eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Oświęcim › Kompleksowa usługa utrzymania czystości terenów placówek ZLA w Oświęcimiu w 2010 roku.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-12-14

Oświęcim: Kompleksowa usługa utrzymania czystości terenów placówek ZLA w Oświęcimiu w 2010 roku.
Numer ogłoszenia: 427756 - 2009; data zamieszczenia: 14.12.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Lecznictwa Ambulatoryjnego w Oświęcimiu , ul. Garbarska 1, 32-600 Oświęcim, woj. małopolskie, tel. 033 8444295, 8430006, faks 033 8444295.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zlaoswiecim.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa usługa utrzymania czystości terenów placówek ZLA w Oświęcimiu w 2010 roku..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis zadania: 1) Przedmiot zamówienia będzie realizowany w następujących placówkach Zamawiającego: a) Przychodnia Rejonowa nr 1, ul. Żwirki i Wigury 5, 32-600 Oświęcim, b) Przychodnia Rejonowa nr 2, ul. Czecha 2, 32-600 Oświęcim, c) Przychodnia Rejonowa nr 3, ul. Słowackiego 1, 32-600 Oświęcim, d) Przychodnia Rejonowa nr 4, ul. Garbarska 1, 32-600 Oświęcim, e) Wiejski Ośrodek Zdrowia w Grojcu, ul. Główna 1, 32-615 Grojec. 2) Łączna powierzchnia do utrzymania czystości - ok. 5300 m2 (bez terenów zewnętrznych). 3) Środowisko do utrzymania w czystości zostanie podzielone na cztery strefy higieniczne: a) Obszar ścisłej czystości medycznej (ok. 70%) charakteryzujący się koniecznością utrzymania wysokiego standardu czystości fizycznej i bakteriologicznej. Wymagana będzie dezynfekcja ciągła powierzchni dotykowych (w każdym dniu sprzątania) oraz dezynfekcja pozostałych powierzchni czyszczenia okresowo 1 razy na tydzień. Jako powierzchnię dotykową Zamawiający rozumie powierzchnię czyszczenia w pomieszczeniu narażoną na fizyczny kontakt z elementem skażonym (materiał potencjalnie zakaźny, zużyte opatrunki, odpady medyczne itp.), tj. łóżka, kozetki, krzesła, blaty, umywalki, pojemniki na odpady, podłogi, drzwi (klamki i powierzchnia okołoklamkowa), ściany olejne, lamperie, powierzchnie pokryte flizami itp. (do 2 m wysokości) itp. Wymaga się utrzymania czystości fizycznej w każdym dniu sprzątania. Do obszaru zaliczają się gabinety lekarskie, gabinety zabiegowe, gabinety opatrunkowe, izolatki, separatki, magazyny materiałów sterylnych, magazyny zasobów czystych, boksy jałowe, brudowniki oraz inne pomieszczenia higieniczno-sanitarne do użytku medycznego. Pomieszczenia do magazynowania niebezpiecznych odpadów medycznych powinny być poddane dezynfekcji, a następnie umyte po każdym usunięciu odpadów. b) Obszar zwykłej czystości medycznej (ok. 20%) charakteryzujący się koniecznością utrzymania wysokiego standardu czystości fizycznej oraz średniego standardu czystości bakteriologicznej; wymagana będzie dezynfekcja okresowa całości powierzchni do czyszczenia na życzenie Zamawiającego nie rzadziej niż 1 raz na 2 tygodnie, toalety - codziennie (o wymaganiach odnośnie każdego z pomieszczeń Wykonawca będzie informowany przy realizacji usługi). Wymaga się utrzymania czystości fizycznej w każdym dniu sprzątania. Do obszaru zaliczają się poczekalnie, hole, korytarze i inne ciągi komunikacyjne wewnętrzne oraz łazienki i sanitariaty. c) Obszar ścisłej czystości fizycznej (ok. 5%) charakteryzujący się utrzymaniem wysokiego standardu czystości fizycznej przy zachowaniu czystości bakteriologicznej wyłącznie na wskazanie pisemne Zamawiającego. Dezynfekcja na pisemne życzenie zamawiającego w odniesieniu do wybranych pomieszczeń i powierzchni nie rzadziej niż 1 raz na 6 miesięcy. Wymaga się utrzymania czystości fizycznej w każdym dniu sprzątania. Do obszaru zaliczają się pomieszczenia administracyjne, biura, pomieszczenia techniczne, pomieszczenia gospodarcze, składy niemedyczne i inne podobne stale użytkowane. d) Obszar czystości ogólnej (ok. 5%) charakteryzujący się utrzymaniem podstawowego standardu czystości przy zachowaniu czystości bakteriologicznej tylko w wyjątkowych uzasadnionych sytuacjach; dezynfekcja wyłącznie w sytuacjach awaryjnych na pisemne żądanie zamawiającego i tylko w odniesieniu do wybranych powierzchni i pomieszczeń - do obszaru zalicza się pomieszczenia piwniczne, pomieszczenia strychowe, pomieszczenia nieużywane i inne podobne. Zakłada się sprzątanie obszaru czystości ogólnej minimum dwa razy w miesiącu w odstępie ok. dwutygodniowym. Powyższy