eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Płock › Budowa komunalnego budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ulicy Polnej 7 w Płocku

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2021-03-16

Ogłoszenie nr 510422999-N-2021 z dnia 2021-03-16 r.
Miejski Zakład Gospodarki Mieszkaniowej - TBS Sp. z o.o.:

Budowa komunalnego budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ulicy Polnej 7 w Płocku

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 775817-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Zakład Gospodarki Mieszkaniowej - TBS Sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny 61026091500000, Henryka Sienkiewicza 13 A, 09-402 Płock, woj. mazowieckie, państwo Polska

telefon: 243 640 310
faks: 243 640 311
e-mail: akolodziezna@mzgm-plock.pl
www: www.mzgm-plock.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny - Spółka prawa handlowego ze 100% udziałem Gminy Płock

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa komunalnego budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ulicy Polnej 7 w Płocku

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): NO 5/DTI/2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest budowa komunalnego budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Polnej 7 wraz z zagospodarowaniem terenu na działce o numerze ewidencyjnym gruntów 3722/1 oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie ww. obiektu i oddanie Zamawiającemu zrealizowanego przedmiotu zamówienia w stanie nadającym się do bezpośredniej eksploatacji zgodnie z przeznaczeniem.

W obiekcie przewidziano 15 mieszkań.

Parametry techniczne budynku:

Kubatura: 3 077,66 m3
Powierzchnia zabudowy: 235,07 m2
Powierzchnia ruchu: 81,21 m2
Powierzchnia użytkowa łączna: 639,58 m2
w tym:
• powierzchnia mieszkalna: 615,62 m2
• powierzchnia techniczna i gospodarcza: 23,96 m2
Budynek mieszkalny wielorodzinny, czterokondygnacyjny, niepodpiwniczony. Wszystkie kondygnacje nadziemne mają charakter wyłącznie mieszkalny. Niezbędne pomieszczenia techniczne i gospodarcze usytuowane są na parterze budynku.

3. Wymagania i uwagi
a) Wykonawca udzieli 5 letniej gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia licząc od dnia podpisania „Protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy”, określonego we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 31 do SIWZ,
b) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania Planu Organizacji Robót Budowlanych w uzgodnieniu z nadzorem autorskim i inwestorskim, a także z dostawcami ciepła i innych mediów.
c) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania ewentualnego projektu czasowej organizacji ruchu.
d) Kierownik budowy ma obowiązek przebywania każdego dnia na terenie budowy podczas wykonywania jakichkolwiek czynności związanych z realizacją przedmiotu zamówienia oraz uczestniczenia w posiedzeniach kolegium budowy w skład, którego będą wchodzić: przedstawiciele Zamawiającego, Wykonawcy, pracowni architektonicznej sprawującej nadzór autorski, inspektorzy nadzoru i inni zaproszeni w razie potrzeby specjaliści oraz przedstawiciele organów państwowych i samorządowych.
e) Zamawiający informuje, iż wewnętrzne instalacje c.o. i c.w.u. należy wykonać zgodnie z Projektami budowlanym i wykonawczym - zamiennymi do adaptacji wewnętrznych instalacji sanitarnych c.o. oraz c.w.u.”, stanowiącymi Załączniki nr 19 i 24 do SIWZ.
f) Zamawiający informuje, iż dojazd do terenu budowy odbywa się poprzez ulicę Polną. W celu sprawnej organizacji budowy, jak też dostaw materiałów budowlanych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający zaleca, aby Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu zamówienia uzyskał, w zależności od potrzeb, stosowne zezwolenia na ruch pojazdów ciężarowych oraz innych obsługujących budowę w ulicach dojazdowych do nieruchomości będącej przedmiotem zamówienia.
g) Lokalizację terenu budowy Zamawiający przewiduje na działce objętej przedmiotem zamówienia. W celu wykonania:
 przyłącza kanalizacji sanitarnej Zamawiający dysponuje sąsiednimi terenami o nr ew. gruntów 3722/2 i 380/4 znajdującymi się przy ul. Kazimierza Wielkiego,
 przyłącza wodociągowego Zamawiający dysponuje sąsiednim terenem o nr ew. gruntów 110/1 znajdującym się przy ul. Polnej.
h) Zamawiający wymaga, aby przyłącze kanalizacji sanitarnej wraz z odtworzeniem nawierzchni na terenów na działkach o nr ew. 3722/2 i 380/4 zostało wykonane najpóźniej do dnia 15.10.2021 r.
i) Zamawiający zastrzega sobie możliwość monitorowania terenu budowy, rejestracji wizualnej, dźwiękowej i fotograficznej oraz umieszczania zarejestrowanych obrazów w Internecie.
j) Wykonawca jest zobowiązany po przejęciu terenu budowy do wykonania ogrodzenia terenu budowy, niezależnie od istniejącego ogrodzenia.
k) Wykonawca jest zobowiązany udostępnić teren budowy oraz współpracować i wspólnie koordynować prace z dostawcą ciepła, tj. firmą „Fortum Power and Heat Polska” Sp. z o.o., 50-304 Wrocław, ul. Słonimskiego 1a – oddział w Płocku (kod pocztowy: 09-400) przy ul. Gradowskiego 3A, która w okresie realizacji przedmiotu zamówienia w ramach umowy przyłączeniowej wykonywać będzie budowę przyłącza i węzła c.o. w budynku, będącego przedmiotem zamówienia. Ww. obowiązek dotyczy także współpracy z dostawcami innych mediów, takich jak energia elektryczna, telefon, telewizja, internet, itp.
Uwaga!
Węzeł cieplny i przyłącze cieplne nie są objęte przedmiotem zamówienia.
Ich budowę wykonuje dostawca ciepła w ramach umowy przyłączeniowej.
l) Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam, gdzie w treści wszelkiej dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących opis przedmiotu zamówienia, zostały w opisie tego przedmiotu wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie, itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się więc stosowanie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii, itp. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie, itp. innych marek producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom, itp. opisanym w SIWZ.
m) Zgodnie z art. 30 ust. 4 Ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający opisując przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 3 Ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia

