eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Grodzisk Mazowiecki › Świadczenie usług administrowania, konserwacji, sprzątania i utrzymania porządku i zieleni na terenie Parku im.hr. Skarbków, na terenie rekreacyjno-sportowym przy Stawach Goliana oraz wokół willi Radogoszcz w Grodzisku Mazowieckim w Grodzisku Mazowieckim



Ogłoszenie z dnia 2022-01-24

Ogłoszenie nr 510000733-N-2022 z dnia 2022-01-24 r.
Gmina Grodzisk Mazowiecki:

Świadczenie usług administrowania, konserwacji, sprzątania i utrzymania porządku i zieleni na terenie Parku im.hr. Skarbków, na terenie rekreacyjno-sportowym przy Stawach Goliana oraz wokół willi Radogoszcz w Grodzisku Mazowieckim w Grodzisku Mazowieckim

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Grodzisk Mazowiecki, krajowy numer identyfikacyjny 52478900000000, ul. Kościuszki 32A, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie, państwo Polska

telefon: 227 555 146
faks: 227 555 327
e-mail: urzad@grodzisk.pl
www: www.bip.grodzisk.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług administrowania, konserwacji, sprzątania i utrzymania porządku i zieleni na terenie Parku im.hr. Skarbków, na terenie rekreacyjno-sportowym przy Stawach Goliana oraz wokół willi Radogoszcz w Grodzisku Mazowieckim w Grodzisku Mazowieckim

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP.271.120.2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Zakres robót obejmuje:
I. Obowiązki Wykonawcy wspólne dla Parku im. hr. Skarbków, terenu rekreacyjno-sportowego przy Stawach Goliana oraz wokół willi Radogoszcz w Grodzisku Mazowieckim

1) Zapewnienie pracowników gospodarczych do prac porządkowych w Parku im. hr. Skarbków, na terenie rekreacyjno – sportowym przy Stawach Goliana oraz wokół willi Radogoszcz w Grodzisku Mazowieckim. Pracownicy będą świadczyć pracę na zmiany siedem dni w tygodniu w godzinach od 7 do 19.
2) Wymagane jest aby pracownicy zatrudnieni do obsługi Parku im. hr. Skarbków, terenu rekreacyjno-sportowego przy Stawach Goliana oraz wokół willi Radogoszcz w Grodzisku Mazowieckim zatrudnieni byli na podstawie umowy o pracę
3) Zapewnienie odpowiedniego potencjału do rzetelnej i właściwej realizacji przedmiotu zlecenia.
4) Wykonywanie prac związanych z pielęgnacją zieleni w Parku, na terenie rekreacyjno-sportowym przy Stawach Goliana oraz wokół Willi Radogoszcz w Grodzisku Mazowieckim, dotyczących:
a. Realizacji prac pielęgnacyjnych zieleni zgodnie ze sztuką ogrodniczą
b. Bieżących prac porządkowych i sprzątania terenu (w tym usuwanie liści, odśnieżanie, pielenie, uzupełnianie kory, żwiru, kruszywa itp.)
c. Prac pielęgnacyjnych: koszenie trawników, pielenie, bieżące usuwanie posuszu z drzew (z wyłączeniem drzew pomników przyrody), grabienie liści
d. Dokonywanie nasadzeń roślin jednorocznych, nasadzeń uzupełniających
e. Przeprowadzanie procedur wnioskowania o wycinkę
f. Realizacja zaleceń po wycince np. dokonywanie nasadzeń zastępczych (z wyłączeniem drzew pomników przyrody)
g. Przeprowadzanie przeglądów drzewostanu (W przypadku zgłoszenia przez wykonawcę potrzeby wykonania opinii dendrologicznej w celu określenia stanu zdrowotnego drzewostanu oraz określenia specjalistycznych zabiegów pielęgnacyjnych zamawiający zleci wykonanie opinii oddzielnym zamówieniem.)
5) Dbałość o czystość, estetykę, porządek i bezpieczeństwo na terenie obiektów
6) Dokonywanie napraw we własnym zakresie, własnym sprzętem oraz maszynami
7) Monitorowanie, oraz zgłaszanie odpowiednim służbom wszelkiego rodzaju usterek wymagających specjalistycznych napraw, w tym usterek monitoringu
8) Ciągłe zapewnienie właściwego, czytelnego, jednorodnego i estetycznego oznakowania terenu obiektów.
9) Robocze uzgodnienia dotyczące planowanych zmian oraz uzyskiwanie pisemnych akceptacji przyjętych rozwiązań od Gminy oraz powiadomienie o tym fakcie Samodzielne Stanowisko ds. Kształtowania Przestrzeni Publicznej
10) Wykonywanie innych prac niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania obiektów i zachowania trwałości przedmiotowych obiektów
11) Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i kultury osobistej przez pracowników obsługi obiektów
12) Zamawiający wymaga noszenia przez pracowników zatrudnionych na terenie obiektu odpowiedniego, jednolitego i schludnego stroju roboczego
13) Zapewnienie stałego kontaktu telefonicznego z pracownikami gospodarczymi w godzinach pracy

