Ogłoszenie z dnia 2005-09-05
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi Sosnowiec: Inżynier Kontraktu dla Projektu nr 2003/PL/16/P/PE/039 pn.: "Gospodarka ściekowa w Sosnowcu" Czy niniejsze zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): Tak.
I. 1) Oficjalna nazwa i adres zamawiającego: Gmina Sosnowiec, do kontaktów: Iwona Balińska, al. Zwycięstwa 20, 41-200 Sosnowiec, tel. 032 2960461, fax 032 2960605, e-mail: kier.piu@um.sosnowiec.pl, www.um.sosnowiec.pl. 2) Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: taki jak w pkt. I.1). 3) Adres, pod którym można uzyskać dokumentację: taki jak w pkt. I.1). 4) Adres, na którym należy przesłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: taki jak w pkt. I.1). 5) Rodzaj zamawiającego: szczebel regionalny / lokalny.
II.1) Opis 1.1) Rodzaj zamówienia na roboty budowlane: 1.2) Rodzaj zamówienia na dostawy: 1.3) Rodzaj zamówienia na usługi: 12. 1.4) Czy jest to umowa ramowa: Nie. 1.5) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Inżynier Kontraktu dla Projektu nr 2003/PL/16/P/PE/039 pn.: "Gospodarka ściekowa w Sosnowcu". 1.6) Opis/przedmiot zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi świadczone przez Inżyniera Kontraktu dla Projektu pn.: "Gospodarka ściekowa w Sosnowcu", który obejmuje jeden kontrakt na roboty budowlane w zakresie modernizacji oczyszczalni ścieków oraz budowy kolektora sanitarnego. Inżynier Kontraktu będzie pełnił obowiązki Inżyniera w rozumieniu i zgodnie z "Warunkami Kontraktowymi dla budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego", przygotowanymi i opublikowanymi przez Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów (Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseils - FIDIC), P.O. Box 86, CH-1000 Lausanne 12, Szwajcaria, pierwsze wydanie w języku angielskim 1999, drugie wydanie angielsko-polskie 2004. Do zakresu obowiązków Inżyniera będą należały również obowiązki inspektorów nadzoru, określone w polskim Prawie budowlanym. 1.7) Miejsce wykonywania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw: Gmina Sosnowiec, Polska. Kod NUTS: 4.24.33.75. 1.8) Nomenklatura 1.8.1) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.26.20.00 - Usługi nadzoru budowlanego Kod CPV wg słownika 2008: 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego Oryginalny kod CPV: 74.26.21.00 - Usługi nadzorowania placu budowy Kod CPV wg słownika 2008: 71.52.10.00 - Usługi nadzorowania placu budowy Oryginalny kod CPV: 74.26.30.00 - Doradcze usługi budowlane Kod CPV wg słownika 2008: 71.53.00.00 - Doradcze usługi budowlane Oryginalny kod CPV: 74.26.40.00 - Usługi zarządzania budową Kod CPV wg słownika 2008: 71.54.00.00 - Usługi zarządzania budową Oryginalny kod CPV: 74.26.41.00 - Usługi zarządzania projektem budowlanym Kod CPV wg słownika 2008: 71.54.10.00 - Usługi zarządzania projektem budowlanym 1.8.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC): 1.9) Podział zamówienia na części: Nie. 1.10) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia 2.1) Całkowita wartość lub zakres zamówienia: Przedmiot zamówienia stanowią usługi obejmujące pełnienie obowiązków Inżyniera Kontraktu zgodnie z Warunkami Kontraktowymi FIDIC w tym obowiązków inspektorów nadzoru zgodnie polskim Prawem Budowlanym, związane z realizacją Projektu obejmującego jeden kontrakt na roboty budowlane. Projekt obejmuje modernizację oczyszczalni ścieków w celu zwiększenia jej przepustowości o 35 000 m3/dobę (uruchomienie ciągów technologicznych, które są zabudowane ale nie są wykorzystywane oraz podniesienie sprawności istniejących urządzeń) oraz budowę kolektora sanitarnego o długości ok. 15 km z częścią grawitacyjną o średnicy od 500 do 1200 mm i tłoczną o średnicy od 125 do 2x600 mm, z 4 przepompowniami w tym jedna o wydajności Q-640 l/sek. 2.2) Opcje. Opis i termin, w którym mogą być wykonane: 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Termin wykonania Umowy wynosi 36 miesięcy licząc od daty rozpoczęcia wykonywania Umowy w tym: - 24 miesiące - licząc od daty rozpoczęcia - przewiduje się na następujące prace: mobilizację i prace przygotowawcze Wykonawcy, nadzór nad realizacją robót w ramach kontraktu na roboty, rozliczenia finansowe kontraktu na roboty, - kolejne 12 miesięcy przewidzianych jest na nadzór w Okresie Zgłaszania Wad. Wykonawca rozpocznie wykonywanie Umowy w terminie do 7 dni od otrzymania polecenia wydanego przez Kierownika JRP, jednak nie później niż w ciągu 3 miesięcy od daty zawarcia Umowy.
