eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jedlińsk › Opracowanie projektów zmiany stałych organizacji ruchu drogowego dla remontu dróg gminnychCzęść I. droga gminna Nr 350427W Wsola - Kościół - Stawy w miejscowości Wsola, ul. Kalinowa, Część II. droga gminna Nr 350413W Jedlińsk - Jedlanka w miejscowości Jedlińsk, ul. Lipowa, Część III. droga gminna Nr 350428W Lisów - Bierwiecka Wola w miejscowości Lisów.´´

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-10-28

Ogłoszenie nr 510229986-N-2019 z dnia 28-10-2019 r.

Gmina Jedlińsk: Opracowanie projektów zmiany stałych organizacji ruchu drogowego dla remontu dróg gminnych: Część I. droga gminna Nr 350427W Wsola - Kościół - Stawy w miejscowości Wsola, ul. Kalinowa, Część II. droga gminna Nr 350413W Jedlińsk - Jedlanka w miejscowości Jedlińsk, ul. Lipowa, Część III. droga gminna Nr 350428W Lisów - Bierwiecka Wola w miejscowości Lisów.´´

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 595142-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 540192363-N-2019


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Jedlińsk, Krajowy numer identyfikacyjny 67022376400000, ul. ul. Warecka 19, 26-660 Jedlińsk, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 483 213 087, e-mail jedlinsk@jedlinsk.pl, faks 483 213 021.
Adres strony internetowej (url): www.jedlinsk.pl
Adres profilu nabywcy: www.bip.jedlinsk.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Opracowanie projektów zmiany stałych organizacji ruchu drogowego dla remontu dróg gminnych: Część I. droga gminna Nr 350427W Wsola - Kościół - Stawy w miejscowości Wsola, ul. Kalinowa, Część II. droga gminna Nr 350413W Jedlińsk - Jedlanka w miejscowości Jedlińsk, ul. Lipowa, Część III. droga gminna Nr 350428W Lisów - Bierwiecka Wola w miejscowości Lisów.´´

