eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kruszwica › Przebudowa drogi położonej na działce 151/31 przy ul. Poznańskiej w Kruszwicy



Ogłoszenie z dnia 2018-12-21

Ogłoszenie nr 500306083-N-2018 z dnia 21-12-2018 r.

Kruszwica: Przebudowa drogi położonej na działce 151/31 przy ul. Poznańskiej w Kruszwicy
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 614221-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500253126-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kruszwica, Krajowy numer identyfikacyjny 9235077700000, ul. ul. Nadgoplańska 4, 88150 Kruszwica, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 523 515 010, e-mail monika.winiarczyk@kruszwica.um.gov.pl, faks 523 516 021.
Adres strony internetowej (url): http://www.bip.kruszwica.gmina.pl/?app=przetargi

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przebudowa drogi położonej na działce 151/31 przy ul. Poznańskiej w Kruszwicy

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

PIFZ-Z.271.19.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania przebudowy drogi położonej na działce 151/31 oraz 151/32 przy ulicy Poznańskiej w Kruszwicy" (województwo kujawsko-pomorskie, powiat inowrocławski, gmina Kruszwica ). Działki objęte opracowaniem: 151/31, 151/32 obręb ewidencyjny Kruszwica Obręb 1 oraz 264, 282 - obręb ewidencyjny Kruszwica Obręb 2. Odcinek objęty opracowaniem posiada długość 134,59 m. Projektowana inwestycja przewiduje: - wykonanie robót rozbiórkowych i ziemnych - wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni jezdni - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego - wykonanie remontu skrzyżowania z drogą powiatową - wykonanie humusowania terenu wraz z obsianiem trawą W obecnej chwili działki objęte opracowaniem stanowią pas drogi gminnej o nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej (podwójne powierzchniowe utrwalenie). Ruch pieszych odbywa się po istniejącej jezdni, nie ma wydzielonych ciągów pieszych. Na omawianym obszarze występuje zabudowa wielorodzinna. Na terenie objętym opracowaniem zlokalizowana jest sieć energetyczna, teletechniczna, gazowa, wodociągowa oraz kanalizacji sanitarnej. Sieć ciepłownicza jest wyłączona z użytku. Grunty występujące w dokumentowanym podłożu zaliczono do mineralnych rodzimych, nieskalistych, spoistych. W dokumentowanym podłożu wydzielono cztery warstwy geotechniczne: Warstwa IA - namuły piaszczyste (warstwa, którą należy wymienić) Warstwa IIA - piaski drobne Warstwa IIIA - piaski gliniaste i gliny piaszczyste Podczas odwiertów nie stwierdzono występowania wody gruntowej. Istniejąca jezdnia posiada konstrukcję o grubości ponad 70 cm. Uwzględniając rozpoznane warunki gruntowo - wodne oraz wytyczne Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02. 03.1999r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie ( tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 124) stwierdza się dobre warunki wodne, grupa nośności podłoża G4. Parametry projektowanej ulicy: - klasa ulicy: D - prędkość projektowa: 30 km/h - kategoria ruchu - KR1 - szerokość jezdni - 5m - szerokość poboczy - 0,75 m, spadek 6% i 2% - spadek poprzeczny jezdni- jednostronny 2% oraz 1 % - nawierzchnia jezdni - mieszanka mineralno - bitumiczna W zakres branży drogowej związanej z omawianym zadaniem wchodzi: - wykonanie robót rozbiórkowych i ziemnych - wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni jezdni, chodników oraz zjazdów - wykonanie humusowania terenu z obsianiem trawą Zakres objęty opracowaniem obejmuje istniejący pas drogowy drogi wewnętrznej przy ulicy Poznańskiej, projektowany obiekt jest w całości zlokalizowany w pasie drogowym drogi gminnej. Wysokościowe usytuowanie obiektu zaprojektowano przy następujących założeniach: - dostosowanie wysokościowe do istniejących elementów zagospodarowania terenu - zapewnienie prawidłowych warunków odwodnienia Zaprojektowano pochylenie poprzeczne 2 % od km 0+015,00 do km 0+100,00, pochylenie 1 % od km 0+115 do km 0+134,59 ( w celu dowiązania się do istniejącego zagospodarowania terenu). Od km 0+000,00 do km 0+015,00 oraz od km 0+100,00 do km 0+115,00 zaprojektowano rampy drogowe. Konstrukcja jezdni: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S KR 1 gr. 4 cm zgodna z WT-2 2010 - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W KR 1 gr. 5 cm zgodna z WT-2, 2010 - podbudowa z kruszywa łamanego C90/3 o grubości 20 cm zgodna z WT-4 2010 - warstwa gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym C1,5/2 o gr. 22 cm - istniejące podłoże gruntowe wyprofilowane i zagęszczone do Is=1,0, E2 min. 35 MPa. Założono, że częściowo zostanie wykorzystana istniejąca konstrukcja jezdni, która będzie stanowiła podłoże dla nowo projektowanych warstw nawierzchni (istniejąca konstrukcja o grubości ponad 70 cm). Konstrukcja zjazdów do posesji: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S KR 2 gr. 5 cm zgodna z WT-2 2010 - podbudowa z kruszywa łamanego C90/3 o grubości 15 cm zgodna z WT-4 2010 - warstwa gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym C1,5/2 o gr. 15 cm - istniejące podłoże gruntowe wyprofilowane i zagęszczone do Is=1,0 Konstrukcja dojścia o nawierzchni z kostki betonowej : - kostka betonowa (szara) gr. 6 cm układana na podsypce cementowo - piaskowej gr. 3 cm - podbudowa z betonu C8/10 gr. 10 cm - warstwa odcinająca z piasku o gr. 15 cm - istniejące