eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi UjazdBudowa kanalizacji sanitarnej i wymiany sieci wodociągowej dla wsi Klucz, OLszowa wraz z osiedlem mieszkaniowym Księży Las i SAG Olszowa

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-02-20

Ujazd: Budowa kanalizacji sanitarnej i wymiany sieci wodociągowej dla wsi Klucz, OLszowa wraz z osiedlem mieszkaniowym Księży Las i SAG Olszowa
Numer ogłoszenia: 40577 - 2009; data zamieszczenia: 20.02.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ujazd , ul. Sławięcicka 19, 47-143 Ujazd, woj. opolskie, tel. 0-77 4048750,4048757,4048757, faks 0-77 4637081.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ujazd.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji sanitarnej i wymiany sieci wodociągowej dla wsi Klucz, OLszowa wraz z osiedlem mieszkaniowym Księży Las i SAG Olszowa.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie : Zadanie 1. Budowa kanalizacji sanitarnej i wymiana sieci wodociągowej dla wsi Klucz i OLszowa : I. Kanalizacja sanitarna w miejscowości Klucz : 1.1.Kanalizacja sanitarna grawitacyjna w m. Klucz z rur PCV O 160 - 200 - 1 550,00 mb, 1.2.Przykanaliki kanalizacji sanitarnej z rur PCV O 160 - 702 mb/44 szt. 1.3.Przyłącza kanalizacji sanitarnej z rur PCV O 160- 309 mb/44 szt. 1.4.Przepompownia ścieków PK-1 z uzbrojeniem towarzyszącym i zasilaniem energetycznym - 1 szt. II. Kanalizacja sanitarna w miejscowości Klucz Wapiennik : 2.1.Przykanaliki kanalizacji sanitarnej z rur PCV O 160- 7m/3 szt, 2.2.Przepompownie przydomowe - 3 szt, 2.3.Przyłącza kanalizacji sanitarnej z rur PCV O 160 - 13 m/ 3 szt, III. Kanalizacja sanitarna w miejscowości Olszowa : 3.1.Kanalizacja sanitarna grawitacyjna w m. Olszowa z rur PCV O 160 - 200 - 1 864,00 mb, 3.2.Przykanaliki kanalizacji sanitarnej z rur PCV O 160 - 1410 mb/72 szt. 3.3.Przyłącza kanalizacji sanitarnej z rur PCV O 160- 455 mb/72 szt. 3.4.Przepompownia ścieków PO-1 z uzbrojeniem towarzyszącym i zasilaniem energetycznym - 1 szt. IV. Sieć wodociągowa dla wsi Klucz i Olszowa : 4.1. Sieć wodociągowa tranzytowa Zimna Wódka - Klucz - Olszowa z rur PE 160 - 1862 mb, 4.2.Sieć wodociągowa rozdzielcza w m. Klucz z rur PE 160-63 mm - 1378 mb, 4.3.Przyłącza wodociągowe w m. Klucz i Klucz Wapiennik z rur PE 32-40 - 1 046 mb/47 szt, 4.4.Sieć wodociągowa rozdzielcza w m. Olszowa z rur PE 160-90 mm - 1729,00 mb, 4.5.Przyłącza wodociągowe we wsi Olszowa z rur PE 32-63mm - 1474/70 szt 4.6.Odtworzenie dróg po robotach kanalizacyjnych i wodociągowych w Klucz i Olszowa Zadanie 2 - Budowa kanalizacji sanitarnej i wymiana sieci wodociągowej dla osiedla mieszkaniowego Księży Las : 1.Przyłącza kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z rur PCV O 160 mm - 178 mb, 2.Przyłącza wodociągowe z rur PE 63 - 32 mm - 61,35 mb , 3.Kanalizacja sanitarna grawitacyjna z rur PCV O 160-200 mm - 600,70 mb, 4.Sieć wodociągowa rozdzielcza z rur PE 110 - 430,65 mb. 5.Stanowisko czerpania wody do celów p.poż, 6.Montaż przepompowni przydomowej - 1 kmp, 7.Przepompownia ścieków PKl z uzbrojeniem towarzyszącym i zasilaniem energetycznym - 1 szt. 8.Odtworzenie dróg po robotach kanalizacyjnych i wodociągowych na osiedlu Księży Las. Zadanie 3 - Rurociąg tłoczny z przepompowni PS-2 w SAG Olszowa do sieci w Olszowej : 1.Rurociąg tłoczny z rur PEHD O 110 - o dł. 1469,00 mb, 2.Rurociąg grawitacyjny z rur PCV O 200 - o dł.138,00 mb V. Bieżąca obsługa geodezyjna oraz wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.32.52 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic 45.11.21.00 - Roboty w zakresie kopania rowów 45.23.24.11 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów wody ściekowej 45.23.21.51 - Roboty budowlane w zakresie węzłów do przepompowywania wody 74.23.30.00 - 74.23.30.00 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.11.10 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów 45.11.12.40 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 200 000 PLN, (dwieście tysięcy złotych ) , które złoży po zaproszeniu do złożenia oferty

