eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KołobrzegWykonanie operatów szacunkowych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-13

Kołobrzeg: Wykonanie operatów szacunkowych
Numer ogłoszenia: 50849 - 2015; data zamieszczenia: 13.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Kołobrzeski , Plac Ratuszowy 1, 78-100 Kołobrzeg, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 3547618, faks 94 3544642.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spkolobrzeg.finn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie operatów szacunkowych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: CZĘŚĆ NR 1 - Obiekt nr 1: Wykonanie, w dwóch egzemplarzach wraz z dokumentacją fotograficzną, operatów szacunkowych mających na celu określenie wartości prawa własności nieruchomości oznaczonych działkami nr nr: 446/13 o pow. 0,0382 ha w obr. Zieleniewo, KW nr KO1L/00031544/6, 226/3 o pow. 0,0005 ha w obr. Zieleniewo, KW nr KO1L/00010909/0, 259/10 o pow. 0,0015 ha obr. Zieleniewo, KW nr KO1L/00022707/1, 293/3 o pow. 0,0045 ha, obr. Zieleniewo, KW nr KO1L/00008329/3, 290/1 o pow. 0,0035 ha, obr. Zieleniewo, KW nr KO1L/00026523/5, 269/9 o pow. 0,0024 ha, obr. Zieleniewo, KW nr KO1L/00025922/5, 269/7 o pow. 0,0027 ha, obr. Zieleniewo, KW nr KO1L/00037787/3, 260/1 o pow. 0,0078 ha, obr. Zieleniewo, KW nr KO1L/00004555/8, które z mocy prawa przeszły na własność Gminy Kołobrzeg z przeznaczeniem na realizację inwestycji drogowej polegającej na przebudowie ul. Wycieczkowej (na podstawie ostatecznej decyzji Starosty Kołobrzeskiego z dnia 07 stycznia 2015r. nr B.6740.00756.2014 zezwalającej na realizację inwestycji drogowej), na podstawie których zostanie ustalona wysokość odszkodowania związana z wywłaszczeniem prawa własności ww. gruntów. Przedmiotem wyceny są również ustanowione na nieruchomościach ograniczone prawa rzeczowe oraz wszelkiego rodzaju elementy składowe nieruchomości (budynki, zadrzewienia, uprawy wieloletnie i in.). Zadaniem rzeczoznawcy jest ustalenie wysokości odszkodowania z tytułu wygaśnięcia ograniczonych praw rzeczowych. Istnienie ww. obciążeń należy stwierdzić w operacie szacunkowym, na podstawie badania działu III i IV księgi wieczystej (art. 18 ust. 1a, 1c, 1d ustawy z dnia 10.04.2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych Dz. U. z 2013r. poz. 687 ze zm.). Wartość praw do wywłaszczonych nieruchomości winna być ustalona na dzień, w którym następuje ustalenie wysokości odszkodowania oraz według stanu nieruchomości w dniu wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej przez organ I instancji (07.01.2015r.). Ponadto, Zamawiający informuje, że rzeczoznawca majątkowy jest zobowiązany do przeprowadzenia oględzin nieruchomości w obecności dotychczasowego właściciela lub jego pełnomocnika, którzy poświadczą stan zagospodarowania nieruchomości na dzień 07.01.2015r. /sporządzony na tę okoliczność protokół należy dołączyć do operatu/. Zamawiający nie zapewnia Wykonawcy wypisów z ewidencji gruntów i budynków oraz map - materiały te należy pozyskać we własnym zakresie, za stosowną odpłatnością. Wykonawca jest zobowiązany do udziału w postępowaniu administracyjnym o ustalenie odszkodowania, aż do ostatecznego zakończenia, w tym poprzez osobisty udział w rozprawach administracyjnych. Cel wyceny: ustalenie wysokości odszkodowań za wywłaszczone grunty CZĘŚĆ NR 2 - Obiekt nr 2: Wykonanie operatu szacunkowego (w dwóch egzemplarzach wraz z dokumentacją fotograficzną), mającego na celu określenie wysokości zmniejszenia wartości nieruchomości gruntowej oznaczonej działką nr 87/8 o powierzchni 0,1421 ha, obręb Błotnica, gmina Kołobrzeg stanowiącej własność osób fizycznych na zasadzie wspólności ustawowej, dla której Sąd Rejonowy w Kołobrzegu prowadzi księgę wieczystą KW nr KO1L/00012386/1, w związku z wydanym zezwoleniem w formie decyzji Starosty Kołobrzeskiego (z dnia 19 maja 2014r. znak GN.6821.00001.2014), w oparciu o art. 124 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. (tj. Dz. U. z 2014r. poz. 518 ze zm.) na założenie i przeprowadzenie przez ww. nieruchomość przyłącza energetycznego 0,4 kV typu YAKXS 4x120 mm2 o długości 0,5 m i szerokości strefy ochronnej 2,25 m2 - stosownie do postanowień § 43 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz. U. z 2004r. Nr 207 poz. 2109 ze zm.). Starosta Kołobrzeski decyzją z dnia 19 maja 2014r. znak GN.6821.00001.2014 