eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź › Usługa ochrony obiektu Urzędu Skarbowego Łódź - Polesie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2011-12-07

Łódź: Usługa ochrony obiektu Urzędu Skarbowego Łódź - Polesie
Numer ogłoszenia: 413986 - 2011; data zamieszczenia: 07.12.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Skarbowy Łódź-Polesie, ul. 6 Sierpnia 84/86, 90-646 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 2546000, faks 042 2546251.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa ochrony obiektu Urzędu Skarbowego Łódź - Polesie.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa ochrony osób i mienia w siedzibie Urzędu Skarbowego Łódź - Polesie, obejmująca obiekt położony w Łodzi przy ul. 6 Sierpnia 84/86, oraz obsługa centrali telefonicznej znajdującej się w przedmiotowym obiekcie.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie 64.21.42.00 - Usługi centrali telefonicznych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zapytanie o cenę

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 06.12.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Agencja Ochrony Osób i Mienia ARGO Z. Łagiewski, M. Żmudziński Spółka Jawna, ul. Łąkowa 11, 90-562 Łódź, kraj/woj. łódzkie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 479830,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 478130,00

  • Oferta z najniższą ceną: 478130,00 / Oferta z najwyższą ceną: 478484,30

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art. 70 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z zapisem art. 10 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004r. (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę tylko w przypadkach określonych w ustawie. Przypadki te, określa art. 70 ustawy, który orzeka, iż Zamawiający może zastosować tryb zapytania o cenę jeżeli: 1.Przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne. 2.Usługi te, mają ustalone standardy jakościowe. 3.Wartość zamówienia jest mniejsza, niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8. Przedmiotem zamówienia - w tym przypadku - jest usługa ochrony obiektu Urzędu oraz terenu zewnętrznego a także obsługa centrali telefonicznej. Na Zamawiającym spoczywa więc obowiązek uzasadnienia, iż: Ad. 1 Ww. usługa jest powszechnie dostępna: Przez powszechną dostępność należy rozumieć oferowanie dóbr o pożądanej charakterystyce przez liczne podmioty na rynku, co umożliwia łatwy dostęp do tych dóbr. Usługi ochrony obiektów możemy zaliczyć do usług powszechnie dostępnych, ponieważ istnieje na rynku duża liczba firm ochroniarskich. Okoliczność ta zapewnia konkurencję oraz wybór oferty najkorzystniejszej. Aby wykazać prawidłowe uzasadnienie tego warunku, Zamawiający skorzystał z zapisów w Internecie. Firmy prezentują tam nie tylko ogólny zakres działania, lecz również zakres szczegółowy. Ponieważ firm tych - jak wspomniano - jest bardzo wiele, nie sposób nawet dokonać pełnych wydruków. Część jednak wydrukowano i załączono do protokołu postępowania. Uzasadnia to zapis ustawy o powszechności dostaw tego typu. Ad. 2 Usługi te, mają ustalone standardy jakościowe: Przez ustalone standardy jakościowe należy rozumieć zarówno standardy wynikające z przyjętych norm określonych przepisami prawa przedmiotu świadczenia, jak i wymagań przyjętych jako normy w odbiorze konsumenckim. Przyjęcie, iż określone usługi są standardowe oznacza, że niezależnie od faktu, kto będzie ich wykonawcą, wykonywane będą tak samo według określonych wzorów. Jedyną różnicą będzie oferowana cena. Postępowanie na zakup usług dotyczących ochrony obiektów jest postępowaniem, którego standardy wynikają z ogólnie przyjętych norm i wymagań (podobnie usługa obsługi centrali telefonicznej). Zamawiający określa wprawdzie(opis przedmiotu zamówienia) czynności, które winny być wykonywane, ich jakość i częstotliwość a także godziny w których usługi te winy być wykonywane, lecz są to czynności nie podlegające wymaganiom specyficznym i nie wymagające indywidualnego podejścia. Niezależnie od faktu, która firma ochroniarska będzie ich wykonawcą, jedyną różnicę stanowi zaoferowana cena. Tym samym ustalone są standardy jakościowe przedmiotu zamówienia. Ad. 3 Wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Wartość zamówienia została ustalona przez Zamawiającego w oparciu o zapis art. 34 ust. 1 pkt 1 ustawy. Zamawiający wyliczając tę wartość wziął pod uwagę wartość takich czynności wykonywanych w roku ubiegłym (kwota za minione 12 miesięcy). Dodatkowo przyjęliśmy wzrost wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. W dokonanym na tej podstawie wyliczeniu przyjęto - jako wartość zamówienia - wartość mniejszą, niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8. Wyliczona kwota pozwala na zawarcie umowy z wybranym Wykonawcą na okres co najmniej 24 miesięcy. Dokonane czynności uzasadniają wybór trybu, aby jednak uczynić zadość zapisom art. 71 ust.1 ustawy, Zamawiający wszczął postępowanie zwracając się do 6 wybranych przez siebie (art. 69) firm, zapraszając je do złożenia ofert. Liczba ta, zapewnia konkurencję. Ponadto w zapisie SIWZ - Rozdział V - Zamawiający zamieścił informację o konieczności złożenia wykazu wykonanych w ciągu ostatnich 3 lat usług tego typu, (a jeśli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy, to z tego okresu), z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane należycie. Spełnienie powyższego warunku potwierdza zarówno wiedzę i doświadczenie Wykonawcy, jak również zakres rzeczowy prowadzonej działalności gospodarczej, zgodny z przedmiotem zamówienia. W sytuacji opisanej powyżej Zamawiający uznał zastosowanie trybu zapytania o cenę za uzasadnione.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.