eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawadostawy papieru offsetowego o gramaturach



Ogłoszenie z dnia 2005-09-28

POZYCJA 50636

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy Warszawa: dostawy papieru offsetowego o gramaturach: 170, 220, 250g Czy niniejsze zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): Tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Oficjalna nazwa i adres zamawiającego: Zakład Ubezpieczeń Społecznych, do kontaktów: Marcin Nowakowski, ul. Czerniakowska 16, 00-701 Warszawa, tel. 022 6234724, fax 022 6428086, e-mail: nowakowskiM@zus.pl, www.zus.pl. 2) Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: Zakład Ubezpieczeń Społecznych - Centrala, Marcin Nowakowski, ul. Czerniakowska 16 Departament Zamówień Publicznych - budynek Lipsk, pok. 524, 00-701 Warszawa, tel. 022 6234724, fax 022 6428086, e-mail: nowakowskiM@zus.pl, www.zus.pl. 3) Adres, pod którym można uzyskać dokumentację: Zakład Ubezpieczeń Społecznych - Centrala, Marcin Nowakowski, ul. Czerniakowska 16 Departament Zamówień Publicznych - budynek Lipsk, pok. 524, 00-701 Warszawa, tel. 022 6234724, fax 022 6428086, e-mail: nowakowskiM@zus.pl, www.zus.pl. 4) Adres, na którym należy przesłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Marcin Nowakowski, ul. Czerniakowska 16 Departament Zamówień Publicznych - budynek Lipsk, pok. 525 (sekretariat), 00-701 Warszawa, tel. 022 6234525, fax 022 6428086. 5) Rodzaj zamawiającego: szczebel centralny.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Rodzaj zamówienia na roboty budowlane: 1.2) Rodzaj zamówienia na dostawy: kupno. 1.3) Rodzaj zamówienia na usługi: 1.4) Czy jest to umowa ramowa: Nie. 1.5) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: dostawy papieru offsetowego o gramaturach: 170, 220, 250g. 1.6) Opis/przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia są dostawy papieru offsetowego: 1. Część "A" zamówienia 1.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 30 ton białego papieru offsetowego do dwustronnego, wielobarwnego zadruku (oznaczenie papieru wg PN-87/P50007: SWW 1814-224; papier offsetowy: 170-BD-d.gł.-610-860-1), o parametrach: 1) w arkuszach o formacie A-l (610x860mm); 2) bezdrzewny; nie powlekany; dwustronnie satynowany, matowy; 3) zaklejony powierzchniowo i w masie, z wybielaczem optycznym; 4) o białości średniej z obu stron nie mniej niż: 140 wg CIE (PN-ISO 11475); 5) gramaturze 170 g/m kw. +/-3% (tj.: 164,9-175,lg/m kw.); (PN-ISO 536); 6) nieprzezroczystości (ISO) nie mniej niż 97% (-2); 7) chłonność powierzchniowa (Cobb`a) średnia z obu stron maks.28g/m (PN-EN 20535); 8) wady niedopuszczalne wg PN P-50013: (PN-72/P-50126) 2. Część "B" zamówienia. 2.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 50 ton białego papieru offsetowego do dwustronnego, wielobarwnego zadruku; (oznaczenie papieru wg PN-8: SWW 1814-224; papier offsetowy; 220-BD-d.gł.-700-1000-l), o parametrach: 1) w arkuszach o formacie B-l (700xl000mm); 2) bezdrzewny, nie powlekany, dwustronnie satynowany, obustronnie matowy; 3) zaklejony powierzchniowo i w masie, z wybielaczem optycznym; 4) o białości średniej z obu stron min. 125 wg CIE (PN-ISO 11475); 5) o gramaturze 220g/m kw.+/-4% (tj.: 211,2-228,8); (PN-ISO 536); 6) wady niedopuszczalne wg PN P-50013 : (PN-72/P-50126); 7) absorbcja wody (wg Cobb`a) średnia z obu stron: nie więcej niż 28g/m kw.(PN-EN 20535); 8) stopień pylenia w skali IGT: 1 lub 2 (PN82/P-55072) 3. Część "C" zamówienia 3.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 400 ton białego papieru offsetowego do dwustronnego, zadruku wielobarwnego; (oznaczenie papieru wg PN-87/P-50007: SWW 1814-224; papier offsetowy; 250-BD-sat-b-700-1000-l), o parametrach: 1) w arkuszach o formacie B-l (700xl000mm); 2) bezdrzewny, nie powlekany, dwustronnie satynowany, obustronnie matowy; 3) zaklejony powierzchniowo i w masie; 4) o białości średniej z obu stron min. 125 +/-2 wg wg CIE (PN-ISO 11475); 5) o gramaturze 250g/m2ą7% (tj.: 232,5-267,5); (PN-ISO 536); 6) wady niedopuszczalne wg PN P-50013 : (PN-72/P-50126); 7) gładkość (wg Bekk`a) średnia z obu stron: nie więcej niż 20-30 s PN-ISO 5627:1998; 8) absorbcja wody (wg Cobb`a) średnia z obu stron: nie więcej niż 28g/m kw.(PN-EN 20535); 9) stopień pylenia w skali IGT: 1 lub 2 (PN82/P-55072). 1.7) Miejsce wykonywania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw: magazyn NIBCO sp. z o.o. w Łodzi. Kod NUTS: 1.8) Nomenklatura 1.8.1) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 21.12.54.00 - Papier do drukowania Kod CPV wg słownika 2008: 30.19.76.30 - Papier do drukowania 1.8.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 1.9) Podział zamówienia na części: Tak. Oferty można składać w odniesieniu do: wszystkich części. 1.10) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia 2.1) Całkowita wartość lub zakres zamówienia: Dostawa papieru offsetowego z dopuszczeniem składania ofert częściowych opisanych w pkt II.1.6). 2.2) Opcje. Opis i termin, w którym mogą być wykonane: 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Dla cześci A i B okres w dniach: 28; Dzla części C okres w dniach: 42

