eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BiłgorajSukcesywna dostawa artykułów spożywczych do kuchni internatu Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-09-14

Ogłoszenie nr 510175890-N-2020 z dnia 14-09-2020 r.

Zespół Szkół Leśnych w Biłgoraju: Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do kuchni internatu Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 563656-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Zespół Szkół Leśnych w Biłgoraju, Krajowy numer identyfikacyjny 12434000000000, ul. Polna 3, 23-400 Biłgoraj, woj. lubelskie, państwo Polska, tel. 846 880 797, e-mail sekretariat@zslbilgoraj.pl, faks 846 867 486.
Adres strony internetowej (url): www.zslbilgoraj.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Szkoła publiczna podległa administracji rządowej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do kuchni internatu Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZSL 2241-3/Pn/20

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do kuchni internatu Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju. Opis przedmiotu zamówienia z dokładnym wyszczególnieniem zamawianych produktów przedstawia -Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia *załącznik nr1 do SIWZ*podanie ilości zamawianych produktów są ilościami szacunkowymi. Dostarczone towary powinny posiadać handlowy dokument identyfikacyjny HDI,wszelkie wymagane na terenie całego kraju atesty, oświadczenie o dopuszczeniu do obrotu, informację dacie wyprodukowania, warunkach przechowywania, terminie przydatności do spożycia, opisy identyfikacyjne na dostarczonych produktach zgodnie z wymogami HACCP. Wykonawca zobowiązuje się dostarczać produkty zgodnie z treścią zawartą w SIWZ oraz załącznikami do SIWZ stosownej dla właściwej części zamówienia, dostarczać produkty , które są dopuszczone do sprzedaży, w zależności od rodzaju asortymentu, dostarczać je w zamkniętych i nieuszkodzonych opakowaniach, oznakowanych zgodnie z obowiązującymi przepisami,dostarczać produkty pierwszego gatunku, świeże, czyste, nieuszkodzone mechanicznie,spełniające wymagania jakościowe, dotyczące przechowywania, pakowania i transportu zawarte w PN, posiadające właściwe atesty, certyfikaty oraz posiadające ważne terminy przydatności do spożycia,dostarczać zamówienie własnym transportem, dostosowanym do przewozu art. spożywczych w warunkach zapewniających utrzymanie właściwej ich jakości zgodnie z wymogami sanitarnymi i HACCP . Zagwarantować dowóz surowców w pojemnikach oraz opk.posiadających atest PZH odnośnie dopuszczenia do kontaktu z żywnością, tak, by dostawy były realizowane zgodnie z zasadami-dobrej praktyki higienicznej-, dotyczy to głównie stanu higienicznego samochodu, higieny osobistej kierowcy ,daty przydatności do spożycia, temperatury przewozu., dostarczać towar sukcesywnie w ilości i asortymencie zgodnym z zamówieniami częściowymi składanymi przez osobę upoważnioną. Termin płatności faktury min. 21 dni.Wszystkie stwierdzone po odbiorze i zgłoszone przez Zamawiającego wady jakościowe lub odstępstwa asortymentowe zamówionych art. spożywczych zobowiązują Wykonawcę do bezpłatnej wymiany wadliwych na wolne od wad.W trakcie trwania umowy Zamawiający może żądać od Dostawcy decyzji właściwego organu Inspekcji Weterynaryjnej lub Państwowej Inspekcji Sanitarnej dotyczącej możliwości produkcji lub obrotu danego produktu spożywczego będącego przedmiotem zamówienia lub dokumentu potwierdzającego stosowanie systemu HACCP.Nie wykonanie pełnego zakresu ilościowego umowy, nie rodzi roszczeń o zakup niezrealizowany w okresie obowiązywania umowy.Przedmiot zamówienia został podzielił na 7 części WARZYWA I OWOCE-MIĘSO, PRODUKTY MIĘSNE I WĘDLINY-PRODUKTY RYBNE I MROŻONKI-PRODUKTY MLECZARSKIE- JAJA-PIECZYWO PRODUKTY PIEKARNICZE-PRODUKTY SPOŻYWCZE

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 03100000-2


Dodatkowe kody CPV: 03200000-3, 15100000-9, 15200000-0, 15300000-1, 15400000-2, 15500000-3, 15600000-4, 15800000-6

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: WARZYWA I OWOCE

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/09/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 95932.30
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: MARIOLA SZCZĘSNA P.H.U.
Email wykonawcy: mszczesna70@gmail.com
Adres pocztowy: ul. Podleśna 7
Kod pocztowy: 20-390
Miejscowość: LUBLIN
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie


Nazwa wykonawcy:
Email wykonawcy:
Adres pocztowy:
Kod pocztowy:
Miejscowość:
Kraj/woj.:

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 77345.50
Oferta z najniższą ceną/kosztem 77345.50
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 90916.40
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: MIĘSO, PRODUKTY MIĘSNE I WĘDLINY

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/09/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 151155.23
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: ZAKŁAD MIĘSNY WASĄG Sp.J.
Email wykonawcy: gb@wasag.pl
Adres pocztowy: Hedwiżyn 118
Kod pocztowy: 23-400
Miejscowość: BIŁGORAJ
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 143610.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 143610.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 150096.60
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 3

NAZWA: PRODUKTY RYBNE I MROŻONKI

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/09/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 21466.67
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Firma Handlowo Usługowa DELFIN Spółka Jawna Michniak
Email wykonawcy: delfin.tom@poczta.fm
Adres pocztowy: Rolnicza 18
Kod pocztowy: 22-600
Miejscowość: TOMASZÓW LUBELSKI
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 19207.20
Oferta z najniższą ceną/kosztem 19207.20
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 19207.20
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 4

NAZWA: PRODUKTY MLECZARSKIE

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/09/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 54071.42
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Almax-Dystrybucja Sp. z o.o.
Email wykonawcy: przetargi@almax.lublin.pl
Adres pocztowy: Panieńszczyzna
Kod pocztowy: 21-002
Miejscowość: JASTKÓW
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 48342.05
Oferta z najniższą ceną/kosztem 48342.05
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 51229.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 5

NAZWA: JAJA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/09/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 12190.48
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: FHU ARTA SZAL WOJTAS SPÓŁKA JAWNA
Email wykonawcy: firmaarta@wp.pl
Adres pocztowy: Katy 55c
Kod pocztowy: 37-405
Miejscowość: JAROCIN
Kraj/woj.: Polska

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 11840.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 11840.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 14720.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 6

NAZWA: PIECZYWO, PRODUKTY PIEKARNICZE

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/09/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 43445.75
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Zakład Produkcyjno-Usługowo-Handlowy "KULANICA" Kulanica Marian
Email wykonawcy: t.malek@zpuhkulanica.pl
Adres pocztowy: Aleja Młodości 18
Kod pocztowy: 23-400
Miejscowość: BIŁGORAJ
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 27660.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 27660.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 33350.50
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 7

NAZWA: PRODUKTY SPOŻYWCZE

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/09/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 52008.48
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Almax-Dystrybucja Sp. z o.o.
Email wykonawcy: przetargi@almax.lublin.pl
Adres pocztowy: Panieńszczyzna
Kod pocztowy: 21-002
Miejscowość: JASTKÓW
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 47741.22
Oferta z najniższą ceną/kosztem 47741.22
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 47741.22
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.