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP.271.30.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest: ,,Opracowanie projektów zmiany stałych organizacji ruchu drogowego dla remontu dróg gminnych: Część I. droga gminna Nr 350427W Wsola - Kościół - Stawy w miejscowości Wsola, ul. Kalinowa, Część II. droga gminna Nr 350413W Jedlińsk - Jedlanka w miejscowości Jedlińsk, ul. Lipowa, Część III. droga gminna Nr 350428W Lisów - Bierwiecka Wola w miejscowości Lisów.´´ obejmujący: Część I Opracowanie projektu zmiany stałej organizacji ruchu drogowego dla remontu drogi gminnej: droga gminna Nr 350427W Wsola -Kościół - Stawy w miejscowości Wsola, ul. Kalinowa, - projekt elementów uspokojenia ruchu Założenia projektowe: - analiza stanu istniejącego, (2 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - zaprojektowanie elementów uspokojenia ruchu - poprawy bezpieczeństwa- progi zwalniające, ewentualnie inne elementy rozwiązań projektowych, oznakowanie pionowe i poziome. - kosztorysy ofertowe, (2 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - specyfikacja techniczna, (3 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - przedmiary robót, (3 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - kosztorysy inwestorskie, (2 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - projekty stałych organizacji ruchu drogowego zawierające zaprojektowania elementów uspokojenia ruchu w celu wdrożenia przedmiotowej organizacji ruchu- (5 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - uzyskanie uzgodnień, niezbędnych do zatwierdzenia projektów stałych organizacji ruchu drogowego, - dostosowanie oznakowania pionowego i poziomego dla potrzeb wynikających z warunków ruchu. Część II Opracowanie projektu zmiany stałej organizacji ruchu drogowego dla remontu drogi gminnej: droga gminna Nr 350413W Jedlińsk - Jedlanka w miejscowości Jedlińsk, ul. Lipowa. - projekt elementów uspokojenia ruchu. Założenia projektowe: - analiza stanu istniejącego, (2 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - zaprojektowanie elementów uspokojenia ruchu - poprawy bezpieczeństwa- progi zwalniające, ewentualnie inne elementy rozwiązań projektowych, oznakowanie pionowe i poziome, - kosztorysy ofertowe, (2 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - specyfikacja techniczna, (3 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - przedmiary robót, (3 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - kosztorysy inwestorskie, (2 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - projekty stałych organizacji ruchu drogowego zawierające zaprojektowania elementów uspokojenia ruchu w celu wdrożenia przedmiotowej organizacji ruchu -(5 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - uzyskanie uzgodnień, niezbędnych do zatwierdzenia projektów stałych organizacji ruchu drogowego, - dostosowanie oznakowania pionowego i poziomego dla potrzeb wynikających z warunków ruchu. Część III Opracowanie projektu zmiany stałej organizacji ruchu drogowego dla remontu drogi gminnej: droga gminna Nr 350428W Lisów - Bierwiecka Wola w miejscowości Lisów. - projekt elementów uspokojenia ruchu. Założenia projektowe: - analiza stanu istniejącego, (2 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - zaprojektowanie elementów uspokojenia ruchu - poprawy bezpieczeństwa- progi zwalniające, ewentualnie inne elementy rozwiązań projektowych, oznakowanie pionowe i poziome. - kosztorysy ofertowe, (2 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - specyfikacja techniczna, (3 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - przedmiary robót, (3 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - kosztorysy inwestorskie, (2 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - projekty stałych organizacji ruchu drogowego zawierające zaprojektowania elementów uspokojenia ruchu w celu wdrożenia przedmiotowej organizacji ruchu -(5 egz. Wersja papierowa oraz 1 egz. Wersja elektroniczna) - uzyskanie uzgodnień, niezbędnych do zatwierdzenia projektów stałych organizacji ruchu drogowego, - dostosowanie oznakowania pionowego i poziomego dla potrzeb wynikających z warunków ruchu. Kosztorysy inwestorskie i przedmiary robót muszą być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004r. Nr 130, poz. 1389 ze zmianami). Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót muszą być zgodne, co do zawartości, treści i formy z wymogami wynikającymi z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych i programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2013. poz. 1129 ze zmianami). Podstawa opracowania projektów zmiany stałych organizacji ruchu drogowego: - Inwentaryzacja istniejącej organizacji ruchu drogowego. - Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity ( Dz. U. z 2018r., poz. 1990 ze zmianami). -Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. (t. j. Dz. U. z 2017r. poz. 784), w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem. - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002r., w sprawie znaków i sygnałów drogowych ( Dz. U. Nr 170, poz. 1393.) - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 03 lipca 2003r., w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181). - Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (tekst jednolity Dz. U. z 2016r., poz. 124 z dnia 23.12.2015r., ze zmianami). Zakres przedmiotu zamówienia wspólny dla wszystkich 3 części: Projekty koncepcyjne dla każdej z CZĘŚCI I-III winny być przedłożone dla każdej z części przez Wykonawcę Zamawiającemu w ciągu 14 dni od podpisania umowy. Wszystkie uzgodnienia i dokumenty umożliwiające opracowanie organizacji po stronie Wykonawcy. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa obejmuje: 1) PROJEKTY STAŁEJ ORGANIZACJI RUCHU odrębnie dla każdej z części do I do III zadania opracowany zgodnie z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 lipca 2002 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym ruchem (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 784), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 18 lutego 2016 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. 2016 poz. 314) ustawą prawo budowlane umożliwiające realizację poszczególnych prac budowlanych i montażowych remontów w zakresie poprawy bezpieczeństwa. 2) SPECYFIKACJĘ TECHNICZNĄ WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH dla każdego zadania opracowaną zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego, każda w 3 egz. w formie papierowej, w tym 1 egz. w formie elektronicznej (pdf) na płycie CD lub DVD, 3) PRZEDMIAR ROBÓT I KOSZTORYS INWESTORSKI dla każdego zadania, opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym, każda w 3 egz. w formie papierowej, w tym 1 egz. w wersji elektronicznej (pdf) na płycie CD lub DVD, NIEZBĘDNE UZGODNIENIA, ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI PRAWA. 5) szczegółowy wykaz opracowań wchodzących w skład dokumentacji, wraz ze złożeniem pisemnego oświadczenia Wykonawcy, że dokumentacja została sporządzona zgodnie z niniejszą umową obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi oraz jest w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. 6) Oświadczenia o przejściu na zamawiającego praw autorskich majątkowych do każdego z opracowań wchodzących w skład dokumentacji. Dokumentacja musi spełniać następujące warunki: 1) kosztorysy inwestorskie i przedmiary robót muszą być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym, 2) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót muszą być zgodne, co do zawartości, treści i formy z wymogami wynikającymi z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych i programu funkcjonalno-użytkowego, 3) Projekt organizacji ruchu musi spełniać wymogi: Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym i stosownych przepisów wykonawczych. 8.Rozwiązania projektowe zawarte w dokumentacji projektowej muszą być zgodne z: 1)Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane 2)Ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych 3)aktami powiązanymi z w/w oraz wszystkimi innymi, niewymienionymi, a obowiązującymi w okresie realizowania przedmiotu umowy,

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 71320000-7


Dodatkowe kody CPV: 71240000-2, 71322000-1

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Część I. droga gminna Nr 350427W Wsola - Kościół - Stawy w miejscowości Wsola, ul. Kalinowa,

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07/10/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 2366.67
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: "PLANETA" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul.Zdziarska 21
Kod pocztowy: 03-289
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 2829.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 2829.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 21033.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Część II. droga gminna Nr 350413W Jedlińsk - Jedlanka w miejscowości Jedlińsk, ul. Lipowa

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07/10/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 2150.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: "PLANETA" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Zdziarska 21
Kod pocztowy: 03-289
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 2829.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 2829.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 18942.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 3

NAZWA: Część III. droga gminna Nr 350428W Lisów - Bierwiecka Wola w miejscowości Lisów.´´

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07/10/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 2583.33
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: "PLANETA" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Zdziarska 21
Kod pocztowy: 03-289
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 5289.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 5289.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 22632.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.