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia 1.1) Wymagane wadia i gwarancje: Wadium w wysokości: w części A: 3.494,70 zł, w części B: 5.025,00 zł, w części C: 14.360,00 zł. 1.2) Główne war. finans. i płatności i/lub odwoł. do odp. przepisów: Płatność za przedmiot zamówienia nastąpi w terminie 30 dni od daty otrzymania faktur VAT wystawionych po każdej dostawie na podstawie protokołu dostawy/odbioru podpisanego bez zastrzeżeń przez obie strony. 1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa dostawców, wykonawców lub usługodawców, której udzielono zamówienia: 2) Warunki uczestnictwa 2.1) Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy, dostawcy lub usługodawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne: O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy: 1. złożą oświadczenie, że spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy - prawo zamówień publicznych, tj.: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia; 2. spełniają warunki określone w Specyfikacji; 2.1. w części "A" zamówienia - zrealizowali co najmniej jedną nie mniejszą wagowo (niż ilość zamawiana) dostawę papieru do druku, wykonaną w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, z podaniem przedmiotu, daty wykonania i odbiorcy oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego należyte wykonanie; 2.2. w części "B" zamówienia - zrealizowali co najmniej jedną nie mniejszą wagowo (niż ilość zamawiana) dostawę papieru do druku, wykonaną w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, z podaniem przedmiotu, daty wykonania i odbiorcy oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego należyte wykonanie; 2.3. w części "C" zamówienia - zrealizowali co najmniej jedną dostawę papieru do druku w ilości co najmniej 200 ton (słownie: dwieście ton), w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, z podaniem przedmiotu, daty wykonania i odbiorcy oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, należyte wykonanie. 2.1.1) Stan prawny - wymagane dokumenty: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert stwierdzające czy: a) osoba fizyczna będąca Wykonawcą nie była prawomocnie skazana za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu albo inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych lub, że b) wspólnicy spółki jawnej, partnerzy lub członkowie zarządu spółki partnerskiej, komplementariusze spółki komandytowej oraz spółki komandytowo - akcyjnej nie byli prawomocnie skazani za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu albo inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych lub, że c) urzędujący członkowie organu zarządzającego Wykonawcy będącego osobą prawną nie byli prawomocnie skazani za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu albo inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych; Jeżeli w kraju pochodzenia osoby nie wydaje się ww. dokumentów Wykonawca składa dokument zawierający oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania; 3) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert stwierdzająca, czy wobec podmiotu sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary; 4) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z uiszczaniem podatków bądź opłat lub, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności bądź wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 5) zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z uiszczaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności bądź wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 6) dokument potwierdzający wniesienie wadium, jeżeli zostało wniesione w innej formie niż w pieniądzu; 7) wykaz zrealizowanej co najmniej 1 nie mniejszej