eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Audyt zewnętrzny projektu nr 2008-PL-92004-S Comprehensive study and technical documentation of development of an international airport Wroclaw Portu Lotniczego Wrocław S.A.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2011-11-30

Wrocław: Audyt zewnętrzny projektu nr 2008-PL-92004-S Comprehensive study and technical documentation of development of an international airport Wroclaw Portu Lotniczego Wrocław S.A.
Numer ogłoszenia: 405456 - 2011; data zamieszczenia: 30.11.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 336846 - 2011r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Port Lotniczy Wrocław S.A., ul. Skarżyńskiego 36, 54-530 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3581300, faks 071 3573973.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Podmiot prawa publicznego, zamawiajacy sektorowy zarzadzajacy lotniskiem.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Audyt zewnętrzny projektu nr 2008-PL-92004-S Comprehensive study and technical documentation of development of an international airport Wroclaw Portu Lotniczego Wrocław S.A..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Audyt zewnętrzny projektu nr 2008-PL-92004-S Comprehensive study and technical documentation of development of an international airport Wroclaw Portu Lotniczego Wrocław S.A. 1. Szacowana wartość całkowita projektu wynosi wg danych bieżących: 1 359 907,73 euro. 2. Termin realizacji zadania: 23.12.2011 r. od daty podpisania umowy; 3. Celem audytu jest uzyskanie dowodów pozwalających z dostateczną pewnością na jednoznaczną ocenę przez podmiot przeprowadzający audyt, czy realizacja, przez podmiot audytowany projektu nr 2008-PL-92004-S Comprehensive study and technical documentation of development of an international air port Wroclaw Port Lotniczy Wrocław S.A przebiega zgodnie z Umową o dofinansowanie oraz wnioskiem o dofinansowanie projektu. Efektem audytu powinno być: a. uzyskanie zapewnienia, że wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowane oraz wydanie opinii w tym zakresie, b. uzyskanie zapewnienia, że projekt jest realizowany zgodnie z obowiązującymi umowami oraz wnioskiem o dofinansowanie wydanie opinii w tym zakresie, c. uzyskanie opinii w zakresie stosownych mechanizmów zarządzania i kontroli, tj. posiadania i stosowania niezbędnych procedur. W tym celu sprawdza się, czy działania, których dotyczą poniesione wydatki: d. rzeczywiście zostały zrealizowane, e. czy wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowie oraz czy są poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi, poprzez badanie w szczególności czy księgi rachunkowe (w części dotyczącej ewidencji zdarzeń gospodarczych związanych z realizacją projektu) wraz z dowodami księgowymi, stanowiącymi podstawę dokonania w nich zapisów oraz sporządzone na podstawie dokumentów potwierdzających poniesienie wydatków (faktury lub inne dokumenty o równoważnej wartości dowodowej) wnioski o płatność, a także sprawozdania z realizacji projektu odpowiadają we wszystkich istotnych aspektach wymogom programu, są zgodne z wymogami Ustawy o Rachunkowości oraz Ustawy o Finansach Publicznych, jak również prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiają sytuację finansową i majątkową projektu według stanu na dzień sporządzenia w/w dokumentów. 4. Audyt zewnętrzny winien ocenić wiarygodności danych, zarówno liczbowych jak i opisowych, zawartych w przedstawionych przez podmiot audytowany dokumentach dotyczących realizowanego projektu. Ocena wiarygodności danych może mieć charakter bezpośredni lub pośredni, przy czym bezpośrednie sprawdzenie obejmuje badanie ksiąg rachunkowych, a sprawdzenie pośrednie - badanie działającego systemu kontroli wewnętrznej w podmiocie audytowanym posiadanie i stosowanie niezbędnych procedur. 5. Audyt powinien obejmować przede wszystkim analizę dokumentacji oraz stosowanych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków, procedur akceptacji wydatków kwalifikowalnych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania, sprawozdawania z realizacji projektu ze szczególnym uwzględnieniem realizacji przyjętych celów projektu i realizacji postanowień zawartych umów. 6. W celu stwierdzenia, że projekt realizowany jest zgodnie z obowiązującymi umowami, a wydatki są kwalifikowalne - w szczególności sprawdzeniu winno podlegać: a. czy działania przewidziane we wniosku o dofinansowanie realizacji projektu zostały rzeczywiście podjęte, b. czy zapewniona została dostateczna ścieżka audytu, pozwalająca prześledzić wydatek od przedłożenia wniosku o płatność do poszczególnych faktur, c. czy wydatki rozliczane wnioskami o płatność zostały ujęte w budżecie projektu, będącym załącznikiem do obowiązujących Umów i czy wydatki wykazane w dokumentach zostały rzeczywiście poniesione, d. kwalifikowalność poniesionych wydatków, sposób ich dokumentowania i ujęcia