eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świętochłowice › Utrzymanie i konserwacja, będącego własnością Gminy Świętochłowice, oświetlenia ulic, placów, skwerów i parków, zieleńców, chodników i przejść dla pieszych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2021-01-11

Ogłoszenie nr 510398955-N-2021 z dnia 2021-01-11 r.
Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice:

Utrzymanie i konserwacja, będącego własnością Gminy Świętochłowice, oświetlenia ulic, placów, skwerów i parków, zieleńców, chodników i przejść dla pieszych

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice, krajowy numer identyfikacyjny 51589100000000, ul. Katowicka 54, 41-600 Świętochłowice, woj. śląskie, państwo Polska

telefon: 323 491 800
faks: 32 349 18 12
e-mail: zp@swietochlowice.pl
www: www.bip.swietochlowice.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Utrzymanie i konserwacja, będącego własnością Gminy Świętochłowice, oświetlenia ulic, placów, skwerów i parków, zieleńców, chodników i przejść dla pieszych

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): INZP.271.31.2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie i konserwacja, będącego własnością Gminy Świętochłowice, oświetlenia ulic, placów, skwerów i parków, zieleńców, chodników i przejść dla pieszych.

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie wszystkich niezbędnych prac dla utrzymania dobrego stanu technicznego oraz właściwego funkcjonowania oświetlenia, w tym:
1. Wykonywanie wszystkich niezbędnych prac dla utrzymania dobrego stanu technicznego oraz właściwego funkcjonowania oświetlenia, w tym:
a) bieżącą konserwację, tj. wykonywanie prac mających na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów oświetlenia oraz zapobieganie skutkom zużycia tych elementów,
b) zapewnienie utrzymania sprawności punktów świetlnych w ilości nie mniejszej niż 98% całości, przy czym nie dopuszcza się niesprawności więcej niż 3% ogólnej liczby punktów świetlnych w danym ciągu oświetleniowym przez okres powyżej 4 dni,
c) bieżącą wymianę uszkodzonych słupów, opraw, źródeł światła, elementów zabezpieczeń oraz wszystkich innych elementów osprzętu oświetlenia, instalacji, sieci napowietrznej i kablowej ziemnej,
d) wymianę uszkodzonych drzwiczek, tabliczek bezpiecznikowych wraz z osprzętem, uzupełnianie obejm i innych elementów słupów,
e) bieżące czyszczenie elementów oświetlenia z brudu, ulotek, ogłoszeń, graffiti i innych zanieczyszczeń,
f) jednokrotne w ciągu roku malowanie do 24 kpl. konstrukcji wsporczych (słup + wysięgnik) oświetlenia, w kolorystyce uzgodnionej z Zamawiającym, przy czym nie dopuszcza się stosowania kolorów mogących rozpraszać kierujących pojazdami,
g) bieżące oczyszczanie z ognisk korozji oraz malowanie zabezpieczające i renowacyjne skorodowanych elementów wsporczych lub miejsc uszkodzeń w powłokach malarskich, w tym całkowite usunięcie z powierzchni metalowych starych powłok malarskich, ognisk i śladów korozji, odtłuszczenie konstrukcji, malowanie oczyszczonej powierzchni farbą podkładową antykorozyjną oraz dwukrotne malowanie farbą nawierzchniową w układzie i ilości warstw zgodnie z wytycznymi dostawcy/producenta podkładu i farb, w kolorystyce uzgodnionej z Zamawiającym, przy czym nie dopuszcza się stosowania kolorów mogących rozpraszać kierujących pojazdami,
h) bieżące naprawy szaf (w tym złączy kablowych) oświetlenia ulicznego,
i) naprawę lub wymianę uszkodzonych kabli i przewodów napowietrznych oraz ziemnych wraz z zlokalizowaniem i identyfikacją uszkodzeń,
j) wykonywanie nastawień urządzeń sterujących oświetleniem,
k) mycie kloszy i odbłyśników opraw ulicznych przy każdorazowej wymianie źródeł światła,
l) bieżącą wycinkę gałęzi i konarów drzew będących w kolizji z oprawami oświetlenia ulicznego,
m) wykonywanie raz na tydzień, w pierwszym dniu roboczym danego tygodnia, przeglądów bieżących, tj. kontroli stanu technicznego oraz funkcjonowania oświetlenia poprzez objazd punktów świetlnych wraz z ich sprawdzeniem pod kątem poprawnej pracy oraz właściwego stanu instalacji elektrycznej, elementów wsporczych, opraw oraz kontrolą sprawności działania źródeł światła,
