eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bobrowniki › ,,Budowa instalacji OZE na budynkach mieszkańców w Gminie Bobrowniki" Formuła ,,Zaprojektuj i wybuduj"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2022-02-15

Ogłoszenie nr 510001366-N-2022 z dnia 2022-02-15 r.
Gmina Bobrowniki:

,,Budowa instalacji OZE na budynkach mieszkańców w Gminie Bobrowniki" Formuła ,,Zaprojektuj i wybuduj"

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

Nazwa projektu lub programu: „Budowa instalacji OZE na budynkach mieszkańców w Gminie Bobrowniki”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 776760-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Tak
Numer ogłoszenia: 540422950-N-2021

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Bobrowniki, krajowy numer identyfikacyjny 27625787700000, ul. Gminna 8, 42-583 Bobrowniki, woj. śląskie, państwo Polska

telefon: 32 287-78-87
faks: 32 287-74-86
e-mail: sekretariat@bobrowniki.pl
www: bip.bobrowniki.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
,,Budowa instalacji OZE na budynkach mieszkańców w Gminie Bobrowniki" Formuła ,,Zaprojektuj i wybuduj"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP.271.1.9.2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz
wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2019 poz. 1186 z późn. zm.), polegających na wykonaniu (budowie) instalacji OZE na budynkach mieszkańców w Gminie Bobrowniki w ramach programu „Budowa instalacji OZE na budynkach mieszkańców w Gminie Bobrowniki”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. 2. Zadanie składa się z 4 części: 2.1. Część nr 1 – "Robota budowlana polegająca na dostawie i montażu wraz z zaprojektowaniem i uruchomieniem 39 sztuk instalacji kolektorów słonecznych". Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowych dla instalacji kolektorów słonecznych w prywatnych budynkach mieszkalnych i posesjach należących do mieszkańców Gminy Bobrowniki, dostawę urządzeń i elementów instalacji, przeprowadzenie na miejscu montażów instalacji w oparciu o wykonaną dokumentację projektową wraz z uruchomieniem i instruktażem. Przewiduje się następujące zestawy instalacji, w ilościach: 1) Zestaw I: 2,00 kolektory słoneczne płaskie, zasilające podgrzewacz pojemnościowy o objętości minimum
240,00 l w ilości 6,00 szt; 2) Zestaw II: 3,00 kolektory słoneczne płaskie, zasilające podgrzewacz pojemnościowy o objętości minimum 270,00 l w ilości 29,00 szt; 3) Zestaw III: 4,00 kolektory słoneczne płaskie, zasilające podgrzewacz pojemnościowy o objętości minimum 370,00 l w ilości 4,00 szt; 4) Oznaczenie w sposób widoczny i i trwały dostarczonych i zamontowanych w ramach projektu 39,00 sztuk instalacji w widocznym miejscu naklejki promocyjnej,
zgodnie z wytycznymi dotyczącymi promocji RPO WSL na lata 2014 - 2020, opisanymi w podręczniku Wnioskodawcy i Beneficjenta Programów Polityki Spójności 2014-2020. Zamawiający wymaga: a) min. 5 lat gwarancji na wszystkie urządzenia, elementy instalacji oraz roboty budowlano – montażowe; b) dodatkowo gwarancja producenta kolektorów słonecznych: min. 10 lat gwarancji produktowej; c) dodatkowej gwarancji dla konstrukcji montażowej instalacji kolektorów słonecznych: min. 10 lat gwarancji produktowej. 2.2. Część nr 2 – "Robota budowlana polegająca na dostawie i montażu wraz z zaprojektowaniem i uruchomieniem 268 sztuk instalacji fotowoltaicznych". Przedmiot
zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowych dla instalacji fotowoltaicznych w prywatnych budynkach i posesjach mieszkalnych, należących do mieszkańców Gminy Bobrowniki, dostawę urządzeń i elementów instalacji,
przeprowadzenie na miejscu montażów instalacji w oparciu o wykonaną dokumentację projektową wraz z uruchomieniem i instruktażem. Przewiduje się następujące zestawy instalacji, w ilościach: 1) Zestaw 7: panele
fotowoltaiczne o łącznej mocy min. 1,96 kW, w ilości 1,00 szt; 2) Zestaw 10: panele fotowoltaiczne o łącznej mocy min. 2,80 kW, w ilości 25,00 szt; 3) Zestaw 11: panele fotowoltaiczne o łącznej mocy min. 3,08 kW, w ilości 1,00 szt; 4) Zestaw 12: panele fotowoltaiczne o łącznej mocy min. 3,36 kW, w ilości 2,00 szt; 5) Zestaw 14: panele fotowoltaiczne o łącznej mocy min. 3,92 kW, w ilości 59,00 szt; 6) Zestaw 17 : panele fotowoltaiczne o łącznej mocy min. 4.76 kW, w ilości 84,00 szt; 7) Zestaw 19: panele fotowoltaiczne o łącznej mocy min. 5,32 kW, w ilości 2,00 szt; 8) Zestaw 20: panele fotowoltaiczne o łącznej mocy min. 5,60 kW, w ilości 1,00 szt; 9) Zestaw 21: panele fotowoltaiczne o łącznej
mocy min. 5,88 kW, w ilości 41,00 szt; 10) Zestaw 22: panele fotowoltaiczne o łącznej mocy min. 6,16 kW, w ilości 3,00 szt; 11) Zestaw 23: panele fotowoltaiczne o łącznej mocy min. 6,44 kW, w ilości 1,00 szt; 12) Zestaw 25: panele fotowoltaiczne o łącznej mocy min. 7,00 kW, w ilości 17,00 szt; 13) Zestaw 26: panele fotowoltaiczne o łącznej mocy min. 7,28 kW, w ilości 1,00 szt; 14) Zestaw 27: panele fotowoltaiczne o łącznej mocy min. 7,56 kW, w ilości 2,00 szt; 15) Zestaw 28: panele fotowoltaiczne o łącznej mocy min. 7,84 kW, w ilości 11,00 szt; 16) Zestaw 30: panele fotowoltaiczne o łącznej mocy min. 8,40 kW, w ilości 1,00 szt; 17) Zestaw 32: panele fotowoltaiczne o łącznej mocy
min. 8,96 kW, w ilości 5,00 szt; 18) Zestaw 34: panele fotowoltaiczne o łącznej mocy min. 9,52 kW, w ilości 1,00 szt; 19) Zestaw 35: panele fotowoltaiczne o łącznej mocy min. 9,80 kW, w ilości 10,00 szt; 20) Oznaczenie w sposób
widoczny i i trwały dostarczonych i zamontowanych w ramach projektu 268,00 sztuk instalacji w widocznym miejscu naklejki promocyjnej, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi promocji RPO WSL na lata 2014 - 2020, opisanymi w
podręczniku Wnioskodawcy i Beneficjenta Programów Polityki Spójności 2014-2020. Zamawiający wymaga: a) min.5 lat gwarancji na wszystkie urządzenia, elementy instalacji oraz roboty budowlano – montażowe; b) dodatkowo gwarancja
producenta paneli fotowoltaicznych: min. 10 letnia gwarancja co do wydajności min. 90 % mocy i min. 25 letnia gwarancja co do wydajności min. 80 % mocy oraz min. 10 lat gwarancji produktowej; c) dodatkowo gwarancja dla
