eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ParysówDzierżawa - świadczenie usług w zakresie bieżącej eksploatacji, konserwacji i utrzymania w stałej sprawności sieci wodociągowej i kanalizacyjnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, będących własnością Gminy Parysów



Ogłoszenie z dnia 2012-12-03

Parysów: Dzierżawa - świadczenie usług w zakresie bieżącej eksploatacji, konserwacji i utrzymania w stałej sprawności sieci wodociągowej i kanalizacyjnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, będących własnością Gminy Parysów
Numer ogłoszenia: 486886 - 2012; data zamieszczenia: 03.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Parysów , ul. Kościuszki 28, 08-441 Parysów, woj. mazowieckie, tel. 25 6855319, faks 25 6855319.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.parysow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dzierżawa - świadczenie usług w zakresie bieżącej eksploatacji, konserwacji i utrzymania w stałej sprawności sieci wodociągowej i kanalizacyjnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, będących własnością Gminy Parysów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Przyjęcie do utrzymania i eksploatacji środków trwałych, obejmujących cały system wodno-kanalizacyjny wraz z oczyszczalnią ścieków w Parysowie. 2. Przyjęcie do utrzymania i eksploatacji środków trwałych wybudowanych i oddanych do użytkowania w trakcie realizacji umowy wynikającej z niniejszego zamówienia. 3. Prowadzenie eksploatacji zgodnie z obowiązującymi szczegółowymi przepisami branżowymi, a zwłaszcza z przepisami dotyczącymi gospodarki wodno-ściekowej na zasadach ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków. 4. Ubezpieczenie siebie od odpowiedzialności cywilnej związanej z prowadzoną działalnością. 5. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za eksploatację całego systemu i przestrzeganie przepisów o ochronie środowiska, odpowiednich pozwoleń i koncesji, a także przepisów Kodeksu Pracy, BHP i innych. 6. Zwrot powierzonego mienia, w stanie niepogorszonym, na zakończenie umowy, chyba że zużycie nastąpiło na skutek użytkowania. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie: 1. W ZAKRESIE EKSPLOATACJI I KONSERWACJI ZBIOROWYCH URZĄDZEŃ WODOCIĄGOWYCH: 1) Obsługa istniejących sieci wodociągowych wraz z infrastrukturą. 2) Obsługa 2 czynnych ujęć wody: a) Stacja Uzdatniania Wody w Parysowie zlokalizowana na części działki ew. nr 1502 o powierzchni 0,46 ha Stacja pracuje na dwóch studniach głębinowych o wydajności 80 m3, posiada zbiorniki wyrównawcze żelbetowe 2x150 m3. Stacja zasila w wodę następujące miejscowości: Parysów, Choiny, Starowola, Łukówiec, Kozłów, Stodzew, Słup, Żabieniec. b) Stacja wodociągowa w Woli Starogrodzkiej zlokalizowana na części działki ew. nr 571 Stacja pracuje na jednej studni (zlokalizowanej na działce nr 68) o wydajności 25 m3/h w układzie jednostopniowego pompowania wody ze zbiornikiem wyrównawczym żelbetowym 2x50 m3. Ujęcie zasila w wodę miejscowość - Wola Starogrodzka. W oparciu o ich zasoby wybudowane jest 71,5 km sieci wodociągowej oraz 1020 szt. przyłączy wodociągowych. Wydobycie wody w 2011 r. wyniosło 101 500 m3 a sprzedaż 87 900 m3. 3) całodobowa i bezawaryjna dostawa wody dla odbiorców indywidualnych i zbiorowych o parametrach dla wody pitnej określonych w obowiązujących przepisach oraz likwidacja przyczyn i skutków odchyleń jakości wody od obowiązujących norm, 4) utrzymanie w należytym stanie technicznym, sanitarnym i estetycznym stacji uzdatniania wody i urządzeń wodociągowych, a w szczególności bieżąca konserwacja urządzeń i rurociągów, tj. uzupełnianie wadliwej lub uszkodzonej armatury i wyposażenia, czyszczenie urządzeń i rurociągów, bieżąca kontrola stanu technicznego studni głębinowych i stacji uzdatniania wody, 5) eksploatacja studni głębinowych i stacji uzdatniania wody zapewniająca pozyskanie w odpowiedniej ilości, dla zapewnienia potrzeb odbiorców, 6) niezwłoczne usuwanie wszelkich przecieków i nieszczelności na sieciach wodociągowych, 7) niezwłoczne usuwanie wszelkich awarii i usterek technicznych