n) sporządzanie i składanie po dokonaniu kontroli Zamawiającemu raportów z przeglądów bieżących z wyszczególnieniem, co najmniej: ilości stwierdzonych niesprawnych i wymienionych źródeł światła, wszelkich zauważonych nieprawidłowości w stanie technicznym i funkcjonowaniu oświetlenia oraz podjętych czynności i wykonanych pracach,
o) wymianę istniejących, niskosprawnych opraw oświetlenia na nowe oprawy energooszczędne LED, lecz nie więcej niż 5 szt. w całym okresie umownym, na zlecenie wydane przez Zamawiającego w formie pisemnej, dostarczone faxem, pocztą elektroniczną lub telefonicznie (za późniejszym potwierdzeniem pisemnym), w terminie do 45 dni kalendarzowych od otrzymania zlecenia,
2. Organizację i utrzymywanie całodobowego pogotowia technicznego w dni robocze oraz wolne i święta. Wykonawca zobowiązany będzie do podania Zamawiającemu numeru telefonu (jednego) oraz adresu e-mail, na które całodobowo będą przyjmowane przez Wykonawcę zgłoszenia Zamawiającego, funkcjonariuszy Policji, Straży Miejskiej, Straży Pożarnej lub pracowników Centrum Zarządzania Kryzysowego. W sytuacjach związanych z zagrożeniem życia lub zdrowia i przyjęcia zgłoszenia od ww. lub pracowników Centrum Zarządzania Kryzysowego, o fakcie tym należy poinformować Zamawiającego najpóźniej w dniu następnym po dniu przyjęcia zgłoszenia. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia rejestru zgłoszeń.
3. Posiadanie odpowiednich znaków drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, stosowanych przy robotach prowadzonych w pasie drogowym, niezbędnych do oznakowania i zabezpieczenia rejonu prowadzonych prac związanych z bieżącym utrzymaniem, usuwaniem awarii i konserwacją urządzeń oświetlenia ulicznego oraz ich umieszczanie w razie zaistnienia takiej konieczności. Wykonawca zobowiązany jest stosować się do zasad i warunków umieszczania znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U.2003.220.2181 z późn. zm.) wraz z załącznikami do rozporządzenia.
4. Ocenianie stanu technicznego zdemontowanych elementów. Elementy nadające się do ponownego wykorzystania Wykonawca zobowiązany jest przechowywać do czasu ich ponownego montażu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do każdorazowej weryfikacji oceny stanu technicznego zdemontowanych elementów. Inne elementy nie nadające się do wykorzystania Wykonawca zobowiązany jest przekazać do unieszkodliwienia zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa.
5. Zapewnienie przestrzeni magazynowej w celu przechowywania w niej zdemontowanych elementów oświetlenia nadających się do ponownego wykorzystania.
6. Zapewnienie całodobowej obsługi służb technicznych, zdolnych do natychmiastowego usuwania uszkodzeń lub awarii elementów oświetlenia w wyniku zdarzeń losowych (wypadek, kolizja lub dewastacja) mogących stanowić zagrożenie życia lub zdrowia lub zagrożenie uszkodzenia mienia. Powyższe nie dotyczy odtworzenia uszkodzonych elementów oświetlenia – koszty poniesie właściciel.
7. Niezwłoczne usuwanie wpływających bezpośrednio na bezpieczeństwo zauważonych lub zgłoszonych nieprawidłowości w działaniu oświetlenia, a jeżeli jest to niemożliwe z powodów technicznych, do poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i usunięcia nieprawidłowości w możliwie najkrótszym terminie. Przy likwidacji i naprawie uszkodzeń lub awarii elementów oświetlenia mogących stanowić zagrożenie życia lub zdrowia lub zagrożenie uszkodzenia mienia podjęcie prac naprawczych (zabezpieczających) musi nastąpić w terminie do 30 minut od chwili otrzymania zgłoszenia.
8. Wykonywanie dokumentacji pisemnej i fotograficznej w przypadku wystąpienia uszkodzenia lub awarii elementów oświetlenia w wyniku zdarzeń losowych (wypadek, kolizja lub dewastacja).
9. Likwidację i naprawę uszkodzeń lub awarii elementów oświetlenia powstałych w wyniku zdarzeń losowych (tj. wypadek, kolizja lub dewastacja).

