Ogłoszenie z dnia 2020-08-31
Ogłoszenie nr 510163444-N-2020 z dnia 31-08-2020 r.
Gmina Łysomice: PRZEBUDOWA SIECI WODOCIĄGOWEJ DN200, UL. WARSZAWSKA W M. ŁYSOMICE
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Łysomice, Krajowy numer identyfikacyjny 87111873800000,
ul. Warszawska
8,
87-148
Łysomice, woj.
kujawsko-pomorskie, państwo
Polska, tel.
56 678 32 22, e-mail
przetargi@lysomice.pl, faks
56 678 35 05.
Adres strony internetowej (url): https://www.bip.lysomice.pl/redir,przetargi
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
PRZEBUDOWA SIECI WODOCIĄGOWEJ DN200, UL. WARSZAWSKA W M. ŁYSOMICE
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):ZP.271.19.2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1.1. Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa sieci wodociągowej DN200, ul. Warszawska w m. Łysomice, gmina Łysomice, powiat toruński, województwo kujawsko - pomorskie w ramach zadania inwestycyjnego "Wymiana sieci azbestowej w Łysomicach wzdłuż ul. Warszawskiej". W ramach robót budowlanych Wykonawca wykona: o Przebudowę istniejącej sieci wodociągowej z rur azbestocementowej DN200 na rury PE-HD 225x13,4 w ul. Warszawskiej w ciągu chodnika metodą przewiertu sterowanego na długości 330 m. o Wykonanie przyłączy wodociągowych DN32 i DN40 metodą wykopu otwartego do posesji na odcinku przebudowanej sieci o długości 2 m za granice poszczególnych działek i zaślepić do dalszej rozbudowy zgodnie z częścią graficzną. 1.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - stanowiąca załącznik nr 5 do zaproszenia, przedmiar robót stanowiący załącznik nr 6 do zaproszenia. 1.3. Wykonawca zrealizuje przedmiot umowy w zakresie i w sposób określony w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, sztuką budowlaną, na podstawie oględzin terenu budowy oraz zgodnie z posiadanymi przez Zamawiającego decyzjami administracyjnymi. 1.4. Jeżeli w dokumentacji, zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkt lub usługę dostarczane przez konkretnego wykonawcę materiałów lub odnosi się do norm, europejskich ocen technicznych i systemów referencji technicznych o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy iż zapewnią one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w opisie przedmiotu zamówienia. W przypadku materiałów, których znaki towarowe podano w dokumentacji projektowej poprzez równoważność Zamawiający rozumie zastosowanie takich materiałów, których parametry techniczne jakościowe nie będą gorsze od materiałów jakie zostały przyjęte w rozwiązaniach projektu. Wykonawca nie może składać oferty równoważnej w innych okolicznościach niż dopuszczone powyżej oraz w PZP. W szczególności, klauzula o ofertach równoważnych nie uprawnia wykonawcy do złożenia oferty odmiennej niż stanowi to opis przedmiotu zamówienia, w zakresie w jakim nie odwołuje się on do znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkt lub usługę lub nie odnosi się do norm, europejskich ocen technicznych i systemów referencji technicznych. Do wykonania zamówienia Wykonawcy zobowiązani są użyć materiałów i urządzeń nowych, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz dokumentacji projektowej, odpowiadających wymaganiom Polskiej Normy przenoszących normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego, przenoszących te normy. W przypadku odniesienia się w Opisie Przedmiotu Zamówienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca ma obowiązek, na etapie realizacji zamówienia, posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty zezwalające na ich stosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). Użyte w dokumentacji zapisy opisujące przedmiot zamówienia nie mają na celu naruszenia art. 29, 30, 30a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. PZP. 1.5. Roboty budowlane prowadzone będą na terenie chodnika w pasie drogi wojewódzkiej (zarządcą chodnika jest Zarząd Dróg Wojewódzkich), wobec tego Wykonawca musi uwzględnić wynikające stąd ograniczenia i konieczność wykonania dodatkowych zabezpieczeń, utrzymania placu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco nieczystości, zbędnych materiałów, odpadów i śmieci - Zamawiający dysponuje opracowaną i uzgodnioną tymczasową organizacją ruchu, po stronie Wykonawcy należeć będzie jej wprowadzenie na czas wykonywania robót. 1.6. Materiał rozbiórkowy w postaci płytek chodnikowych i obrzeży należy przekazać Zarządcy Drogi w miejsce z nim uzgodnione. Po rozbiórce i zakończeniu robót teren należy uporządkować i zniwelować. 1.7. Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność za naruszenie istniejącego wszelkiego rodzaju sieci uzbrojenia terenu i urządzeń podziemnych. Wszelkie naprawy uszkodzonych w wyniku prowadzonych robót urządzeń uzbrojenia podziemnego i nadziemnego należy uzgadniać z zarządcami sieci. 1.8. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 1.8.1. Główny kod CPV: 45000000-7 Roboty budowlane 1.8.2. Dodatkowe kody CPV: 45232150-8 Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV: 45232150-8
