eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bieruń › UTWORZENIE MINI ARBORETUM WRAZ Z PARKIEM SENSORYCZNYM DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W BIERUNIU BIJASOWICACH

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-04-13

Bieruń: UTWORZENIE MINI ARBORETUM WRAZ Z PARKIEM SENSORYCZNYM DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W BIERUNIU BIJASOWICACH
Numer ogłoszenia: 50707 - 2015; data zamieszczenia: 13.04.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 29730 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń, Rynek 14, 43-150 Bieruń, woj. śląskie, tel. 32 3242400, faks 32 2164777.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: UTWORZENIE MINI ARBORETUM WRAZ Z PARKIEM SENSORYCZNYM DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W BIERUNIU BIJASOWICACH.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: A. Przedmiot zamówienia obejmuje swym zakresem zagospodarowanie 51530 m2 terenu w dzielnicy Bijasowice na cele mini arboretum oraz parku sensorycznego wraz z budową ścieżek pieszych i rowerowych, małą architekturą oraz jego pielęgnację w roku 2015. Obecnie tereny są porośniętymi nieużytkami. W ramach prac związanych z realizacją ww. projektu założono: 1. wykonanie układu ścieżek spacerowych oraz spacerowo - rowerowych, 2. stworzenie ogrodów tematycznych, 3. montaż elementów małej architektury m.in.: lampy parkowe, ławki, kosze na śmieci. Teren objęty opracowaniem oprócz walorów estetycznych, będzie spełniać również funkcje użytkowe w związku z charakterem całego terenu - mini arboretum. Gatunki roślin, które zostaną zastosowane dobrano do warunków siedliskowych. Nasadzenia zostaną zgrupowane w ogrody tematyczne oraz kolekcje gatunkowe. Ogród sensoryczny zaprojektowano z myślą o osobach niepełnosprawnych, a zwłaszcza dzieciach. B. Specyfikacja prac: Etap I - Utworzenie mini arboretum wraz z parkiem sensorycznym dla osób niepełnosprawnych; 1) roboty przygotowawcze 51,530 m3; 2) wykonanie trawników i łąk kwietnych, w tym: a) trawnik dywanowy - 10050 m2; b) trawnik parkowy - 3,070 ha; c) łąka kwietna - 0,470 ha; 3) wykonanie nasadzeń roślinnych według specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; 4) wykonanie donic żelbetowych; 5) wykonanie oczka i rzeczki - 42 m3; 6) ułożenie głazów w Alpinarium - 50 t / 19,231 m3; 7) wykonanie ścieżki w Alpinarium - 72 m2; 8) wykonanie ścieżki dydaktycznej 160,6 m2; 9) wykonanie ścieżki w różance - 60 m2; 10) wykonanie ścieżki w ogrodzie traw - 54 m2; 11) wykonanie obrzeża trawnikowego - 696 m; 12) wykonanie elementów małej architektury, w tym: a) ławka parkowa z oparciem - 22 szt. b) ławka parkowa bez oparcia - 26 szt. c) kosze na śmieci - 24 szt. d) tablica informacyjna - 2 szt. e) wykonanie chodników o nawierzchni z kostki granitowej - 3044 m2; f) montaż latarni parkowych z fundamentem wyposażonych w automatyczny układ zasilania z wykorzystaniem energii słonecznej - 70 szt. Etap II - Utworzenie mini arboretum wraz z parkiem sensorycznym dla osób niepełnosprawnych - PIELĘGNACJA ZIELENI. 1) utrzymanie i pielęgnacja mini arboretum po jego wybudowaniu do dnia 31.12.2015 r.: 2) ręczne pielenie (co najmniej 2 krotne) obszarów różanki alpinarium, obszarów obsadzonych bylinami - łączna powierzchnia 2 200 m2; 3) utrzymanie w czystości i pielęgnacja powierzchni utwardzonych - ścieżki komunikacyjne; 4) bieżące sprawdzanie pod kątem żerowania szkodników i występowania chorób grzybowych; 5) 1-3 krotny oprysk owado i grzybobójczy (róże 289 szt. w zależności od nasilenia wystąpienia patogenów); 6) prace porządkowe przy oczkach wodnych; 7) koszenie trawników dywanowych - minimum pięciokrotnie od terminu odbioru robót na powierzchni 1,005 ha, utrzymanie traw na wysokości nie większej niż ok. 5 cm; 8) koszenie