eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świętochłowice › Wykonanie robót budowlanych w ramach projektu finansowanego z budżetu obywatelskiego pn. "Bezpieczny szkolny przystanek" - bezpieczne miejsce przesiadkowe dla dzieci i młodzieży szkolnej SP 1. Miejsce postojowe dla autokarów wycieczkowych wraz z adaptacją części terenu na parking rowerowy - dla dzieci przyjeżdżających na rowerach do szkoły

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2020-10-02

Ogłoszenie nr 510191227-N-2020 z dnia 02-10-2020 r.

Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice: Wykonanie robót budowlanych w ramach projektu finansowanego z budżetu obywatelskiego pn. "Bezpieczny szkolny przystanek" - bezpieczne miejsce przesiadkowe dla dzieci i młodzieży szkolnej SP 1. Miejsce postojowe dla autokarów wycieczkowych wraz z adaptacją części terenu na parking rowerowy - dla dzieci przyjeżdżających na rowerach do szkoły

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice, Krajowy numer identyfikacyjny 51589100000000, ul. ul. Katowicka 54, 41-600 Świętochłowice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 323 491 800, e-mail zp@swietochlowice.pl, faks 32 349 18 12.
Adres strony internetowej (url): www.bip.swietochlowice.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie robót budowlanych w ramach projektu finansowanego z budżetu obywatelskiego pn. "Bezpieczny szkolny przystanek" - bezpieczne miejsce przesiadkowe dla dzieci i młodzieży szkolnej SP 1. Miejsce postojowe dla autokarów wycieczkowych wraz z adaptacją części terenu na parking rowerowy - dla dzieci przyjeżdżających na rowerach do szkoły

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

INZP.271.17.2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach projektu finansowanego z budżetu obywatelskiego pn. "Bezpieczny szkolny przystanek" - bezpieczne miejsce przesiadkowe dla dzieci i młodzieży szkolnej SP 1. Miejsce postojowe dla autokarów wycieczkowych wraz z adaptacją części terenu na parking rowerowy - dla dzieci przyjeżdżających na rowerach do szkoły"., polegających na: - rozebranie nawierzchni ciągu pieszo ( z BA); - usunięciu krzewów: - rozebraniu nawierzchni wjazdu; - rozebraniu krawężników wzdłuż jezdni głównej; - rozebraniu istniejących obrzeży; - robotach zimnych - korytowaniu pod warstwy konstrukcyjne pasa postojowego, wjazdów, chodnika; - ustawieniu krawężników betonowych 15x22 oraz 15x30 na ławie betonowej wraz z oporem; - ustawieniu obrzeży betonowych na ławie betonowej; - wykonanie podbudowy tłuczniowej pasa postojowego, wjazdów, chodnika oraz ciągu pieszo-rowerowego; - wykonaniu nawierzchni wjazdów, pasa postojowego, chodnika z kostki betonowej 2xT koloru szarego grubości 8 cm na podsypce cementowo piaskowej 1:4 grubości 3 cm; - wykonaniu uszczelnienia połączenia między nowym krawężnikiem, a nawierzchnią jezdni; Szczegółowy zakres prac, będących przedmiotem zamówienia zawarty jest w opisie przedmiotu zamówienia, dokumentacji technicznej, przedmiarach, STWIOR oraz we wzorze umowy, które stanowić będą załączniki do zaproszenia do negocjacji.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7


Dodatkowe kody CPV: 45233140-2, 45233142-6, 45111000-8, 45233200-1, 45233223-8, 45230000-8

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24/09/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 156006.60
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Świętochłowicach Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Łagiewnicka 76
Kod pocztowy: 41-608
Miejscowość: Świętochłowice
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 191871.73
Oferta z najniższą ceną/kosztem 191871.73
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 191871.73