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
14/08/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
279815.30
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: ROLLSTICK TORUŃ SP. Z O.O.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
244321.68
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom tak Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: 52000.00 IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawę prawną zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki stanowi art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 z późn. zm.) zwanej dalej "ustawą", ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Przedmiotowe zamówienie obejmuje przebudowę sieci wodociągowej wykonanej z rur azbestowo-cementowych na odcinku 330 mb w miejscowości Łysomice, ul. Warszawska. Zadanie to było już przedmiotem postępowania przetargowego o nazwie "PRZEBUDOWA SIECI WODOCIĄGOWEJ DN200, UL. WARSZAWSKA W M. ŁYSOMICE" w trybie przetargu nieograniczonego (znak postępowania: ZP.271.12.2020), które zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy, ponieważ postępowanie obarczone było niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający w zawiadomieniu o unieważnieniu postępowania zastosował poniższe uzasadnienie faktyczne i prawne:
"W przedmiotowym postępowaniu w dniu 10 lipca 2020 roku do godziny 10:00 zostały złożone do Zamawiającego dwie oferty Wykonawców:
Numer oferty Firma (nazwa) lub nazwisko oraz adres Wykonawcy Cena oferty [PLN] Okres gwarancji Warunki płatności Termin wykonania
1 MZPS PRZEWIERTY MARIUSZ ZĘBKO
Ul. Zamostna 37 lok. 3, 84-239 Bolszewo 157 944,30 zł 60 miesięcy Zgodnie
z SIWZ 14.08.2020
2 ROLLSTICK TORUŃ Sp. z o.o., ul. Wschodnia 34, 87-100 Toruń 244 321,68 zł 60 miesięcy Zgodnie
z SIWZ 14.08.2020
W dniu 13 lipca 2020 roku wezwano Wykonawcę MZPS PRZEWIERTY o uzupełnienie oferty oraz o wyjaśnienia ws. rażąco niskiej ceny, z przedstawionych dokumentów oraz wyjaśnień z dnia 21.07.2020 roku, Zamawiający nie został przekonany w kwestii rażąco niskiej ceny, a dodatkowo nie możliwe było porównanie kosztorysu ofertowego Wykonawcy z pozostałymi kosztorysami (kosztorysem inwestorskim oraz kosztorysem kolejnego oferenta). Na tym etapie postępowania zdaniem Zamawiającego nie została wyjaśniona kwestia rażąco niskiej ceny, w związku z tym wezwano w dniu 23 lipca 2020 roku do złożenia szczegółowych wyjaśnień w szczególności przedłożenia kosztorysu ofertowego wykonanego zgodnie z załącznikiem nr 9 do SIWZ. Wykonawca złożył w dniu 27.07.2020 r. w formie wiadomości e-mail oraz pisemnej w dniu 29.07.2020 roku wyjaśnienia mające charakter ogólny, nie poparte żadnymi danymi, a w szczególności nie złożono prawidłowo sporządzonego kosztorysu. W związku z tym Zamawiający ostatecznie wezwał do wyjaśnień ws. rażąco niskiej ceny w dniu 28.07.2020 r. z zaznaczeniem, iż nie złożenie odpowiednich wyjaśnień skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy. Wykonawca w dniu 29 lipca 2020 roku w formie wiadomości e-mail oraz papierowej w dniu 30.07.2020 r. odniósł się do wezwania i złożył wyjaśnienia wraz z kosztorysem w dniu 29.07.2020 roku w formie wiadomości e-mail oraz papierowej w dniu 30.07.2020 r. Zamawiający przeanalizował kosztorys i wyjaśnienia i wezwał o potwierdzenie wykonania poszczególnych pozycji w kosztorysie za cenę wskazaną przez Zamawiającego (charakter umowy ryczałtowy), po przedstawieniu potwierdzenia przez Wykonawcę w dniu 29.07.2020 roku, Zamawiający zawiadomił o wyborze najkorzystniejszej oferty w dniu 30.07.2020 roku, a następnego dnia przekazał wiadomość Wykonawcy o miejscu i terminie podpisania umowy. Termin ten ustalono na dzień 05.08.2020 roku godzina 8:00 w siedzibie Zamawiającego. W dniu 04.08.2020 roku zwrócił się Wykonawca do Zamawiającego z prośbą o wydłużenie terminu realizacji zamówienia ze względu na wydłużoną procedurę postępowania dotyczącą wyjaśnień ws. rażąco niskiej ceny oraz ze względu na zapisy wzoru umowy, Zamawiający nie wyraził na powyższe zgody i przypomniał o terminie podpisania umowy. Wykonawca powołując się na nie wyrażenie zgody na wydłużenie terminu realizacji zamówienia odmówił podpisania umowy w dniu 04.08.2020 roku, przesyłając do wiadomości Zamawiającemu świadomą informację zawierającą negatywne stanowisko w przedmiocie zaproszenia do podpisania umowy. Ponadto w dniu 05 sierpnia 2020 roku o godzinie 8:00 Wykonawca nie stawił się we wskazanym przez Zamawiającego terminie i miejscu podpisania umowy oraz nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający zaznacza, że w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia termin wykonania zamówienia był jednym z kryterium oceny ofert, termin do 14.08.2020 roku był najwyżej punktowany, natomiast Wykonawcy mieli możliwość wyboru dłuższego terminu tj. do 28.08.2020 roku.