na wyodrębnionym rachunku bankowym wyszczególnionym w planie kont jednostki audytowanej, zgodność kwot wynikających z wniosków o płatność z zapisami księgowymi, w rozbiciu na poszczególne kwoty kwalifikowane, e. wiarygodność sprawozdań z realizacji projektu przekazywanych przez podmiot audytowany poprzez weryfikację i potwierdzenie wykonania prac, istnienia zakupionych towarów oraz wykonania usług/zadań zamówionych w ramach projektu, f. sposób monitorowania projektu (osiągania celu projektu), raportowania o postępach wdrażania projektu oraz dotrzymanie harmonogramu realizacji zadań i podzadań projektu, g. czy opracowano w podmiocie audytowanym procedury zarządzania i kontroli w zakresie realizacji projektu, h. stosowanie zasad dotyczących promocji i reklamy projektu, i. poprawność stosowanych procedur ustawy o zamówieniach publicznych, Audytor winien zweryfikować próbkę (min.10%) ogółem poniesionych wydatków, pozwalającą wydać audytorowi wiążącą opinię oraz sporządzić raport w tym zakresie. Opinia i raport powinny wskazywać próg istotności i poziom ufności zgodny z międzynarodowymi standardami (International Standards of Auditing - ISA). Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z powszechnie uznawanymi, międzynarodowymi standardami audytu. Zamawiający określa poziom ufności na poziomie nie niższym niż 95%. 7. Po przeprowadzeniu audytu, audytor zobowiązany jest do przygotowania opinii i raportu z przeprowadzonego audytu w formie pisemnej. 7.1 Jednostka poddana audytowi ma prawo do odniesienia się do opinii i / lub raportu w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia otrzymania. Opinia wraz z raportem a także stanowisko jednostki audytowanej są przekazywane przez beneficjenta do Instytucji Zarządzającej oraz archiwizowane w dokumentacji dotyczącej projektu. 7.2 Opinia z audytu wykorzystania środków unijnych powinna zawierać następujące informacje: a. Tytuł b. Adresata opinii c. Zakres wykonanej pracy d. Odpowiedzialność beneficjenta za sporządzenie sprawozdań i dokumentów e. Odpowiedzialność audytora przeprowadzającego audyt, f. Przywołanie stosownych przepisów prawa g. Stwierdzenia wyrażonej opinii 7.3. Raport z audytu powinien zawierać w szczególności elementy zamieszczone we wzorze raportu (patrz wzór raportu z audytu - cz. II poniżej). 7.4. Osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu powinny spełniać wymóg bezstronności i niezależności od Zamawiającego. Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli osoba lub podmiot przeprowadzający audyt: - posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności w jednostce audytowanej lub w jednostce z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, - jest lub był w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych bądź zarządzających lub pracownikiem jednostki z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, - w ostatnich 3 latach uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu, - osiągnął chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 50 % przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz danej jednostki audytowanej, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych, nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt, - jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będącą w organach nadzorczych jednostki albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby, - jest lub był zaangażowany w planowanie, realizację, zarządzanie projektem, który następnie audytuje, - pozostaje w stosunku pracy z jednostką audytowaną. 8. Miejsce wykonania zadania: siedziba Zamawiającego. Wykonawca ponosi wszystkie koszty niezbędne do prawidłowego wykonania zadania w tym między innymi: koszty dojazdu, ewentualnych diet i/lub noclegów dla audytorów. UWAGA: Integralną część niniejszego opisu przedmiotu zamówienia stanowi jego szczegółowy opis zawarty w Załączniku nr 5 SIZW..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.21.20.00 - Usługi audytu .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zadanie współfinansowane ze srodków Unii Europejskiej: Projekt TEN-T nr 2008-PL-92004-S Kompleksowa dokumentacja studialna i techniczna dla rozwoju Międzynarodowego Portu Lotniczego Wrocław..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: Audyt zewnętrzny projektu nr 2008-PL-92004-S Comprehensive study and technical documentation of development of an international airport Wroclaw Portu Lotniczego Wrocław S.A.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.11.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 12.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Pan Janusz Rybka Biuro Inwestorskie Janusz Rybka, ul. Podwale 17b/1a, 50-043 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 10000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 7380,00

  • Oferta z najniższą ceną: 7380,00 / Oferta z najwyższą ceną: 25830,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.