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie

II.5) Główny kod CPV: 79.42.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02/01/2021

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 1090505 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 1

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: Zakładem Gospodarki Komunalnej w Grodzisku Mazowieckim Sp. z o.o. z siedzibą w Chrzanowie Dużym (05-825), Chrzanów Duży 15a
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Chrzanów Duży 15a
Kod pocztowy: 05-825
Miejscowość: Chrzanów Duży
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 1222999

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 1222999
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 1222999
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie 67 ust.1 pkt 12 ustawy Pzp

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Podstawa prawna i uzasadnienie wyboru trybu z wolnej ręki określonego w art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) ze szczególnym uwzględnieniem wysokości wskaźnika z art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) ww. ustawy.
1. Podstawa prawna art. 66 i 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1843) dalej w skrócie „PZP".
2. Nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych w art. 67 ust. 1 pkt 12-15 PZP rozszerzyła katalog przesłanek pozwalających na udzielenie zamówienia z wolnej ręki, wprowadzając tryb udzielenia zamówienia publicznego potocznie zwanego „in house". Powołując się na art. 67 ust. 1 pkt 12 PZP zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a PZP, osobie prawnej, jeżeli:
1) Zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
2) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w pkt 1),
3) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.

Możliwość skorzystania z trybu z wolnej ręki tzw. ”in house" wymaga łącznego spełnienia wskazanych wyżej przesłanek.

Ocena stanu faktycznego pod względem spełnienia ww. warunków:
Ad. 1)
Zakład Gospodarki Komunalnej w Grodzisku Mazowieckim Sp. z o.o. jest osobą prawną, nad którą Gmina Grodzisk Mazowiecki sprawuje kontrolę, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a PZP, tj. Gmina Grodzisk Mazowiecki jest jedynym udziałowcem Spółki, posiada 29 280 (słownie: dwadzieścia dziewięć tysięcy dwieście osiemdziesiąt) udziałów o łącznej wartości 11.410.000,00 zł (jedenaście milionów czterysta dziesięć tysięcy złotych), co stanowi 100% kapitału zakładowego Spółki.
Rada Nadzorcza Spółki, jako obligatoryjny organ w spółkach z udziałem jednostek samorządu terytorialnego (zgodnie z art. 10a ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej, Dz.U.2019.712 t.j. z dnia 2019.04.17 z późn. zm.), składa się z 3 członków, wszyscy członkowie rady nadzorczej Spółki zostali powołani przez Gminę Grodzisk Mazowiecki. Zgromadzenie wspólników Spółki jest uprawnione do powoływania i odwoływania członków Rady Nadzorczej. Rada nadzorcza sprawuje stały nadzór nad działalnością Spółki zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa oraz postanowieniami aktu założycielskiego Spółki. Zgodnie z art. 10a ust. 6 ustawy o gospodarce komunalnej członków zarządu spółek z udziałem jednostek samorządu terytorialnego powołuje i odwołuje rada nadzorcza.
Zgodnie z art. 12 ust. 4 ustawy o gospodarce komunalnej, w jednoosobowych spółkach jednostek samorządu terytorialnego funkcję zgromadzenia wspólników pełnią organy wykonawcze tych jednostek. Burmistrz Grodziska Mazowieckiego reprezentujący jedynego wspólnika posiada uprawnienia przewidziane powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a ponadto zgodnie z aktem założycielskim spółki posiada w szczególności prawo do: uchwalania wieloletnich planów ekonomiczno-finansowych Spółki oraz podejmowania uchwał w innych istotnych sprawach dotyczących działalności Spółki oraz przekazywania Radzie Nadzorczej kompetencji do uszczegółowienia celów zarządczych członków Zarządu, wag tych celów, a także obiektywnych i mierzalnych kryteriów ich realizacji o rozliczania.

Ad. 2)
W celu spełnienia przesłanki wynikającej z art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b PZP nastąpiła reorganizacja Spółki, w efekcie czego nastąpiła zmiana zakresu prowadzonej działalności. Wiarygodne prognozy handlowe wskazują, że w okresie trzech lat tj. 2019-2022 ponad 90% działalności Spółki będą stanowiły zadania powierzone jej przez zamawiającego, tj. Gminę Grodzisk Mazowiecki.
Spółka od początku istnienia realizuje zadania własne Gminy Grodzisk Mazowiecki z zakresu gospodarki komunalnej, a od 1 stycznia 2017 r. w związku z zawarciem ze Spółką umów na obsługę Gminy Grodzisk Mazowiecki, zadania z zakresu gospodarki komunalnej Spółka wykonuje w przewarzającej mierzenie na rzecz jedynego wspólnika.

