To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2011-03-08
Katowice: Dodatkowa przebudowa układu torowego stacji Bytom Północ, wraz z budową torów objazdowych tymczasowych i przyległą infrastrukturą kolejową w km 22+430-22+850 linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory-Tczew, wraz z utrzymaniem pełnej obsługi bocznicy KWK Bobrek Centrum i wykonaniem robót dodatkowych na obiektach WK 438a i WK 438b.
Numer ogłoszenia: 39076 - 2011; data zamieszczenia: 08.03.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 419134 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach, ul. Myśliwska 5, 40-016 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 2586281, faks 032 2598710.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dodatkowa przebudowa układu torowego stacji Bytom Północ, wraz z budową torów objazdowych tymczasowych i przyległą infrastrukturą kolejową w km 22+430-22+850 linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory-Tczew, wraz z utrzymaniem pełnej obsługi bocznicy KWK Bobrek Centrum i wykonaniem robót dodatkowych na obiektach WK 438a i WK 438b..
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano - montażowych na terenie Stacji Bytom Północ oraz bocznicy kolejowej KWK Bobrek Centrum pod nazwą: Dodatkowa przebudowa układu torowego stacji Bytom Północ, wraz z budową torów objazdowych tymczasowych i przyległą infrastrukturą kolejową w km 22+430-22+850 linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory-Tczew, wraz z utrzymaniem pełniej obsługi bocznicy KWK Bobrek Centrum i wykonaniem robót dodatkowych na obiektach WK 438a i WK 438b. Inwestycja realizowana będzie w ciągu linii magistralnej nr 131 Chorzów Batory -Tczew, w rejonie posterunku BP - nad autostradą A1 oraz w torach nr 11 i 12 bocznicy KWK Bobrek - Centrum. Na odcinku linii kolejowej (km 22+659) projektowany jest wiadukt kolejowy oznaczony symbolem WK-438a usytuowany w km 493+574,17 autostrady A1. Ponadto na tym terenie projektowany jest wiadukt dla kolei wąskotorowej oznaczony symbolem WK-438b. Inwestycja realizowana jest na terenie miasta Bytom..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.21.33.21 - Roboty budowlane w zakresie stacji kolejowych 45.22.00.00 - Roboty inżynieryjne i budowlane 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.23.33.00 - Fundamentowanie autostrad, dróg, ulic i ścieżek ruchu pieszego 45.23.41.00 - Budowa kolei 45.23.41.13 - Rozbiórka torów 45.23.41.16 - Budowa torów 45.21.33.20 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych z transportem kolejowym 45.22.11.12 - Roboty budowlane w zakresie mostów kolejowych .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07.03.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- DRAGADOS S.A. Avenida del Camino de Santiago 50,, 28050, Madryt, kraj/woj. Hiszpania.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 9933813,06 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 15375000,00
Oferta z najniższą ceną: 15375000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 15375000,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamówienie, o którym mowa wyżej stanowi zamówienie dodatkowe do Umowy Nr GDDKiA/KA/54/R-1/A-1/PŚL-M/2008 z dnia 16 czerwca 2009 roku na: Budowę autostrady A1 Piekary Śląskie (bez węzła) - Maciejów (bez węzła), km 490+427 - 510+530. Kontrakt ten został zawarty z Wykonawcą: DRAGADOS S.A. Avenida del Camino de Santiago 50, 28050, Madryt Hiszpania, na kwotę: 1 259 105 333,14 zł (brutto). Przedmiotowe zamówienie dodatkowe obejmuje roboty, które wynikają z konieczności zmiany sposobu usunięcia kolizji budowanej autostrady z torami kolejowymi. Zmiana stała się niezbędna na skutek przedstawionych poniżej okoliczności, których Zamawiający nie mógł w sposób obiektywny przewidzieć na etapie opracowania SIWZ na roboty budowlane. Autostrada A1 w km 493+574,17 krzyżuje się z torami linii kolejowej Nr 131 Chorzów Batory - Tczew. W związku z zaistniałą kolizją w projekcie pierwotnym zaprojektowano wiadukt kolejowy WK-438a w ciągu linii kolejowej Nr 131 jw. Lokalizacja przedmiotowego wiaduktu w rejonie istniejącej głowicy rozjazdowej stacji Bytom Północ spowodowała konieczność dokonania przebudowy układu torowego na i w rejonie wiaduktu WK-438a oraz przebudowy urządzeń kolejowych towarzyszących tj. srk, trakcji i telekomunikacji, niezbędnych do prowadzenia i zabezpieczenia ruchu kolejowego. Projekt budowlany zakładał budowę wiaduktu WK-438a przy wyłączeniu z eksploatacji (na czas budowy) jednego toru linii