III.1) Warunki dotyczące zamówienia 1.1) Wymagane wadia i gwarancje: Wadium wynosi 100.000 PLN. Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania Umowy - 10% ceny wraz z należnym podatkiem od towarów i usług podanej w Formularzu Oferty. 1.2) Główne war. finans. i płatności i/lub odwoł. do odp. przepisów: Zamówienie będzie finansowane z następujących źródeł : - ze środków Funduszu Spójności - 70 % wartości zamówienia; - ze środków własnych Zamawiającego - 30% wartości zamówienia. Zamawiający będzie dokonywał płatności kwartalnych na konto wskazane przez Wykonawcę w wysokości 1/8 kwoty wynagrodzenia wraz z należnym podatkiem od towarów i usług po zatwierdzeniu przez Zamawiającego wszystkich Raportów wymaganych w okresie sprawozdawczym, do momentu wypłacenia 90 % wartości wynagrodzenia wraz z należnym podatkiem od towarów i usług. Pozostałe 10 % wartości wynagrodzenia wraz z należnym podatkiem od towarów i usług zostanie zapłacone po zatwierdzeniu przez Zamawiającego Raportu Ostatecznego. 1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa dostawców, wykonawców lub usługodawców, której udzielono zamówienia: Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, niezwłocznie, po zawiadomieniu o wyborze oferty, ale co najmniej na 7 dni przed podpisaniem Umowy, muszą przedstawić Zamawiającemu Umowę w oryginale, opisującą przyjętą formę prawną oraz określającą szczegółowo sposób współdziałania w wykonywaniu usług. 2) Warunki uczestnictwa 2.1) Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy, dostawcy lub usługodawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne: 1. Wykonawca (Wykonawcy składający ofertę wspólną) musi posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia oraz nie podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm. ). 2. Wykonawca (Wykonawcy składający ofertę wspólną) musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie w pełnieniu roli Inżyniera oraz właściwy potencjał techniczny zdolny do wykonania zamówienia: a) Posiadać przeciętne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 15 pracowników w branży sanitarnej, budowlanej, elektrycznej i drogowej; b) Posiadać przeciętne zatrudnienie personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej 3 osób; c) Wskazać do wykonania/uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia osoby (Kluczowy Personel) wraz z informacjami na temat jego kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności; - Kierownika Zespołu (Ekspert 1) - posiadającego wykształcenie wyższe techniczne, minimum 5 lat doświadczenia w zarządzaniu zespołem nadzorującym wykonywanie robót budowlanych, w tym przynajmniej jednej inwestycji z zakresu gospodarki ściekowej, realizowanej zgodnie z Warunkami Kontraktowymi FIDIC współfinansowanej ze środków funduszy UE lub IFI (międzynarodowych instytucji finansowych). - Specjalistę Kosztorysanta (Ekspert 2) - posiadającego wykształcenie wyższe techniczne lub ekonomiczne, mającego co najmniej 5 lat doświadczenia jako kosztorysant w budownictwie, w tym doświadczenie w rozliczaniu inwestycji realizowanych w oparciu o Przedmiary robót i obmiary ilościowe, posiadającego doświadczenie w pracy przy przynajmniej 1 inwestycji realizowanej zgodnie z Warunkami Kontraktowymi FIDIC. - Technologa oczyszczania ścieków (Ekspert 3) - posiadającego wyższe wykształcenie techniczne, mającego co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego w dziedzinie oczyszczania ścieków oraz rozruchów oczyszczalni ścieków, w tym doświadczenie w kierowaniu rozruchem min. 1 oczyszczalni o przepustowości min. 10.000 m3/d każda. - Inżynierów sanitarnych (Eksperci 4 i 5) - posiadających wykształcenie wyższe, mających co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego każdy, w tym każdy co najmniej 5 lat doświadczenia w nadzorowaniu realizacji kolektorów o średnicy co najmniej 400 mm i budowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków. - Inżyniera elektryka (Ekspert 6) - posiadającego wykształcenie wyższe, mającego co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego, w tym co najmniej 5 lat doświadczenia w nadzorze nad wykonywaniem robót elektroenergetycznych, aparatury kontrolno-pomiarowej i automatyki (AKPiA) oraz stacji transformatorowych. - Inżyniera budowlanego (Ekspert 7) - mającego wykształcenie wyższe techniczne, co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego, w tym co najmniej 5 lat doświadczenia w nadzorze nad robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, mającego doświadczenie w realizacji przynajmniej 1 inwestycji z zakresu gospodarki ściekowej. - Inżyniera drogowego (Ekspert 8) - posiadającego wykształcenie wyższe, mającego co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego, w tym co najmniej 5 lat doświadczenia w nadzorze nad wykonywaniem dróg z nawierzchnią asfaltową. - Eksperta ds. rozliczeń (Ekspert 9) - posiadającego wykształcenie wyższe techniczne lub ekonomiczne, przynajmniej 1 rok pracy w zespole Inżyniera na stanowisku związanym z rozliczaniem robót budowlano-montażowych realizowanych zgodnie z Warunkami Kontraktowymi FIDIC współfinansowanych ze środków funduszy UE lub IFI (międzynarodowych instytucji finansowych). 