Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-12-19
Witnica: USŁUGI OPIEKUŃCZE W ZAKRESIE WYKONYWANIA CZYNNOŚCI DOMOWYCH I INNYCH ZGODNIE Z INDYWIDUALNYMI POTRZEBAMI PODOPIECZNYCH W GMINIE WITNICA
Numer ogłoszenia: 415702 - 2014; data zamieszczenia: 19.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Witnicy , ul. Rutkowskiego 9, 66-460 Witnica, woj. lubuskie, tel. 95 75151 83, faks 95 75151 83.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://mgops.witnica.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: USŁUGI OPIEKUŃCZE W ZAKRESIE WYKONYWANIA CZYNNOŚCI DOMOWYCH I INNYCH ZGODNIE Z INDYWIDUALNYMI POTRZEBAMI PODOPIECZNYCH W GMINIE WITNICA.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia są usługi opiekuńcze w zakresie wykonywania czynności domowych i innych zgodnie z indywidualnymi potrzebami podopiecznych w Gminie Witnica. 2.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla podopiecznych Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witnicy, w miejscu zamieszkania. 3.Prawo podopiecznych, zwanych dalej świadczeniobiorcami do korzystania z usług wynika z art.50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 182 ze zm.) i każdorazowo wymaga wydania decyzji administracyjnej przyznającej świadczenie. 4.Wykonawca będzie wykonywał usługi zgodnie z art. 50 art.50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tj.Dz. U. z 2013r. poz 182 ze zm.), rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych z dnia 22 września 2005 r. (Dz. U. z 2005 Nr 189, poz. 1598 ze zm.). 5. Przewidywana liczba podopiecznych wynosi 25 osób. 6. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług opiekuńczych na terenie miasta Witnica, zgodnie z art. 50 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r (t.j Dz. U z 2013. Poz. 182 z póź.zm) i uchwalą Rady Miejskiej w Witnicy Nr IX/42/ 2011 z dnia 8 kwietnia 2011 r. ( z późn. zm.) w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze. Usługi opiekuńcze wykonywane są rzecz osób samotnych lub w rodzinie, które z powodu wieku, choroby, niepełnosprawności lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a rodzina nie może takiej pomocy zapewnić. Usługi opiekuńcze obejmują pomoc w zaspakajaniu codziennych potrze życiowych, opiekę higieniczną i pielęgnacyjną zleconą przez lekarza oraz zapewnienie kontaktów z otoczeniem. W ramach wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca powinien zgodnie z decyzją administracyjną wydaną przez Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witnicy świadczyć podopiecznym usługi w miejscu wskazanym w decyzji, w dniach od poniedziałku do piątku i godzinach ustalonych wspólnie przez podopiecznego i opiekunkę środowiskową lub pielęgniarkę. Przewiduje się , że usługi opiekuńcze będą świadczone dla ok. 25 osób na rok (ilość osób może ulec zmianie), a szacunkowa liczba godzin wyniesie łącznie 6 600 godzin w roku 2015. 7. Godzina usługi, tj. 60 min, liczona jest jako faktycznie przepracowany czas w domu podopiecznego, bez czasu dojazdu lub dojścia do miejsca zamieszkania podopiecznego. 8. Wykonawca powinien uwzględnić w cenie koszt dojazdu do miejsca zamieszkania podopiecznego. W trakcie całości okresu realizacji zamówienia. 9. Wykonawca musi zapewnić nieprzerwaną i prawidłową realizację usług opiekuńczych nad podopiecznymi Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witnicy, niezależnie od urlopów i zwolnień chorobowych kadry realizującej przedmiot zamówienia. 10. Zakres usług obejmuje ; 1) Zaspakajanie potrzeb codziennych, życiowych a w szczególności: a) Utrzymanie czystości w pomieszczeniach osoby wymagające opieki, a zwłaszcza: mycie okien, ścieranie kurzu, wynoszenie śmieci, wycieranie podłóg, zmywanie naczyń, porządkowanie szaf (wg życzenia podopiecznego); b) Dostarczenie opału i utrzymanie ciepła w pomieszczeniu; c) Zakup artykułów spożywczych, higieniczno-sanitarnych, leków i innych potrzebnych w gospodarstwie domowych; d) Przynoszenie posiłków lub przygotowywanie ich z uwzględnieniem diety, pomoc przy spożywaniu posiłków; e) Pranie odzieży, bielizna, pościel, firany itp. f) dowozie podopiecznych do lekarza i na zabiegi rehabilitacyjne; g) wykonywaniu sprzątania przez Wykonawcę pomieszczeń gospodarczych (np. szopki na opał); h) wykonywanie czynności w zakresie pielenia ogródków 2) Zaspakajanie potrzeb zdrowotnych w tym pielęgnację: a) Zabiegi higieniczno-sanitarne, a w szczególności mycie i kąpiel chorego, przesłanie łóżka, układanie chorego w łóżku, pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń, wykupywanie i podawanie leków doustnych, obserwacja efektów działania leków, udzielanie pierwszej pomocy w przypadkach nagłych i zagrażających życiu podopiecznego, zamawianie wizyt lekarskich, kontakt z lekarzem w sprawach dotyczących zdrowia, realizacja recept; 3) Pomoc w załatwianiu spraw administracyjno-urzędowych; 4) Pomoc w podtrzymywaniu psychofizycznej kondycji osoby, w tym: a) Podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań; b) Organizowanie i podtrzymywanie kontaktów sąsiedzkich; c) Organizowanie spacerów, czytanie. 