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy , którzy 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: Wykonawca spełnia warunek, jeżeli posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie każdego wykonawcy odrębnie). - Wykonawca spełnia warunek, jeżeli złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Ustawy Pzp. 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępniania potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: a) Wykonawca spełnia warunek, jeżeli w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną dotyczącą budowy kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej o wartości zadania brutto co najmniej 13 000 000 zł oraz dwie roboty budowlane dotyczące budowy kanalizacji sanitarnej o wartości zadania brutto co najmniej 8 000 000 zł każda. . Co najmniej jedno zadanie powinno w swoim zakresie zawierać łącznie wykonanie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej, rurociągów tłocznych, przepompowni ścieków z zasilaniem elektrycznym, sieci wodociągowej z rur PE oraz odtworzenie nawierzchni dróg z betonu asfaltowego. (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie). b)Wykonawca spełnia warunek jeżeli dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia takich osób, spełniających co najmniej następujące wymagania: Kierownik budowy posiadający: : uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie [Dz. U. z dnia 16 maja 2006 r. Nr 83poz. 578]) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa w zakresie pełnionej funkcji, aktualny wpis do właściwej Izby Samorządu Zawodowego; (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie). Kierownik robót posiadający: uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie budowy dróg bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie (zgodne z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie [Dz. U. z dnia 16 maja 2006 r. Nr 83 poz. 578]) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa w zakresie pełnionej funkcji, oraz aktualny wpis do właściwej Izby Samorządu Zawodowego. (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie). Kierownika robót posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie (zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie [Dz. U. z dnia 16 maja 2006 r. Nr 83 poz. 578]) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz aktualny wpis do właściwej Izby Samorządu Zawodowego; (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie), Kierownik robót posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie sieci , instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie (zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie [Dz. U. z dnia 16 maja 2006 r. Nr 83 poz. 578]) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz aktualny wpis do właściwej Izby Samorządu Zawodowego; (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie), 3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: a) Wykonawca spełnia warunek, jeżeli posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1.200.000zł; 4) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, ze zm.); Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie pod rygorem odpowiedzialności karnej. Warunki odnoszące się do właściwości Wykonawcy, znaczenie, sposób dokonywania oceny: Warunek : doświadczenie wykonawcy. Zamawiający przyzna 100 punktów wykonawcy, który w wykazie robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, wykaże się największą ilością wykonanych robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. Pozostali Wykonawcy otrzymają punkty wynikające z ilorazu ilości robót danego wykonawcy do największej ilości robót. Zamawiający dokona oceny punktowej wniosków, które zostały złożone przez Wykonawców niepodlegających wykluczeniu z postępowania..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy zobowiązani są dostarczyć następujące oświadczenia lub dokumenty dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych; 2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych; 3) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio , że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków , opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń , że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymane w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.; 5) Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie; UWAGA : w wykazie robót należy ująć zadania dotyczące budowy kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej o wartości zadania brutto co najmniej 13 000 000 zł oraz zadania dotyczące budowy kanalizacji sanitarnej o wartości zadania brutto co najmniej 8 000 000 zł . Co najmniej jedno zadanie wymienione w wykazie powinno obejmować wykonanie w swoim zakresie łącznie kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej, rurociągów tłocznych, przepompowni ścieków z zasilaniem elektrycznym, sieci wodociągowej z rur PE oraz odtworzenie nawierzchni dróg z betonu asfaltowego. 6) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności ; 7) Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostęonienia osób zdolnych do wykonania zamówienia ,jeżeli w wykazie , o którym mowa w pkt.VIII.6. wykonawca wskazał osoby , którymi będzie dysponował ; 8) Dokumenty stwierdzające, że w/w osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia tj. oryginały lub kopie stosownych uprawnień budowlanych i zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego; 9) Informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej , w których Wykonawca posiada rachunek , potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 10) Polisy, w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę co najmniej 1 000 000 zł. 11) W przypadku składania wniosku przez Konsorcjum bezwzględnie jest wymagane wskazanie składu grupy wykonawców oraz podmiotu wiodącego - pełnomocnika wraz z określeniem jego roli do występowania w imieniu grupy wykonawców, stosownie do zapisu art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 12) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców wraz z wnioskiem muszą być złożone dokumenty wymienione w pkt.1, 2 ,3 i 4 przez każdego w nich) . 13) W przypadku złożenia wniosku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (zgodnie z treścią art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych) kwalifikacja podmiotowa rozpatrywana będzie jako łączne (sumaryczne) kryterium spełnienia warunków. 14) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej musi przedłożyć dokumenty, zgodnie z zapisami § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 roku w sprawie rodzaju dokumentów , jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U.z 2006 r. Nr 87 poz.605 z póź.zm.) a) w zamian za dokumenty o których mowa w pkt VIII 3 i 4 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; Dokumenty, o których mowa w lit a tiret 1 i 3 , powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Dokument, o którym mowa lit a tiret 2, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia . Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w lit a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.

IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Ujeździe , 47-143 Ujazd, ul. Sławięcicka 19.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.03.2009 godzina 14:00, miejsce: Urząd Miejski w Ujeździe, ul. Sławięcicka 19, 47-143 Ujazd, pok. nr 7.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wzór wniosku wraz załącznikami dostępny jest na stronie internetowej zamawiającego : www.bip.ujazd.pl. Projekt finansowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2007-2013.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.