eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tczew › ZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2021-03-22

Ogłoszenie nr 510423953-N-2021 z dnia 2021-03-22 r.
Szpitale Tczewskie S. A.:

ZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Szpitale Tczewskie S. A., krajowy numer identyfikacyjny 22062068900000, ul. 30 Stycznia, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, państwo Polska

telefon: 587 776 635
faks: 585 313 830
e-mail: dombrowski.robert@szpitaletczewskiesa.pl
www: www.szpitaletczewskiesa.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny - ZAKŁAD LECZNICZY

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Łóżko do intensywnej terapii z pełnym wyposażeniem w ilości 5 szt.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 33.19.21.20

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: brak danych

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

III.3) Informacje dodatkowe:
Data i miejsce zawarcia umowy: 16-03-2021r., Tczew.

Cena: 258.390,00 PLN brutto.

Okoliczności faktyczne uzasadniające udzielenie zamówienia bez zastosowania przepisów ustawy z dnia 11 WRZEŚNIA 2019r. – Prawo zamówień publicznych:
ANALIZA OKOLICZNOŚCI UZASADNIAJĄCYCH UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ ZASTOSOWANIA PRZEPISÓW USTAWY Z DNIA 11 WRZEŚNIA 2019 ROKU – PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
W KONTEKŚCIE ART. 6A, UST. 1, ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1842, ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112 ze zm. oraz Dz.U. z 2020r., poz. 2275 ze zm.), DO ZAMÓWIENIA DOTYCZĄCEGO 5 SZT. ŁÓŻEK DO INTENSYWNEJ TERAPII Z PEŁNYM WYPOSAŻENIEM, CO JEST NIEZBĘDNE DO PRZECIWDZIAŁANIA COVID-19, W ZAWIĄZKU Z BARDZO WYSOKIM PRAWDOPODOBIEŃSTWEM SZYBKIEGO I NIEKONTROLOWANEGO ROZPRZESTRZENIANIA SIĘ TEJ CHOROBY ORAZ W SYTUACJI GDZIE WYMAGA TEGO OCHRONA ZDROWIA PUBLICZNEGO, A TAKŻE W ZWIĄZKU Z ZAPOBIEGANIEM LUB ZWALCZANIEM EPIDEMII NA OBSZARZE, NA KTÓRYM OGŁOSZONO STAN ZAGROŻENIA EPIDEMIOLOGICZNEGO LUB STAN EPIDEMII O CZYM MOWA W art. 46c, ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020r. poz. 1845 ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112).
W związku z uznaniem na początku marca 2020 roku przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) wirusa COVID-19 jako pandemię, bezspornym jest fakt, iż zdarzenie to zmieniło funkcjonowanie całego kraju i świata, w szczególności placówek ochrony zdrowia. Dostosowanie szpitala do realizacji świadczeń zdrowotnych dla pacjentów z podejrzeniem lub zakażeniem koronawirusem SARS-CoV-2 związane jest z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego personelowi pracującemu
w szpitalu oraz pacjentom chorującym na COVID-19 i pozostałym. Wymagało to podjęcia od szpitala wielu czynności, w szczególności dokonania wcześniej nieprzewidzianych zakupów, w trybie szybkim,
z pominięciem dotychczasowych procedur, co ma przede wszystkim związek z ochroną zdrowia publicznego w szerokim ujęciu. W tym miejscu należy również odnieść się do faktu, iż decyzją Wojewody Pomorskiego z dnia 19-10-2020r. (nr dokumentu: BZK-XI.6310.172.2020.AW) nakazano Szpitalom Tczewskim S.A.:
- w okresie od dnia 27.10.2020r. do odwołania zapewnić 131 łóżek w lokalizacji Tczew,
ul. 30-go Stycznia 57/58 w ramach oddziałów: chirurgia ogólna, anestezjologia i intensywna terapia, pediatria, ginekologia, choroby wewnętrzne, w tym 25 łóżek dedykowanych do leczenia dzieci
do ukończenia 18 roku życia i 5 stanowisk respiratorowych dla pacjentów z podejrzeniem
lub potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, oraz
- w okresie od 27.10. 2020r. do odwołania zapewnić dodatkowo 50 łóżek w lokalizacji Tczew,
ul. 30-go Stycznia 57/58 w ramach oddziałów: położnictwo oraz neonatologia dla pacjentów
z potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, oraz
- w okresie od 3.11.2020r. do odwołania zapewnić dodatkowo 61 łóżek w lokalizacji Tczew,
ul. 1 Maja 2 w ramach oddziałów: rehabilitacja i rehabilitacja neurologiczna dla pacjentów
z podejrzeniem lub potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, (w tym przypadku decyzje odwołano,
w styczniu 2021r. – pozostaje to bez wpływu na przedmiotową analizę),
tym samym przekształcając niemal cały Szpital w tzw. „szpital covidowy”.

