eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gliwice › Przebudowa drogi powiatowej Nr 2985S wraz z przebudową sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Powstańców Śląskich w Pyskowicach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-09-13

Ogłoszenie nr 510175249-N-2020 z dnia 13-09-2020 r.

Zarząd Dróg Powiatowych: Przebudowa drogi powiatowej Nr 2985S wraz z przebudową sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Powstańców Śląskich w Pyskowicach

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 556100-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

tak
Należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzali postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Zarząd Dróg Powiatowych w Gliwicach ul. Zygmunta Starego 17, 44-100 Gliwice
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Gliwicach ul. Rybnicka 47, 44-100 Gliwice


I. 1) NAZWA I ADRES:

Zarząd Dróg Powiatowych, Krajowy numer identyfikacyjny 27628965300000, ul. Zygmunta Starego 17, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 322 340 696, e-mail awielgosz@zdpgliwice.pl, faks 322 340 696.
Adres strony internetowej (url): www.zdpgliwice.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać, który z zamawiających zawarł umowę):
Zarząd Dróg Powiatowych w Gliwicach ul. Zygmunta Starego 17, 44-100 Gliwice działający na podstawie Porozumienia zawartego w trybie art. 16 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą pzp" w imieniu własnym oraz zamawiającego: 2. Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Gliwicach ul. Rybnicka 47, 44-100 Gliwice Ilekroć niniejsza SIWZ posługuje się zwrotem "Zamawiający" - oznacza on Zamawiającego przeprowadzającego niniejsze postępowanie, tj. Zarząd Dróg Powiatowych w Gliwicach, chyba że odmiennie w SIWZ wskazano. Zadanie 1 Wykonanie robót w zakresie dotyczącym Zarządu Dróg Powiatowych w Gliwicach obejmuje realizację zadania pn. " Przebudowa drogi powiatowej Nr 2985S ul. Powstańców Śląskich w Pyskowicach " Zadanie Nr 2 Wykonanie robót w zakresie dotyczącym Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. obejmuje realizację zadania pn. "Przebudowa sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Powstańców Śląskich w Pyskowicach "

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa drogi powiatowej Nr 2985S wraz z przebudową sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Powstańców Śląskich w Pyskowicach