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 50.23.21.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23/12/2020

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 241005.60 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 1

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Świętochłowicach sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Łagiewnicka 76
Kod pocztowy: 41-608
Miejscowość: Świętochłowice
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 293266.44

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 293266.44
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 293266.44
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), dalej w skrócie ustawa P.z.p. zamówienie z wolnej ręki typu „in hause” może być udzielone przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1- 3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące przesłanki :

a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na czele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzenia sprawami tej osoby prawnej warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,

b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a)

c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.

Gmina Świętochłowice jako jednostka samorządu terytorialnego posiada status zamawiającego, który może udzielić zamówienia z wolnej ręki typu „in hause”, ponieważ zalicza się do jednostek sektora finansów publicznych (art. 9 pkt 2 ustawy o finansach publicznych ).
Natomiast Wykonawca, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia będąc kapitałową spółką prawa handlowego (art. 12 k.s.h.) posiada status osoby prawnej. Zatem spełnione są wymagane przepisami ustawy przesłanki podmiotowe udzielenia zamówienia z wolnej ręki.

Ad. a)
Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Świętochłowicach Sp. z o.o. z siedzibą
w Świętochłowicach, dalej w skrócie „MPUK”, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia
z wolnej ręki zostało utworzone umową spółki z dnia 26 października 2017 r. (repertorium A nr 8002/2017) i wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000704237. Zgodę na utworzenie Spółki wyraziła uprzednio Rada Miejska w Świętochłowicach
w uchwale Nr XLI/337/17 z dnia 27 września 2017 r. podjętej w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i objęcia w niej udziałów.
Udziałowcami w MPUK są Gmina Świętochłowice oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Świętochłowicach Sp. z o.o. dalej w skrócie jako „MPGK”
Zamawiający - Gmina Świętochłowice posiada 100% udziałów w MPGK. MPGK posiada z kolei
w MPUK ze 100 równych udziałów - 99 udziałów. Pozostały jeden (1) udział w MPUK posiada Zamawiający - Gmina Świętochłowice. Powyższa struktura udziałowa ulegnie zmianie z chwilą wniesienia przez MPGK aportu w postaci zorganizowanych części przedsiębiorstwa do MPUK
w zamian za nowe udziały w podwyższonym kapitale zakładowym co w żaden sposób nie wpłynie na niespełnienie przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy P.z.p..
Funkcję Zgromadzenia Wspólników w MPGK pełni organ wykonawczy Gminy tj. Prezydent Miasta Świętochłowice. Jako jedyny Wspólnik, Prezydent Miasta Świętochłowice ma prawo powoływania
i odwoływania pełnego składu rady nadzorczej odpowiedzialnej m.in. za powoływanie i odwoływanie zarządu MPGK, który w spółce zależnej MPUK jest umocowany do wykonywania praw i obowiązków wspólnika.
