eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Dostawa odczynników laboratoryjnych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-11-12

Warszawa: Dostawa odczynników laboratoryjnych
Numer ogłoszenia: 392294 - 2009; data zamieszczenia: 12.11.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa-Wola , ul. E. Ciołka 11, 01-445 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8360191, faks 022 8378127.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zozwola.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa odczynników laboratoryjnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: PAKIET NR 1 1) Sukcesywne dostawy do Pracowni Diagnostycznej Laboratoryjnej w Warszawie przy ul. Elekcyjnej 54 : a. odczynników do chemii klinicznej wraz z aplikacjami na posiadane przez zamawiającego analizatory: Konelab 30 i oraz Konelab Prime 30 ISE b. kalibratorów, muszą pochodzić od tego samego producenta co odczynniki c. mianowanych materiałów kontrolnych d. płynów płuczących, e. materiałów zużywalnych f. zestawów konserwacyjnych niezbędnych do półrocznych i rocznych przeglądów technicznych aparatu Konelab 30 i Konelab Prime 30 ISE g. zestawów konserwacyjnych niezbędnych do półrocznych i rocznych przeglądów technicznych aparatu Konelab 30 i Konelab Prime 30 ISE h. wykonania rocznego i półrocznego przeglądu - konserwacji aparatu Konelab 30i Konelab Prime 30 ISE i. wykonania rocznego i półrocznego przeglądu - konserwacji aparatu Konelab 30i Konelab Prime 30 ISE 2) Szczegółowe zestawienie rodzaju i ilości badań, asortymentu zawiera załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz asortymentowo - cenowy 3) Jakość oferowanych odczynników nie może być gorsza niż jakość odczynników oryginalnych tzn. stosowanie oferowanych odczynników nie może powodować konieczności kalibracji aparatu częściej niż przy stosowaniu odczynników oryginalnych. 4) W przypadku awarii analizatorów , wynikającej ze stosowania odczynników złej jakości, Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia kosztów wymiany oryginalnych części i naprawy urządzeń. 5)Dostawy wymienione w pkt 1) stanowią jedną niepodzielną całość pakietu. 6)Dostawy muszą być realizowane najpóźniej w ciągu 5 dni od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego. 7)Koszty dowozu przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca 8)W trakcie realizacji umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości dostarczanych odczynników w granicach wynagrodzenia za całość dostaw, po cenach jednostkowych nie wyższych niż podane w formularzu cenowym stanowiącym integralną część umowy. PAKIET NR 2 1)Sukcesywne dostawy do Pracowni Diagnostycznej Laboratoryjnej w Warszawie przy ul. Elekcyjnej 54 odczynników do immunochemii wraz z dzierżawą analizatora. 2)Zestawienie rodzaju i ilości badań określone zostały w Formularzu asortymentowo cenowym Załącznik nr 3 do SIWZ, 3)Wymagania techniczne -parametry graniczne- analizatora zostały określone w Załączniku nr 4 do SIWZ 4)Wszystkie badania wymienione w Formularzu asortymentowo cenowym Załącznik nr 3 muszą być wykonywane na oferowanym analizatorze 5)Dostawy muszą być realizowane najpóźniej w ciągu 5 dni od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego. 6)Koszty dowozu przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca 7)W trakcie realizacji umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości dostarczanych odczynników w granicach wynagrodzenia za całość dostaw, po cenach jednostkowych nie wyższych niż podane w formularzu cenowym stanowiącym integralną część umowy. 8)W trakcie realizacji umowy, wszystkie koszty związane z przeglądem aparatu i jego konserwacją ponosi Wykonawca. PAKIET NR 3 1)Sukcesywne dostawy do Pracowni Diagnostyki Laboratoryjnej w Warszawie przy ul. Elekcyjnej 54 odczynników do koagulologii wraz z dzierżawą analizatora. 2)Zestawienie rodzaju i ilości badań określone zostały w Formularzu asortymentowo cenowym - Załącznik nr 5 do SIWZ 3)Wymagania techniczne analizatora (parametry graniczne) zostały określone w Załączniku nr 6 4)Wszystkie badania wymienione w Formularzu asortymentowo cenowym załącznik nr 5 , muszą być wykonywane na oferowanym analizatorze. 