eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tczew › ZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2021-01-04

Ogłoszenie nr 510394541-N-2021 z dnia 2021-01-04 r.
Szpitale Tczewskie S. A.:

ZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Szpitale Tczewskie S. A., krajowy numer identyfikacyjny 22062068900000, ul. 30 Stycznia, 83-110 Tczew, woj. pomorskie, państwo Polska

telefon: 587 776 635
faks: 585 313 830
e-mail: dombrowski.robert@szpitaletczewskiesa.pl
www: www.szpitaletczewskiesa.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny - ZAKŁAD LECZNICZY

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZAMÓWIENIA ZWIĄZANE Z COVID

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

MASKI OCHRONNE, JEDNORAZOWE: FFP2 W MAKSYMALNEJ ILOŚCI 10.000 SZT. ORAZ FFP3 W MAKSYMALNEJ ILOŚCI 10.000 SZT

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 18.14.30.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: brak danych

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

III.3) Informacje dodatkowe:
Data i miejsce zawarcia umowy: 31-12-2020r., Tczew.

Cena: 174.420,00 PLN brutto

Okoliczności faktyczne uzasadniające udzielenie zamówienia bez zastosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych:
OKOLICZNOŚCI FAKTYCZNE UZASADNIAJĄCE UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ ZASTOSOWANIA PRZEPISÓW USTAWY Z DNIA 29 STYCZNIA 2004 ROKU – PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W KONTEKŚCIE ART. 6A, UST. 1, ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1842, ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112), DO ZAMÓWIEŃ DOTYCZĄCYCH DOSTAW I USŁUG NIEZBĘDNYCH DO PRZECIWDZIAŁANIA COVID-19, W ZAWIĄZKU Z BARDZO WYSOKIM PRAWDOPODOBIEŃSTWEM SZYBKIEGO I NIEKONTROLOWANEGO ROZPRZESTRZENIANIA SIĘ TEJ CHOROBY ORAZ W SYTUACJI GDZIE WYMAGA TEGO OCHRONA ZDROWIA PUBLICZNEGO.
Decyzją Wojewody Pomorskiego z dnia 19-10-2020r. (nr dokumentu: BZK-XI.6310.172.2020.AW) nakazano Szpitalom Tczewskim S.A.:
- w okresie od dnia 27.10.2020r. do odwołania zapewnić 131 łóżek w lokalizacji Tczew,
ul. 30-go Stycznia 57/58 w ramach oddziałów: chirurgia ogólna, anestezjologia i intensywna terapia, pediatria, ginekologia, choroby wewnętrzne, w tym 25 łóżek dedykowanych do leczenia dzieci
do ukończenia 18 roku życia i 5 stanowisk respiratorowych dla pacjentów z podejrzeniem
lub potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, oraz
- w okresie od 27.10. 2020r. do odwołania zapewnić dodatkowo 50 łóżek w lokalizacji Tczew,
ul. 30-go Stycznia 57/58 w ramach oddziałów: położnictwo oraz neonatologia dla pacjentów
z potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2, oraz
W okresie od 3.11.2020r. do odwołania zapewnić dodatkowo 61 łóżek w lokalizacji Tczew,
ul. 1 Maja 2 w ramach oddziałów: rehabilitacja i rehabilitacja neurologiczna dla pacjentów
z podejrzeniem lub potwierdzonym zakażeniem SARS-CoV-2,
tym samym przekształcając niemal cały Szpital w tzw. „szpital covidowy”.
Przekształcenie szpitala zostało uzasadnione przez Wojewodę Pomorskiego, który określił je jako celowe i konieczne, w związku z ochroną życia i zdrowia ludzi, z uwzględnieniem stanu epidemii obowiązującego do odwołania w związku z zakażeniem wirusem SARS-CoV-2
Nakaz powyższy został wydany, bez wcześniejszego uprzedzenia. Wobec powyższego zakupu wszystkich dostaw i usług niezbędnych do realizacji decyzji i jej skutków nie można było przewidzieć, tym samym zaplanować. Dodatkowo należy podkreślić, że zakres potrzeb związanych
z przekształceniem Szpitala w tzw. „szpital covidowy” był w ograniczonym stopniu możliwy
do oszacowania dopiero w trakcie realizacji decyzji wojewody, obserwując pewien trend