3. Wykonawca (Wykonawcy składający ofertę wspólną) musi potwierdzić wykonanie w ciągu ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 (dwóch) zamówień na usługi polegające na pełnieniu roli Inżyniera dla inwestycji z zakresu gospodarki ściekowej, w tym co najmniej jednej o wartości robót co najmniej 5.000.000 Euro (bez VAT) realizowanej zgodnie z Warunkami Kontraktowymi FIDIC. 4. Wykonawca (Wykonawcy składający ofertę wspólną) musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Wykonawca musi spełniać łącznie następujące warunki: a) Posiadać w każdym z ostatnich 3 lat obrotowych a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy za ten okres, przeciętne roczne obroty w kwocie minimum 1.000.000 Euro. Suma przeciętnych rocznych obrotów Wykonawców składających ofertę wspólną nie może być niższa od 1.000.000 Euro. b) Posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 200.000 Euro lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 200.000 Euro. Suma środków finansowych lub posiadanej zdolności kredytowej Wykonawców składających ofertę wspólną nie może być niższa od 200.000 Euro. c) Posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej (każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną). 5. Złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. 6. Do obliczenia wartości finansowych wymienionych w pkt III.2.1)3, pkt. III.2.1)4.a) i III.2.1)4.b) Wykonawca zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowany w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu na niniejszą usługę w Biuletynie Zamówień Publicznych wydawanym przez Urząd Zamówień Publicznych w Warszawie. 2.1.1) Stan prawny - wymagane dokumenty: 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Aktualne zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone przedmiotowe (wymienione w poz. 1-4 powyżej) dokumenty dla każdego z nich. 2.1.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa - wymagane dokumenty: 1. Sprawozdanie finansowe, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty, zysk oraz zobowiązania i należności - za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. 2. Informacja z banku, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w którym Wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającą posiadanie przez Wykonawcę środków finansowych lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej. 3. Oryginał lub kserokopia polisy lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca (każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, w ofercie muszą być złożone przedmiotowe (wymienione w poz. 1-3 powyżej) dokumenty dla każdego z nich. 2.1.3) Zdolność techniczna - wymagane dokumenty: 1. Informacja nt. przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników w branży sanitarnej, budowlanej, elektrycznej i drogowej w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie. 2. Informacja nt. przeciętnej liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie. 3. Informacja nt. osób, które będą wykonywać zamówienie wraz z życiorysami zawierającymi dane potwierdzające kwalifikacje niezbędne do wykonywania zamówienia i zakresem wykonywanych przez nich czynności, a także z kopiami dokumentów potwierdzających posiadanie przez Ekspertów 3-8 uprawnień do nadzorowania w poszczególnych branżach zgodnie z polskim Prawem budowlanym i oświadczeniami o posiadaniu wpisu do właściwej izby samorządu zawodowego przez tych samych Ekspertów 3-8. 4. Potwierdzenia wykonania przez Wykonawcę w ciągu ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie usług wymienionych w p, III.2.1)3 oraz oświadczenia potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie. Wzory wykazów i zakres oświadczenia, o którym mowa powyżej w poz. 4, określone zostały w SIWZ. 3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi 3.1) Czy świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: Nie. 3.2) Czy osoby prawne będą zobow. do wskazania nazwisk oraz kwalifikacji zawod. pracowników odpowiedz. za wyk. zamówienia: Tak.