trawników parkowych - minimum trzykrotnie od terminu odbioru robót na powierzchni 3,0719 ha; 9) łąki kwietnej - minimum dwukrotnie od terminu odbioru robót na powierzchni 0,47 ha; 10) podlewanie wykonanych nasadzeń od 3 - 7 krotne od terminu odbioru robót w zależności od warunków pogodowych; 11) zabezpieczenie przed zimą nasadzonych i wymagających tego roślin - róże 289 szt. w różance (przycięcie i zakopcowanie), trawy 261 szt. - miskanty chińskie (podwiązanie); 12) przycięcie wrzosów 336 szt. 13) udział w comiesięcznych przeglądach terenu mini arboretum; 14) aerowanie lub wertykulowanie na 6 cm trawników - jednorazowo; 15) usuwanie skoszonej trawy i jej wywóz w ciągu 2 dni od wykonania pokosu; 16) grabienie liści i ich wywóz - na bieżąco; 17) wywóz resztek pochodzenia organicznego; 18) dosiewanie trawników w miarę potrzeb; Prace należy wykonywać w sposób nie powodujący zniszczeń. Zakup środków chemicznych leży po stronie Wykonawcy, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym. Pielęgnację zieleni (drzew, krzewów, roślin wrzosowatych, bylin, runa, traw, rabat kwiatowych) należy wykonać zgodnie z zasadami sztuki ogrodniczej. Koszty zużycia wody i energii elektrycznej w okresie pielęgnacji leżą po stronie Wykonawcy. C. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia i w ramach zaoferowanej ceny: 1. Zastosuje do realizacji przedmiotu zamówienia tylko nowe materiały, urządzenia oraz wyposażenie. 2. Opracuje plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) oraz Harmonogram realizacji robót, i przedstawi go Zamawiającemu do uzgodnienia. 3. Zorganizuje i zabezpieczy własne zaplecze na potrzeby budowy w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym. 4. Wykona zasilanie placu budowy w energię elektryczną i wodę oraz pokryje koszty zużycia wody i energii elektrycznej. 5. Dokona ewentualnych zamknięć i wyłączeń czasowych mediów. 6. Zleci nadzory specjalistyczne właścicielom lub gestorom urządzeń uzbrojenia terenu, w pobliżu których będą prowadzone roboty. 7. Zapewni bieżącą obsługę geodezyjną. 8. Wykona inwentaryzację terenu przed rozpoczęciem robót. 9. Przeprowadzi wszelkie: próby, badania, odbiory przewidziane przepisami, wynikające ze STWiORB oraz dokumentacji, inne. 10. Weźmie udział w przekazaniu wykonanych robót wraz z wymaganą dokumentacją poszczególnym gestorom urządzeń uzbrojenia terenu na warunkach określonych przez nich w trakcie uzgadniania dokumentacji. 11. Zapewni warunki bezpieczeństwa podczas wykonywania robót poprzez prawidłowe oznakowanie miejsca robót, oraz bieżące utrzymanie i czyszczenie dróg z których będzie korzystał w czasie realizacji zadania. 12. Prawidłowo oznakuje oraz zabezpieczy dojścia i dojazdy do poszczególnych nieruchomości w okresie prowadzenia robót. 13. Będzie informować na bieżąco właścicieli i użytkowników posesji o wszelkich utrudnieniach oraz przerwach w dostawie mediów, spowodowanych realizacją przedmiotu zamówienia. 14. Zabezpieczy możliwość dojazdu pojazdów uprzywilejowanych (straż, pogotowie itp.). 15. Naprawi wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w toku realizacji robót. 16. W przypadku uszkodzenia urządzeń - poniesie koszty usunięcia awarii oraz koszty poniesionych strat eksploatacyjnych. 17. Uporządkuje i przywróci teren zajęty w czasie realizacji zadania do stanu pierwotnego wraz z uzyskaniem oświadczeń właścicieli przyległych terenów o braku zastrzeżeń do granic i stanu terenu po wykonaniu robót. 18. Wykona i przekaże dokumentację fotograficzną zakresu robót - wersja elektroniczna z datami wykonania zdjęć terenów sąsiadujących z budowanym arboretum wszystkich obiektów kubaturowych, ogrodzeń, innych obiektów sąsiadujących z budowanym arboretum, którą należy wykonać przed przystąpieniem do robót, w trakcie oraz po zakończeniu robót (bezwzględnie elementy ulegające zakryciu). 