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), dalej w skrócie ustawa P.z.p. zamówienie z wolnej ręki typu "in hause" może być udzielone przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1- 3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące przesłanki : a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na czele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzenia sprawami tej osoby prawnej warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a) c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Gmina Świętochłowice jako jednostka samorządu terytorialnego posiada status zamawiającego, który może udzielić zamówienia z wolnej ręki typu "in hause", ponieważ zalicza się do jednostek sektora finansów publicznych (art. 9 pkt 2 ustawy o finansach publicznych ). Natomiast Wykonawca, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia będąc kapitałową spółką prawa handlowego (art. 12 k.s.h.) posiada status osoby prawnej. Zatem spełnione są wymagane przepisami ustawy przesłanki podmiotowe udzielenia zamówienia z wolnej ręki. Ad. a) Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Świętochłowicach Sp. z o.o. z siedzibą w Świętochłowicach, dalej w skrócie "MPUK", któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia z wolnej ręki zostało utworzone umową spółki z dnia 26 października 2017 r. (repertorium A nr 8002/2017) i wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000704237. Zgodę na utworzenie Spółki wyraziła uprzednio Rada Miejska w Świętochłowicach w uchwale Nr XLI/337/17 z dnia 27 września 2017 r. podjętej w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i objęcia w niej udziałów. Udziałowcami w MPUK są Gmina Świętochłowice oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Świętochłowicach Sp. z o.o. dalej w skrócie jako "MPGK" Zamawiający - Gmina Świętochłowice posiada 100% udziałów w MPGK. MPGK posiada z kolei w MPUK ze 100 równych udziałów - 99 udziałów. Pozostały jeden (1) udział w MPUK posiada Zamawiający - Gmina Świętochłowice. Powyższa struktura udziałowa ulegnie zmianie z chwilą wniesienia przez MPGK aportu w postaci zorganizowanych części przedsiębiorstwa do MPUK w zamian za nowe udziały w podwyższonym kapitale zakładowym co w żaden sposób nie wpłynie na niespełnienie przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy P.z.p.. Funkcję Zgromadzenia Wspólników w MPGK pełni organ wykonawczy Gminy tj. Prezydent Miasta Świętochłowice. Jako jedyny Wspólnik, Prezydent Miasta Świętochłowice ma prawo powoływania i odwoływania pełnego składu rady nadzorczej odpowiedzialnej m.in. za powoływanie i odwoływanie zarządu MPGK, który w spółce zależnej MPUK jest umocowany do wykonywania praw i obowiązków wspólnika. Ponadto w § 20 ust. 1 umowy spółki MPUK, wymieniono szereg kluczowych spraw, w odniesieniu do których, decyzja należy do wyłącznej kompetencji Zgromadzenia Wspólników MPUK. Jest to m.in. rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania Zarządu z działalności spółki za ubiegły rok obrotowy; podejmowanie decyzji co do podziału zysku lub pokrycia strat; udzielenie członkom Zarządu absolutorium z wykonania przez nich obowiązków; określenie liczby członków Zarządu; wyrażenie zgody na zbycie lub wydzierżawienie przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części; wyrażenie zgody na zbycie nieruchomości, użytkowania wieczystego lub udziału w nieruchomości, wszelkie postanowienia dotyczące roszczeń o naprawienie szkody wyrządzonej przy zawiązaniu spółki lub sprawowaniu zarządu lub nadzoru, określenie sposobu wykonywania prawa głosu na zgromadzeniu wspólników spółek w których spółka ma akcje lub udziały. Oprócz wskazanej kontroli pośredniej, do umowy MPUK, wprowadzono postanowienia szczególne, które zapewniają Zamawiającemu - Gminie Świętochłowice sprawowanie nad spółką bezpośredniej kontroli. Zgodnie z § 15 ust. 5 umowy MPUK, uprzedniego podjęcia uchwały Zgromadzenia