Mając na uwadze powyższe okoliczności oraz to, że drugi Wykonawca również w swojej ofercie oświadczył, iż wykona zamówienie w terminie do 14.08.2020 roku, a uprzednio Zamawiający musiałby wezwać drugiego Wykonawcę do uzupełnienia oferty ze względu na procedurę odwróconą postępowania, Zamawiający postanowił unieważnić postępowanie na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy.
Zamawiający zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy, unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli: postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego [...]."
Wodociąg ten jest w bardzo złym stanie technicznym, co powoduje liczne awarie oraz przerwy w dostawach wody dla mieszkańców ul. Warszawskiej w Łysomicach i Papowie Toruńskim. Przedmiotowy odcinek wodociągu zlokalizowany jest pod nawierzchnią istniejącego chodnika, ułożonego wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 552 (ul. Warszawska) w m. Łysomice. Podczas usuwania awarii konieczny jest demontaż fragmentów chodnika (płytki betonowe). W chwili obecnej prowadzone są prace budowlane związane z przebudową chodnika na odcinku Łysomice - Papowo Toruńskie. Inwestycja realizowana jest przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy. W ramach zadania wykonana zostanie nowa nawierzchnia chodnika - asfaltowa. Termin zakończenia zadania określono w umowie na 28.09.2020 r.
W związku z powyższym biorąc pod uwagę ważny interes publiczno - społeczny, bezpieczeństwo oraz komfort mieszkańców gminy najbardziej zasadne jest zrealizowanie przebudowy wodociągu przed wykonaniem nowej nawierzchni chodnika. Niezrealizowanie zadania przed zakończeniem przebudowy generować będzie komplikacje podczas usuwania ewentualnych awarii wodociągu, zajdzie konieczność ingerencji w nową nawierzchnię chodnika, co skutkować będzie utratą 6 letniej gwarancji. Ponadto Gmina Łysomice, jako zamawiający wszczął już postępowanie o udzielnie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację nadmienionego zadania inwestycyjnego, natomiast z przyczyn leżących nie po stronie Zamawiającego musiał unieważnić postępowanie, a ogłoszenie nowego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego w terminach określonych ustawowo, całkowicie uniemożliwia wykonanie zamówienia przed przebudową chodnika.
Ze względu na wyżej wskazaną sytuację, której Zamawiający nie mógł przewidzieć oraz na zapewnienie bezpieczeństwa dostaw wody dla mieszkańców ul. Warszawskiej w Łysomicach i w Papowie Toruńskim, zachodzi konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia, co skutkuje nie zachowaniem terminów określonych w przepisach PZP.
INNE PRZETARGI ŁYSOMICE
- OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWO - KOSZTORYSOWEJ W CELU ROZBUDOWY DROGI GMINNEJ UL. KOŚCIELNEJ W PAPOWIE TORUŃSKIM - OSIEKI
- BUDOWA KOMPLEKSU SPORTOWEGO ORLIK 2024 W ŚWIERCZYNKACH
więcej: przetargi ŁYSOMICE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Remont sieci wodno-kanalizacyjnej i częściowy remont szkoły"
- Przebudowa drogi gminnej nr 160543C
- Implementacja systemów energetycznych opartych na odnawialnych źródłach energii dla SOiA
- Budowa parkingu i drogi pożarowej na os. Pawlikowskiego 11 w Żorach oraz przebudowa oświetlenia ulicznego
- Przebudowa holu oraz remont i adaptacja ustępów ogólnodostępnych oraz adaptacja łazienki w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
- Przebudowa i rozbudowa bud. użyt. pub. zlokalizowanego przy Szkole Podstawowej im. Ks. Kan. M. Lipskiego w Osuchowie w związku z tworzeniem klubu dziecięcego w ramach programu Aktywny maluch 2022-2029
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.