podłoże gruntowe zagęszczone do Is=1,0 Pobocza należy wykonać z kruszywa łamanego C90/3 o grubości 15 cm. Należy wykonać również remont skrzyżowania z drogą powiatową polegający na wykonaniu frezowania istniejącej warstwy ścieralnej oraz ułożeniu nowej warstwy z betonu asfaltowego AC 11 S KR4 gr. 4 cm zgodna z WT-2 2010. Odwodnienie projektowanych nawierzchni będzie odbywało się poprzez spływ wód opadowych od zaprojektowanej muldy chłonno - odparowującej o głębokości 40 cm, (pochylenie skarpy oraz przeciwskarpy - 1:1,5, szerokość dna 0,4 m) oraz poprzez spływ wody na przyległy teren. Zaprojektowano również wymianę przepustu przy skrzyżowaniu z drogą powiatową. Należy zastosować rurę karbowaną PEHD SN8 o śr. 40 cm, którą należy włączyć do istniejącej studni kanalizacji deszczowej. Ściankę czołową przepustu należy wykonać z brukowca ułożonego na warstwie 15 cm betonu klasy C12/15, skarpę należy wykonać z pochyleniem 1:1,5. Istniejącą infrastrukturę teletechniczną należy zabezpieczyć rurą osłonową dwudzielną typu A110 PS (zgodnie z uzgodnieniem branżowym). Prace wykonać według obowiązujących norm i przepisów oraz zgodnie z wymogami zawartymi w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. Przed przystąpieniem do robót należy zapoznać się z uzgodnieniami wydanymi przez gestorów uzbrojenia podziemnego, w przypadku natrafienia na urządzenie przeprowadzić jego regulacje do rzędnych projektowanej nawierzchni. Wykonawca robót przed zakupem wszystkich materiałów przeznaczonych do wbudowania zobowiązany jest do uzyskania ostatecznej akceptacji inwestora dotyczącej typu materiałów i wzornictwa. Wszystkie użyte materiały budowlane winny spełniać wymogi aktualnych norm oraz posiadać aktualne certyfikaty lub aprobaty techniczne. 2. Dokładny opis i zakres prac przedstawiony jest w dokumentacji projektowej: a) Projekt budowlano - wykonawczy "Przebudowa drogi położonej na działce 151/31 oraz 151/32 przy ul. Poznańskiej w Kruszwicy" opracowany przez R - DROG Projektowanie i nadzór Rafał Młynarczyk z siedzibą przy ul. I. Daszyńskiego 28/34 w Inowrocławiu. b) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne "Przebudowa drogi położonej na działce 151/31 oraz 151/32 przy ul. Poznańskiej w Kruszwicy" opracowany przez R - DROG Projektowanie i nadzór Rafał Młynarczyk z siedzibą przy ul. I. Daszyńskiego 28/34 w Inowrocławiu. 3. Wytyczne dla oferenta: a) Szczegółowe informacje zawierają projekt budowlano - wykonawczy oraz szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót natomiast przedmiar robót jest elementem pomocniczym. b) W cenie ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją inwestycji, w oparciu o dokumentację techniczną. c) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i zatwierdzenia dokumentacji czasowej organizacji ruchu drogowego przed rozpoczęciem robót. Projekt należy uzgodnić z Burmistrzem Kruszwicy, Zarządem Dróg Powiatowych w Inowrocławiu, Komendą Powiatową Policji w Inowrocławiu oraz uzyskać zatwierdzenie przez organ zarządzający ruchem tj. Starostę Inowrocławskiego. d) Zastosowane w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych. Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny, inny wyrób spełniający wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadający właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentacji Zamawiającego z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentacji. Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. e) Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie, niezbędne do wykonania zamówienia. f) Wykonawca posiada niezbędną wiedzę oraz dysponuje potencjałem technicznym tzn: w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością prowadzili roboty budowlane. Należy załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie. g) Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i stanu miejsca wykonywanych prac. W kwestii uczestnictwa w wizji lokalnej prosimy o kontakt z osobą wyznaczoną w SIWZ w sprawach merytorycznych. h) Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia gestorom sieci gazowej, telekomunikacyjnej, wodociągowej, elektrycznej plac budowy celem sprawdzenia stanu technicznego w/w instalacji oraz wymiany uszkodzonych elementów lub usunięcia ewentualnych awarii. i) Materiały pochodzące z rozbiórki nadające się do powtórnej eksploatacji np. kostka brukowa, kratki kanalizacyjne, krawężniki, humus, hydranty należy dostarczyć na składowisko Zamawiającego. j) Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania i przekazania Zamawiającemu po zakończeniu robót powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej zrealizowanego obiektu. k) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z pracami budowlanymi w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia w ilości osób niezbędnej do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym: 1) pracownik budowy - prace drogowe jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. l) Wykonawca przed rozpoczęciem robot budowalnych będzie zobowiązany do uzyskania od Zmawiającego akceptacji planowanych do wbudowania materiałów zgodnie z projektem budowlano - wykonawczym oraz szczegółowymi specyfikacjami wykonania i odbioru robót. m) Zamawiający wymaga przedłożenia kosztorysu ofertowego do umowy. Szczegółowe wymagania w związku z art. 29 ust. 3a ustawy PZP zostały przedstawione w § 18 projektu umowy.