1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest określony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. „w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego” (Dz. U. 2013.1129), które stanowią załączniki do SIWZ:
a) Projekt zagospodarowania terenu – adaptacja, stanowiący Załącznik nr 11 do SIWZ.
b) Projekt architektoniczno - budowlany budynku mieszkalnego wielorodzinnego „DOM PRZY PLANTACH 11” autorstwa ARCHON+ Biuro Projektów, ul. Słowackiego 86, 32-400 Myślenice, będący Załącznikiem nr 12 do SIWZ stanowi informację o charakterze poufnym i Zamawiający nie udostępnia projektu architektoniczno-budowlanego na stronie internetowej. W związku z powyższym na postawie art. 8 ust. 2 ustawy Pzp w związku z art. 37 ust. 6 Pzp Zamawiający udostępni projekt architektoniczno - budowlany tym Wykonawcom, którzy zwrócą się do Zamawiającego ze stosownym wnioskiem o udostępnienie informacji poufnych wraz z zobowiązaniem zachowania poufności uzyskanych informacji, nie wykorzystywania go w innym celu niż wycena realizacji inwestycji oraz jego zwrotu Zamawiającemu. Wzór wniosku i zobowiązania stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ. Wniosek i zobowiązanie należy przekazać zgodnie z Rozdziałem XIX „Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami”. Projekt architektoniczno-budowlany stanowiący Załącznik nr 12 do SIWZ zostanie udostępniony w terminie do 5 dni roboczych od dnia wpłynięcia do Zamawiającego wniosku o udostępnienie informacji poufnych oraz dokonania wpłaty kaucji w wysokości 5 000,00 zł PLN (pięć tysięcy złotych zero groszy) i jej zaksięgowania na rachunku bankowym Zamawiającego.
Kaucja zostanie zwrócona przez Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od dnia zwrotu przez Wykonawcę Zamawiającemu kompletnego oryginału projektu architektoniczno – budowlanego budynku mieszkalnego wielorodzinnego ,,DOM PRZY PLANTACH 11” na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w oświadczeniu Załącznik nr 7a
c) Projekt budowlany – adaptacja fundamentów (płyty fundamentowej) do warunków miejscowych, stanowiący Załącznik nr 13 do SIWZ.
d) Projekt budowlany – budowa instalacji zewnętrznej kanalizacji deszczowej, stanowiący Załącznik nr 14 do SIWZ.
e) Projektowana charakterystyka energetyczna budynku DOM PRZY PLANTACH 11, stanowiąca Załącznik nr 15 do SIWZ.
f) Informacja dotycząca Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, stanowiąca Załącznik nr 16 do SIWZ.
g) Opinia geotechniczna, stanowiąca Załącznik nr 17 do SIWZ.
h) Dokumentacja badań podłoża gruntowego, stanowiąca Załącznik nr 18 do SIWZ.
i) Projekt budowlany – zamienny do adaptacji wewnętrznych instalacji sanitarnych c.o. oraz c.w.u., stanowiący Załącznik nr 19 do SIWZ.
j) Projekt budowlany budowy przyłącza wodociągowego oraz kanalizacji sanitarnej, stanowiący Załącznik nr 20 do SIWZ.
k) Projekt zagospodarowania terenu – adaptacja - wykonawczy, stanowiący Załącznik nr 21 do SIWZ.
l) Projekt wykonawczy – adaptacja fundamentów (płyty fundamentowej) do warunków miejscowych, stanowiący Załącznik nr 22 do SIWZ.
m) Projekt wykonawczy – budowa instalacji zewnętrznej kanalizacji deszczowej, stanowiący Załącznik nr 23 do SIWZ.