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZDP/DI/3421/18/2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną oraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, wykonanie dwóch zadań, przy czym w zakres Zadania Nr 1 obejmuje swoim zakresem przebudowa drogi powiatowej Nr 2985S ul. Powstańców Śląskich w Pyskowicach na odcinku o długości ok. 720 m od drogi krajowej nr 94 do drogi wojewódzkiej nr 901 (bez wchodzenia w pas drogowy ww. dróg) polegająca na budowie chodnika, drogi rowerowej oraz ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Powstańców Śląskich, a także wykonaniu nowej nawierzchni na drodze powiatowej (warstwy ścieralnej) oraz skorygowaniu geometrii na skrzyżowaniu ul. Gen. Sikorskiego z ul. Powstańców Śląskich, a w zakres Zadania Nr 2 wchodzi przebudowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami oraz sieci kanalizacji sanitarnej w pasie drogowym drogi powiatowej Nr 2985S ul. Powstańców Śląskich w Pyskowicach. Przedmiotowe zamówienie w swoim zakresie obejmuje część zleconą i finansowaną przez Zarząd Dróg Powiatowych w Gliwicach (ZDP) oraz część zleconą i finansowaną przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Gliwicach (Spółka). Lokalizacja. Przedmiotowe zadanie realizowane będzie w mieście Pyskowice na odcinku pomiędzy drogą krajową Nr 84 a drogą wojewódzką Nr 901. Obszar położony jest w granicach administracyjnych Województwa Śląskiego - Powiat Gliwicki: ? Województwo: śląskie ? Powiat: Gliwice ? Gmina: Pyskowice Zadanie Nr 1 Wykonanie robót w zakresie dotyczącym Zarządu Dróg Powiatowych w Gliwicach obejmuje realizację zadania pn. " Przebudowa drogi powiatowej Nr 2985S ul. Powstańców Śląskich w Pyskowicach " - część powiatowa . 1) Lokalizacja i stan istniejący Teren inwestycji zlokalizowany jest wzdłuż drogi powiatowej nr 2985S w Pyskowicach na odcinku o długości ok. 720m od drogi krajowej nr 94 do drogi wojewódzkiej nr 901 ( bez wchodzenia w pas drogowy w/w dróg) Droga powiatowa nr 2985S (ulica Powstańców Śląskich) jest drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu przebiegająca w większości przez teren zabudowy. Obszary przyległe do ulicy pełnią funkcje mieszkalną, handlową oraz usługową. Ulica jest uczęszczana przez pieszych i rowerzystów. Na obszarze od skrzyżowania z DK nr 94 do wysokości posesji nr 26 na ul. Powstańców występują chodniki o zmiennej szerokości oraz zjazdy do przyległych posesji. Na omawianym fragmencie drogi powiatowej występują dwa przystanki autobusowe wyposażone w wiaty przystankowe. Na jednej z nich zatrzymywanie komunikacji miejskiej odbywa się na jezdni w przypadku drugiej na wydzielonej zatoce. Nawierzchnia jezdni jest wykonana z betonu asfaltowego. Stan nawierzchni bitumicznej należy określić jako zły (spękania, załamania krawędzi, liczne ubytki i łaty). Pobocza występujące miejscowo są skoleinowane oraz nienależycie utrzymywane. Skutkuje to tworzeniem się zastoisk wody uniemożliwiających ruch pieszych. Na obszarze objętym inwestycją ulica Powstańców Śląskich krzyżuje się z ulicami: Gen. Sikorskiego, Zaolszany oraz Czyżyków. Przejścia dla pieszych zlokalizowane są: w rejonie skrzyżowania z ul. Zaolszany oraz w miejscu występowania zatoki autobusowej po stronie wschodniej ul. Powstańców. Na rozpatrywanym obszarze występuje mieszany system odwaniania. W rejonie skrzyżowania drogi powiatowej ul. Powstańców Śląskich z ul. Gen. Sikorskiego występują wpusty i ciąg kanalizacji deszczowej. Na pozostałym obszarze spływ wód opadowych i roztopowych odbywa się powierzchniowo, na przyległe tereny zielone oraz do przydrożnych rowów. 2. Realizacja : 2.1. Cel i zakres zadania Podstawowym celem zadania jest poprowadzenie ruchu rowerowego i pieszego wzdłuż drogi powiatowej Nr 2985S w Pyskowicach na odcinku od skrzyżowania z drogą krajową Nr 94 do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 901 (bez wejścia w pas drogowy drogi krajowej i wojewódzkiej) z uwzględnieniem: - panujących warunków terenowych oraz natężenia ruchu drogowego - szerokości pasa drogowego, - bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, - liczby celów i źródeł poruszania się po omawianym odcinku drogi wszystkich uczestników ruchu drogowego tj. kierowców, pieszych, rowerzystów, osób niepełnosprawnych. Podstawowe zmiany w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu polegać będą na: - skorygowaniu geometrii na skrzyżowaniu ul. Gen. Sikorskiego z ul. Powstańców Śląskich, - budowie chodnika, ścieżki rowerowej/ ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Powstańców