powstałych na ujęciach wody zakłócających ciągłość dostaw wody i prawidłową eksploatację sieci, 8) prowadzenie badań jakości wydobywanej i dostarczanej wody zgodnie z odrębnymi przepisami, 9) powiadamianie Odbiorców na zasadach przewidzianych w Regulaminie o planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, a w przypadku przedłużającej się przerwy w dostawie wody, zapewnienie jej dostawy w inny sposób (beczkowozy), 10) kontrola legalności poboru wody, 11) prowadzenie ewidencji hydrantów oraz ich przeglądów, 12) usuwanie awarii wodociągu w zakresie eksploatacji na sieci wodociągowej i przyłączach wodociągowych, do pierwszego zaworu za wodomierzem głównym. 2. W ZAKRESIE SIECI KANALIZACYJNEJ I OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW: 1) obsługa istniejącej sieci kanalizacyjnej w Parysowie wraz z urządzeniami: - długość sieci - 5,3 km, - przepompownie ścieków - 3 szt., - przyłącza kanalizacyjne - 251 szt., - ilość ścieków odprowadzonych w 2011 r. - 19 300 m3, 2) obsługa mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków zlokalizowanej w miejscowości Parysów na działce ew. nr 579/3, zbudowanej w 2010 r. Przepustowość średnio dobowa oczyszczalni wynosi 160 m3/d, maksymalna dobowa wynosi 202 m3/d. Odbiornikiem ścieków oczyszczonych jest Kanał Parysowski będący dopływem rzeki Rydnia, 3) bieżąca eksploatacja oczyszczalni ścieków w Parysowie zapewniająca uzyskanie parametrów ścieków oczyszczonych zgodnych z pozwoleniem wodno prawnym: BZT5 - 40 mg/l, ChZT - 150mg/l, zawiesina ogólna - 50 mg/l, 4) właściwe zgodne z prawem zagospodarowanie osadu oraz odpadów powstających na oczyszczalni, 5) całodobowy i bezawaryjny odbiór ścieków od odbiorców indywidualnych i zbiorowych, 6) bieżąca konserwacja i naprawa urządzeń kanalizacyjnych i wszystkich elementów urządzeń oczyszczalni ścieków, usuwanie awarii i usterek oraz dbałość o stan techniczny wszystkich elementów oczyszczalni ścieków, sieci kanalizacyjnej, studzienek kanalizacyjnych, oraz przepompowni ścieków, 7) bezzwłoczne usuwanie awarii na obiektach przepompowni ścieków, urządzeń kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków, 8) kontrola legalności zrzutu ścieków i podłączeń do kanalizacji sanitarnej, 9) prowadzenie badań jakości ścieków i osadów ściekowych, zgodnie z wymaganą przepisami prawa częstotliwością, 10) utrzymywanie we właściwym stanie technicznym odbiornika ścieków oczyszczonych, 11) prowadzenie corocznej konserwacji Kanału Parysowskiego na odcinku od km 0+000 do 2+100 poprzez wykoszenie skarp, usunięcie zakrzaczeń w celu utrzymania drożności cieku oraz utrzymania we właściwym stanie technicznym wylotu ścieków. 3. Ponadto Wykonawca zobowiąże się do: 1) Zawierania umów z podmiotami korzystającymi z dostawy wody i odbioru ścieków, odczytu liczników zużycia wody i ewentualnych liczników zrzucanych ścieków, 2) Dokonywania poboru i egzekucji należności za dostawę wody i odbiór ścieków zgodnie z obowiązującymi stawkami, 3) Prowadzenia dokumentacji eksploatowanych obiektów i urządzeń, 4) Posiadania całodobowego pogotowia wodociągowo-kanalizacyjnego zdolnego do całodobowej osługi w zakresie awarii wodociągowych i kanalizacyjnych, 5) Uczestniczenia w odbiorach sieci wodociągowych i kanalizacyjnych wybudowanych w trakcie realizacji umowy, określania warunków technicznych planowanych przyłączy oraz wykonywania odbiorów przyłączy kanalizacyjnych i wodociągowych, 6) Prowadzenia sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi przepisami, 7) Przyjęcia do eksploatacji nowych odcinków sieci i urządzeń wodno-kanalizacyjnych związanych z przedmiotem zamówienia i na zasadach określonych w zamówieniu - w ramach rozbudowy infrastruktury, która odbywać się będzie staraniem i na koszt Właściciela, 8) Przestrzegania zasad dobrych praktyk gospodarczych i ekologicznych, a także dbałości o unikanie konfliktu interesów, 9) Informowania Wójta Gminy o istotnych okolicznościach realizacji umowy, 10) Umożliwienia Właścicielowi przeprowadzania kontroli stanu technicznego infrastruktury i przyjmowania wniosków i zaleceń odnoszących się do stanu powierzonego majątku, 