5)Dostawy muszą być realizowane najpóźniej w ciągu 5 dni od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego. 6)Koszty dowozu przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca 7)W trakcie realizacji umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości dostarczanych odczynników w granicach wynagrodzenia za całość dostaw,po cenach jednostkowych nie wyższych niż podane w formularzu cenowym stanowiącym integralną część umowy. 8)W trakcie realizacji umowy, wszelkie koszty związane z przeglądem aparatu i jego konserwacją ponosi Wykonawca. PAKIET NR 4 1)Sukcesywne dostawy do Pracowni Diagnostyki Laboratoryjnej w Warszawie przy ul. Elekcyjnej 54 odczynników do bakteriologii, pakietu przeglądowego na okres 12 miesięcy, wykonanie rocznego przeglądu-konserwacji aparatu Mini Api. Przewidywana ilość została określona w Formularzu asortymentowo cenowym - Załącznik nr 7 do SIWZ 2)Dostawy muszą być realizowane najpóźniej w ciągu 5 dni od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego Wszystkie 3)Koszty dowozu przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca 4)W trakcie realizacji umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości dostarczanych odczynników w granicach wynagrodzenia za całość dostaw, po cenach jednostkowych nie wyższych niż podane w formularzu cenowym stanowiącym integralną część umowy. PAKIET NR 5 1)Sukcesywne dostawy do Pracowni Diagnostyki Laboratoryjnej w Warszawie przy ul. Elekcyjnej 54 odczynników do hematologii, krwi kontrolnej z rozdziałem krwinek białych na 3 populacje do posiadanego przez pracownię analizatora CELL DYN 1700, dostawa pakietu przeglądowego na okres 12 miesięcy, wykonanie rocznego przeglądu - konserwacji aparatu Cell Dyn 1700. 2)Przewidywana ilość została określona w Formularzu asortymentowo cenowym - Załącznik nr 8 do SIWZ 3)Jakość oferowanych odczynników nie może być gorsza niż jakość odczynników oryginalnych tzn. stosowanie oferowanych odczynników nie może powodować konieczności kalibracji aparatu częściej niż przy stosowaniu odczynników oryginalnych. 4)W przypadku awarii aparatu, wynikającej ze stosowania odczynników złej jakości, Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia kosztów wymiany oryginalnych części i naprawy aparatu . 5)Zamawiający nie dopuszcza zmiany fabrycznej aplikacji analizatora w celu stosowania oferowanych przez Wykonawcę odczynników. 6)W trakcie realizacji umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości dostarczanych odczynników w granicach wynagrodzenia za całość dostaw, po cenach jednostkowych nie wyższych niż podane w formularzu cenowym stanowiącym integralną część umowy. 7)Dostawy muszą być realizowane najpóźniej w ciągu 5 dni od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego Wszystkie 8)Koszty dowozu przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00 - Odczynniki laboratoryjne .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1)spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 ustawy PZP, 2)nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy PZP, 3)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia, co w szczególności oznacza, że wykonali z należytą starannością w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedno zamówienie odpowiadające swoim rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia. Ocena spełniania warunków metodą spełnia nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 oraz nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy PZP - według wzoru zawartego w pkt. 1 załącznika nr 1 do SIWZ formularza oferty, 2)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeśli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3)aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 1)wykaz zawierający co najmniej jedno wykonane z należytą starannością w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zamówienie odpowiadające swoim rodzajem i wartością dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia wraz z podaniem daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że dostawa ta została wykonana należycie - według wzoru zawartego w załączniku nr 12 do SIWZ.Oznacza to, że składany wraz z ofertą wykaz zrealizowanych zamówień wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie musi zawierać: w zakresie części 1 - dostawę o wartości nie mniejszej niż 100.000 PLN brutto w zakresie części 2 - dostawę o wartości nie mniejszej niż 100.000 PLN brutto w zakresie części 3 - dostawę o wartości nie mniejszej niż 40.000 PLN brutto w zakresie części 4 - dostawę o wartości nie mniejszej niż 50.000 PLN brutto w zakresie części 5 - dostawę o wartości nie mniejszej niż 15.000 PLN brutto.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zozwola.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SZPZLO Warszawa Wola ul. Ciołka 11 01-905 Warszawa Dział Administracyjny.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.11.2009 godzina 09:30, miejsce: w siedzibie zamawiającego w Warszawie przy ulicy Ciołka 11 w Kancelarii, III piętro pokój 306.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Sukcesywne dostawy odczynników do chemii klinicznej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: do Pracowni Diagnostycznej Laboratoryjnej w Warszawie przy ul. Elekcyjnej 54 : a. odczynników do chemii klinicznej wraz z aplikacjami na posiadane przez zamawiającego analizatory: Konelab 30 i oraz Konelab Prime 30 ISE b. kalibratorów ( muszą pochodzić od tego samego producenta co odczynniki) c. mianowanych materiałów kontrolnych d. płynów płuczących, e. materiałów zużywalnych f. zestawów konserwacyjnych niezbędnych do półrocznych i rocznych przeglądów technicznych aparatu Konelab 30 i Konelab Prime 30 ISE g. zestawów konserwacyjnych niezbędnych do półrocznych i rocznych przeglądów technicznych aparatu Konelab 30 i Konelab Prime 30 ISE h. wykonania rocznego i półrocznego przeglądu - konserwacji aparatu Konelab 30i Konelab Prime 30 ISE i. wykonania rocznego i półrocznego przeglądu - konserwacji aparatu Konelab 30i Konelab Prime 30 ISE 2) Szczegółowe zestawienie rodzaju i ilości badań, asortymentu zawiera załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz asortymentowo - cenowy 3) Jakość oferowanych odczynników nie może być gorsza niż jakość odczynników oryginalnych tzn. stosowanie oferowanych odczynników nie może powodować konieczności kalibracji aparatu częściej niż przy stosowaniu odczynników oryginalnych. 4) W przypadku awarii analizatorów , wynikającej ze stosowania odczynników złej jakości, Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia kosztów wymiany oryginalnych części i naprawy urządzeń. 5)Dostawy wymienione w pkt 1) stanowią jedną niepodzielną całość pakietu. 6)Dostawy muszą być realizowane najpóźniej w ciągu 5 dni od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego. 7)Koszty dowozu przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca 8)W trakcie realizacji umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości dostarczanych odczynników w granicach wynagrodzenia za całość dostaw, po cenach jednostkowych nie wyższych niż podane w formularzu cenowym stanowiącym integralną część umowy..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Sukcesywne dostawy odczynników do immunochemii wraz z dzierżawą analizatora.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1)Sukcesywne dostawy do Pracowni Diagnostycznej Laboratoryjnej w Warszawie przy ul. Elekcyjnej 54 odczynników do immunochemii wraz z dzierżawą analizatora. 2)Zestawienie rodzaju i ilości badań określone zostały w Formularzu asortymentowo cenowym Załącznik nr 3 do SIWZ, 3)Wymagania techniczne ( parametry graniczne) analizatora zostały określone w Załączniku nr 4 do SIWZ 4)Wszystkie badania wymienione w Formularzu asortymentowo cenowym (Załącznik nr 3) muszą być wykonywane na oferowanym analizatorze 5)Dostawy muszą być realizowane najpóźniej w ciągu 5 dni od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego. 6)Koszty dowozu przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca 7)W trakcie realizacji umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości dostarczanych odczynników w granicach wynagrodzenia za całość dostaw, , po cenach jednostkowych nie wyższych niż podane w formularzu cenowym stanowiącym integralną część umowy. 