ograniczył sposób korzystania z ww. nieruchomości przez: udzielenie zezwolenia dla Energa Operator S.A. z siedzibą w Gdańsku Oddział w Koszalinie na założenie i przeprowadzenie przez ww. nieruchomość przyłącza energetycznego 0,4 kV typu YAKXS 4x120 mm2 o długości 0,5 m i szerokości strefy ochronnej 2,25 m2, zakaz wznoszenia, urządzania stałych budowli oraz podejmowania działalności mogącej spowodować uszkodzenia przyłącza podczas jego użytkowania w jego strefie ochronnej o powierzchni 2,25 m2, obowiązek uzgadniania ze spółką Energa Operator S.A. z siedzibą w Gdańsku Oddział w Koszalinie lokalizacji obiektów w granicach strefy ochronnej oraz sposobu jej zagospodarowania. Przebieg kabla energetycznego uwidacznia załączona mapa. Zamawiający nie zapewnia Wykonawcy wypisów z ewidencji gruntów i budynków oraz map - materiały te należy pozyskać we własnym zakresie, za stosowną odpłatnością. Wykonawca jest zobowiązany do udziału w postępowaniu administracyjnym o ustalenie odszkodowania, aż do ostatecznego zakończenia, w tym poprzez osobisty udział w rozprawie administracyjnej. Cel wyceny: ustalenie odszkodowania z tytułu ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości oraz wartości powstałych w trakcie realizacji inwestycji szkód w związku z budową przyłącza energetycznego 0,4 kV typu YAKXS 4x120 mm2 o długości 0,5 m i szerokości strefy ochronnej 2,25 m2..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.10.00.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować minimum jedną osobą odpowiedzialną za świadczenie usług posiadającą uprawnienia do szacowania wartości nieruchomości (zgodnie z art. 192 ustawy z dnia 21.08.1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.2014.518)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Formularz ofertowy - według załącznika nr 1 do SIWZ 2) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, według załącznika nr 2 do SIWZ. 3) Oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ wskazujące część zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcą (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawcy).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin wykonania - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, jedynie w uzasadnionych przypadkach dotyczących zmiany terminu wykonania. Za takie uznaje się: - z przyczyn technicznych lub w przypadkach uzasadnionych ważnymi zdarzeniami losowymi, które uniemożliwiają wykonanie operatu szacunkowego w terminie określonym w § 3 pkt 1 na pisemny wniosek Wykonawcy, Zamawiający może wyznaczyć dodatkowy termin wykonania operatu szacunkowego, bez naliczania kar umownych, o których mowa w § 5 pkt 1. - z uwagi na wynikłą w trakcie realizacji zamówienia konieczności uzyskania decyzji administracyjnych bądź innych dokumentów wymaganych prawem.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spkolobrzeg.finn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Kołobrzegu, Pl. Ratuszowy 1, 78-100 Kołobrzeg, Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych, pok. nr 11.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Kołobrzegu, Pl. Ratuszowy 1, 78-100 Kołobrzeg, Biuro Rady i Zarządu Powiatu, pok. nr 15.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Obiekt nr 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie, w dwóch egzemplarzach wraz z dokumentacją fotograficzną, operatów szacunkowych mających na celu określenie wartości prawa własności nieruchomości oznaczonych działkami nr nr: 446/13 o pow. 0,0382 ha w obr. Zieleniewo, KW nr KO1L/00031544/6, 226/3 o pow. 0,0005 ha w obr. Zieleniewo, KW nr KO1L/00010909/0, 259/10 o pow. 0,0015 ha obr. Zieleniewo, KW nr KO1L/00022707/1, 293/3 o pow. 0,0045 ha, obr. Zieleniewo, KW nr KO1L/00008329/3, 290/1 o pow. 0,0035 ha, obr. Zieleniewo, KW nr KO1L/00026523/5, 269/9 o pow. 0,0024 ha, obr. Zieleniewo, KW nr KO1L/00025922/5, 269/7 o pow. 0,0027 ha, obr. Zieleniewo, KW nr KO1L/00037787/3, 260/1 o pow. 0,0078 ha, obr. Zieleniewo, KW nr KO1L/00004555/8, które z mocy prawa przeszły na własność Gminy Kołobrzeg z przeznaczeniem na realizację inwestycji drogowej polegającej na przebudowie ul. Wycieczkowej (na podstawie ostatecznej decyzji Starosty Kołobrzeskiego z dnia 07 stycznia 2015r. nr B.6740.00756.2014 zezwalającej na realizację inwestycji drogowej), na podstawie których zostanie ustalona wysokość odszkodowania związana z wywłaszczeniem prawa własności