Ogłoszenie z dnia 2010-03-02
Elbląg: świadczenie usług w zakresie sprzątania, dezynfekcji w obiektach Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu oraz czynności pomocniczych: transportu wewnętrznego: chorych, zwłok, posiłków, towarów, bielizny, odpadów, leków.
Numer ogłoszenia: 45827 - 2010; data zamieszczenia: 02.03.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital Zespolony w Elblągu, ul. Królewiecka 146, 82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie, tel. (055) 2344111, faks 055 2345547.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: świadczenie usług w zakresie sprzątania, dezynfekcji w obiektach Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu oraz czynności pomocniczych: transportu wewnętrznego: chorych, zwłok, posiłków, towarów, bielizny, odpadów, leków..
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: : świadczenie usług w zakresie sprzątania, dezynfekcji w obiektach Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu oraz czynności pomocniczych: transportu wewnętrznego: chorych, zwłok, posiłków, towarów, bielizny, odpadów, leków w okresie 3 miesięcy..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00 - Usługi sprzątania .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01.03.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
ISS FACILITY SERVICES SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
ISS FACILITY SERVICES SP. Z O.O.
- ISS Facility Services Sp. z o.o., ul.Flisa 2, 02-247 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 636923,61 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 615384
Oferta z najniższą ceną: 615384 / Oferta z najwyższą ceną: 615384
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć , wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia , a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. UZASADNIENIE: I. Ze względu na podjęcie w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym strategicznych działań mających na celu obniżenie kosztów wytworzenia poprzez rezygnację z składników dotychczasowej działalności w zakresie żywienia (outsourcing Działu Żywienia) ustalono, iż w I kwartale roku 2010 przewiduje się ogłoszenie przetargu na żywienie z jednoczesnym przejęciem pracowników Działu Żywienia WSZ w trybie art. 23 1 Kodeksu Pracy. Decyzja o outsourcingu Działu Żywienia zapadła w trakcie trwania przetargu na świadczenia usług w zakresie sprzątania, co nie pozwoliło na wcześniejsze wyeliminowanie zapisów dotyczących żywienia z dokumentacji przygotowanej do przetargu na sprzątanie. Zaistniała, więc konieczność umieszczenia w dokumentacji SIWZ 111/09 zapisu pozwalającego w nieodległej przyszłości na pomniejszenie zakresu usługi o czynności bezpośrednio i pośrednio związane z żywieniem i tym samym zmniejszenie zobowiązania finansowego w tym zakresie. Umowa z przyszłym Wykonawcą na świadczenie usług w zakresie sprzątania, dezynfekcji w obiektach Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu oraz czynności pomocniczych: transportu wewnętrznego: chorych, zwłok, posiłków, towarów, bielizny, odpadów (numer 111/09) zawarta będzie na okres 3 lat, co uniemożliwiłoby dokonanie wnioskowanych zmian w trakcie jej trwania i wyłączenie czynności związanych z żywieniem. Czynności bezpośrednie i pośrednie związane z żywieniem, które zostaną usunięte z SIWZ 111/09 i w przyszłości włączone do specyfikacji w zakresie żywienia to: 1. transport / dystrybucja posiłków z kuchni głównej do kuchenki oddziałowej i łóżka pacjenta 2. zebranie naczyń z sal chorych po spożytych posiłkach 3. zmywanie ręczne naczyń (typu wiadra, garnki, rondelki, sztućce) i wózków transportujących posiłki 4. zmywanie talerzy i sztućców w zmywarkach wraz z zapewnieniem środka do mycia naczyń i nabłyszczania do zmywarek 5. zainstalowanie zmywarek(12 szt.) i urządzeń do podgrzewania posiłków, talerzy za pomocą działania mikrofal (12 szt.) 6. zapewnienie oceny serwisowej oraz naprawy technicznej urządzeń wymienionych w pkt. 5 (zmywarki, urządzenia do podgrzewania) 7. Zbieranie i segregacja odpadków pokonsumpcyjnych (spożywczych), dostarczaniem ich do wyznaczonego miejsca składowania w oddziale. 