Wspólników Wspólnika MPGK wymaga : a) określenie sposobu wykonywania prawa głosu przez tego Wspólnika na Zgromadzeniu Wspólników MPUK, b) określenie rekomendacji co do wskazania Prezesa Zarządu lub członków zarządu MPUK. Natomiast zgodnie z § 15 ust. 6 umowy spółki MPUK, Wspólnikowi - Gminie Świętochłowice, przysługują szczególne uprawniania do powoływania większości składu rady nadzorczej tj. a) 2 członków w przypadku, gdy rada nadzorcza będzie liczyła 3 członków, b) 3 członków w przypadku, gdy rada nadzorcza będzie liczyła 4 członków, c) 3 członków w przypadku, gdy rada nadzorcza będzie liczyła 5 członków. Dodatkowo, przewodniczącym rady nadzorczej MPUK może zostać wyłącznie osoba wskazana przez Wspólnika Gminę Świętochłowice (vide: § 25 ust. 4 umowy). W celu wzmocnienia bezpośredniej kontroli Zamawiającego - Gminy Świętochłowice nad MPUK, dokonano również odpowiedniej zmiany umowy MPGK (Uchwała Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników nr 1/NZW/2017 z dnia 26 października 2017 r. w sprawie zmian Aktu Założycielskiego - dodanie § 21 ust. 1 pkt ł). Zgromadzenie Wspólników MPGK (Prezydent Miasta Świętochłowice) otrzymało wyłączne uprawnienie do określania sposobu wykonywania prawa głosu na Zgromadzeniu Wspólników spółek zależnych, w których MPGK posiada akcje lub udziały. Prezydent Miasta Świętochłowice ma więc bezpośredni wpływ na kluczowe decyzje podejmowane przez Zgromadzenie Wspólników MPUK. Analogicznie jak MPGK, działalność MPUK podlega przepisom ustawy o gospodarce komunalnej, która określa zasady powoływania i odwoływania rady nadzorczej i zarządu spółki. Należy również wskazać inne bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, które mają zastosowanie do MPUK, a które wprowadzają określone mechanizmy nadzoru Zamawiającego - Gminy Świętochłowice nad spółką w kluczowych sprawach. Zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 506 z późn. zm.), do wyłącznej właściwości rady gminy należy podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących: tworzenia i przystępowania do spółek i występowania z nich; określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez prezydenta; tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek (art. 18 ust. 2 pkt 9 f-h). Ustawa z dnia 9 czerwca 2016 r. o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1885 z późn. zm.), nakłada natomiast na podmiot uprawniony do wykonywania praw udziałowych (a więc de facto Prezydenta Miasta Świętochłowice) obowiązek podejmowania działań mających na celu ukształtowanie i stosowanie w MPUK zasad wynagradzania członków zarządu i rady nadzorczej. Reasumując, wskazany powyżej układ zależności pomiędzy Zamawiającym - Gminą Świętochłowice, MPGK i oraz MPUK, pozwala przyjąć, iż Zamawiający - Gmina Świętochłowice posiada pełną kontrolę nad MPUK, w tym w szczególności posiada dominujący wpływ na cele strategiczne i istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami spółki. Tym samym spełniona jest przesłanka określona w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy P.z.p. Ad. b) MPUK zostało utworzone umową spółki z dnia 26 października 2017 r. (repertorium A nr 8002/2017), co oznacza, że do wykazania spełnienia przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) ustawy P.z.p. znajdzie zastosowanie kryterium ustalania procentu działalności wskazane w art. 67 ust. 9 pzp tj. wiarygodna prognoza handlowa. Podstawowym celem utworzenia MPUK było wykonywanie zadań powierzonych przez Gminę Świętochłowice lub osoby prawne nad którymi Gmina sprawuje kontrolę. Głównie są to zadania z zakresu odbioru i zagospodarowania odpadów oraz utrzymania porządku i czystości w mieście. Pomimo, iż MPUK jest spółką która została utworzona stosunkowo niedawno (2017 r.), dysponuje ona bogatym doświadczeniem w wykonywaniu ww. zadań. Należy