Ogłoszenie z dnia 2020-09-14
Ogłoszenie nr 510175329-N-2020 z dnia 14-09-2020 r.
Bank Gospodarstwa Krajowego: Obsługa dodatkowych List sankcyjnych ONZ w UPPS SEPA.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Bank Gospodarstwa Krajowego, Krajowy numer identyfikacyjny 000017319,
ul. Al. Jerozolimskie
7,
00-955
Warszawa, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
+48 22 599 80 48, e-mail
sekretariatDZZK@bgk.pl, Magdalena.Sawicka@bgk.pl, faks
+48 22 596 59 05.
Adres strony internetowej (url): www.bgk.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa dodatkowych List sankcyjnych ONZ w UPPS SEPA.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):DZZK/65/DRO/2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1) wykonania i dostarczenia u Zamawiającego rozszerzenia funkcjonalności Aplikacji UPPS SEPA zapewniającej obsługę zleceń zagranicznych w walucie EUR, zgodnie z założeniami Narodowego Banku Polskiego przy wykorzystaniu systemu EUROELIXIR na warunkach i w terminach wskazanych w OPZ (stanowiącym Załącznik nr 1 i 1a do Umowy) oraz w Harmonogramie Ramowym (stanowiącym Załącznik nr 2 do Umowy); 2) wykonania i dostarczenia modyfikacji Aplikacji UPPS SEPA umożliwiającej zaczytywanie list sankcyjnych Organizacji Narodów Zjednoczonych (dalej "ONZ") na warunkach i w terminach wskazanych w OPZ (stanowiącym Załącznik nr 1 i 1a do Umowy) oraz w Harmonogramie Ramowym (stanowiącym Załącznik nr 2 do Umowy); 3) świadczenia Usług Serwisowych dla Wdrożenia, o którym mowa w pkt 1) i 2) od daty podpisania bez uwag Protokołu Odbioru Końcowego do dnia 30.06.2021 r. (zamówienie podstawowe). Oprócz zamówienia podstawowego wskazanego w pkt 1) powyżej Zamawiającemu przysługuje prawo opcji, którego przedmiotem jest świadczenie Usług Serwisowych dotyczących Wdrożenia w okresie 36 miesięcy po upływie okresu obowiązywania zamówienia podstawowego, przy czym Zamawiający ma prawo do zlecania zamówień opcjonalnych po 12 miesięcy wielokrotnie lub jednorazowo, jako wielokrotność 12 miesięcy, z zastrzeżeniem maksymalnego okresu obowiązywania Umowy. Oświadczenie Zamawiającego w zakresie skorzystania z prawa opcji powinno zostać doręczone Wykonawcy nie później niż na 30 dni przed zakończeniem obowiązywania Usług Serwisowych. Zamawiający zobowiązuje się jednocześnie, iż prawo opcji dotyczące Aplikacji UPPS SEPA na podstawie Umowy oraz Umowy Serwisowej będzie realizowane w taki sam sposób (równolegle) - tj. jeśli Zamawiający skorzysta z prawa opcji na podstawie odpowiednio Umowy lub Umowy Serwisowej to zobowiązany jest do skorzystania z prawa opcji na podstawie drugiej z tych umów w takim samym zakresie. Zamawiający przyjmuje do wiadomości, iż nie ma możliwości świadczenia usług utrzymania (serwisu) Aplikacji UPPS_SEPA jedynie na podstawie jednej z tych umów. Aplikacja UPPS_SEPA zostanie rozszerzona o możliwość obsługi nowych komunikatów - funkcjonalność szczegółowo opisana została w OPZ, stanowiącym Załącznik nr 1 do Umowy oraz obsługę list sankcyjnych ONZ, o których mowa w Załączniku nr 1a do Umowy. W ramach realizacji Umowy Wykonawca zobowiązuje się do wykonania na rzecz Zamawiającego następujących prac: 1) opracowanie, dostarczenie, zainstalowanie i skonfigurowanie, przetestowanie wspólnie z Zamawiającym oraz uruchomienie rozszerzeń funkcjonalności Aplikacji UPPS_SEPA; 2) Wdrożenie, przy czym za zakończenie Wdrożenia Strony uznają podpisanie Protokołu Odbioru Końcowego; 3) wykonanie i dostarczenie Zamawiającemu pełnej Dokumentacji, zgodnie z wymogami określonymi w OPZ w zakresie rozszerzanych funkcjonalności; 4) zapewnienie nadzoru i koordynacji wszelkich działań po stronie Wykonawcy związanych z realizacją Umowy, w celu osiągnięcia wymaganej jakości i terminowej realizacji prac.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 48.00.00.00 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
07/09/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
245788.00
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Sygnity S.A.
nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
302319.24
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit b) ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W dniu 11 lipcu 2016 r. Bank Gospodarstwa Krajowego podpisał umowę z firmą Sygnity SA na wdrożenie narzędzia umożliwiającego konwersję płatności SEPA między formatami SWIFT i xml IS02002 wraz z systemem automatycznej weryfikacji przelewów z listami sankcyjnymi oraz świadczenie usług serwisowych.
Przedmiotem Umowy było wdrożenie narzędzia UPPS SEPA stanowiącego konwerter komunikatów SEPA wraz z modułem weryfikacji płatności w formacie SEPA z listami sankcyjnymi, udzielenie przez Wykonawcę bezterminowej licencji niewyłącznej na korzystanie z Oprogramowania oraz świadczenie usług serwisowych.
Zmiany na rynku usług finansowych wymuszają na Banku ciągłe dostosowywanie posiadanego systemu informatycznego do nowych warunków funkcjonowania.
W listopadzie 2020 zostaną wprowadzone w systemie EuroElixir zmiany dotyczące sposobu obsługi nowych komunikatów SEPA. KIR rezygnuje z ręcznej obsługi komunikatów z poziomu aplikacji EuroElixir.
Dla prawidłowego działania płatności SEPA konieczna jest modyfikacja aplikacji UPPS SEPA.
Modyfikacja ta związana z obsługą nowych komunikatów SEPA jest niezbędna w celu realizacji płatności zagranicznych systemem SEPA. Zmiana obligatoryjna będzie obowiązywać od listopada 2020.
Łączny budżet: 141 tys. zł brutto.
Inwestycje: Zakup i wdrożenie modyfikacji - 128 tys. zł brutto.
Koszty: wzrost opłaty serwisowej - 26 tys. zł brutto (koszt roczny) czego 13 tys. zł w 2020 r oraz 13 tys. zł w 2021 r (wydatki poprojektowe).
Wobec faktu, iż wykonanie przedmiotowych modyfikacji wymaga dokonania zmian w kodzie systemu, a firma Sygnity S.A. pozostaje właścicielem majątkowych praw autorskich do konwertera UPPS SEPA należy stwierdzić, że zaistniały okoliczności wymienione w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit b) ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów, jedynym wykonawcą zdolnym do wykonania przedmiotowego zamówienia jest firma Sygnity S.A.
Dodatkowo, zgodnie z wiedzą Zamawiającego, na rynku krajowym jak i rynku Unii Europejskiej nie istnieją rozwiązania równoważne rozwiązaniom, objętym prawem autorskim, które odpowiadałyby potrzebom Zamawiającego.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa sprzętu komputerowego dla FINA
- Dostawa monitorów na potrzeby funkcjonowania Instytutu Badawczego IDEAS (nr postępowania: 25/WNP-000014)
- Dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem, oraz akcesoriów komputerowych na potrzeby Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie
- Świadczenie usługi audytu bezpieczeństwa przetwarzania danych w Rządowej Chmurze Obliczeniowej (RChO)
- Wykonanie robót budowlanych związanych z remontem lokali mieszkalnych przed ponownym zasiedleniem położonych na osiedlu we Wrocławiu przy ul. Koszarowej 6-8
- Utrzymanie i konserwacja siłowni plenerowych, boisk i placów zabaw zlokalizowanych na terenie parków i skwerów Dzielnicy Ochota w Warszawie
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa wyposażenia i pomocy dydaktycznych
- Cyberbezpieczna Gmina Kołbiel
- Zakup i dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania dla Urzędu Statystycznego w Białymstoku
- Gmina Osieczna cyberbezpiecznym samorządem
- Dostawa i wdrożenie systemu do zarządzania oświatą i jednostkami nieoświatowymi w Gminie Miejskiej Mielec - II postępowanie
- Migracja środowiska Microsoft Exchange Server 2016 do wersji Exchange Server Subscription Edition (SE)
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