konstrukcji montażowej instalacji paneli fotowoltaicznych: min. 10 lat gwarancji produktowej. 2.3. Część nr 3 - "Robota budowlana polegająca na dostawie i montażu wraz z zaprojektowaniem i uruchomieniem 26 sztuk instalacji kotłów na biomasę". Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowych dla instalacji kotłów na biomasę w prywatnych budynkach i posesjach mieszkalnych należących do mieszkańców Gminy Bobrowniki, dostawę urządzeń i elementów instalacji, przeprowadzenie na miejscu montażów instalacji w oparciu o wykonaną dokumentację projektową wraz z uruchomieniem i instruktażem. Przewiduje się następujące zestawy instalacji, w ilościach: 1) Zestaw I: kocioł na biomasę (pellet) o mocy cieplnej 12,00 kW, z zasobnikiem paliwa o pojemności minimum 250,00 l , w ilości 10,00 szt. 2)Zestaw II: kocioł na biomasę (pellet) o mocy cieplnej 16,00 kW, z zasobnikiem paliwa o pojemności minimum 250,00 l ,w ilości 13,00 szt. 3) Zestaw III: kocioł na biomasę (pellet) o mocy cieplnej 24,00 kW, z zasobnikiem paliwa o pojemności minimum 250,00 l , w ilości 3,00 szt. 4) Oznaczenie w sposób widoczny i i trwały dostarczonych i zamontowanych w ramach projektu 26,00 sztuk instalacji w widocznym miejscu naklejki promocyjnej, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi promocji RPO WSL na lata 2014 - 2020, opisanymi w podręczniku Wnioskodawcy i Beneficjenta Programów Polityki Spójności 2014-2020 Zamawiający wymaga: a) min. 5 lat gwarancji na wszystkie urządzenia, elementy instalacji oraz roboty budowlano - montażowe. 2.4. Część nr 4 - "Robota budowlana polegająca na dostawie i montażu wraz z zaprojektowaniem i uruchomieniem 8 sztuk instalacji powietrznych pomp ciepła na potrzeby CWU oraz 50 sztuk instalacji powietrznych pomp ciepła". Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowych dla instalacji powietrznych pomp ciepła w prywatnych budynkach i posesjach mieszkalnych, należących do mieszkańców Gminy Bobrowniki, dostawę urządzeń i elementów instalacji, przeprowadzenie na miejscu montażów instalacji w oparciu o wykonaną dokumentację projektową wraz z uruchomieniem i instruktażem. Przewiduje się
następujące zestawy instalacji, w ilościach: 1) Zestaw A: pompa ciepła powietrzna na potrzeby CWU o mocy 1,65 kW, z zasobnikiem minimum 270,00 l, w ilości 8,00 szt. 2) Zestaw I: pompa ciepła powietrzna o mocy 7,70 kW i buforze c.o
250,00 l, w ilości 2,00 szt. 3) Zestaw II: pompa ciepła powietrzna o mocy 13,10 kW i buforze c.o 300,00 l, w ilości 34,00 szt. 4) Zestaw III: pompa ciepła powietrzna o mocy 19,70 kW i buforze c.o 500,00 l, w ilości 12,00 szt. 5) Zestaw IV:
pompa ciepła powietrzna o mocy 25,30 kW i buforze c.o 750,00 l, w ilości 2,00 szt. 6) Oznaczenie w sposób widoczny i trwały dostarczonych i zamontowanych w ramach projektu 58,00 sztuk instalacji w widocznym miejscu naklejki promocyjnej, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi promocji RPO WSL na lata 2014 - 2020, opisanymi w podręczniku Wnioskodawcy i Beneficjenta Programów Polityki Spójności 2014-2020 Zamawiający wymaga: a) min. 5 lat gwarancji na wszystkie urządzenia, elementy instalacji oraz roboty budowlano - montażowe. 3. Szczegółowy opis przedmiotu
zamówienia znajduje się w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (w skrócie PFU) – Załącznik nr 7.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Tak