kolejowej nr 131 i prowadzaniu ruchu jednotorowego z utrzymaniem obsługi bocznicy KWK Bobrek - Centrum. Powyższe rozwiązanie projektowe zostało uzgodnione w styczniu 2008 r. przez PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach oraz PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach na etapie uzgadniania projektu budowlanego. Wydane uzgodnienie było podstawą do uzyskania pozwolenia na budowę wydanego decyzją Wojewody Śląskiego z dnia 12.06.2009r. Po powiadomieniu przez Wykonawcę robót do właściwej jednostki kolejowej o zamiarze przystąpienia do robót związanych z usunięciem kolizji, PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach, który uzgodnił pierwotne rozwiązanie, poinformował, że w spółce PKP S.A. wprowadzone zostały zmiany organizacyjne, zmieniło się także kierownictwo ZLK w Tarnowskich Górach, a obecne kierownictwo nie wyraża zgody na przebudowę układu torowego w sposób przewidziany w uzgodnionym projekcie. PKP uzasadnia zmianę stanowiska argumentując, że linia ta jest bardzo ważną magistralą kolejową i ruch po niej winien odbywać się w sposób niezakłócony, czego nie zapewnia zatwierdzone rozwiązanie. Podstawowym żądaniem ze strony PKP było wprowadzenie zamiast realizacji robót pod ruchem, wykonania na czas przebudowy dwutorowego objazdu. W związku z tym, Zamawiający zmuszony był do wprowadzenia nowego sposobu usunięcia kolizji, uwzględniającego żądania PKP, ponieważ od wprowadzenia zmian do projektu uzależnione jest podpisanie porozumienia udostępniającego teren kolejowy do realizacji robót związanych z usunięciem kolizji oraz uzgodnienie Wykonawcy tymczasowych regulaminów ruchu pociągów na czas przebudowy. Obecnie opracowany projekt zamienny jest realizowany dla założenia, iż na czas budowy wiaduktu WK-438a należy utrzymać dwutorowy ruch kolejowy na linii nr 131 wraz z obsługą KWK Bobrek - Centrum. Powyższe spowodowało konieczność zaprojektowania oraz wybudowania torów objazdowych, po których prowadzony będzie ruch kolejowy, na czas budowy wiaduktu WK-438a. Budowa przedmiotowego objazdu powoduje konieczność przebudowy układu torowego w rejonie stacji Bytom Północ wraz z kompletną infrastrukturą kolejową. Nowe rozwiązanie wymaga także przebudowy docelowego układu torowego na odcinku nie przewidzianym w zamówieniu podstawowym. Wobec powyższego udzielenie zamówienia dodatkowego na ww. roboty jest konieczne (wybudowanie autostrady na tym odcinku uzależnione jest od usunięcia kolizji z magistralą kolejową). Opisane powyżej roboty dodatkowe nie są ujęte w projekcie budowlanym i nie były możliwe do przewidzenia w chwili wszczęcia postępowania na zamówienie objęte kontraktem, ponieważ nie można było przewidzieć zmian organizacyjnych i kadrowych w jednostce uzgadniającej projekt, których konsekwencją będzie wycofanie się tej jednostki z dokonanego uzgodnienia. Wobec powyższego, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 5 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych spełnione zostały łącznie następujące przesłanki: - zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym; - wykonanie zamówienia dodatkowego powierza się dotychczasowemu wykonawcy zamówienia podstawowego; - zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia; - wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- DOSTAWA ARTYKUŁÓW ŻYWNOŚCIOWYCH - MIĘSA
- Dostawa podzespołów komputerowych
- Odbiór, wywóz i utylizacja odpadów komunalnych, segregowanych, odpadów wielkogabarytowych oraz gruzu z budynków Urzędu Miasta Katowice w roku 2026 r."
- Usuwanie z terenu miasta padłych dzikich zwierząt i porzuconej żywności, wywóz rannych dzikich zwierząt do Pogotowia Leśnego oraz przesiedlanie do lasu dzikich zwierząt bytujących w mieście w 2026 r.
- Przebudowa ul. Ondraszka w Katowicach
- Wykonanie projektów instalacji antenowych i elektrycznych do budowy BS systemu Tetra na obiektach niepolicyjnych
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa dróg gminnych na terenie m. Siemyśl
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z wewnętrznymi instalacjami w budynku oraz infrastrukturą towarzyszącą i zagospodarowaniem terenu w Pieszycach
- Przebudowa 4 mieszkań zlokalizowanych na 2 piętrze budynku przy ul. Góry Św. Anny 21A w Zdzieszowicach
- Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Skępe
- Modernizacja i przebudowa budynku garażowego w Suchej Beskidzkiej na działce ewidencyjnej nr 9810/2
- Budowa remizy strażackiej w miejscowości Bielawy
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