n) Projekt wykonawczy – zamienny do adaptacji wewnętrznych instalacji sanitarnych c.o. oraz c.w.u., stanowiący Załącznik nr 24 do SIWZ.
o) Projekt budowlany instalacje teletechniczne wewnętrzne, stanowiący Załącznik nr 25 do SIWZ.
p) Projekt budowlany instalacje teletechniczne zewnętrzne, stanowiący Załącznik nr 26 do SIWZ.
q) Projekt wykonawczy budowy przyłącza wodociągowego oraz kanalizacji sanitarnej, stanowiący Załącznik nr 27 do SIWZ.
r) Projekt zagospodarowania terenu – projekt drogowy, stanowiący Załącznik nr 28 do SIWZ.
s) Przedmiar robót, stanowiący Załącznik nr 29 do SIWZ – zgodnie z dyspozycją zawartą w § 4 ust. 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2013.1129), jeśli w zamówieniu na roboty budowlane przyjęto zasadę wynagrodzenia ryczałtowego, dokumentacja projektowa może nie obejmować przedmiaru robót. W niniejszym przetargu przewidziano rozliczenie ryczałtowe, stąd załączony do SIWZ przedmiar robót pełni rolę pomocniczą. W świetle powyższego obowiązkiem Wykonawcy jest uwzględnienie w cenie ryczałtowej wszystkich kosztów niezbędnych do wykonania przedmiotu Zamówienia opisanego w Rozdziale IV SIWZ,
t) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiące Załącznik nr 30 do SIWZ,
u) Wzór umowy, stanowiący Załącznik nr 31 do SIWZ,
v) Decyzja Prezydenta Miasta Płocka nr 453/2018 z dnia 27.09.2018 r. zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę, stanowiąca Załącznik nr 32 do SIWZ,
w) Decyzja Prezydenta Miasta Płocka nr 252/18 z dnia 11.10.2018 r. zezwalająca na lokalizację przyłącza kanalizacji sanitarnej w pasie drogowym ulicy Kazimierza Wielkiego – dz. nr 380/4, stanowiąca Załącznik nr 33 do SIWZ,
x) Pismo l.dz. 16/10/2018/DSG z dnia 04.10.2018 r. firmy MOLEWSKI Sp. z o.o., ul. Płocka 164, 87-800 Włocławek – wykonawcy i jednocześnie gwaranta wyremontowanej ulicy Kazimierza Wielkiego w sprawie wyrażenia zgody na lokalizację przyłącza kanalizacji sanitarnej w pasie drogowym ulicy Kazimierza Wielkiego w Płocku – działce nr 380/4 i określenia sposobu zgłoszenia i odbioru odtwarzanego fragmentu pasa drogowego, stanowiące Załącznik Nr 34 do SIWZ.
y) Zarządzenie Nr 2227/2016 Prezydenta Miasta Płocka z dnia 18 lipca 2016 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw Estetyki Miasta oraz ustalania zasad uzgadniania i opiniowania projektów pod względem plastycznym, stanowiące Załącznik nr 35 do SIWZ,
z) Zarządzenie Nr 1313/2020 Prezydenta Miasta Płocka z dnia 18 lutego 2020 r. w sprawie Instrukcji wykonania prac związanych z odtworzeniem nawierzchni w obrębie pasa drogowego naruszonych w wyniku robót kanalizacyjnych, wodociągowych, ciepłowniczych, gazociągowych, elektrycznych, telekomunikacyjnych, itp. oraz prac związanych z regulacją wysokościową urządzeń uzbrojenia podziemnego, stanowiące Załącznik nr 36 do SIWZ,
aa) Warunki techniczne nr TT/8/1515/2017 z dnia 30.03.2017 r. zasilania w wodę i odprowadzenie ścieków sanitarnych, stanowiące Załącznik nr 37 do SIWZ,
bb) Warunki techniczne przyłączenia nr 15/2017 z dnia 18.04.2017 r. do sieci ciepłowniczej węzła cieplnego, stanowiące Załącznik nr 38 do SIWZ,
cc) Warunki techniczne znak WRM-VII.7011.33.2017.PM z dnia 22.05.2017 r. na odprowadzenie wód opadowych i roztopowych, stanowiące Załącznik nr 39 do SIWZ,