II.5) Główny kod CPV: 09.33.11.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1
NAZWA: Robota budowlana polegająca na dostawie i montażu wraz z zaprojektowaniem i uruchomieniem 39 sztuk instalacji kolektorów słonecznych

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 93 pkt.1 ust 1) ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu.
Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu w zakresie Części I "Robota budowlana polegająca na dostawie i montażu wraz z zaprojektowaniem i uruchomieniem 39 sztuk instalacji kolektorów słonecznych" wpłynęły 2 oferty. Złożone oferty zostały zabezpieczone wadium w postaci ubezpieczeniowej gwarancji zapłaty wadium które odwołują się do przepisów nowej ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. (t.j. Dz. U. 2019 poz. 2019 ze zm.). Tymczasem postępowanie prowadzone jest w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych z 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.)Zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b, Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. Zgodnie z wyrokiem KIO z dnia 27 maja 2021 r., KIO 1003/21 „gwarancja, w związku z tym że swą treścią nie obejmuje podstaw wypłaty kwoty tytułem gwarancji wymaganych przepisami ustawy Pzp (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.), na podstawie których prowadzone było postępowanie, nie stanowi dla Zamawiającego wystarczającego zabezpieczenia”. O ile podstawy wymienione w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.) zostały w treści gwarancji wymienione wprost, to inaczej rzecz wygląda z podstawami wymienionymi w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.), które nie zostały objęte treścią gwarancji. W szczególności należy zauważyć, że w sytuacji, w której podstawą wypłaty środków pieniężnych z gwarancji ma być brak udzielenia odpowiedzi na wezwanie zamawiającego wystosowane na podstawie określonego przepisu, to istotną okolicznością staje się tożsamość tych przepisów (wskazanych w ustawie oraz treści gwarancji), której to brak w niniejszej sprawie. Sytuacje braku odpowiedzi na wezwanie z art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.) nie zostały objęte treścią przedmiotowej gwarancji. W treści gwarancji zostały wskazane jako podstawy roszczenia o wypłatę gwarancji sytuacje braku udzielenia odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, jednakże chodzi tu o wezwania oparte o inną podstawę prawną – przepisy ustawy Pzp (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.), a zatem wezwania, które w prowadzącym postępowaniu nie mogłyby być wystosowane przez Zamawiającego do Wykonawcy. Przyjęcie wbrew treści dokumentu gwarancji, że obejmuje on częściowo inne podstawy wypłaty kwoty z gwarancji niż literalnie w niej wskazane, stanowiłoby wykładnię treści tego dokumentu niedopuszczalną na gruncie przepisów ustawy Pzp. Podstawy powstania roszczenia o wypłatę z gwarancji to jedna z najistotniejszych części tego dokumentu. Oferta powinna być w sposób prawidłowy zabezpieczona wadium już od momentu upływu terminu składania ofert.
W związku z powyższym Zamawiający odrzucił obie złożone oferty w zakresie Części 1 – "Robota budowlana polegająca na dostawie i montażu wraz z zaprojektowaniem i uruchomieniem 39 sztuk instalacji kolektorów słonecznych".
CZĘŚĆ NR: 2
NAZWA: Robota budowlana polegająca na dostawie i montażu wraz z zaprojektowaniem i uruchomieniem 268 sztuk instalacji fotowoltaicznych

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08/02/2022

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 5118887.00 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 4

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 4
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 3

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: Heliosenergia.pl Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Rzemieślnicza 5
Kod pocztowy: 43-300
Miejscowość: Bielsko- Biała
Kraj/woj.: brak danych

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 5410996.11

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 5076859.14
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 5544466.20
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
CZĘŚĆ NR: 3
NAZWA: Robota budowlana polegająca na dostawie i montażu wraz z zaprojektowaniem i uruchomieniem 268 sztuk instalacji fotowoltaicznych

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 93 pkt.1 ust 4 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie
o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
Uzasadnienie faktyczne:
W dniu 21.10.2020 r. o godz. 12:30 odbyło się otwarcie ofert w postępowaniu nr ZP.271.1.9.2020 dotyczącym wyboru Wykonawcy na realizację w/w zadania. Zgodnie
z art. 86 ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający podał bezpośrednio przed otwarciem ofert kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, która wynosi 298 114,85 PLN. W postępowaniu została złożona 1 oferta w której zaproponowano cenę ryczałtową brutto 833 976,00 PLN.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający unieważnił przedmiotowe postępowanie na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp – oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do najniższej ceny ofertowej.