Przekształcenie szpitala zostało uzasadnione przez Wojewodę Pomorskiego, który określił je jako celowe i konieczne, w związku z ochroną życia i zdrowia ludzi, z uwzględnieniem stanu epidemii obowiązującego do odwołania w związku z zakażeniem wirusem SARS-CoV-2.
Nakaz powyższy został wydany, bez wcześniejszego uprzedzenia. Wobec powyższego wszelkie zakupy niezbędne do realizacji decyzji i jej skutków były i nadal są nie do przewidzenia, tym samym niemożliwe do zaplanowania, w szczególności pojawiania się nieprzewidzianych potrzeb, niemal w każdym czasie, w sytuacji niestabilnych i dynamicznych realiów rynkowych, jeśli chodzi o dostępność i ceny poszczególnych niezbędnych sprzętów, mających pomóc w ochronie zdrowia publicznego.
Zakupy związane z projektem nr RPPM.07.01.02-22-0006/16 „Rozbudowa, przebudowa i doposażenie Kociewskiego Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim oraz podniesienie kwalifikacji kadry medycznej celem zwiększenia dostępności specjalistycznych usług zdrowotnych w zakresie chorób cywilizacyjnych” dotyczą sprzętów i urządzeń niezbędnych do przeciwdziałania COVID-19, bowiem znajdujemy się w sytuacji, w której zachodzi wysokie prawdopodobieństwo szybkiego
i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby i wymaga tego ochrona zdrowia publicznego,
w sytuacji ogłoszonego stanu epidemii.
W obecnym stanie faktycznym zakup 5 szt. łóżek do intensywnej terapii z pełnym wyposażeniem na podstawie przytoczonych powyżej argumentacji i podstaw prawnych, jest jak najbardziej niezbędny i uzasadniony okolicznościami, o których mowa w niniejszej analizie, bowiem zakup ten pozwala na:
w przypadku łóżek - potrzebne są do prawidłowego ułożenia chorych w pozycji „prone” ( na brzuchu) oraz do rotowania chorych na boki. Taka pozycja jest udokumentowanym sposobem leczenia chorych z covid. Łózka muszą być również mobilne gdyż istnieje konieczność transportowania chorych z pełnym monitoringiem na badania obrazowe.
Przedmiotowy zakup ma ścisły związek ze zwalczaniem zakażenia, zapobieganiem jego rozprzestrzenianiu się, a także profilaktyką oraz zwalczaniem skutków choroby zakaźnej wywołanej wirusem SARS-CoV2, a zatem jest niezbędny do realizacji celów wymienionych w art. 2 ust. 2 ustawy
o COVID-19.

Wobec powyższego jak najbardziej uzasadnione i celowe jest dokonanie powyższych zakupów,
z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych, tj. na podstawie art. 6A, ust. 1, ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1842, ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112 ze zm. oraz Dz. U. z 2020r., poz. 2275 ze zm. ), z uwzględnieniem art. 46c, ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020r. poz. 1845 ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112), bowiem są one ściśle związane z przeciwdziałaniem lub/i zwalczaniem epidemii COVID-19 oraz są konieczne do wypełnienia, przede wszystkim powyższej Decyzji Wojewody Pomorskiego w sytuacji wysokiego prawdopodobieństwa szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej oraz w sytuacji, w której wymaga tego ochrona zdrowia publicznego.
Należy nadmienić, że zakupy takie w szczególności możliwe są, w zakresie zamówień na dostawy sprzętu medycznego, wyrobów medycznych, środków ochrony indywidualnej, czy preparatów do dezynfekcji.

Nazwa (firma) podmiotu, z którym została zawarta umowa: KONKRET SP. Z O.O., SP. K., UL. DWORCOWA 15A, 86-200 CHEŁMNO


UWAGA: BRAK MOŻLIWOŚCI ZAMIESZCZENIA POWYŻSZEGO OGŁOSZENIA NA PLATFORMIE E-ZAMÓWIENIA

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.