II.4) Główny kod CPV: 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
od dnia 17.10.2018r. do 23.11.2018r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Przebudowa drogi położonej na działce 151/31 przy ul. Poznańskiej w Kruszwicy
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 17/10/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

P.P.H.U. SZEWBUD Ryszard Szewczyk, szewbud@interia.eu, ul. Popowicka 36, 88-100, Inowrocław, kraj/woj. kujawsko - pomorskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 166427.59 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
23/11/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
zmiany zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu w postaci jednoznacznych postanowień umownych określonych w § 19 ust. 1 pkt. 2 umowy z dnia 17.10.2018r.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Umowa na realizację przedmiotowego zadania inwestycyjnego została zawarta w dniu 17.10.2018r. W celu rozpoczęcia prac związanych z rzeczową przebudową drogi gminnej położonej na działce 151/31 położonej przy ul. Poznańskiej w Kruszwicy wykonawca zobowiązany był do opracowania i zatwierdzenia dokumentacji czasowej organizacji ruchu drogowego. Projekt należało uzgodnić z Burmistrzem Kruszwicy, Zarządem Dróg Powiatowych w Inowrocławiu, Komendą Powiatową Policji w Inowrocławiu oraz uzyskać zatwierdzenie przez organ zarządzający ruchem tj. Starostę Inowrocławskiego. Wykonawca zlecił wykonanie przedmiotowego opracowania w dniu 18.10.2018r. Wykonawca zatwierdzenie organizacji ruchu uzyskał z dniem 20.11.2018r. Mając na uwadze § 12 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2003r. nr 177, poz. 1729) wykonawca wprowadzający organizację ruchu zobowiązany był pisemnie zgłosić zmianę stałej organizacji ruchu do - Starosty Inowrocławskiego, Komendanta Powiatowego Policji oraz Burmistrza Kruszwicy, Zarządu dróg Powiatowych w Inowrocławiu co najmniej 7 dni przed wprowadzeniem czasowej organizacji ruchu, czego dokonał. Umowny termin zakończenia realizacji przedmiotu upływa z dniem 23.11.2018r. 2. Zmiana terminu zakończenia przedmiotu umowy Przedstawione uwarunkowania wpływają na zmianę umownego terminu zakończenia przedmiotu umowy zamówienia podstawowego i stanowią podstawę zmiany umownego terminu zakończenia robót. Zgodnie z wnioskiem Wykonawcy termin na wykonanie robót ustalono na 10.12.2018 r. 3. Uzasadnienie faktyczne i prawne stanowiące podstawę do zmiany umowy: a) w przedmiotowej sprawie mają zastosowanie zapisy § 19 ust. 1 pkt. 2 umowy z dnia 17.10.2018r. tj. 1. Zamawiający dopuszcza dokonanie zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę jeśli będzie konieczny dodatkowy czas na wykonanie robót budowlanych, w przypadku: 1) zmiany dokumentacji projektowej lub/i specyfikacji technicznych, o których mowa w § 5 ust.1-3 umowy, 2) udokumentowanych opóźnień niezależnych od Wykonawcy, 3) siły wyższej. Podsumowując zmiana umowy jest wynikiem sytuacji zewnętrznej, której nie można było przewidzieć. Jest ona w interesie zamawiającego, co przekłada się na racjonalność i efektywność gospodarowania środkami publicznymi. Zmiana terminu podyktowana jest udokumentowanymi opóźnieniami niezależnymi od Wykonawcy. Nie jest ona wynikiem działań wykonawcy, a jest konsekwencją należytej staranności zamawiającego w uzyskaniu najlepszych efektów z poniesionych nakładów. Jej dokonanie jest konieczne, ponieważ przyczyny zewnętrzne w sposób obiektywny uzasadniają potrzebę tej zmiany.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.