bowiem wyjaśnić, iż w drodze aportu z MPGK do MPUK przeszły zorganizowane części przedsiębiorstwa tj. Zakład Oczyszczania Miasta oraz Zakład Ulic i Transportu wraz z całym zapleczem administracyjno-biurowym. Przez wiele lat zakłady te, funkcjonując w strukturze MPGK, odpowiedzialne były za realizację tych zadań na podstawie zawartych przez MPGK z Gminą Świętochłowice umów. Należy również nadmienić, iż oprócz ww. zakładów MPUK przejął całą zatrudnioną w nich załogę. W 2019 r. MPUK realizowała na rzecz gminy następujące zadania (przychody wewnętrzne): 1. odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałych (umowa nr U/529/GM/1633/17 z dnia 26 października 2017 r. oraz aneks nr 1 z dnia 28 grudnia 2017 r.); 2. odbiór selektywnie zebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych (umowa nr U/528/GM/1632/17 z dnia 26 października 2017 r. oraz aneks nr 1 z dnia 28 grudnia 2017 r.); 3. odbiór i zagospodarowanie odpadów z nieruchomości zamieszkałych (umowa nr U/2/GM/2/19 z dnia 31 grudnia 2018 r.); 4. remonty cząstkowe dróg w I półroczu 2019 r. (umowa nr 102/IK/272/ZP/2018 z dnia 31 grudnia 2018 r. ); 5. remonty cząstkowe dróg w II półroczu 2019 r. (umowa nr 8/DM/272/ZP/2019 z dnia 22 lipca 2019 r.); 6. całoroczne utrzymanie czystości i przejezdności dróg oraz opróżnianie koszy ulicznych z odpadów w I półroczu 2019 r. (umowa nr 103/IK/272/ZP/2018 z dnia 31 grudnia 2018 r.); 7. całoroczne utrzymanie czystości i przejezdności dróg oraz opróżnianie koszy ulicznych z odpadów w II półroczu 2019 r. (umowa nr 10/DM/272/ZP/2019 z dnia 24 lipca 2019 r.); 8. utrzymanie zieleni miejskiej w pasach drogowych na terenie miasta Świętochłowice (nr 6/DM/272/ZP/2019 z dnia 15 marca 2019 r.) 9. utrzymanie oświetlenia ulic, placów, skwerów, otwartych parków, zieleńców, chodników i przejść dla pieszych będących własnością Gminy Świętochłowice w I półroczu 2019 r. (umowa nr 101/IK/272/ZP/2018 z dnia 31 grudnia 2018 r.); 10. utrzymanie oświetlenia ulic, placów, skwerów, otwartych parków, zieleńców, chodników i przejść dla pieszych będących własnością Gminy Świętochłowice w II półroczu 2019 r. (umowa nr 9/DM/272/ZP/2019 z dnia 22 lipca 2019 r.); 11. bieżące utrzymanie terenów zieleni miejskiej w parkach, na skwerach oraz placów zabaw, zewnętrznych siłowni plenerowych (umowa nr U/331/WIN/1164/19 dnia 19 sierpnia 2019 r. umowa nr U/333/WIN/1174/19 z dnia 19 sierpnia 2019 r.) 12. bieżące utrzymanie oznakowania poziomego (umowa nr 11/DM/272/ZP/2019 z dnia 2 sierpnia 2019 r.) 13. przebudowa ulicy Metalowców wraz z przebudową ronda im. Św. Jana Pawła II i peronów komunikacji zbiorowej w Świętochłowicach (umowa nr 15/DM/272/ZP/2019 z dnia 17 października 2019 r.) 14. przebudowa dróg gminnych: Wiśniowej, Bukowej oraz powiatowych: 1-Maja, Metalowców i Bytomskiej na terenie miasta Świętochłowice (umowa nr 14/DM/272/ZP/2019 z dnia 17 października 2019 r.) 15. pozostałe zadania zlecane poza trybem in-house na rzecz Gminy Świętochłowice i gminnych jednostek organizacyjnych tj.: likwidacja dzikich wysypisk, oczyszczenie terenów na obszarze miasta Świętochłowice po imprezach masowych, flagowanie miasta, utrzymanie koksowników, roboty remontowe i rozbiórkowe, usługi serwisowe, itp. Strukturę wartościową przychodów wewnętrznych z w/w zadań przedstawia poniższa tabela nr 1: Zadanie Przychód roczny 2019 1.Odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałych 690 192 2.Odbiór selektywnie zebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych 331 068 3.Odbiór odpadów z nieruchomości zamieszkałych 8 257 559 4.Remonty cząstkowe 1298243 5.Letnie i zimowe utrzymanie czystości oraz opróżnianie koszy 2 751 405 6.Utrzymanie zieleni w pasie drogowym 979 852 7.Utrzymanie oświetlenia 259 965 8. Bieżące utrzymanie terenów zieleni miejskiej w parkach, na skwerach oraz placów