i zapotrzebowanie np. na środki ochrony osobistej czy leki wykorzystywane w terapiach. Ocena
ta nie odzwierciedla stanu rzeczywistego wobec nieprzewidywalności przebiegu epidemii i ilości
oraz stanu przypadków leczonych w Szpitalach Tczewskich. Ponadto stosowne akty prawne regulują zarówno wyposażenie pomieszczeń jak i personelu w sytuacji walki z COVID-19.
W obecnym stanie faktycznym nie ma możliwości zaplanowania ilości środków ochrony indywidualnej, leków i innego asortymentu wykorzystywanego w związku z ochroną zdrowia publicznego
i zwalczaniem epidemii decyzją Wojewody Pomorskiego przekształcającą Szpitale Tczewskie S.A.
w „szpital covidowy”. Panująca sytuacja na rynku powoduje nieuzasadnione skoki cen i ograniczoną dostępność wielu materiałów i usług. Dodatkowo wskazać należy, że wśród personelu notuje się wiele zachorowań na COVID-19, co znacząco ogranicza możliwość, a wręcz uniemożliwia przeprowadzenie zamówień usług i dostaw na podstawie ustawy o zamówieniach publicznych.
Dodatkowo zwrócić uwagę należy, że Zarząd Szpitala nie jest w stanie przewidzieć terminu obowiązywania wskazanej wyżej decyzji Wojewody Pomorskiego, podobnie jak niemożliwe jest przewidzenie okresu trwania epidemii. W ocenie Zarządu zawieranie umów dotyczących dostaw i usług na zasadach określonych w ustawie pzp, w związku z bardzo wysokim prawdopodobieństwem szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby COVID-19 i koniecznością ochrony zdrowia publicznego jest niemożliwe i nieuzasadnione, zarówno organizacyjnie jak i ekonomicznie,
z uwagi iż warunki umów zawartych w trybie ustawy pzp nie mogą być zmieniane, a zatem nie można elastycznie kształtować potrzeb, które związane są bezpośrednio z ratowaniem życia i zdrowia ludzkiego.
Na marginesie wskazać należy, że dokonując analizy cen przetargowych i cen funkcjonujących aktualnie na rynku utrzymuje się trend ich zrównania. Firmy produkujące lub będące pośrednikiem
w sprzedaży środków ochrony indywidualnej czy innych artykułów medycznych niezbędnych dla placówek ochrony zdrowia, sprzedają swoje wyroby na bieżąco, a więc nie są zainteresowane kontraktowaniem dostaw. Powyższa okoliczność spowodowała zrównanie cen „hurtowych” (przetargowych), z cenami o charakterze detalicznym. Nie zachodzi w tym przypadku przesłanka mówiąca o ekonomicznej celowości stosowania procedur pzp, a wręcz istnieje sytuacja odwrotna. Zawarcie umowy przetargowej spowoduje niezmienność cen umownych, które na rynku, po ustaniu epidemii mogą zostać obniżone. Szpital „covidowy” generuje potrzeby w sposób nieprzewidywalny, potrzeby te należy realizować bezzwłocznie, niekiedy licząc czas w godzinach od momentu wystąpienia potrzeby do realizacji. Nie ma możliwości stosowania zawiłych i długotrwających procedur. Kontakt
z wieloma osobami, które mają bezpośredni udział w zamówieniu dostaw lub usług jest utrudniony, bowiem osoby te często pracują bezpośrednio na oddziałach „covidowych”, które funkcjonują
w ścisłym reżimie sanitarnym.
Wobec powyższego jak najbardziej uzasadnione i celowe było dokonanie zakupów związanych
z przeciwdziałaniem lub zwalczaniem epidemii COVID-19, koniecznych do wypełnienia przede wszystkim powyższej Decyzji Wojewody Pomorskiego na podstawie art. 6A, ust. 1, ustawy z dnia
2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tj. Dz. U. z 2020r., poz. 1842, ze zm. Dz.U. z 2020r., poz. 2112), a zatem z wyłączeniem przepisów ustawy
z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych, bowiem zachodzi wysokie prawdopodobieństwo szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej
i wymaga tego ochrona zdrowia publicznego.


Nazwa (firma) podmiotu, z którym została zawarta umowa: ZARYS International Group Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.