ww. gruntów. Przedmiotem wyceny są również ustanowione na nieruchomościach ograniczone prawa rzeczowe oraz wszelkiego rodzaju elementy składowe nieruchomości (budynki, zadrzewienia, uprawy wieloletnie i in.). Zadaniem rzeczoznawcy jest ustalenie wysokości odszkodowania z tytułu wygaśnięcia ograniczonych praw rzeczowych. Istnienie ww. obciążeń należy stwierdzić w operacie szacunkowym, na podstawie badania działu III i IV księgi wieczystej (art. 18 ust. 1a, 1c, 1d ustawy z dnia 10.04.2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych Dz. U. z 2013r. poz. 687 ze zm.). Wartość praw do wywłaszczonych nieruchomości winna być ustalona na dzień, w którym następuje ustalenie wysokości odszkodowania oraz według stanu nieruchomości w dniu wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej przez organ I instancji (07.01.2015r.). Ponadto, Zamawiający informuje, że rzeczoznawca majątkowy jest zobowiązany do przeprowadzenia oględzin nieruchomości w obecności dotychczasowego właściciela lub jego pełnomocnika, którzy poświadczą stan zagospodarowania nieruchomości na dzień 07.01.2015r. /sporządzony na tę okoliczność protokół należy dołączyć do operatu/. Zamawiający nie zapewnia Wykonawcy wypisów z ewidencji gruntów i budynków oraz map - materiały te należy pozyskać we własnym zakresie, za stosowną odpłatnością. Wykonawca jest zobowiązany do udziału w postępowaniu administracyjnym o ustalenie odszkodowania, aż do ostatecznego zakończenia, w tym poprzez osobisty udział w rozprawach administracyjnych. Cel wyceny: ustalenie wysokości odszkodowań za wywłaszczone grunty.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.10.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin wykonania - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Obiekt nr 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie operatu szacunkowego (w dwóch egzemplarzach wraz z dokumentacją fotograficzną), mającego na celu określenie wysokości zmniejszenia wartości nieruchomości gruntowej oznaczonej działką nr 87/8 o powierzchni 0,1421 ha, obręb Błotnica, gmina Kołobrzeg stanowiącej własność osób fizycznych na zasadzie wspólności ustawowej, dla której Sąd Rejonowy w Kołobrzegu prowadzi księgę wieczystą KW nr KO1L/00012386/1, w związku z wydanym zezwoleniem w formie decyzji Starosty Kołobrzeskiego (z dnia 19 maja 2014r. znak GN.6821.00001.2014), w oparciu o art. 124 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. (tj. Dz. U. z 2014r. poz. 518 ze zm.) na założenie i przeprowadzenie przez ww. nieruchomość przyłącza energetycznego 0,4 kV typu YAKXS 4x120 mm2 o długości 0,5 m i szerokości strefy ochronnej 2,25 m2 - stosownie do postanowień § 43 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz. U. z 2004r. Nr 207 poz. 2109 ze zm.). Starosta Kołobrzeski decyzją z dnia 19 maja 2014r. znak GN.6821.00001.2014 ograniczył sposób korzystania z ww. nieruchomości przez: udzielenie zezwolenia dla Energa Operator S.A. z siedzibą w Gdańsku Oddział w Koszalinie na założenie i przeprowadzenie przez ww. nieruchomość przyłącza energetycznego 0,4 kV typu YAKXS 4x120 mm2 o długości 0,5 m i szerokości strefy ochronnej 2,25 m2, zakaz wznoszenia, urządzania stałych budowli oraz podejmowania działalności mogącej spowodować uszkodzenia przyłącza podczas jego użytkowania w jego strefie ochronnej o powierzchni 2,25 m2, obowiązek uzgadniania ze spółką Energa Operator S.A. z siedzibą w Gdańsku Oddział w Koszalinie lokalizacji obiektów w granicach strefy ochronnej oraz sposobu jej zagospodarowania. Przebieg kabla energetycznego uwidacznia załączona mapa. Zamawiający nie zapewnia Wykonawcy wypisów z ewidencji gruntów i budynków oraz map - materiały te należy pozyskać we własnym zakresie, za stosowną odpłatnością. Wykonawca jest zobowiązany do udziału w postępowaniu administracyjnym o ustalenie odszkodowania, aż do ostatecznego zakończenia, w tym poprzez osobisty udział w rozprawie administracyjnej. Cel wyceny: ustalenie odszkodowania z tytułu ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości oraz wartości powstałych w trakcie realizacji inwestycji szkód w związku z budową przyłącza energetycznego 0,4 kV typu YAKXS 4x120 mm2 o długości 0,5 m i szerokości strefy ochronnej 2,25 m2..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.10.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin wykonania - 10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.