dd) Warunki przyłączenia Nr P/17/017259 z dnia 20.04.2017 r. do sieci elektroenergetycznej, stanowiące Załącznik nr 40 do SIWZ.
2. Standard wyposażenia lokali mieszkalnych:
 łazienka: gres/terakota, glazura, grzejnik drabinkowy z zaworem termostatycznym, wanna (lub kabina natryskowa) z baterią wannową z natryskiem, umywalka z baterią ścienną lub stojącą, miska ustępowa, przyłącze wodne i kanalizacyjne do podłączenia pralki automatycznej,
 aneks kuchenny: panele podłogowe (nie parkiet)/gres/terakota, glazura na ścianie ze zlewozmywakiem w pasie o szerokości ok. 80 cm, grzejnik z zaworem termostatycznym, zlew dwukomorowy z baterią zlewozmywakową, czteropalnikowa kuchnia elektryczna z piekarnikiem,
 pokoje: panele podłogowe (nie parkiet), drzwi wewnętrzne, parapety wewnętrzne, grzejnik z zaworem termostatycznym,
 korytarz/przedpokój: gres,
 osprzęt elektryczny: gniazdka (w tym antenowe, telefoniczne, internetowe i TV), łączniki we wszystkich pomieszczeniach, dzwonek i przycisk dzwonkowy, domofon, oprawy oświetleniowe w łazience i kuchni,
 malowanie ścian i sufitów w kolorze białym,
 drzwi wejściowe i wewnątrzlokalowe,
 wodomierze firmy Diehl Metering q=1,6 m3/h klasy R100,
 ciepłomierze lokalowe z możliwością zdalnego odczytu firmy BMeters, Kamstrup lub Diehl Metering
3. Zagospodarowanie terenu:
 rozbiórka i utylizacja płytko posadowionych fundamentów nieistniejącego budynku kontenerowego,
 rozbiórka i utylizacja drogowych płyt betonowych (do ewentualnego wykorzystania w czasie budowy, jako utwardzenie placu budowy),
 rozbiórka i utylizacja ogrodzenia stalowego na fundamencie betonowym o dł. ok. 44 m.b.,
 rozbiórka i utylizacja systemowego betonowego ogrodzenia na odcinku o długości ok. 18,00 m,
 rozbiórka i utylizacja kanalizacji sanitarnej znajdującej się na terenie działki nr 3722/1,
 demontaż i utylizacja wodociągu znajdującego się na terenach działek nr 3722/1 i 110/1,
 parking z 15 miejscami postojowymi,
 oświetlenie zewnętrzne terenu,
 altanka śmietnikowa,
 plac zabaw, ławki,
 chodnik,
 ogrodzenie o dł. ok. 60 m.b., systemowe, panelowe, ocynkowane, powlekane, z siatki o wysokości 1,50 m, na słupkach stalowych, obsadzonych w cokole betonowym,
 zieleń (trawnik, nasadzenia).
Powyższe opracowania i dokumenty wymienione w ust. 4 pkt 1, oprócz litery b) zostały zamieszczone w wersji elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego, jako części załączników do SIWZ (pliki w formacie *.pdf).

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 45.00.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15/03/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 2980870.58 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 3

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: Tekobud Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa
Email wykonawcy: tekobud@op.pl
Adres pocztowy: Zglenickiego 44B
Kod pocztowy: 09-411
Miejscowość: Płock
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 2917343.47

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 2917343.47
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 3504449.81
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.