podział nie uwzględnia terenów zewnętrznych, których specyfikę utrzymania czystości zawarto w ppkt 4. Szczegółowo sposób utrzymania wybranych elementów powierzchni czyszczenia został określony w pkt 5 siwz. 4) W ramach sprzątania terenów zewnętrznych Zamawiający przewiduje wykonywanie następujących robót: a) codzienne zbieranie odpadów dookoła budynków, b) zamiatanie chodników i dróg dojazdowych z częstotliwością 2 razy na tydzień (z wyłączeniem okresu zimowego), c) odchwaszczanie chodników 2 razy w roku, d) koszenie trawy 6 razy do roku w okresie wegetacji (szczegółowe terminy zostaną ustalony przez Zamawiającego w okresie późniejszym), wraz z zapewnieniem wywozu skoszonej trawy, e) usuwanie opadłych liści (w okresie jesiennym wrzesień - grudzień; 2 razy na rok), f) w okresie zimowym usuwanie nadmiaru śniegu z zewnętrznych ciągów komunikacyjnych - codziennie, a razie konieczności kilka razy w ciągu dnia (wyposażenie w środki antypoślizgowe jak piasek, sól lub mieszanki leży po stronie Wykonawcy), g) w okresie zimowym usuwanie sopli z zadaszeń Przychodni nr 1, 2, 3 i 4 (na bieżąco w zależności od potrzeb), h) przycinanie żywopłotu przy Przychodni nr 2 jeden raz w roku, i) codzienne porządkowanie pomieszczenia na odpady komunalne wraz z jego dezynfekcją min. raz w miesiącu (dla Przychodni nr 3 oraz nr 4). 5) Zamawiający jako dni realizacji usługi przewiduje dni tygodnia od poniedziałku do piątku. Sprzątanie należy przeprowadzać po godzinach pracy placówek, aby nie zakłócać ustalonego porządku pracy w przychodniach, z zastrzeżeniem ppkt 6. 6) W pomieszczeniach Ambulatorium Całodobowej Opieki Medycznej (gabinety lekarskie, gabinet zabiegowy, poczekalnia, hol główny, toalety) wymagane będzie sprzątanie pomieszczeń codziennie rano tj. od poniedziałku do piątku oraz w soboty, niedziele i święta. W celu szczegółowego zapoznania się ze specyfiką zamówienia zaleca się dokonania wizji lokalnej placówek zamawiającego w celu określenia dokładnego zakresu usługi. Zamawiający zobowiązany jest umożliwić dokonania wizji placówek, jeśli zostanie wcześniej poinformowany o terminie wizji, a sama wizja nastąpi w dniu roboczym oraz w godzinach pracy Zamawiającego. W przypadku nie dokonania wizji lokalnej mimo wyraźnej sugestii zamawiającego wszelkie roszczenia wykonawców uzasadniane nieznajomością obszaru realizacji usługi lub błędną interpretacją zakresu usługi nie będą uznawane..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00 - Usługi sprzątania 90.91.12.00 - Usługi sprzątania budynków .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy spełniają następujące warunki: 1. Posiadają uprawnienia niezbędne do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia; w przypadku wykonawców występujących wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) dotyczy to każdego współwykonawcy z osobna. Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonywana będzie zgodnie z formułą spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wskazanych w pkt 14 siwz..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz ofertowy - według zał. nr 1 do siwz. 2. Oświadczenie o spełnieniu warunków zawartych w art.22 ust.1 Pzp - według zał. nr 2 do siwz. 3. Oświadczenie o udziale podwykonawców w wykonaniu zamówienia - według zał. nr 3 do siwz. 4. Wykaz usług wykonanych w ciągu ostatnich trzech lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia. Jako usługi odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia Zamawiający rozumie usługi utrzymania czystości w placówkach służby zdrowia - według zał. nr 4 do siwz. Zamawiający za placówkę służby zdrowia uznaje jednostkę organizacyjną przystosowaną do świadczenia usług medycznych sensu largo (udzielania świadczeń zdrowotnych), w której można wyodrębnić zorganizowany zespół stałych pomieszczeń przygotowanych pod względem wyposażenia, funkcjonalności a także warunków sanitarnych i technicznych do działalności diagnostyczno-leczniczej, konsultacyjnej, rehabilitacyjnej lub pokrewnej. Ponadto placówki takie muszą być (przynajmniej w założeniu) utrzymywanie z zachowaniem wysokiego standardu biologicznego/bakteriologicznego oraz sanitarnego. Zamawiający oczekuje, iż celem potwierdzenia wymaganego doświadczenia Wykonawcy udowodnią należyte wykonanie prac związanych z utrzymaniem czystości w nie mniej niż 4-ech obiektach o specyfice wymaganej przez Zamawiającego. Zamawiający zwraca jednocześnie uwagę na