CZĘŚĆ NR: 4
NAZWA: Robota budowlana polegająca na dostawie i montażu wraz z zaprojektowaniem i uruchomieniem 8 sztuk instalacji powietrznych pomp ciepła na potrzeby CWU oraz 50 sztuk instalacji powietrznych pomp ciepła

Postępowanie / część zostało unieważnione: tak

Podstawa i przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 93 pkt.1 ust 4 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie
o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
Uzasadnienie faktyczne:
W dniu 21.10.2020 r. o godz. 12:30 odbyło się otwarcie ofert w postępowaniu nr ZP.271.1.9.2020 dotyczącym wyboru Wykonawcy na realizację w/w zadania. Zgodnie
z art. 86 ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający podał bezpośrednio przed otwarciem ofert kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, która wynosi
1 667 626,56 PLN. W postępowaniu zostały złożone 2 oferty.
Pierwsza z ofert została zabezpieczona wadium w postaci ubezpieczeniowej gwarancji zapłaty wadium które odwołuje się do przepisów nowej ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. (t.j. Dz. U. 2019 poz. 2019 ze zm.). Tymczasem postępowanie prowadzone jest w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych z 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.).
Zgodnie z wyrokiem KIO z dnia 27 maja 2021 r., KIO 1003/21 „gwarancja, w związku z tym że swą treścią nie obejmuje podstaw wypłaty kwoty tytułem gwarancji wymaganych przepisami ustawy Pzp (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.), na podstawie których prowadzone było postępowanie, nie stanowi dla Zamawiającego wystarczającego zabezpieczenia”. O ile podstawy wymienione w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.) zostały w treści gwarancji wymienione wprost, to inaczej rzecz wygląda z podstawami wymienionymi w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.), które nie zostały objęte treścią gwarancji. W szczególności należy zauważyć, że w sytuacji, w której podstawą wypłaty środków pieniężnych z gwarancji ma być brak udzielenia odpowiedzi na wezwanie zamawiającego wystosowane na podstawie określonego przepisu, to istotną okolicznością staje się tożsamość tych przepisów (wskazanych w ustawie oraz treści gwarancji), której to brak w niniejszej sprawie. Sytuacje braku odpowiedzi na wezwanie z art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.) nie zostały objęte treścią przedmiotowej gwarancji. W treści gwarancji zostały wskazane jako podstawy roszczenia o wypłatę gwarancji sytuacje braku udzielenia odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, jednakże chodzi tu o wezwania oparte o inną podstawę prawną – przepisy ustawy Pzp (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.), a zatem wezwania, które w prowadzącym postępowaniu nie mogłyby być wystosowane przez Zamawiającego do Wykonawcy. Przyjęcie wbrew treści dokumentu gwarancji, że obejmuje on częściowo inne podstawy wypłaty kwoty z gwarancji niż literalnie w niej wskazane, stanowiłoby wykładnię treści tego dokumentu niedopuszczalną na gruncie przepisów ustawy Pzp. Podstawy powstania roszczenia o wypłatę z gwarancji to jedna z najistotniejszych części tego dokumentu. Oferta powinna być w sposób prawidłowy zabezpieczona wadium już od momentu upływu terminu składania ofert.
Zamawiający zgodnie z powyższym odrzucił ofertę Wykonawcy FLEXIPOWER GROUP Sp. z o.o. Sp.k. zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b, ponieważ wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy.

Prawidłowo złożona przez Wykonawcę Ekologika Sp. z o.o. oferta miała cenę ryczałtową brutto 4 284 338,40 PLN, która znacznie przekracza kwotę przeznaczoną przez Zamawiającego.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający unieważnił przedmiotowe postępowanie na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp – oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do najniższej ceny ofertowej.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.