zabaw, zewnętrznych siłowni plenerowych i obiektów "Street Workout" na terenie miasta Świętochłowice 250 013 9. Bieżące utrzymanie oznakowania poziomego na drogach będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice 81 000 10. Przebudowa ulicy Metalowców wraz z przebudową ronda im. Św. Jana Pawła II i peronów komunikacji zbiorowej w Świętochłowicach 80 000 11. Przebudowa dróg gminnych: Wiśniowej, Bukowej oraz powiatowych: 1-Maja, Metalowców i Bytomskiej na terenie miasta Świętochłowice 1 250 000 12.Pozostałe usługi 772 000 Suma 17 001 297 W 2019 r. MPUK realizowała ponadto, zadania pozyskane od kontrahentów zewnętrznych takie jak remonty dróg i chodników oraz usługi parkingowe. Strukturę wartościową przychodów zewnętrznych przedstawia poniższa tabela nr 2: Rodzaj przychodu zewnętrznego 2019 1. Wynajem miejsc parkingowych 108 000 2.Roboty remontowo-drogowe i inne 1 435 045 Suma 1 543 045 Odnosząc powyższe wartości przychodów wewnętrznych do przychodów zewnętrznych, należy stwierdzić, iż w 2019 r. 91,55 % działalności MPUK stanowią zadania wewnętrzne. Intencją Gminy Świętochłowice jest to, by MPUK w roku 2020 w dalszym ciągu realizowało na rzecz Gminy podobny zakres zadań, w stosunku do tego który będzie realizowany do dnia 31 grudnia 2019 r. (patrz tabela nr 1). Aktualnie MPUK realizuje usługi i roboty budowalne zlecone w trybie in-house. Nie jest więc jeszcze możliwe precyzyjne określenie ich wartości na cały rok 2020. Jako minimalny poziom prognozowanej wartości przychodów wewnętrznych na 2020 r. należy przyjąć poziom tych przychodów z 2019 r. Prognozowaną strukturę wartościową przychodów wewnętrznych na 2020 r. przedstawia poniższa tabela nr 4: Zadanie Przychód roczny progn. 2020 1.Odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałych 690 192 2.Odbiór selektywnie zebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych 331 068 3.Odbiór odpadów z nieruchomości zamieszkałych 9 799 074 4.Remonty cząstkowe 1 388 975 5.Letnie i zimowe utrzymanie czystości oraz opróżnianie koszy 2 658 900 6.Utrzymanie zieleni w pasie drogowym 1 495 149 7.Utrzymanie oświetlenia 231 984 8. Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego i poziomego na drogach będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice 433 984 9. Bieżące utrzymanie terenów zieleni miejskiej w parkach, na skwerach oraz placów zabaw, zewnętrznych siłowni plenerowych i obiektów "Street Workout" na terenie miasta Świętochłowice 1 023 635 10. Przebudowa ulicy Metalowców wraz z przebudową ronda im. Św. Jana Pawła II i peronów komunikacji zbiorowej w Świętochłowicach 2 465 426 11. Przebudowa drogi gminnej ul. Ślęzan w Świętochłowicach 504 000 12. Wykonaniu robót budowalnych w ramach projektu finansowanego z budżetu obywatelskiego pn. "Bezpieczny szkolny przystanek" 156 000 13.Pozostałe usługi 884 602 Suma 22 062 989 Z wyjątkiem umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów zmieszanych z nieruchomości niezamieszkałych (poz. 1) oraz umowy na odbiór selektywnie zebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych (poz. 2), które zostały zawarte na okres 3 lat, umowy na realizację pozostałych zadań wskazanych w tabeli powyżej, zawarte są na okres do 1 roku. MPUK w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zamierza również kontynuować zadania wynikające z umów zawartych przez MPGK z podmiotami innymi aniżeli Gmina Świętochłowice oraz gminne osoby prawne ("przychody zewnętrzne"). Na chwilę obecną jedynym wiarygodnym przychodem zewnętrznym na 2020 r. jest przychód wynikający z zawartych przez MPUK umów najmu miejsc parkingowych na pozostających we władaniu MPUK parkingach przy ul. Łagiewnickiej i Bytomskiej w Świętochłowicach. MPUK wykonuje również roboty remontowo - drogowe na rzecz innych podmiotów. Strukturę wartościową przychodów zewnętrznych na 2020 r. przedstawia poniższa tabela nr 5: Rodzaj przychodu zewnętrznego Progn. 