Ponieważ wskaźnik, o którym stanowi art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) w zw. z art. 67 ust. 8 PZP za lata od 1 stycznia 2016 do 31 grudnia 2018 r. (tj. za trzy lata poprzedzające zamówienie) wyniósł 82 % Spółka przystąpiła do reorganizacji, o której mowa w art. 67 ust. 9 PZP. Zgodnie z tym przepisem „W przypadku gdy ze względu na dzień utworzenia lub rozpoczęcia działalności przez osobę prawną lub zamawiającego lub reorganizację ich działalności dane dotyczące średniego przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są niedostępne lub nieadekwatne, procent działalności, o którym mowa w ust. 1 pkt 12 lit. b, pkt 13 lit. b, pkt 14 lit. b i pkt 15 lit. c, ustala się za pomocą wiarygodnych prognoz handlowych".
Po pierwsze, w maju 2018 r. Spółka zaprzestała świadczenia usług dla podmiotów zewnętrznych polegających na opróżnianiu zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Z tytułu świadczenia tych usług w latach 2016 -2018 Spółka osiągnę/a przychód w wysokości 494.840,1O zł, co stanowi 1% ogółu przychodu osiągniętego przez Spółkę w tych latach.

Po drugie, w dniu 6 grudnia 2018 r. Rada Nadzorcza podjęła uchwalę wyrażającą zgodę na rozporządzenie przez Spółkę prawem wieczystego użytkowania (tj. na zrzeczenie się tego prawa) nieruchomości na terenie, której usytuowane jest składowisko odpadów, w celu obniżenia kapitału zakładowego i zaprzestana czerpania przychodów z przyjmowania odpadów na składowisko. W uchwale z dnia 1 marca 2019 r. Zgromadzenie Wspólników Spółki zezwoliło na zrzeczenie się przez Spółkę użytkowania wieczystego, które obejmuje ww. składowisko odpadów.

Po trzecie z dniem 31 grudnia 2018 r. Spółka zaprzestała świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych od podmiotów poza gminy Grodzisk Mazowiecki. Z tytułu świadczenia tych usług w latach 2016-2018 Spółka osiągnęła przychód w wysokości 1.259.838,32 z/., co stanowi 3 % ogółu przychodu osiągniętego przez Spółkę w tych latach.

Mając na uwadze powyższe, Spółka przystąpiła do reorganizacji, której efektem było zmniejszenie kapitału zakładowego z kwoty 14.640.000 do kwoty 11.410.000 Zmiana ta wynika ze zrzeczenia się użytkowania wieczystego w trybie art. 16 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami, które to prawo było pierwotnie uwzględnione w kapitale zakładowym spółki jako wkład jedynego wspólnika, tj. Gminy Grodzisk Mazowiecki.
Prognoza przychodów Spółki na lata 2019 -2022 zakłada osiągnięcie przychodu w ww. okresie w kwocie 47 536.800,00 zł w tym:
• Zakres obejmujący działalność zewnętrzną (wykonywane zadania nie są powierzone przez Gminę Grodzisk Mazowiecki) - 4 278 312,00 zł przychodu (1 069 578 zł w każdym roku) co daje 9% przychodu, w tym z tytułu przychodów z wywozu nieczystości stałych i za dzierżawę pojemników.
• Zakres obejmujący działalność powierzoną przez Gminę Grodzisk Mazowiecki - 43 258 488,00 zł przychodu (po 10 814 622 zł w każdym roku) co daje 91% przychodu z tytułu: przychodów z usług stałych i doraźnych, przychodów z usług dostawy ciepła CO do wspólnot mieszkaniowych na zlecenie Gminy Grodzisk Mazowiecki, pozostałych przychodów - obsługa targowiska miejskiego, najem budynku w Chrzanowie Dużym, odbiór ścieków z oczyszczalni w Kłudzienku, obsługa parkingu przy ul. Żydowskiej w Grodzisku Mazowieckim.

Ad. 4) Wskaźnik za listopad 2020r. wyniósł 90,31%. Spółka będzie monitorowała na bieżąco wysokość tego wskaźnika.

W Zakładzie Gospodarki Komunalnej w Grodzisku Mazowieckim Sp. z o.o. nie ma bezpośredniego ani pośredniego udziału kapitału prywatnego.

Powyżej przedstawiony stan faktyczny wyczerpuje przesłanki przewidziane w art. 67 ust 1 pkt 12) Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, na podstawie których możliwe jest udzielenie zamówienia publicznego własnej spółce (zamówienia in-house) w trybie wolnej ręki.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.