11) Zapewnienia należytego stanu sanitarnego wody zasilającej odbiorców i jakości ścieków odprowadzanych do wód powierzchniowych, 13) Ponoszenia odpowiedzialności wobec sanitarno-ekologicznych służb państwowych sprawujących nadzór nad prawidłową pracą urządzeń wodno-kanalizacyjnych i oczyszczalni ścieków, 14) Ponoszenia odpowiedzialności za szkody poniesione w wyniku klęsk żywiołowych, wyładowań atmosferycznych, współdziałanie na rzecz przywrócenia urządzeń do stanu pierwotnego, 15) W przypadku prowadzenia robót w pasie drogowym w związku z wykonywaniem prac związanych z urządzeniami wodociągowymi i urządzeniami kanalizacyjnymi, do których utrzymania zgodnie z umową dzierżawy zobowiązany jest Wykonawca, dopełnić obowiązków wynikających z przepisów o drogach publicznych własnym staraniem i na własny koszt. 16) Ponoszenia wszelkich kosztów związanych z eksploatacją urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz oczyszczalni ścieków a w szczególności: opłat za badania wody, ścieków, osadów, opłaty za energię elektryczną oczyszczalni ścieków, przepompowni ścieków, hydroforni, pompowni, opłaty za legalizację wodomierzy w przypadku podejrzenia złych wskazań lub upływu terminu ważności, 17) Dokonywania opłat do Urzędu Marszałkowskiego z tytułu korzystania ze środowiska za faktycznie pobraną ilość wód podziemnych i wprowadzoną do odbiornika ilość oczyszczonych ścieków, 18) Uiszczania opłat i kar związanych z urządzeniami w przypadku przekroczenia norm określonych w właściwych przepisach, 19) Uiszczania podatków od nieruchomości związanych z wodociągami, kanalizacją i oczyszczalnią ścieków. Wykonawca będzie obciążony podatkiem od nieruchomości w wysokości 0,5% wartości nieruchomości. Wartość nieruchomości wynosi 10 239 797,89 zł.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 65.11.10.00 - Przesył wody pitnej 41.11.00.00 - Woda pitna 65.12.00.00 - Obsługa zakładów oczyszczania wody 65.13.00.00 - Obsługa stacji wody 90.48.00.00 - Usługi gospodarki ściekowej 90.48.10.00 - Eksploatacja zakładów oczyszczania ścieków .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od wykonawców wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie należy złożyć oświadczenie na załączonym druku ( zał. nr 2 do siwz)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie w/w warunku jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował: 1) minimum jedną usługę polegającą na prowadzeniu eksploatacji sieci wodociągowej o długości nie mniejszej niż 30 km u jednego zamawiającego, 2) minimum jedną usługę polegającą na prowadzeniu eksploatacji sieci kanalizacyjnej o długości nie mniejszej niż 4 km u jednego zamawiającego, 3) minimum jedną usługę polegającą na prowadzeniu eksploatacji oczyszczalni ścieków o przepustowości co najmniej 120 m3/d u jednego zamawiającego lub Prowadził łącznie jedną usługę polegającą na eksploatacji sieci wodociągowej o długości co najmniej 30 km i eksploatacji sieci kanalizacyjnej o długości co najmniej 4 km i eksploatacji oczyszczalni ścieków o przepustowości nie mniejszej niż 120 m3/d u jednego zamawiającego

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi dysponować co najmniej następującym sprzętem: - koparko-ładowarka - 1 szt., - mini koparka - 1 szt., - urządzenie do udrażniania kanalizacji, - wóz asenizacyjny. Na potwierdzenie należy złożyć: - oświadczenie na załączonym druku (zał. nr 2 do siwz), - wykaz sprzętu na załączonym druku (zał. nr 5 do siwz), którym dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie należy złożyć oświadczenie na załączonym druku ( zał. nr 2 do siwz)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Referencje potwierdzające zrealizowanie/realizowane usługi w sposób należyty

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.parysow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Parysów, ul. Kościuszki 28, 08-441 Parysów, pok. nr 10.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.12.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Parysów, ul. Kościuszki 28, 08-441 Parysów, pok. nr 1 (Sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.