Ogłoszenie z dnia 2010-02-26
Gdańsk: Dokończenie wykonania robót budowlanych w budynku głównym Państwowego Teatru Wybrzeże w Gdańsku przy ulicy św. Ducha 2 - polegających na wymianie instalacji centralnego ogrzewania
Numer ogłoszenia: 41725 - 2010; data zamieszczenia: 26.02.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowy Teatr "Wybrzeże", ul. Świętego Ducha 2, 80-834 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3011836, faks 058 3012046.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dokończenie wykonania robót budowlanych w budynku głównym Państwowego Teatru Wybrzeże w Gdańsku przy ulicy św. Ducha 2 - polegających na wymianie instalacji centralnego ogrzewania.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Dokończenie wykonania robót budowlanych w budynku głównym Państwowego Teatru Wybrzeże w Gdańsku przy ulicy św. Ducha 2 - polegających na wymianie instalacji centralnego ogrzewania.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14.12.2009.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PBR-MEGARON SP. Z O.O. W UPADŁOŚCI
jakie przetargi wygrała firma
PBR-MEGARON SP. Z O.O. W UPADŁOŚCI
- PBR MEGARON, ul. Galaktyczna 30a, 80-299 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 100000 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 98000
Oferta z najniższą ceną: 98000 / Oferta z najwyższą ceną: 98000
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie faktyczne: W dniu 09.12.2009 r. Teatr zmuszony został do odstąpienia od umowy z dnia 26.10.2009 r. mającej za przedmiot wykonanie prac polegające na wymianie instalacji CO w obiekcie w Gdańsku przy ul. Św. Ducha 2. Podstawą tej decyzji było rażące opóźnienie dotychczasowego wykonawcy w realizacji przedmiotu umowy. Okoliczność ta, w zestawieniu z docierającymi do Teatru wiarygodnymi informacjami o zasadniczych problemach finansowych kontrahenta, nakazywała poddać w wątpliwość możliwość wykonania przez niego zlecenia w jakimkolwiek akceptowalnym terminie. Przyczyny złożenia wspomnianego oświadczenia o odstąpieniu od umowy leżały wyłącznie po stronie wykonawcy, a zaistnienia tej sytuacji nie sposób było przewidzieć. Jednocześnie ze względu na okoliczności jej towarzyszące potraktować ją należy jako sytuację wyjątkową - funkcjonujący bowiem na bieżąco obiekt Teatru pozostaje bez centralnego ogrzewania w miesiącu grudniu. Nie przystąpienie wobec tego do działań mających na celu natychmiastowe wykonanie zamówienia i uruchomienie wymienionej instalacji CO grozi faktycznym sparaliżowaniem pracy instytucji, skutkować nadto może poniesieniem przez nią trudnych do przewidzenia dalszych szkód majątkowych. W znacznej części obiektu prowadzone są bowiem zakrojone na szeroką skalę roboty budowlane, których efekt końcowy wymaga często długotrwałego oddziaływania odpowiednich warunków termicznych (celem np. umożliwienia schnięcia czy zapobieżenia pleśnieniu użytych substancji i deformacji elementów drewnianych). Nie zapewni ich w żadnej mierze obiekt wychłodzony panującymi na zewnątrz niskimi temperaturami, trudny ze względu na stosunkowo dużą kubaturę do ogrzania za pomocą wyłącznie prowizorycznych środków (piecyki elektryczne, itp.). Z uwagi na powyższe w uzasadnionej ocenie Teatru niemożliwe jest odsunięcie momentu rozpoczęcia prac nad wymianą instalacji CO nawet o kilka dni, a do tego nieodzownie prowadziłoby zachowanie terminów określonych dla trybów udzielenia zamówienia innych niż z wolnej ręki. Wziąwszy pod uwagę przytoczony powyżej stan faktyczny, w ocenie Zamawiającego zachodzą w przedmiotowej sprawie wszelkie przesłanki dla udzielenia na wymianę instalacji CO zamówienia w trybie z wolnej ręki, wskazane szczegółowo w art. 67 ust. 1 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych. Łącznie wystąpiły bowiem następujące okoliczności: 1) zaistniała wyjątkowa sytuacja, 2) zaistnienie tej sytuacji nie wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego Teatru, 3) zaistnienia wyjątkowej sytuacji nie można było przewidzieć, 4) wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, 5) nie można zachować terminów określonych dla innych trybów. Uzasadnienie prawne: Zamówienie z wolnej ręki art. 67 ust 1 pkt 3
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Przebudowa klatki schodowej i dostosowanie jej do istniejących przepisów przeciwpożarowych w budynku internatu Ośrodka Kształcenia i Wychowania w Człuchowie przy ulicy Kusocińskiego 4
- Opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej dla zadania: Budowa bezkolizyjnego przekroczenia magistrali kolejowej E65 (linii kolejowej nr 9) w rejonie ul. Bocznej w Gdańsku
- Przebudowa parteru i I piętra budynku przy ul. Okopowej 21/27 w Gdańsku - II etap
- Dostawa, wniesienie oraz montaż mebli antystatycznych do Laboratoriów Wydziału ETI na potrzeby Projektu "Inżynier 5.0 - kształcenie na potrzeby gospodarki"
- Świadczenie usług ubezpieczeniowych tj. NNW uczestników organizowanych obozów oraz zajęć dla uczniów szkół podstawowych (klasy 7 i 8) i ponadpodstawowych oraz ich opiekunów - CZĘŚĆ I
- Roboty budowlane w siedzibach UMWP: 1) Remont połaci dachowej od strony wschodniej bud. przy ul. Okopowej 21/27 2) Modernizacja pomieszczeń parteru w bud. przy ul. Augustyńskiego 2 w Gdańsku
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- REMONT BUDYNKU NA TERENIE DZIAŁKI NR 180/4 W MIEJSCOWOŚCI SŁABOSZEWO W RAMACH REALIZACJI ZADAŃ: a)Utworzenie żłobka gminnego b) Prace adaptacyjne w budynku c) Termomodernizacja budynku.
- Przebudowa istniejącej kotłowni w ramach budowy nowego źródła ciepła w Jabłonnie na terenie działki nr ew.4/5 obręb 0005 przy ul. Modlińskiej 105 w Jabłonnie, gm. Jabłonna
- Utworzenie żłobka gminnego "Kraina Malucha" w Nowej Wsi w ramach Programu Aktywny Maluch 2022-2029
- SVA/4620-267/2025: Wymiana instalacji c.o. w budynku nr 17 na terenie kompl. wojskowego w m. Jarosław
- "PS nr 6 - zalecenia p. poż.".
- Modernizacja budynków Szkoły Podstawowej nr 1 w Gryfowie Śląskim
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.