Ponadto w § 20 ust. 1 umowy spółki MPUK, wymieniono szereg kluczowych spraw, w odniesieniu do których, decyzja należy do wyłącznej kompetencji Zgromadzenia Wspólników MPUK. Jest to m.in. rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania Zarządu z działalności spółki za ubiegły rok obrotowy; podejmowanie decyzji co do podziału zysku lub pokrycia strat; udzielenie członkom Zarządu absolutorium z wykonania przez nich obowiązków; określenie liczby członków Zarządu; wyrażenie zgody na zbycie lub wydzierżawienie przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części; wyrażenie zgody na zbycie nieruchomości, użytkowania wieczystego lub udziału w nieruchomości, wszelkie postanowienia dotyczące roszczeń o naprawienie szkody wyrządzonej przy zawiązaniu spółki lub sprawowaniu zarządu lub nadzoru, określenie sposobu wykonywania prawa głosu na zgromadzeniu wspólników spółek w których spółka ma akcje lub udziały.
Oprócz wskazanej kontroli pośredniej, do umowy MPUK, wprowadzono postanowienia szczególne, które zapewniają Zamawiającemu - Gminie Świętochłowice sprawowanie nad spółką bezpośredniej kontroli.
Zgodnie z § 15 ust. 5 umowy MPUK, uprzedniego podjęcia uchwały Zgromadzenia Wspólników Wspólnika MPGK wymaga :
a) określenie sposobu wykonywania prawa głosu przez tego Wspólnika na Zgromadzeniu Wspólników MPUK,
b) określenie rekomendacji co do wskazania Prezesa Zarządu lub członków zarządu MPUK.
Natomiast zgodnie z § 15 ust. 6 umowy spółki MPUK, Wspólnikowi – Gminie Świętochłowice, przysługują szczególne uprawniania do powoływania większości składu rady nadzorczej tj.
a) 2 członków w przypadku, gdy rada nadzorcza będzie liczyła 3 członków,
b) 3 członków w przypadku, gdy rada nadzorcza będzie liczyła 4 członków,
c) 3 członków w przypadku, gdy rada nadzorcza będzie liczyła 5 członków.
Dodatkowo, przewodniczącym rady nadzorczej MPUK może zostać wyłącznie osoba wskazana przez Wspólnika Gminę Świętochłowice (vide: § 25 ust. 4 umowy).
W celu wzmocnienia bezpośredniej kontroli Zamawiającego - Gminy Świętochłowice nad MPUK, dokonano również odpowiedniej zmiany umowy MPGK (Uchwała Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników nr 1/NZW/2017 z dnia 26 października 2017 r. w sprawie zmian Aktu Założycielskiego - dodanie § 21 ust. 1 pkt ł). Zgromadzenie Wspólników MPGK (Prezydent Miasta Świętochłowice) otrzymało wyłączne uprawnienie do określania sposobu wykonywania prawa głosu na Zgromadzeniu Wspólników spółek zależnych, w których MPGK posiada akcje lub udziały. Prezydent Miasta Świętochłowice ma więc bezpośredni wpływ na kluczowe decyzje podejmowane przez Zgromadzenie Wspólników MPUK. Analogicznie jak MPGK, działalność MPUK podlega przepisom ustawy
o gospodarce komunalnej, która określa zasady powoływania i odwoływania rady nadzorczej
i zarządu spółki.
Należy również wskazać inne bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, które mają zastosowanie do MPUK, a które wprowadzają określone mechanizmy nadzoru Zamawiającego - Gminy Świętochłowice nad spółką w kluczowych sprawach. Zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 506 z późn. zm.), do wyłącznej właściwości rady gminy należy podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących: tworzenia i przystępowania do spółek i występowania z nich; określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez prezydenta; tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek (art. 18 ust. 2 pkt 9 f-h). Ustawa z dnia 9 czerwca 2016 r. o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1885 z późn. zm.), nakłada natomiast na podmiot uprawniony do wykonywania praw udziałowych (a więc de facto Prezydenta Miasta Świętochłowice) obowiązek podejmowania działań mających na celu ukształtowanie i stosowanie w MPUK zasad wynagradzania członków zarządu i rady nadzorczej.
Reasumując, wskazany powyżej układ zależności pomiędzy Zamawiającym - Gminą Świętochłowice, MPGK i oraz MPUK, pozwala przyjąć, iż Zamawiający - Gmina Świętochłowice posiada pełną kontrolę nad MPUK, w tym w szczególności posiada dominujący wpływ na cele strategiczne i istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami spółki. Tym samym spełniona jest przesłanka określona w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy P.z.p.