Śląskich, - wykonanie nowej nawierzchni - warstwy ścieralnej, - zabudowie wpustów betonowych Ø500 i podłączenie ich do istniejących ciągów kanalizacji deszczowej, - profilowaniu, odmulaniu istniejących rowów, ułożeniu w dnie korytka betonowego okrągłego, 2.2. W ramach zadania główny zakres prac stanowi : 1) budowa ciągu pieszo- rowerowego po stronie zachodniej ul. Powstańców Śląskich. Ciąg pieszo-rowerowy o szer. 3,5 m prowadzony będzie od obiektu mostowego na cieku Drama do ul. Czyżyków. Za ul. Czyżyków nastąpi segregacja ruchu. Ruch pieszych odbywać się będzie chodnikiem szerokości 1,5m, ruch rowerowy ścieżką szerokości 2,5m. Chodnik kończy się na wysokości posesji nr 26. Ścieżka rowerowa prowadzona będzie do drogi gruntowej, która prowadzi na ogródki działkowe (okolice posesji nr 19 zlokalizowanej przy ul. Gliwickiej). Nawierzchnię chodników należy wykonać z betonowej kostki brukowej gr. 8cm koloru szarego. Ciąg pieszo - rowerowy z betonowej kostki brukowej bezfazowej gr.8,0cm. Warstwę ścieralną ścieżki rowerowej należy wykonać z betonu asfaltowego AC8 S grubości 4,0cm. Ścieżkę rowerową na całej długości należy poprowadzić w sposób ciągły nie przerywającą nawierzchni na zjazdach. Nawierzchnię zjazdów z kostki betonowej należy wykonać za ścieżką rowerową obniżając obrzeże betonowe do poziomu nawierzchni. Z uwagi na to, iż ruch samochodowy będzie odbywał się przez drogę rowerową w tych miejscach zaprojektowano wzmocnienie konstrukcji poprzez wzmocnienie podłoża podbudową z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie #0-31,5mm, Rm=1,9-2,5 MPa. 2) skorygowanie geometrii skrzyżowania ul. Gen Sikorskiego z ul. Powstańców Śląskich. Szerokość drogi powiatowej pomiędzy ulicami Gen. Sikorskiego i Zaolszany wyniesie 9,0m z wydzieleniem lewoskrętu w ulicę Sikorskiego. Szerokość jezdni na pozostałym odcinku - 7,0m. Po stronie wschodniej wzdłuż krawędzi jezdni do wykonania jest pobocze szerokości 1,25m z destruktu. Przejście dla pieszych i rowerzystów na ul Sikorskiego jak i drodze powiatowej będzie z azylem w celu zwiększenia komfortu i bezpieczeństwo przechodniów. 3) remont nawierzchni poprzez frezowanie warstwy ścieralnej oraz wbudowanie nowej warstwy z betonu asfaltowego AC11 S na bazie asfaltu D50/70. Nawierzchnia drogi powiatowej po stronie zachodniej w miejscu budowanego ciągu pieszo-rowerowego zostanie ograniczona krawężnikiem betonowym 20x30cm. W miejscu zabudowy krawężnika na szerokości 1,0 (od krawężnika) do zabudowy będzie warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16 W na bazie asfaltu 35/50 oraz podbudowę z kruszywa kamiennego łamanego kl. I. pochodzenia nieorganicznego, stabilizowanego mechanicznie, o uziarnieniu 0/31,5mm Zadanie Nr 2 Wykonanie robót w zakresie dotyczącym Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. obejmuje realizację zadania pn. "Przebudowa sieci wodociągowej i sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Powstańców Śląskich w Pyskowicach " - część Spółki . 1. Zakres zadania obejmuje przebudowę sieci wodociągowej, przebudowę oraz budowę sieci kanalizacji sanitarnej oraz przebudowę kabla oświetleniowego. Przebudowa istniejącej sieci wodociągowej planowana jest do wykonania w głównej mierze metodą bezwykopową - metodą krakingu, po trasie istniejącej sieci wodociągowej. Na działce będącej pasem drogi wojewódzkiej (ul. Gliwicka) projektuje się ułożenie wodociągu metodą wykopu otwartego. 2. Szczegółowy zakres oraz sposób prowadzenia robót zawarty jest w Dokumentacji Projektowej. Sieć wodociągowa i sieć kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami zaprojektowane zostały częściowo w pasach drogowych i działkach gminnych, powiatowych, Skarbu Państwa oraz osób prywatnych. 3. Uzyskiwanie pozwoleń na budowę jest obecnie w trakcie procedowania. Inwestor niezwłocznie dostarczy decyzje o pozwoleniu na budowę po ich otrzymaniu. 4. Szczegółowe wymogi dotyczące przedmiotu zamówienia zawiera DOKUMENTACJA PROJEKTOWA - Załącznik Nr 3B do niniejszego SIWZ wraz z wydanymi decyzjami, uzgodnieniami, zgodami. W skład dokumentacji projektowej wchodzi m.in.: ? branża technologiczno - sanitarna, ? branża drogowa, ? branża elektryczna, ? geotechniczne warunki posadowienia, ? inwentaryzacja dendrologiczna, ? STWiORB, ? Przedmiar Robót. Długość sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej jak i sposób prowadzenia robót określa Dokumentacja Projektowa. 