wagowo (niż ilość zamawiana) dostawy papieru do druku, wykonanej w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, z podaniem przedmiotu, daty wykonania i odbiorcy, zgodnie z warunkiem określonym w Rozdziale IV, ust. I, pkt 2.1., sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ, wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że dostawa ta została wykonana należycie - dotyczy Wykonawców składających ofertę w części A; 8) wykaz zrealizowanej co najmniej 1 nie mniejszej wagowo (niż ilość zamawiana) dostawy papieru do druku, wykonanej w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, z podaniem przedmiotu, daty wykonania i odbiorców, zgodnie z warunkiem określonym w Rozdziale IV, ust.I, pkt 2.2., sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ, wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że dostawa ta została wykonana należycie - dotyczy Wykonawców składających ofertę w części B; 9) wykaz zrealizowanej co najmniej 1 dostawy papieru do druku, w ilości co najmniej 200 ton, wykonanej w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, z podaniem przedmiotu, daty wykonania i odbiorcy, zgodnie z warunkiem określonym w Rozdziale IV, ust. I, pkt 2.3., sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ, wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że dostawa ta została wykonana należycie - dotyczy wykonawców składających ofertę w części C. Wykonawcy zagraniczni, zamiast dokumentów wskazanych w pkt 1, 3, 4 i 5 składają odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 2) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, 3) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. W przypadku gdy w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się wskazanych wyżej dokumentów, wykonawca składa dokument zawierający oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania 2.1.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa - wymagane dokumenty: 2.1.3) Zdolność techniczna - wymagane dokumenty: 3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi 3.1) Czy świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: Nie. 3.2) Czy osoby prawne będą zobow. do wskazania nazwisk oraz kwalifikacji zawod. pracowników odpowiedz. za wyk. zamówienia: Nie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Rodzaj procedury: przetarg nieograniczony. 1.1) Czy wybrano już kandydatów: Nie. 1.2) Uzasadnienie wyboru procedury przyspieszonej: 1.3) Wcześniejsze publikacje dotyczące tego samego zamówienia 1.3.1) Wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące tego samego zamówienia: 1.3.2) Inne wcześniejsze publikacje: 1.4) Przewid. liczba dostawców, którzy zostaną zapr. do skład. ofert: 2) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 3) Informacje administracyjne 3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego: TZ/390/59/05. 3.2) Warunki uzyskania dokumentów zamówienia oraz dokumentów dodatkowych: dostępne do 15.11.2005, cena - 50 PLN. Warunki i sposób płatności: przelew na rachunek zamawiającego w Banku handlowym S.A. I Oddział w Warszawie nr rachunku: 97 1030 1016 0000 0000 6175 4001 w ciągu 14 dni. 3.3) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 15.11.2005 godzina 11:00. 3.4) Wysłanie zaproszenia do składania ofert do wybranych kandydatów (w procedurze ograniczonej i negocjacyjnej): przybliżona data: 3.5) Język lub języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski. 3.6) Termin związania ofertą: liczba dni: 60 od ostat. term. skład. ofert. 3.7) Warunki dotyczące otwarcia ofert 3.7.1) Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: 3.7.2) Data, godzina i miejsce: 15.11.2005, godzina 11:30, siedziba zamawiającego, sala konferencyjna, I piętro.