Ad. b)
MPUK zostało utworzone umową spółki z dnia 26 października 2017 r. (repertorium A nr 8002/2017), co oznacza, że do wykazania spełnienia przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) ustawy P.z.p. znajdzie zastosowanie kryterium ustalania procentu działalności wskazane w art. 67 ust. 9 pzp tj. wiarygodna prognoza handlowa.
Podstawowym celem utworzenia MPUK było wykonywanie zadań powierzonych przez Gminę Świętochłowice lub osoby prawne nad którymi Gmina sprawuje kontrolę. Głównie są to zadania
z zakresu odbioru i zagospodarowania odpadów oraz utrzymania porządku i czystości w mieście.
Pomimo, iż MPUK jest spółką która została utworzona stosunkowo niedawno (2017 r.), dysponuje ona bogatym doświadczeniem w wykonywaniu ww. zadań. Należy bowiem wyjaśnić, iż w drodze aportu z MPGK do MPUK przeszły zorganizowane części przedsiębiorstwa tj. Zakład Oczyszczania Miasta oraz Zakład Ulic i Transportu wraz z całym zapleczem administracyjno-biurowym. Przez wiele lat zakłady te, funkcjonując w strukturze MPGK, odpowiedzialne były za realizację tych zadań na podstawie zawartych przez MPGK z Gminą Świętochłowice umów. Należy również nadmienić, iż oprócz ww. zakładów MPUK przejął całą zatrudnioną w nich załogę.

W 2020 r. MPUK realizuje lub realizowała na rzecz gminy następujące zadania (przychody wewnętrzne):
1. odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałych (umowa nr U/529/GM/1633/17 z dnia 26 października 2017 r. oraz aneks nr 1 z dnia 28 grudnia 2017 r.);
2. odbiór selektywnie zebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych (umowa nr U/528/GM/1632/17 z dnia 26 października 2017 r. oraz aneks nr 1 z dnia 28 grudnia 2017 r.);
3. odbiór i zagospodarowanie odpadów z nieruchomości zamieszkałych (umowa nr U/4/WIN/4/20 z dnia 30.12.2019r.);
4. remonty cząstkowe dróg (umowa nr 30/DM/272/ZP/2019 z dnia 30.12.2019 r.);
5. całoroczne utrzymanie czystości i przejezdności dróg oraz opróżnianie koszy ulicznych
z odpadów (umowa 28/DM/272/ZP/2019 nr z dnia 30.12.2019 r.);
6. utrzymanie zieleni miejskiej w pasach drogowych na terenie miasta Świętochłowice (umowa nr 3/DM/272/ZP/2020 z dnia 31.01.2020 r.)
7. utrzymanie oświetlenia ulic, placów, skwerów, otwartych parków, zieleńców, chodników
i przejść dla pieszych będących własnością Gminy Świętochłowice (umowa nr 30/DM/272/ZP/2019 z dnia 30.12.2019r.);
8. bieżące utrzymanie terenów zieleni miejskiej w parkach, na skwerach oraz placów zabaw, zewnętrznych siłowni plenerowych (umowa nr U/476/WIN/1784/19 z dnia 30.12.2019 r.).
9. bieżące utrzymanie oznakowania pionowego i poziomego (umowa nr 29 /DM/272/ZP/2019 z dnia 30.12.2019 r.)
10. przebudowa ulicy Metalowców wraz z przebudową ronda im. Św. Jana Pawła II i peronów komunikacji zbiorowej w Świętochłowicach (umowa nr 15/DM/272/ZP/2019 z dnia 17 października 2019 r.)
11. Przebudowa drogi gminnej ul. Ślęzan w Świętochłowicach (umowa nr 15/DM/272/ZP/2019 z dnia 17 października 2019 r.)
12. pozostałe zadania zlecane poza trybem in-house na rzecz Gminy Świętochłowice i gminnych jednostek organizacyjnych tj.: likwidacja dzikich wysypisk, oczyszczenie terenów na obszarze miasta Świętochłowice po imprezach masowych, flagowanie miasta, utrzymanie koksowników, roboty remontowe i rozbiórkowe, usługi serwisowe, itp.

