.: brak danych

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 12054

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 12054
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 17958
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
CZĘŚĆ NR: 4
NAZWA: druk i dostawa plakatów

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31/03/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 3975 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 3

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Tak

Nazwa wykonawcy: Janusz Pawelak (pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) , Dariusz Pełka, Dariusz Śmich wspólnicy spółki cywilnej DRUKARNIA „SIL-VEG-DRUK” s.c. z siedzibą w Lublińcu, pod adresem: ul.Niegolewskich 12, 42-700 Lubliniec
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul.Niegolewskich 12
Kod pocztowy: 42-700
Miejscowość: Lubliniec
Kraj/woj.: brak danych

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 1918.80

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 1918.80
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 3075
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
CZĘŚĆ NR: 5
NAZWA: druk i dostawa wyklejek

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24/03/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 14640 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 3

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Tak

Nazwa wykonawcy: Janusz Pawelak (pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) , Dariusz Pełka, Dariusz Śmich wspólnicy spółki cywilnej DRUKARNIA „SIL-VEG-DRUK” s.c. z siedzibą w Lublińcu, pod adresem: ul.Niegolewskich 12, 42-700 Lubliniec
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul.Niegolewskich 12
Kod pocztowy: 42-700
Miejscowość: Lubliniec
Kraj/woj.: brak danych

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 10275.89

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 10275.89
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 24352.65
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
CZĘŚĆ NR: 6
NAZWA: druk i dostawa wizytówek

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31/03/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 2600 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 3

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Tak

Nazwa wykonawcy: Janusz Pawelak (pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) , Dariusz Pełka, Dariusz Śmich wspólnicy spółki cywilnej DRUKARNIA „SIL-VEG-DRUK” s.c. z siedzibą w Lublińcu, pod adresem: ul.Niegolewskich 12, 42-700 Lubliniec
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul.Niegolewskich 12
Kod pocztowy: 42-700
Miejscowość: Lubliniec
Kraj/woj.: brak danych

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 309.96

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 309.96
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 2287.80
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
CZĘŚĆ NR: 7
NAZWA: druk i dostawa piktogramów

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24/03/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 6280 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 3

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Tak

Nazwa wykonawcy: Janusz Pawelak (pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) , Dariusz Pełka, Dariusz Śmich wspólnicy spółki cywilnej DRUKARNIA „SIL-VEG-DRUK” s.c. z siedzibą w Lublińcu, pod adresem: ul.Niegolewskich 12, 42-700 Lubliniec
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul.Niegolewskich 1
Kod pocztowy: 42-700
Miejscowość: Lubliniec
Kraj/woj.: brak danych

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 1881.90

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 1881.90
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 26297.40
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
CZĘŚĆ NR: 8
NAZWA: DRUK I DOSTAWA MATERIAŁÓW NA WYCHOWANIE KOMUNIKACYJNE

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05/03/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 2940 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 4

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Tak

Nazwa wykonawcy: Janusz Pawelak (pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) , Dariusz Pełka, Dariusz Śmich wspólnicy spółki cywilnej DRUKARNIA „SIL-VEG-DRUK” s.c. z siedzibą w Lublińcu, pod adresem: ul.Niegolewskich 12, 42-700 Lubliniec
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul.Niegolewskich 12
Kod pocztowy: 42-700
Miejscowość: Lubliniec
Kraj/woj.: brak danych

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 3345.60

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 3345.60
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 9052.80
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.