eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Giżycko › Przebudowa Przepompowni Głównej Ścieków w Giżycku

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2021-03-19

Ogłoszenie nr 510423804-N-2021 z dnia 2021-03-19 r.
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.:

Przebudowa Przepompowni Głównej Ścieków w Giżycku

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 776217-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 540406029-N-2021

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny 79016555100000, ul. Obwodowa 6, 11-500 Giżycko, woj. warmińsko-mazurskie, państwo Polska

telefon: 874 299 171
faks: 874 299 170
e-mail: inwestycje@pwikgizycko.home.pl
www: pwikgizycko.bipfirma.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa Przepompowni Głównej Ścieków w Giżycku

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): DI.02-RB/15/20

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania: Przebudowa przepompowni Głównej Ścieków w Giżycku. 2. Podstawowy zakres robót obejmuje: 1) Wykonanie awaryjnej przepompowni ścieków w celu pompowania ścieków na czas modernizacji przepompowni głównej oraz zabezpieczenia bezawaryjności pracy podczas późniejszej eksploatacji, wraz z odcinkami sieci kanalizacji grawitacyjnej DN 800 i sieci kanalizacji sanitarnej tłocznej DN 400 i DN 500 oraz infrastrukturą towarzyszącą, tj. przyłączami energetycznymi oraz przyłączem wodociągowym. Przekierowanie ścieków do przepompowni awaryjnej
nastąpi w dwóch miejscach odcinkami sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej, kamionkowej DN 800mm (uzbrojonej w studnie rewizyjne DN 2000mm), o dług. 85m, przed istniejącą kratą schodkową celem jej ominięcia oraz za istniejącą kratą schodkową w nowoprojektowanej studni z kręgów DN 2000mm.
Ponadto przekierowanie ścieków będzie następowało poprzez dwie dodatkowe zastawki DN 800mm z napędami zlokalizowane w 2 nowych studniach, wpiętych do istniejącego systemu zdalnego sterowania ze stanowiska operatorskiego. Podstawowe elementy przepompowni awaryjnej: - krata ręczna z kręgów
betonowych C35/45 W8 F150 kanał Ø800 – zbiornik średnicy DN 3000 mm i głębokości 4950mm, - zbiornik na ścieki z kręgów C30/C37 W10 F150 – zbiornik o średnicy DN 5000 mm i głębokości 7050 mm, - zbiornik pomp z 3 pompami w zabudowie suchej (orurowanie ze stali kwasoodpornej), z kręgów
C30/C37 W10 F150 – zbiornik o średnicy DN 5000 mm i głębokości 7050 mm, - komora pomiarowa z kręgów C35/C45 W8 – zbiornik o średnicy DN 3000mm i głębokości 2500mm, - budynek konstrukcji lekkiej stalowej z płyt warstwowych (nad zbiornikiem pomp) o wymiarach 6,7mx6,7m, z dachem
dwuspadzistym, - suwnica do wyciągania pomp (w budynku) – do 4,5t. 2) Remont istniejącej głównej przepompowni ścieków w Giżycku, tj.: - remont istniejącego zbiornika na ścieki, - remont kraty ręcznej i kanałów dopływowych, - wymiana aparatury kontrolno-pomiarowej w zbiorniku na ścieki, - wykonanie nowej instalacji technologicznej, - wymiana szaf sterowniczych, - remont pomieszczeń budynku przepompowni, - montaż 3 nowych pomp, - wymiana agregatu prądotwórczego, - montaż grzejników elektrycznych, - remont elewacji budynku przepompowni, stolarki drzwiowej i okiennej, blacharki, wentylacji. 3) Wytyczne dotyczące komunikacji i sterownika PLC: - komunikacja GSM: karta SIM z stałym prywatnym adresem IP, urządzenie dostępowe GSM/LTE wspierające protokół VPN: IPSec, OpenVPN klient/serwer, - protokół komunikacyjny sterownika PLC: MODBUS TCP, - Sterownik PLC, Moduły IO i komunikacyjne, kompatybilne z istniejącymi w systemie automatyki i sterowania Zamawiającego, - monitoring i sterowanie: istniejący system SCADA: Wonderware Intouch. 4) wszelkie prawa autorskie dotyczące rozwiązań technicznych, algorytmów sterowników oraz programu SCADA przechodzą na Zamawiającego. Wykonawca przekaże ostateczne kopie tych dzieł (pliki kodów
źródłowych, wydruki) wraz z oświadczeniem o cesji praw autorskich. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszystkich niezbędnych prac zgodnie z: - dokumentacją techniczną, - specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, - postanowieniami SIWZ, - warunkami technicznymi, normami, przepisami,zgodami administracyjnymi, - wzorem umowy, - decyzją pozwolenia na budowę znak: WB.6740.305.2020 z dn. 04.08.2020 r., nr 365.2020 Wyżej wymienione dokumenty należy traktować jako wzajemnie uzupełniające i wyjaśniające. 4. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji projektowych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), SIWZ wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót, a także obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną, oraz zapewni niezbędną obsługę geodezyjną wraz z okresem rękojmi. Podstawą sporządzenia oferty są: dokumentacje projektowe, STWIORB, SIWZ oraz udzielone odpowiedzi na zapytania w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego. Przedmiary stanowią tylko materiał pomocniczy. UWAGA: Zaleca się, aby przed złożeniem oferty Wykonawca dokonał we własnym zakresie i na własny koszt wizji w terenie oraz dokonał pomiarów i oględzin niezbędnych do realizacji zadania. W związku z tym, że Przepompownia Główna Ścieków znajduje się na terenie zamkniętym, Zamawiający udostępni Wykonawcom obiekt do wizji w terenie w dniach od 04.01.2021 r. do 15.01.2021 r., w godz. 8:00 – 14:00, po uprzednim uzgodnieniu godziny wizji z Zamawiającym drogą e-mail’ową. 5. W przypadku wskazania w dokumentacjach projektowych, STWIORB, przedmiarach, SIWZ znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach oraz SIWZ pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z dokumentacjami projektowymi, STWiORB, przedmiarami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacjach projektowych, STWIORB, przedmiarach, oraz SIWZ oraz będą zgodne pod względem:
1) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 2) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 3) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itd.), 4) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 5) standardów emisyjnych, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materiały,
elementy, systemy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz zwrócić się z zapytaniem czy Zamawiający uzna zaproponowane rozwiązania za równoważne przy współudziale autora dokumentacji projektowej. 6. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania,
o których mowa w przywołanym przepisie, Zamawiający określił w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiących załącznik do SIWZ. W przywołanych w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w w/w dokumentach. 7. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców (o
ile jest to wiadome). 8. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. 9. Wykonawca ze środków własnych zakupi i dostarczy na budowę wszelkie elementy, urządzenia i materiały konieczne do wykonania robót budowlanych,
instalacji, jak również przeznaczone do robót przewidzianych w dokumentacjach projektowych. 10. Elementy wyposażenia (urządzenia) muszą być produktami należytej jakości, fabrycznie nowymi, kompletnymi, nieużywanymi, wolnymi od wad materiałowych, konstrukcyjnych i prawnych. 11.
Elementy wyposażenia muszą być oznakowane w taki sposób, aby możliwa była identyfikacja produktu jak i producenta. 12. Wykonawca zrealizuje roboty zgodnie z dokumentacją projektową oraz wykona wszelkie towarzyszące czynności niezbędne do zrealizowania całego zadania. Wykonawca bierze na
siebie pełną odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie, uruchomienie, regulację i działanie urządzeń, jak również za jakość wykończeń, a także jakość przeprowadzonych prac odtworzeniowych związanych z naprawami naruszonej w trakcie robót substancji budowlanej i instalacyjnej obiektu. 13. Wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: 13.1 Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie
realizacji zamówienia polegających na bezpośrednim fizycznym wykonywaniu, tj.: a) robót ziemnych, b) robót instalacyjnych w branży sanitarnej, c) robót montażowych branży elektrycznej. 13.2 Szczegółowe regulacje dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia, uprawnień Zamawiającego w zakresie
kontroli oraz sankcji z tytułu niespełnienia wymagań art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: a) w trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o
pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 13.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania
świadczenia. b) w trakcie realizacji zamówienia w ciągu 5 dni od podpisania umowy oraz na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym terminie wykonawca zobowiązany jest przedłożyć zamawiającemu wskazane poniżej dowody (do wyboru zamawiającego) w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 13.1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. Termin na złożenie oświadczenia – 2 dni lub - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności: bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników) – Termin na złożenie dokumentów – 2dni, lubInformacje takie jak:
- data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania.
-zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy – Termin na złożenie dokumentu – 10 dni, lub - poświadczoną za zgodnoś z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych – Termin na złożenie dokumentu – 2 dni. Uwaga! Wyliczenie ww. składników/elementów umowy o pracę ma charakter przykładowy. Umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji. Każda umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego pod kątem przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych; zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami ww. ustawy. c) z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 13.1. czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez
wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w §15 umowy. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu
zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 13.1 czynności. d) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję
Pracy.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 45.00.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający, na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z póź. zm.) informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania pn.: „Przebudowa Przepompowni Głównej Ścieków w Giżycku” zostało unieważnione.
Podstawa prawna:
art. 93 ust. 1 pkt. 7) w związku z art. 146 ust. 6, art. 7 ust. 1 i 3 oraz art. 22 ust. 1a ustawy z dnia 29.01.2004 r. prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 z póź. zm.).
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający w SIWZ w rozdz. V pkt. 2 ppkt. 2.3.1 oraz w ogłoszeniu o zamówieniu nr 776217-N-2020 w sesji III pkt 1 ppkt. 1.3 określił warunek zdolności technicznej „by wykonawca wykazał, iż w okresie ostatnich 5 lat, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert wykonał co najmniej 1 zadanie (kontrakt) polegający na budowie, przebudowie obiektu przepompowni ścieków lub analogicznego (np. elementy technologiczne oczyszczalni ścieków, stacji uzdatniania wody, itp.) o wartości minimum 3.000.000 zł”.
Zamawiający stawiając niniejszy warunek nie określił, czy wartość minimalna jest wartością netto, czy brutto wykonanego zadania (kontraktu). Tak postawiany warunek jest warunkiem niejednoznacznym pozwalającym na dowolność interpretacji, co uniemożliwia wybór wykonawcy z zachowaniem zasad równego traktowania i uczciwej konkurencji.
W zaistniałej sytuacji należy stwierdzić, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą (niedopuszczane jest zmiana SIWZ po otwarciu ofert) uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.