Strukturę wartościową przychodów wewnętrznych z w/w zadań przedstawia poniższa tabela nr 1:

Zadanie Przychód roczny 2020
1.Odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałych 690 192
2.Odbiór selektywnie zebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych 331 068
3.Odbiór odpadów z nieruchomości zamieszkałych 9 799 074
4.Remonty cząstkowe 1 388 975
5.Letnie i zimowe utrzymanie czystości oraz opróżnianie koszy 2 658 900
6.Utrzymanie zieleni w pasie drogowym 1 495 149
7.Utrzymanie oświetlenia 231 984
8. Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego i poziomego na drogach będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice 433 984
9. Bieżące utrzymanie terenów zieleni miejskiej w parkach, na skwerach oraz placów zabaw, zewnętrznych siłowni plenerowych i obiektów „Street Workout” na terenie miasta Świętochłowice 1 023 635

10. Przebudowa ulicy Metalowców wraz z przebudową ronda im. Św. Jana Pawła II i peronów komunikacji zbiorowej w Świętochłowicach 2 465 426
11. Przebudowa drogi gminnej ul. Ślęzan w Świętochłowicach 503 578
12.Pozostałe usługi 1 133 410
Suma 22 155 375

W 2020 r. MPUK realizowała ponadto, zadania pozyskane od kontrahentów zewnętrznych takie jak remonty dróg i chodników oraz usługi parkingowe.

Strukturę wartościową przychodów zewnętrznych przedstawia poniższa tabela nr 2:

Rodzaj przychodu zewnętrznego 2020
1. Wynajem miejsc parkingowych 108 000
2.Roboty remontowo-drogowe i inne 132 440
Suma 240 440

Odnosząc powyższe wartości przychodów wewnętrznych do przychodów zewnętrznych, należy stwierdzić, iż w 2020 r. 98,93 % działalności MPUK stanowią zadania wewnętrzne.

Intencją Gminy Świętochłowice jest to, by MPUK w roku 2021 w dalszym ciągu realizowało na rzecz Gminy podobny zakres zadań, w stosunku do tego który będzie realizowany do dnia 31 grudnia 2020 r. (patrz tabela nr 1). Aktualnie MPUK realizuje usługi i roboty budowalne zlecone w trybie in-house. Nie jest więc jeszcze możliwe precyzyjne określenie ich wartości na cały rok 2021. Jako minimalny poziom prognozowanej wartości przychodów wewnętrznych na 2021 r. należy przyjąć poziom tych przychodów z 2020 r.

Prognozowaną strukturę wartościową przychodów wewnętrznych na 2021 r. przedstawia poniższa tabela nr 3:

Zadanie Przychód roczny progn. 2021
1.Odbiór odpadów zmieszanych i wysegregowanych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz części nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy 11 099 000
2.Remonty cząstkowe 1 676 639
3.Letnie i zimowe utrzymanie czystości oraz opróżnianie koszy 2 687 962
4.Utrzymanie zieleni w pasie drogowym 1 342 592
5.Utrzymanie oświetlenia 241 005
6. Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego i poziomego na drogach będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice 256 875
7. Bieżące utrzymanie terenów zieleni miejskiej w parkach, na skwerach oraz placów zabaw, zewnętrznych siłowni plenerowych i obiektów „Street Workout” na terenie miasta Świętochłowice 1 203 703
8.Pozostałe usługi 890 000
Suma 19 397 776

Umowy na realizację zadań wskazanych w tabeli powyżej, zawarte będą na okres do 1 roku.
MPUK w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zamierza również kontynuować zadania wynikające z umów zawartych przez MPGK z podmiotami innymi aniżeli Gmina Świętochłowice oraz gminne osoby prawne („przychody zewnętrzne”). Na chwilę obecną jedynym wiarygodnym przychodem zewnętrznym na 2021 r. jest przychód wynikający z zawartych przez MPUK umów najmu miejsc parkingowych na pozostających we władaniu MPUK parkingach przy ul. Łagiewnickiej
i Bytomskiej w Świętochłowicach. MPUK wykonuje również roboty remontowo – drogowe na rzecz innych podmiotów. Szacuje się przychody na z tego tytułu na poziomie roku 2020.