2020 1. Wynajem miejsc parkingowych 108 000 2.Roboty remontowo-drogowe i inne 1 435 045 Suma 1 543 045 Prognozę przychodu MPUK na 2020 r. przedstawia poniższa tabela nr 6: Progn. 2020 Przychody wewnętrzne 22 062 989 Przychody zewnętrzne 1 543 045 Suma 23 606 034 Odnosząc powyższą wartość przychodów zewnętrznych do z umów zawartych z Gminą Świętochłowice, należy stwierdzić, iż 93,46 % działalności MPUK będą stanowiły zadania wewnętrzne. Wartość zadań z poz. 1 do 11 z tabeli nr 4 jest już znana (umowy zostały już zawarte). Wartość pozostałych zadań jest szacunkowa (patrz uwagi powyżej). Ostateczne kwoty zostaną ustalone w drodze negocjacji. Przedstawioną powyżej prognozę procentowej struktury przychodów MPUK dodatkowo uwiarygadnia ustalony z Gminą sposób rozliczania z tytułu realizacji poszczególnych zadań. Należy podkreślić, iż poza zadaniem z poz. 4 (remonty cząstkowe dróg), z poz. 6 (utrzymanie zieleni w pasie drogowym) oraz z poz. 9 (oznakowanie pionowe i poziome) z tabeli nr 4, za realizację pozostałych zadań przewiduje się wynagrodzenie ryczałtowe. Oznacza to, że wskazane powyżej kwoty będą stanowiły pewny przychód MPUK. Zadania pt. remonty cząstkowe, utrzymanie zieleni w pasie drogowym oraz wykonanie oznakowania poziomego rozliczane są natomiast kosztorysowo tzn. wskazane w umowach wynagrodzenia będą maksymalnymi, jakie będzie można uzyskać w ramach ich realizacji, zaś wynagrodzenie rzeczywiste będzie uzależnione od faktycznie wykonanych w ramach tej umowy zleceń. Należy podkreślić, iż prognoza przychodów wewnętrznych MPUK w 2020 (tabela nr 4) została dookreślona w sposób maksymalnie ostrożny (poziom minimalny). Wskazana powyżej lista zadań zlecanych przez Gminę Świętochłowice nie ma natomiast charakteru zamkniętego. Są to jedynie te zadania, które na chwilę sporządzania niniejszej prognozy handlowej można uznać za dostatecznie zidentyfikowane lub powtarzalne w ujęciu historycznym (wiarygodne) tj. znany jest ich zakres i wartość w stosunku do już zawartych umów oraz szacunkowy zakres oraz wartość w stosunku do umów, które mają zostać zawarte "w trybie in house". Istotny jest fakt, iż nawet przy tak ostrożnym ujęciu prognozy w zakresie przychodów wewnętrznych, spełnienie przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 12) ustawy P.z.p. nie jest w żaden sposób zagrożone. MPUK nie wyklucza również możliwości poszukiwania w 2020 r. na rynku innych aniżeli wskazane w tabeli nr 5 zadań zewnętrznych w zakresie przedmiotu działalności MPUK wskazanym w umowie spółki. Będzie to jednak miało miejsce jedynie pod warunkiem nieprzekroczenia wskazanego w art. 67 ust. 1 pkt 12 b) ustawy P.z.p. progu działalności realizowanej na rzecz Gminy (ponad 90%). Reasumując z przedmiotowej prognozy wynika, że w czasie obowiązywania umowy na realizację zamówienia w trybie z wolnej ręki w 2020 r., polegającego na wykonaniu robót budowalnych w ramach projektu finansowanego z budżetu obywatelskiego pn. "Bezpieczny szkolny przystanek" - bezpieczne miejsce przesiadkowe dla dzieci i młodzieży szkolnej SP 1. Miejsce postojowe dla autokarów wycieczkowych wraz z adaptacją części terenu na parking rowerowy - dla dzieci przyjeżdżających na rowerach do szkoły, ponad 90% działalności MPUK dotyczyć będzie wykonywania zadań powierzonych jej przez Gminę Świętochłowice lub osoby prawne, nad którymi Gmina posiada kontrolę, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit a) ustawy P.z.p. Oznacza to, że spełniona jest przesłanka z art. 67 ust. 1 pkt 12 b) ustawy P.z.p.. Ad. c) W MPUK (kontrolowanej osobie prawnej) nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Jedynymi udziałowcami spółki są MPGK oraz Gmina Świętochłowice (Zamawiający).

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.