SEKCJA VI: INNE INFORMACJE

VI.1) Czy publikacja ogłoszenia jest nieobowiązkowa: Nie. 2) O ile dotyczy, wskazać, czy zamówienie ma charakter powtarzający się okresowo oraz podać przybliżone terminy publikacji kolejnych ogłoszeń: 3) Czy zam. dot. projektu/programu finans. ze środków UE: Nie. 4) Informacje dodatkowe: 5) Data wysłania ogłoszenia: 20.09.2005. ZAŁĄCZNIK B - INFORMACJE O CZĘŚCIACH ZAMÓWIENIA CZĘŚĆ Nr: 1 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 21.12.54.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Przedmiotem zamówienia jest dostawa 30 ton białego papieru offsetowego do dwustronnego, wielobarwnego zadruku (oznaczenie papieru wg PN-87/P50007: SWW 1814-224; papier offsetowy: 170-BD-d.gł.-610-860-1). 3) Zakres lub wartość: 1) w arkuszach o formacie A-l (610x860mm); 2) bezdrzewny; nie powlekany; dwustronnie satynowany, matowy; 3) zaklejony powierzchniowo i w masie, z wybielaczem optycznym; 4) o białości średniej z obu stron nie mniej niż: 140 wg CIE (PN-ISO 11475); 5) gramaturze 170 g/m kw. +/-3% (tj.: 164,9-175,lg/m kw.); (PN-ISO 536); 6) nieprzezroczystości (ISO) nie mniej niż 97% (-2); 7) chłonność powierzchniowa (Cobb`a) średnia z obu stron maks.28g/m (PN-EN 20535); 8) wady niedopuszczalne wg PN P-50013: (PN-72/P-50126) 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 2 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 21.12.54.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Przedmiotem zamówienia jest dostawa 50 ton białego papieru offsetowego do dwustronnego, wielobarwnego zadruku; (oznaczenie papieru wg PN-8: SWW 1814-224; papier offsetowy; 220-BD-d.gł.-700-1000-l), o parametrach: 3) Zakres lub wartość: 1) w arkuszach o formacie B-l (700xl000mm); 2) bezdrzewny, nie powlekany, dwustronnie satynowany, obustronnie matowy; 3) zaklejony powierzchniowo i w masie, z wybielaczem optycznym; 4) o białości średniej z obu stron min. 125 wg CIE (PN-ISO 11475); 5) o gramaturze 220g/m kw.+/-4% (tj.: 211,2-228,8); (PN-ISO 536); 6) wady niedopuszczalne wg PN P-50013 : (PN-72/P-50126); 7) absorbcja wody (wg Cobb`a) średnia z obu stron: nie więcej niż 28g/m kw.(PN-EN 20535); 8) stopień pylenia w skali IGT: 1 lub 2 (PN82/P-55072) 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy: CZĘŚĆ Nr: 3 1) Nomenklatura 1.1) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 21.12.54.00. 1.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 2) Krótki opis: Przedmiotem zamówienia jest dostawa 400 ton białego papieru offsetowego do dwustronnego, zadruku wielobarwnego; (oznaczenie papieru wg PN-87/P-50007: SWW 1814-224; papier offsetowy; 250-BD-sat-b-700-1000-l), o parametrach 3) Zakres lub wartość: 1) w arkuszach o formacie B-l (700xl000mm); 2) bezdrzewny, nie powlekany, dwustronnie satynowany, obustronnie matowy; 3) zaklejony powierzchniowo i w masie; 4) o białości średniej z obu stron min. 125 +/-2 wg wg CIE (PN-ISO 11475); 5) o gramaturze 250g/m2ą7% (tj.: 232,5-267,5); (PN-ISO 536); 6) wady niedopuszczalne wg PN P-50013 : (PN-72/P-50126); 7) gładkość (wg Bekk`a) średnia z obu stron: nie więcej niż 20-30 s PN-ISO 5627:1998; 8) absorbcja wody (wg Cobb`a) średnia z obu stron: nie więcej niż 28g/m kw.(PN-EN 20535); 9) stopień pylenia w skali IGT: 1 lub 2 (PN82/P-55072). 4) Wskazanie innego terminu rozpoczęcia wykonania/terminu dostawy:

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.