IV.1) Rodzaj procedury: przetarg nieograniczony. 1.1) Czy wybrano już kandydatów: Nie. 1.2) Uzasadnienie wyboru procedury przyspieszonej: 1.3) Wcześniejsze publikacje dotyczące tego samego zamówienia 1.3.1) Wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące tego samego zamówienia: 2005/S 50 - 48264 z dnia 04.03.2005. 1.3.2) Inne wcześniejsze publikacje: 1.4) Przewid. liczba dostawców, którzy zostaną zapr. do skład. ofert: 2) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 3) Informacje administracyjne 3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego: JRP.3410-02/05. 3.2) Warunki uzyskania dokumentów zamówienia oraz dokumentów dodatkowych: dostępne do 04.10.2005, cena - 50 PLN brutto + koszty przesyłki. Warunki i sposób płatności: SIWZ dostępna na pisemny wniosek Wykonawcy: - za zaliczeniem pocztowym, - płatna gotówką w kasie Zamawiającego lub przelewem na konto Zamawiającego w Banku ING BANK ŚLĄSKI nr rachunku 66 1050 1142 1000 0008 0000 1281, tytuł przelewu: "Inżynier Kontraktu". SIWZ dostępna jest w siedzibie Zamawiającego (Urząd Miejski w Sosnowcu, Jednostka Realizująca Projekt, ul. Modrzejowska 32A (wejście C - I piętro), Sosnowiec 41-200. 3.3) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 04.10.2005 godzina 12:00. 3.4) Wysłanie zaproszenia do składania ofert do wybranych kandydatów (w procedurze ograniczonej i negocjacyjnej): przybliżona data: 3.5) Język lub języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski. 3.6) Termin związania ofertą: liczba dni: 60 od ostat. term. skład. ofert. 3.7) Warunki dotyczące otwarcia ofert 3.7.1) Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: Sesja otwarta. 3.7.2) Data, godzina i miejsce: 04.10.2005, godzina 12:30, Gmina Sosnowiec, adres: Urząd Miejski w Sosnowcu Al. Zwycięstwa 20 , pokój 221, 41-200 Sosnowiec, Polska.
VI.1) Czy publikacja ogłoszenia jest nieobowiązkowa: Nie. 2) O ile dotyczy, wskazać, czy zamówienie ma charakter powtarzający się okresowo oraz podać przybliżone terminy publikacji kolejnych ogłoszeń: 3) Czy zam. dot. projektu/programu finans. ze środków UE: Tak, Projekt współfinansowany w ramach Funduszu Spójności. 4) Informacje dodatkowe: 5) Data wysłania ogłoszenia: 26.08.2005.
INNE PRZETARGI Z SOSNOWCA
- Organizacja wypoczynku letniego dla wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych w Sosnowcu
- Doposażenie "Pracowni reklamy i multimediów" i "Pracowni studia nagrań" dla potrzeb 2 techników wchodzących w skład CKZiU przy ul. Grota Roweckiego 64 w Sosnowcu
- "Objęcie serwisem oprogramowania aplikacyjnego (AMMS/INFOMEDICA) dla Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 5 im. św .Barbary w Sosnowcu"
- Świadczenie usług transportu medycznego samochodem sanitarnym bez opieki lekarskiej o standardzie odpowiadającym karetkom typu P
- Dostawa i wymiana dźwigu w budynku Sądu Rejonowego w Sosnowcu przy ul. Kaliskiej 7
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach zadania pn.: "Zmiana kotła węglowego na gazowy w Szkole Podstawowej Nr 16 przy ul. Okrzei 56 w Sosnowcu"
więcej: przetargi w Sosnowcu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania "Rozbudowa systemu ścieżek rowerowych na terenie gm. Kostrzyn wraz z budową zintegrowanego węzła przesiadkowego Gułtowy w formule zaprojektuj i wybuduj"
- Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją operacji pn. Scalanie gruntów obrębu Olchowiec-Kolonia, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie- Etap II - część 2
- Wykonanie wielobranżowej dokumentacji technicznej dla wykonania instalacji elektrycznych, wentylacji i chłodzenia w budynku MSWiA przy ul. Batorego 5 w Warszawie
- Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: ""Modernizacja oczyszczalni ścieków w Terespolu"
- Kompl. odpłatne pełn. obow. insp. nadzoru inwes. nad robotami budo. podczas realizacji zadania pn.: "Budowa sieci kanalizacji sanitarnej dla Osiedla Pomirki w miejscowości Złockie, gmina Muszyna"
- Modernizacja sali gimnastycznej oraz sali zebrań w Szkole Podstawowej Nr 3 w Sokółce
więcej: Usługi nadzoru budowlanego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.