Strukturę wartościową przychodów zewnętrznych na 2021 r. przedstawia poniższa tabela nr 4:
Rodzaj przychodu zewnętrznego Progn. 2021
1. Wynajem miejsc parkingowych 108 000
2.Roboty remontowo-drogowe i inne 1 900 000
Suma 2 008 000

Prognozę przychodu MPUK na 2020 r. przedstawia poniższa tabela nr 5:
Progn. 2021
Przychody wewnętrzne 19 397 776
Przychody zewnętrzne 2 008 000
Suma 21 405 776

Odnosząc powyższą wartość przychodów zewnętrznych do z umów zawartych z Gminą Świętochłowice, należy stwierdzić, iż 90,62 % działalności MPUK będą stanowiły zadania wewnętrzne.

W tabeli nr 3 wskazano wartości szacunkowe zadań. Ostateczne kwoty zostaną ustalone
w drodze negocjacji.
Przedstawioną powyżej prognozę procentowej struktury przychodów MPUK dodatkowo uwiarygadnia ustalony z Gminą sposób rozliczania z tytułu realizacji poszczególnych zadań. Należy podkreślić, iż poza zadaniem z poz. 2 (remonty cząstkowe dróg), z poz. 4 (utrzymanie zieleni
w pasie drogowym) oraz z poz. 6 (oznakowanie pionowe i poziome) z tabeli nr 3, za realizację pozostałych zadań przewiduje się wynagrodzenie ryczałtowe. Oznacza to, że wskazane powyżej kwoty będą stanowiły pewny przychód MPUK. Zadania pt. remonty cząstkowe, utrzymanie zieleni w pasie drogowym oraz bieżące utrzymanie oznakowania pionowego i poziomego rozliczane są natomiast kosztorysowo tzn. wskazane w umowach wynagrodzenia będą maksymalnymi, jakie będzie można uzyskać w ramach ich realizacji, zaś wynagrodzenie rzeczywiste będzie uzależnione od faktycznie wykonanych w ramach tej umowy zleceń.
Należy podkreślić, iż prognoza przychodów wewnętrznych MPUK w 2021 (tabela nr 3) została dookreślona w sposób maksymalnie ostrożny (poziom minimalny). Wskazana powyżej lista zadań zlecanych przez Gminę Świętochłowice nie ma natomiast charakteru zamkniętego. Są to jedynie te zadania, które na chwilę sporządzania niniejszej prognozy handlowej można uznać za dostatecznie zidentyfikowane lub powtarzalne w ujęciu historycznym (wiarygodne) tj. znany jest ich zakres i wartość w stosunku do już zawartych umów oraz szacunkowy zakres oraz wartość w stosunku do umów, które mają zostać zawarte „w trybie in house”. Istotny jest fakt, iż nawet przy tak ostrożnym ujęciu prognozy w zakresie przychodów wewnętrznych, spełnienie przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 12) ustawy P.z.p. nie jest w żaden sposób zagrożone.
MPUK nie wyklucza również możliwości poszukiwania w 2021 r. na rynku innych aniżeli wskazane w tabeli nr 4 zadań zewnętrznych w zakresie przedmiotu działalności MPUK wskazanym w umowie spółki. Będzie to jednak miało miejsce jedynie pod warunkiem nieprzekroczenia wskazanego w art. 67 ust. 1 pkt 12 b) ustawy P.z.p. progu działalności realizowanej na rzecz Gminy (ponad 90%).
Reasumując z przedmiotowej prognozy wynika, że w czasie obowiązywania umowy na realizację zamówienia w trybie z wolnej ręki w 2021 r., polegającego na utrzymaniu i konserwacji, będącego własnością Gminy Świętochłowice, oświetlenia ulic, placów, skwerów i parków, zieleńców, chodników i przejść dla pieszych, ponad 90% działalności MPUK dotyczyć będzie wykonywania zadań powierzonych jej przez Gminę Świętochłowice lub osoby prawne, nad którymi Gmina posiada kontrolę, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit a) ustawy P.z.p. Oznacza to, że spełniona jest przesłanka z art. 67 ust. 1 pkt 12 b) ustawy P.z.p..

Ad. c)
W MPUK (kontrolowanej osobie prawnej) nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Jedynymi udziałowcami spółki są MPGK oraz Gmina Świętochłowice (Zamawiający).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.