konieczność zachowania wymogu odpowiedniej wartości wskazywanych usług. Wartość ta (tj.: roczna) winna bowiem oscylować przynajmniej wokół kwoty przewidzianej przez Zamawiającego na sfinansowanie niniejszego zamówienia podzielonej przez ilość placówek przeznaczonych do sprzątania (tj.: 5). Usługi wykazywane w wykazie usług winny dotyczyć placówek służby zdrowia o metrażu porównywalnym z metrażem placówek Zamawiającego (w przybliżeniu 5300 m2 ogólnej powierzchni oczyszczania dzielone na 5, tj.: ok. 1000 m2) lub większych. Zamawiający zaznacza, iż nie wymaga wykazania się utrzymywaniem w czystości pojedynczych placówek o metrażu równym wszystkim przychodniom Zamawiającego łącznie, tj. ok. 5300 m2, ale nie uzna za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia wykazania się utrzymywaniem w czystości placówek o metrażu znacząco mniejszym od 1000 m2. Usługi wykazywanie w wykazie powinny dotyczyć przynajmniej placówek o porównywalnym środowisku do utrzymania w czystości, implikującym pożądany wysoki standard czystości fizycznej i bakteriologicznej. Jako podstawę porównania Zamawiający będzie uznawał charakterystykę środowiskową własnych obiektów wskazaną w pkt 4 ust. 2 ppkt 3 siwz (wraz z przybliżonym podziałem procentowym na poszczególne strefy higieniczne). 5. Oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca dysponuje niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami (zgodnie z pkt 5 ust.8 siwz) - według załącznika nr 5 do siwz. 6. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz oświadczeniem potwierdzającym, że osoby przewidziane do wykonania zamówienia posiadają wymagane uprawnienia - są przeszkolone w zakresie BHP i ochrony przeciwpożarowej, posiadają ważne badania i szczepienia ochronne oraz kwalifikacje zawodowe niezbędne do prawidłowego wykonywania powierzonych zadań, w szczególności zostały przeszkolone w zakresie pracy w warunkach zwiększonego zagrożenia sanitarnego (np. zagadnienia dezynfekcji sprzętu medycznego, dezynfekcji pomieszczeń o wysokim zagrożeniu sanitarnym, postępowania z materiałem skażonym itp.)- według zał. nr 6 do siwz. W odniesieniu do osób wykazanych w części 2 wykazu osób należy złożyć pisemne zapewnienie podmiotów wykazanych w tej samej tabeli o udostępnieniu tych osób do wykonania zamówienia - udostępnienie takie powinno wyraźnie wskazywać nazwę Zamawiającego, tytuł zamówienia podany w siwz oraz potwierdzać bez wątpliwości imię i nazwisko osób udostępnionych. 7. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, potwierdzające dopuszczenie oferenta do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że dostawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 9. Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, z klauzulą ubezpieczenia od ryzyka przenoszenia chorób zakaźnych. Dopuszcza się złożenie zobowiązania do zawarcia umowy ubezpieczenia w pow. zakresie w przypadku wybrania najkorzystniejszej oferty z tym jednak zastrzeżeniem, że złożenie aktualnej polisy warunkuje zawarcie umowy. 10. Podpisany oraz parafowany na wszystkich stronach wzór umowy (zał. nr 7 do siwz). 11. Umowa spółki cywilnej, jeżeli działalność gospodarcza jest prowadzona w formie spółki cywilnej. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 7 i 8, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapisy dotyczące terminów wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio. W przypadku, gdy oferta składana jest przez dostawców występujących wspólnie (np. konsorcjum) musi zawierać w odniesieniu do każdego z nich dokumenty, o których mowa w ust. 2-10. W przypadku Podwykonawców Zamawiający wymaga dołączenia do oferty dokumentów ich dotyczących i przewidzianych w ust. 2, 7, 8, 9, 10 oraz opcjonalnie (w zależności od charakteru udziału w realizacji zamówienia) ust. 5 i 6. Dostawcy występujący wspólnie są zobowiązani do przedłożenia Zamawiającemu umowy regulującej ich współpracę i wskazującej prawa i obowiązki każdego z nich. Przedłożenie tego dokumentu stanowi warunek podpisania umowy!!!.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zlaoswiecim.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Lecznictwa Ambulatoryjnego 32-600 Oświęcim, ul. Garbarska 1.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.12.2009 godzina 09:00, miejsce: Zakład Lecznictwa Ambulatoryjnego 32-600 Oświęcim, ul. Garbarska 1 pokój nr 119.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.