19. Wykona dokumentację powykonawczą w 2 egz. (1 egz. dokumentacji powykonawczej musi zawierać oryginały wszystkich dokumentów). Najpóźniej w dniu odbioru robót dostarczy geodezyjną inwentaryzację powykonawczą (w szczególności zaktualizowane mapy geodezyjne, inwentaryzacja zieleni); 20. Umieści w widocznym miejscu tablicę informacyjną. D. Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu gwarancji jakości w odniesieniu do całego przedmiotu umowy wynosi min.36 miesięcy, licząc od daty odbioru I etapu przedmiotu zamówienia. E. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie wykonania mini - arboretum znajduje się w projekcie parku mini - arboretum w Bijasowicach stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ, w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych stanowiących załącznik nr 8 do SIWZ oraz w przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ. Zakres realizacji zamówienia zawiera również wzór umowy, stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ. F. Jeżeli w projekcie robót, przedmiarze, specyfikacjach technicznych oraz SIWZ określone zostały materiały i urządzenia przy pomocy znaków towarowych, patentu lub pochodzenia, nie oznacza to, że nie można zastosować materiałów i urządzeń równoważnych, lecz o nie gorszych parametrach niż podanych w w/w dokumentach. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu jakościowego, technologicznego i estetycznego. Zabudowane i dostarczone materiały budowlane muszą posiadać wszystkie wymagane Prawem budowlanym i polskimi normami, przenoszącymi zharmonizowane normy europejskie, atesty, certyfikaty i aprobaty techniczne. W świetle zapisów Prawa zamówień publicznych (art. 30) należy stosować wyroby budowlane spełniające wymagania Polskich Norm przenoszących Normy Europejskie PN-EN (normy zharmonizowane). W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy uwzględnia się w kolejności: 1) europejskie aprobaty techniczne; 2) wspólne specyfikacje techniczne; 3) normy międzynarodowe; 4) inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa w art. 30 ust. 2 ustawy pzp, uwzględnia się w kolejności: 1) Polskie Normy; 2) polskie aprobaty techniczne; 3) polskie specyfikacje techniczne. Zgodnie z art. 8 ust. 5 Ustawy o systemie oceny zgodności (t. j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1645 z późn. zm.): zabrania się wprowadzania do obrotu lub oddawania do użytku wyrobu nieposiadającego oznakowania zgodności, jeżeli wyrób ten podlega takiemu oznakowaniu. W związku z powyższym Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy stosownego oświadczenia w stosunku do wyrobów, które podlegają takiemu oznakowaniu. Wykonawca zastosuje do realizacji przedmiotu zamówienia tylko nowe i nieużywane materiały i urządzenia. W przypadku zastosowania materiałów równoważnych Wykonawca winien uzyskać zgodę Zamawiającego na ich zastosowanie na etapie składania ofert. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne dotyczące materiału roślinnego pod warunkiem spełnienia ogólnych zasad realizacji projektu i jego funkcji. Proponowane rośliny muszą posiadać takie same wymagania klimatyczne, glebowe, wodne, stanowiskowe. Muszą być podobne pokrojowo, kolorystycznie, zapachowo oraz co do szybkości wzrostu. Dopuszcza się również wzbogacenie odmianowe i gatunkowe roślin nie zmieniając jednak ilości roślin do nasadzenia w poszczególnych grupach roślin. G. Wszystkie rośliny powinny być wolne od chorób i szkodników o właściwym dla gatunku i odmiany pokroju z dobrze rozwiniętym systemem korzeniowym. Rośliny należy dostarczyć w pojemnikach lub w innej formie zakrytego korzenia, w przypadku drzew z nie uszkodzonym pączkiem szczytowym, prawidłowo uformowaną koroną, prostym