Ogłoszenie nr 510010067-N-2020 z dnia 17-01-2020 r.
Gmina Miejska Nowe Miasto Lubawskie: Konserwacja opraw oświetlenia drogowego w ilości 1002 sztuk oraz dostawę energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia drogowego na terenie Nowego Miasta Lubawskiego na rok 2020.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miejska Nowe Miasto Lubawskie, Krajowy numer identyfikacyjny 87111888500000,
ul. ul. Rynek
1,
13-300
Nowe Miasto Lubawskie, woj.
warmińsko-mazurskie, państwo
Polska, tel.
56 472-96-32, e-mail
zp@umnowemiasto.pl, faks
56 474-27-14.
Adres strony internetowej (url): http://nml-um.bip-wm.pl/public/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Konserwacja opraw oświetlenia drogowego w ilości 1002 sztuk oraz dostawę energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia drogowego na terenie Nowego Miasta Lubawskiego na rok 2020.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):PI.271.15.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Świadczenie kompleksowej usługi oświetlenia ulicznego na terenie Nowego Miasta Lubawskiego na rok 2020.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
19/12/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
513699.00
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Energa Oświetlenie Sp. z o.o.
nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
601581.62
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) i b) ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Z mocy art. 18 ust. 1 pkt. 3) ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne wynika, że do zadań własnych gminy należy finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy m.in. w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną. Przez finansowanie oświetlenia ustawa Prawo energetyczne rozumie finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania (art. 3 pkt 22 tejże ustawy).
Przedsiębiorstwo Energa Oświetlenie Sp. z o.o. z Sopotu będąc właścicielem 96,8 % urządzeń oświetleniowych może, zgodnie z zapisami art. 140 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny w granicach określonych przez ustawę i zasady współżycia społecznego z wyłączeniem innych osób, korzystać z rzeczy zgodnie ze społeczno - gospodarczym przeznaczeniem swego prawa, w szczególności może pobierać pożytki i inne dochody z rzeczy. W tych samych granicach może rozporządzać rzeczą. Zgodnie z treścią prawa własności, określoną w art. 140 k.c. gmina nie będąca właścicielem infrastruktury oświetleniowej (w tym przypadku 96,8 % tej infrastruktury), nie może bez zgody właściciela urządzeń organizować przetargów na dostawę energii elektrycznej do celów oświetleniowych oraz na konserwację tej infrastruktury energetycznej. Powyższa interpretacja jest zgodna ze stanowiskiem Rządu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 8 sierpnia 2011r. wobec dezyderatu nr 36 Komisji Nadzwyczajnej Przyjazne Państwo do spraw związanych z ograniczeniem biurokracji skierowanego do Rady Ministrów w sprawie nowelizacji przepisów prawnych dotyczących oświetlenia ulic, który wskazuje, że w sytuacji gdy przedsiębiorstwo energetyczne lub powołana przez niego spółka jest właścicielem urządzeń oświetlenia ulicznego, strony powinny dążyć do uporządkowania tej sytuacji w drodze umowy cywilno - prawnej, zawartej w wyniku przeprowadzenia dwustronnych negocjacji. Gmina jest jedynym nabywcą usługi oferowanej przez właściciela urządzeń oświetleniowych i bez uzyskania porozumienia urządzenia te stają się dla właściciela bezużyteczne. Mając na uwadze powyższe jako tryb wyboru wykonawcy konserwacji jak i dostawy energii elektrycznej dla oświetlenia (umowa kompleksowa) stanowiącego własność firmy Energa Oświetlenie Sp. z o.o. z Sopotu (96,8 %) jak również stanowiącego własność Gminy Miejskiej Nowe Miasto Lubawskie (3,2 %) wybrano tryb zamówienie z wolnej ręki - negocjacje z jednym oferentem, zgodnie z art. 66 ust. 1 oraz w związku z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) i b) ustawy Pzp.
Wobec powyższego prace stanowiące przedmiot zamówienia mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze oraz związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów. Podlegające konserwacji urządzenia stanowią w zdecydowanej większości własność ENERGA - Oświetlenie Sp. z o.o., dlatego też nie ma możliwości prawnych i techniczno-organizacyjnych powierzenia realizacji prac innemu wykonawcy.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi eksploatacji oraz usuwania awarii oświetlenia ulicznego, parkowego, iluminacyjnego w Tarnowie na sieci stanowiącej własność Gminy Miasta Tarnowa
- Konserwacja i naprawa oświetlenia ulicznego i parkowego oraz akcentowego, będącego w zarządzie ZIM w Słupsku oraz konserwacja i naprawa instalacji elektrycznych w budynkach admin. przez ZIM w Słupsku
więcej: Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.