Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-12-11
Kłodzko: Świadczenie usług opiekuńczych na rzecz uprawnionych mieszkańców miasta Kłodzka.
Numer ogłoszenia: 406100 - 2014; data zamieszczenia: 11.12.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Stanisława Wyspiańskiego 2d, 57-300 Kłodzko, woj. dolnośląskie, tel. 74 8673756, 8677217, 8654300, faks 74 8673756, 8677217, 8654300.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.ops.klodzko.pl , www.ops.bip.um.klodzko.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług opiekuńczych na rzecz uprawnionych mieszkańców miasta Kłodzka..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usług opiekuńczych osobom z terenu miasta Kłodzka, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione w myśl art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 182 ze zmianami). Usługi świadczone będą w miejscu zamieszkania osoby uprawnionej. Szacunkowy wymiar świadczonych usług to 28.000 godzin rocznie. Godzina oznacza 60 minut. Godzina usługi liczona jest jako faktycznie przepracowany czas na rzecz osoby uprawnionej. Wykonawca w ramach świadczonych usług opiekuńczych zobowiązany będzie do udzielania pomocy podopiecznym w podstawowych czynnościach życiowych, w tym pomocy przy spożywaniu posiłków, przygotowywaniu posiłków z uwzględnieniem diety, pielęgnacji, także pielęgnacji w czasie choroby, układania podopiecznego w łóżku, opieki higienicznej, w tym mycia, kąpieli, pomocy przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, zakupu artykułów spożywczych i innych potrzebnych w gospodarstwie domowym, niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych i urzędowych, kontaktów z otoczeniem, utrzymania czystości gospodarstwa domowego podopiecznego, prania odzieży, bielizny osobistej i pościelowej, organizowania spacerów, prowadzenia gospodarstwa domowego. Wykonawca zobowiązany będzie świadczyć usługi opiekuńcze poprzez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje tj. przeszkolenie w zakresie wykonywania usług opiekuńczych. Wykonawca będzie świadczyć usługi opiekuńcze na podstawie wydanych przez Zamawiającego decyzji administracyjnych, w których zostanie określone miejsce świadczonych usług opiekuńczych, ilość godzin do wykonania, zakres świadczonych usług opiekuńczych oraz zasady odpłatności za realizowaną usługę. Ilość godzin zamówienia może ulec zmianie w trakcie trwania umowy, gdyż nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikację zamówienia w związku ze zmieniającym się stanem zdrowia podopiecznych. Szczegółowy zakres świadczonych usług opiekuńczych: 1. Pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych podopiecznego, a w szczególności: 1.1. zakup artykułów spożywczych i przemysłowych, 1.2. przygotowanie posiłków oraz w miarę konieczności karmienia podopiecznego, 1.3. spacery z podopiecznym, jeżeli stan jego zdrowia na to zezwala, 1.4. utrzymywanie w czystości sprzętu gospodarstwa domowego służącego podopiecznemu, 1.5. dokonywanie bieżących porządków w mieszkaniu podopiecznego lub użytkowanej przez niego części mieszkania, 1.6. pranie odzieży i bielizny osobistej podopiecznego oraz dbanie o czystość bielizny pościelowej, 1.7. w miarę potrzeby przynoszenia węgla i wody oraz palenie w piecu, 1.8. zamawianie wizyt lekarskich oraz realizacja recept lekarskich - stosownie do potrzeb podopiecznego, 1.9. załatwianie innych spraw na życzenie podopiecznego - np. opłacanie czynszów, rachunków za energię elektryczną, telefon itp. 1.10. rozliczanie się z podopiecznym z wydanych pieniędzy codziennie lub we wspólnie ustalonym terminie. 2. Opieki higienicznej, na którą składa się: 2.1. higiena osobista podopiecznego (m.in. mycie, kąpanie, czesanie, ubieranie), 2.2. zmiana bielizny osobistej i pościelowej, posłanie łóżka podopiecznego, 2.3. pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych. 3. Zalecana przez lekarza pielęgnację, polegającą m.in. na: 3.1. zapobieganiu powstawaniu odleżyn i odparzeń u podopiecznego, 3.2. pielęgnacja pod kątem schorzenia podopiecznego z uwzględnieniem np. odpowiedniej diety, 3.3. wykonywaniu zabiegów pielęgnacyjnych, w szczególności: mierzenie temperatury, tętna, ciśnienia, podawanie leków drogą doustną, wziewną, doodbytniczą, zakrapianie ucha, nosa, oka, stosowanie zaleconych przez lekarza środków farmakologicznych na skórę, kompresy rozgrzewające, okłady, zakładanie opatrunków itp. 4. W miarę możliwości zapewnienie podopiecznemu kontaktów z otoczeniem. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości świadczonych godzin usług opiekuńczych od podanego w niniejszej SIWZ szacunkowego wymiaru..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Ewentualne zamówienie uzupełniające udzielone zostanie w trybie art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.00.00.00 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca oświadczy, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca oświadczy, że posiada wiedzę i doświadczenie do prawidłowego i należytego zrealizowania usługi będącej przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia posiadają odpowiednią wiedzę, kwalifikacje zawodowe oraz doświadczenie umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia. Wykonawca winien wykazać, iż dysponuje co najmniej 10 osobami zdolnymi do realizacji przedmiotu zamówienia posiadającymi odpowiednie wykształcenie i kwalifikacje - standard minimalny: ukończony kurs dla opiekunów środowiskowych lub inny kurs zgodny z zakresem tematycznym przedmiotu zamówienia. Ponadto Wykonawca winien złożyć oświadczenie, że osoby, które będą brały udział w realizacji zamówienia posiadają odpowiednią wiedzę, kwalifikacje zawodowe oraz doświadczenie umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia posiadają odpowiednią wiedzę, kwalifikacje zawodowe oraz doświadczenie umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia. Wykonawca winien wykazać, iż dysponuje co najmniej 10 osobami zdolnymi do realizacji przedmiotu zamówienia posiadającymi odpowiednie wykształcenie i kwalifikacje - standard minimalny: ukończony kurs dla opiekunów środowiskowych lub inny kurs zgodny z zakresem tematycznym przedmiotu zamówienia. Ponadto Wykonawca winien złożyć oświadczenie, że osoby, które będą brały udział w realizacji zamówienia posiadają odpowiednią wiedzę, kwalifikacje zawodowe oraz doświadczenie umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca oświadczy, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej oraz finansowej pozwalającej na wykonanie usługi stanowiącej przedmiot niniejszego postępowania.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 80
- 2 - ilość osób wskazanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia posiadających odpowiednie wykształcenie i kwalifikacje - 20
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ops.klodzko.pl , www.ops.bip.um.klodzko.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Zamawiającego tj. Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Wyspiańskiego 2d, 57-300 Kłodzko (pokój nr 13).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.12.2014 godzina 08:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Wyspiańskiego 2d, 57-300 Kłodzko (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z KŁODZKA
- Wymiana stolarki okiennej drewnianej w pomieszczeniach na parterze w Centrum Administracyjnym Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Kłodzku.
- Przetarg w trybie podstawowym na usługę odbioru i unieszkodliwiania odpadów medycznych z podmiotu leczniczego "Zespół Opieki Zdrowotnej" w Kłodzku.
- Dostawa jednorazowego sprzętu do Centrum Diagnostycznego dla podmiotu leczniczego "Zespól Opieki Zdrowotnej" w Kłodzku
- Odbudowa po powodzi we wrześniu 2024 r. ul. Młyńskiej w Ołdrzychowicach Kłodzkich
- Dostawa jednorazowego sprzętu do diagnostyki laboratoryjnej dla Centralnego Laboratorium podmiotu leczniczego "Zespołu Opieki Zdrowotnej" w Kłodzku
- Odbudowa muru oporowego w ciągu drogi powiatowej nr 3276D km 6+246 - 6+290 [powódź - wrzesień 2024 r.]
więcej: przetargi w Kłodzku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ŚWIADCZENIE SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH / SUO DLA 10 OSÓB POTRZEBUJĄCYCH WSPARCIA W CODZIENNYM FUNKCJONOWANIU Z TERENU GMINY MARKOWA W OKRESIE OD 01.07.2025 R. DO 30.06.2027 R.
- Usługi społeczne dla uczestników projektu pn.: "CUS w Zagnańsku - nowe możliwości dla mieszkańców!"
- Świadczenie usług opiekuńczych na rzecz klientów Ośrodka Pomocy Społecznej w Otwocku w ich miejscu zamieszkania w terminie 01.07.2025 r. - 31.12.2025 r.
- "Świadczenie usług z zakresu opieki zdrowotnej oraz usług z zakresu medycyny pracy dla Zakładu Narodowego im. Ossolińskich we Wrocławiu"
- Świadczenie usług przez psychoterapeutę.
- Świadczenie usług z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dzieci w ramach programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem" w roku 2025
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.