pniem. Rośliny należy sadzić do dołów zaprawianych materiałem ziemistym (torfem, ziemią itp.) właściwym ze względu na wymagania glebowe poszczególnych gatunków roślin. Najbardziej wymagające są rośliny wrzosowate, które wymagają przygotowania specjalnego, organicznego podłoża o ph zbliżonym do 4,5. Dla azali miniaturowych należy przygotować doły o średnicy około 40 cm i podobnej głębokości, zawierające podłoże o składzie: 40% gleby rodzimej (występującej w miejscu sadzenia), 20% ziemi kompostowej, 20% torfu wysokiego i 20% przekompostowanej, mielonej kory sosnowej. Oprócz wyżej wymienionych roślin w mini arboretum będą wykonywane trawniki : - parkowy przy zastosowaniu mieszanki traw złożonej z kostrzew czerwonych 53,5 %, kostrzewy trzcinowej 10 %, życicy trwałej 30,5 %, wiechliny łąkowej 6 %, - sportowy przy zastosowaniu mieszanki traw złożonej z kostrzew czerwonych 26,5 %, kostrzewy trzcinowej 10 %, życicy trwałej 53,5 %, wiechliny łąkowej 10 %, - łąka kwietna przy zastosowaniu mieszanki roślin złożonej z co najmniej następujących gatunków: Wyka ptasia Vicia cracca, Złocień zwyczajny Leucanthemum vulgare, Komonica zwyczajna Lotus corniculatus, Firletka poszarpana Lychnis flos-cuculi, Jaskier ostry Ranunculus acris, Świerzbnica polna Knautia arvensis, Brodawnik zwyczajny Leontodon hispidus, Kozibród łąkowy Tragopogon pratensis, Krwawnik pospolity Achillea millefolium, Chaber łąkowy Centaurea jacea, Chaber austriacki Centaurea phrygia, Krwiściąg lekarski Sanguisorba officinalis, Bukwica pospolita Stachys officinalis, Marchew dzika Daucus carota. H. Zamawiający nie przewiduje: udzielenia zamówień uzupełniających, zaliczek na poczet wykonania zamówienia, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, dynamicznego systemu zakupów w rozumieniu ustawy pzp oraz stosowania wymagań określonych w art. 29 ust.4 ustawy pzp. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, wariantowych. I. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia, o którym mowa w art. 36a. ust. 2 pkt 1 ustawy pzp. J. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2007-2013, Priorytet III. Turystyka, Działanie 3.2. Infrastruktura około turystyczna, Poddziałanie 3.2.2 Infrastruktura około turystyczna/podmioty publiczne. Zamawiający zastrzega, że może unieważnić postępowanie o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego na podstawie art. 93 ust. 1a) ustawy pzp: jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały mu przyznane. K. Nazwy i kody według słownika CPV: 45112360-6 - Rehabilitacja terenu; 45112711-2 - Roboty w zakresie kształtowania parków 45236250-7 - Wyrównywanie terenów parków; 45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego; 45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych; 45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego; 77310000-6 Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 77313000-7 Usługi utrzymania parków.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.23.60-6, 45.11.27.11-2, 45.23.62.50-7, 45.22.35.00-1, 45.31.61.10-9, 77.31.00.00-6, 77.31.30.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2007-2013, Priorytet III. Turystyka, Działanie 3.2. Infrastruktura około turystyczna, Poddziałanie 3.2.2 Infrastruktura około turystyczna/podmioty publiczne.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 10.04.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 9.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • KRISBUD Sp. z o.o., ul. 22 Lipca 58, 32-540 Trzebinia, kraj/woj. małopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1896100,95 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1822765,52

  • Oferta z najniższą ceną: 1822765,52 / Oferta z najwyższą ceną: 2306161,51

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.