5) Zakres obowiązków opiekuna dostosowany będzie do indywidualnych potrzeb podopiecznego wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności. Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Witnicy w stosunku do ilości godzin zastrzega, że : a) w przypadku, gdy ilość godzin wykonywanych będzie mniejsza, M-GOPS zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie za faktyczną liczbę wykonanych godzin; b) w przypadku, gdy środki przeznaczone na realizację zamówienia zostaną wyczerpane wcześniej niż termin wykonania umowy, skutkuje to wcześniejszym wygaśnięciem umowy. W tej sytuacji Zamawiający zastrzega sobie, ze liczba godzin usług może ulec zmianie przed zawarciem umowy oraz w czasie wykonywania przedmiotu zamówienia..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.00.00.00 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej 85.31.11.00 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych 85.31.12.00 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia przez Wykonawców wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie wykazania spełniania warunku, Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2 do SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - wykonał ( a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) należycie zamówienie, którego przedmiotem było świadczenie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże jedno zamówienie ( w ramach jednej umowy) realizowane nieprzerwanie przez okres nie krótszy niż12 m-cy o wartości nie mniejszej niż 80 000,00 zł brutto .
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie wykazania spełniania warunku, Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada osoby, które będą wykonywać usługi opiekuńcze w zakresie wykonywania czynności domowych i innych zgodnie indywidualnymi potrzebami podopiecznych , posiadających ukończone kursy, szkolenia (potwierdzone odpowiednimi certyfikatami, dyplomami itp.) oraz doświadczenie w zakresie podstawowych umiejętności koniecznych do sprawowania opieki nad osobami starszymi lub niepełnosprawnymi. Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższego warunku na podstawie złożonych (przez Wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów wymienionych w pkt. VI Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia według zasady spełnia/niespełna. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, z podaniem zakresu, sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. W zakresie wykazania spełniania warunku, Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2 do SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna za spełniony warunek jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na minimalną sumę ubezpieczenia 50.000 PLN . 2.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia / nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie.; - opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) formularz ofertowy wypełniony i podpisany przez wykonawcę wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ, 2) Dokumenty, zaświadczenie o prawie wykonywania zawodu pielęgniarki .
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 80
- 2 - Gwarantowane wynagrodzenie brutto dla osób świadczących usługi - 20
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.wrota.lubuskie.pl/ugwitnica/zamowienia_publiczne/11/status/rodzaj/wzp/zwr/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Witnicy
ul. Rutkowskiego 9
66-460 Witnica.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Witnicy ul. Rutkowskiego 9 66-460 Witnica, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rzecz klientów Ośrodka Pomocy Społecznej w Otwocku w 2025 r.
- ,,Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi w okresie od 02 stycznia 2025r. do 30 grudnia 2025r."
- Świadczenie usług opiekuńczych na rzecz klientów Ośrodka Pomocy Społecznej w Otwocku w ich miejscu zamieszkania w 2025 r.
- Przeprowadzenie zajęć reedukacyjnych i zajęć wspierających dla dzieci z pieczy zastępczej w powiecie prudnickim
- Świadczenie usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenie G. Parczew w okresie 1.01 - 31.12.2025 r.
- Świadczenie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usługi opiekuńczych, w tym dla osób z zaburzeniami psychicznymi w okresie od 01 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.