8. wydzielenie (tzw. kuchenkowych) w liczbie minimum 17 osób, 9. wykonanie dodatkowo dla osób zajmujących się dystrybucją posiłków badań wymazu z przedsionka nosa w kierunku gronkowca złocistego. Powyżej przedstawione czynności są ściśle związane z działalnością żywienia i przypisane muszą być do przyszłego Wykonawcy usługi obejmującej kompleksowe żywienie w WSZ w Elblągu celem jej sprawnej i efektywnej realizacji. Pozostawienie elementów dotyczących żywienia w SIWZ 111/09 przy jednoczesnym przekazaniu innemu Wykonawcy usługi żywienia może spowodować przedmiotowy konflikt miedzy przyszłymi Wykonawcami. Istnieje duże prawdopodobieństwo, iż zachwiana zostanie procedura kontroli i nadzoru dotycząca np. ilości i terminowości wydawanych posiłków, ich estetyki i gramatury, temperatury, utrzymania prawidłowości zalecanych diet przy wydawaniu pacjentowi a także utrzymania w odpowiednim standardzie czystościowo-higienicznym naczyń i wózków transportowych. Istotnym wydaje się fakt, iż w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego związanego z żywieniem, obciążone zostają dwa podmioty mające bezpośrednią styczność z produkcją i dystrybucja posiłków (Wykonawca sprzątania i Wykonawca żywienia)- np. zasada higieny rąk, nosicielstwo gronkowca złocistego czy też dopuszczenie nieodpowiednich osób uczestniczących w procesie produkcji lub w obrocie żywności. Ponadto, docelowe pozostawienie w obszarze sprzątania - żywienia - spowoduje uczestnictwo trzech podmiotów w dystrybucji i monitoringu wydawanych posiłków (WSZ jako Zlecający i nadzorujący). II. Protesty i odwołania - na podstawie uzyskanych informacji od innych zamawiających wynika, że realny termin rozpatrzenia sprawy przez Krajową Izbę Odwoławczą przekracza okres dwóch miesięcy od momentu wniesienia odwołania. Odwołanie zostało wniesione przez Wykonawcę w dniu 22.01.2010r. i do dnia dzisiejszego nie wyznaczono terminu posiedzenia KIO. Mając to na względzie należy również wziąć pod uwagę możliwość stosowania kolejnych środków ochrony prawnej przez Wykonawców w toku dalszego postępowania dotyczącego usługi sprzątania (SIWZ 111/09), co uzasadnia zawarcie umowy w trybie z wolnej ręki na okres trzech miesięcy . Zawarcie umowy jest nieodzowne w utrzymaniu bieżącej pracy Szpitala. Dotychczasowa umowa kończy się z dniem 28.02.2010r. Termin otwarcia ofert wyznaczono na dzień 08.03.2010r. , ale ze względu na wniesione odwołanie i brak wyznaczenia terminu posiedzenia KIO, termin otwarcia ofert może zostać po raz kolejny zmieniony.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług sprzątania i utrzymania czystości w budynku Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego przy ul. św. Tomasza 43 w Krakowie oraz terenu wokół tego budynku
- Usługa utrzymania czystości w obiektach Sądu Rejonowego w Łasku oraz obsługę szatni
- Wykonywanie usługi utrzymania czystości na terenach Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum, w tym na terenach wpisanych do Rejestru Zabytków lub Gminnej Ewidencji Zabytków.
- Usługa sprzątania na nieruchomościach stanowiących własność RTBS "Administrator" Sp. z o.o.
- SPRZĄTANIE I UTRZYMYWANIE CZYSTOŚCI W TEATRZE SYRENA.
- BIEŻĄCE UTRZYMANIE PRZEPRAWY PROMOWEJ PRZEZ RZEKĘ ODRA W CIĄGU DW 421, PROMU I DOJAZDÓW DO PROMU OD KM 20+225 DO KM 20+255 I OD KM 20+300 DO KM 20+330 W M. GRZEGORZOWICE
więcej: Usługi sprzątania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.