5. Z uwagi na specyfikę prowadzenia robót na sieci wodociągowej, tj. metodę krakingu Wykonawca bezwzględnie zobowiązany jest do zaplanowania robót w taki sposób, aby zapewnić ciągłość w dostawie wody, a przerwy były krótkotrwałe. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 3 dni od daty podpisania Umowy do przedłożenia do Spółki szczegółowego harmonogramu w tym zakresie. 6. W gestii Wykonawcy należeć będzie dopełnienie wszelkich formalności oraz uiszczenie opłat wynikających z konieczności uzyskania decyzji na zajecie pasa drogowego u poszczególnych zarządców dróg publicznych oraz sporządzenie projektu czasowej organizacji ruchu wraz z jego zatwierdzeniem dla prac realizowanych w ramach zadania Nr 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (OPZ) określony został w załączniku Nr 3A oraz dokumentacji projektowej sporządzonej dla zadania Nr 1 (załącznik Nr 3.1.) oraz załączniku Nr 3B stanowiącym dokumentację projektową sporządzonej dla zadania Nr 2. 1) Inne postanowienia 1. Niniejszy SIWZ zawiera wszelkie niezbędne informacje do złożenia prawidłowej oferty, niemniej jednak Zamawiający wskazuje na możliwość pozyskania dodatkowych danych w ramach oględzin miejsca realizacji robót. Zaleca się, aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej w terenie objętej zamówieniem w celu zapoznania się z warunkami prowadzenia budowy, jego otoczenia, jak również w celu uzyskania ewentualnie innych informacji które Wykonawca uzna za zasadne dla sporządzenia oferty z należytą starannością. 2. W czasie prowadzenia w/w robót należy utrzymać ruch pojazdów i pieszych. W związku z powyższym nie dopuszcza się całkowitego zamknięcia drogi powiatowej . 3. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia terenu budowy oraz utrzymania i zapewnienia przejezdności przez cały okres zimowy w związku z realizacją Zadania Nr 1. 4. Oznakowanie miejsca robót dla każdego z zadań winno nastąpić zgodnie z obowiązującymi przepisami na podstawie zatwierdzonego projektu organizacji ruchu. Wykonanie projektu oraz uzyskanie zatwierdzenia a także ustawienie oznakowania leży w gestii Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza opracowanie takiego projektu organizacji ruchu , który będzie umożliwiał jednoczesne prowadzenie prac na tym samym odcinku robót zarówno w zakresie zadania Nr 1, jak i zadania Nr 2 5. Zamawiający dopuszcza zastosowanie urządzeń i materiałów równoważnych wszędzie tam, gdzie w dokumentacji projektowej opisał przedmiot zamówienia za pomocą znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę. 6. Wszelkie parametry, w tym parametry techniczno - eksploatacyjne oraz użytkowe urządzeń i materiałów zastosowanych przez wykonawcę przy realizacji zamówienia muszą spełniać wymogi wskazane w dokumentacji projektowej. Podanie typów urządzeń oraz nazw producentów należy traktować jako przykładowe. 7. Pozostałe warunki przedstawiono we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 8. Wykonawca zapewnia kompetentne kierownictwo robót, siłę roboczą, materiały, sprzęt i urządzenia oraz oznakowanie niezbędne do wykonania przedmiotu umowy. 9. Przedmiot zamówienia został dostosowany do wymogów osób niepełnosprawnych w zakresie wynikającym z przedmiaru robót i STWiORB. 10. Wymagany okres gwarancji: * min. 60 miesięcy licząc od dnia następującego po dniu podpisania protokołu końcowego odbioru robót dla Zadania Nr 1 . * min. 36 miesięcy licząc od dnia następującego po dniu podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych dla Zadania Nr 2 Natomiast dodatkowy okres gwarancji stanowi kryterium oceny ofert, zgodnie z zapisami pkt 21. SIWZ.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7


Dodatkowe kody CPV: 45100000-8, 45110000-1, 45111000-8, 45112000-5, 45112000-5, 45112000-5, 45200000-9, 45220000-5, 45231000-5, 45230000-8, 45233000-9, 45230000-8, 45233123-7, 45231300-8, 45233000-9, 45233000-9, 45233290-8

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21/08/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 3127532.85
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 6
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 6
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: EUROVIA POLSKA S.A.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Szwedzka 5, Bielany Wrocławskie
Kod pocztowy: 55-040
Miejscowość: Kobierzyce
Kraj/woj.: dolnośląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 2632200.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 2632200.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 4305000.00
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.