8)W trakcie realizacji umowy, wszystkie koszty związane z przeglądem aparatu i jego konserwacją ponosi Wykonawca..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Sukcesywne dostawy odczynników do koagulologii wraz z dzierżawą analizatora..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1)Sukcesywne dostawy do Pracowni Diagnostyki Laboratoryjnej w Warszawie przy ul. Elekcyjnej 54 2)Zestawienie rodzaju i ilości badań określone zostały w Formularzu asortymentowo cenowym - Załącznik nr 5 do SIWZ 3)Wymagania techniczne analizatora (parametry graniczne) zostały określone w Załączniku nr 6 4)Wszystkie badania wymienione w Formularzu asortymentowo cenowym ( załącznik nr 5) , muszą być wykonywane na oferowanym analizatorze. 5)Dostawy muszą być realizowane najpóźniej w ciągu 5 dni od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego. 6)Koszty dowozu przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca 7)W trakcie realizacji umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości dostarczanych odczynników w granicach wynagrodzenia za całość dostaw, , po cenach jednostkowych nie wyższych niż podane w formularzu cenowym stanowiącym integralną część umowy. 8)W trakcie realizacji umowy, wszelkie koszty związane z przeglądem aparatu i jego konserwacją ponosi Wykonawca..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Sukcesywne dostawy odczynników do bakteriologii.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1)Sukcesywne dostawy do Pracowni Diagnostyki Laboratoryjnej w Warszawie przy ul. Elekcyjnej 54 odczynników do bakteriologii, pakietu przeglądowego na okres 12 miesięcy, wykonanie rocznego przeglądu-konserwacji aparatu Mini Api. Przewidywana ilość została określona w Formularzu asortymentowo cenowym - Załącznik nr 7 do SIWZ 2)Dostawy muszą być realizowane najpóźniej w ciągu 5 dni od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego Wszystkie Koszty dowozu przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca 3)W trakcie realizacji umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości dostarczanych odczynników w granicach wynagrodzenia za całość dostaw , po cenach jednostkowych nie wyższych niż podane w formularzu cenowym stanowiącym integralną część umowy..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Sukcesywne dostawy odczynników do hematologii.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1)Sukcesywne dostawy do Pracowni Diagnostyki Laboratoryjnej w Warszawie przy ul. Elekcyjnej 54 odczynników do hematologii, krwi kontrolnej z rozdziałem krwinek białych na 3 populacje do posiadanego przez pracownię analizatora CELL DYN 1700, dostawa pakietu przeglądowego na okres 12 miesięcy, wykonanie rocznego przeglądu - konserwacji aparatu Cell Dyn 1700. 2)Przewidywana ilość została określona w Formularzu asortymentowo cenowym - Załącznik nr 8 do SIWZ 3)Jakość oferowanych odczynników nie może być gorsza niż jakość odczynników oryginalnych tzn. stosowanie oferowanych odczynników nie może powodować konieczności kalibracji aparatu częściej niż przy stosowaniu odczynników oryginalnych. 4)W przypadku awarii aparatu, wynikającej ze stosowania odczynników złej jakości, Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia kosztów wymiany oryginalnych części i naprawy aparatu . 5)Zamawiający nie dopuszcza zmiany fabrycznej aplikacji analizatora w celu stosowania oferowanych przez Wykonawcę odczynników. 6)W trakcie realizacji umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości dostarczanych odczynników w granicach wynagrodzenia za całość dostaw, po cenach jednostkowych nie wyższych niż podane w formularzu cenowym stanowiącym integralną część umowy. 7)Dostawy muszą być realizowane najpóźniej w ciągu 5 dni od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego Wszystkie 8)Koszty dowozu przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.69.65.00-0.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.