eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Brzeg › Remont DP nr 1169O, oraz zatoki autobusowej w DP nr 1146 O



Ogłoszenie z dnia 2010-11-24

Brzeg: Remont DP nr 1169O, oraz zatoki autobusowej w DP nr 1146 O
Numer ogłoszenia: 381786 - 2010; data zamieszczenia: 24.11.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych w Brzegu, ul. Wyszyńskiego 23, 49-300 Brzeg, woj. opolskie, tel. 077 4113840, faks 077 4113845.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont DP nr 1169O, oraz zatoki autobusowej w DP nr 1146 O.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: -likwidacja przełomów w DP nr 1169 O w km 3+600 do km 5+520 (odc. od skrzyż. z dr .pow. nr 1167 O - do m. Błota) - odc.1920 mb - wykonanie nowej nawierzchni gr. 4 cm, w km 3+600 do km 5+520 (odc. od skrzyż. z dr .pow. nr 1167 O - do m. Błota) - odc. 1920mb i szer.5,30 m - wykonanie zatoki autobusowej w m. Dobrzyń - DP nr 1146 O - 62,5 m2 - dł.43 mb Szczegółowy zakres został określony w zestawieniu stanowiący załącznik do protokółu konieczności z dnia 08.11.2010r..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24.11.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przesiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o., ul.Oławska 26a, 49-300 Brzeg, kraj/woj. opolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 251647,25 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 251647,25

  • Oferta z najniższą ceną: 251647,25 / Oferta z najwyższą ceną: 251647,25

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    w toku prowadzonych robót, po zapoznaniu się z dokumentacją projektową i po wizji w terenie, stwierdzono konieczność zlecenia zamówienia dodatkowego Wykonawcy realizującemu projekt: Remont dróg powiatowych i chodników: 1146 O, 1167 O, 1169 O, 1192 O. Roboty przewidziane do wykonania nie były objęte zamówieniem podstawowym i nie były możliwe do przewidzenia na etapie wykonania dokumentacji projektowej, gdyż pierwotnie dokumentacja i siwz zakładały wykonanie nowej bitumicznej na całej długości dróg powiatowych nr 1146 O,1167 O,1169 O,1192 O poza odcinkiem z nową istniejącą nawierzchnią na długości 1920mb i szer.5,20 m odbudowaną po powodzi z roku 1997. Powstałe uszkodzenia spowodowane były trwającą dość długo tegoroczną mroźną zimą ( temp. dochodzące do - 20°C, intensywne i ciągłe opady śniegu trwające od połowy grudnia do połowy marca), licznymi podtopieniami ( bardzo długo utrzymujący się wysoki poziom wód gruntowych w związku z powodzią w maju 2010r. jaka miała miejsce w tej okolicy), jak również objazdem po tych drogach pojazdów ciężarowych skierowanych z sąsiedniego powiatu-awaria mostu w Oławie - jedynej w okolicy (poza Brzegiem) przeprawy drogowej przez rzekę Odrę(ksero korespondencji w sprawie objazdu tymi drogami w załączeniu) . Powstała sytuacja nie była możliwa do przewidzenia z uwagi na niesprzyjające warunki atmosferyczne: ciężka zima, podtopienia w związku z przekroczeniem stanu alarmowego na rz. Odrze w Brzegu, oraz dodatkowe obciążenie ruchem pojazdów ciężarowych spowodowały degradację nawierzchni na przedmiotowym odcinku drogi. Są to okoliczności wywołane siłami wyższymi, które mimo dołożenia należytej staranności nikt nie mógł zaplanować, a względy finansowe uzasadniały celowość wyłączenia odcinka drogi znajdującego się wtedy w dobrym stanie technicznym. Nie wykonanie wnioskowanego zakresu robót spowoduje skrócenie trwałości nowo wykonanej nawierzchni bitumicznej stanowiącej całość funkcjonalno- techniczną, bowiem przedmiotowy odcinek drogi usytuowany jest w jednym ciągu drogi ujętej do remontu ww. dróg co uzasadnia to, że zamówienie jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Wykonanie likwidacji powstałych przełomów konieczne jest do wykonania przed ułożeniem nowej nawierzchni ze względów technologicznych. Pierwotnie zakładane samo utwardzenie poboczy, wobec aktualnej sytuacji na tym odcinku drogi , gdzie występują liczne ubytki, przełomy, spękania załamane krawędzie jezdni, byłoby także nieuzasadnione. Konieczne stało się również wykonanie zatoki autobusowej w m. Dobrzyń ,gdyż pierwotny projekt budowlany przewidywał wykonanie pobocza utwardzonego po stronie przystanku autobusowego. W trakcie prowadzenia robót budowlanych zastąpiono pobocze utwardzone tłuczniem na krawężnik betonowy wystający. Wprowadzona zmiana spowodowała, że autobus zatrzymywałby się na jezdni i w znacznym stopniu utrudniał ruch na drodze. Wykonanie zatoki autobusowej w znacznym stopniu poprawi bezpieczeństwo i komfort podróżnych jak również zmniejszy utrudnienia w ruchu na dość wąskiej drodze. Przedstawiona wyżej argumentacja potwierdza, że wykonanie zamówienia dodatkowego stało się niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego. Względy gospodarcze przemawiają za wykonaniem remontu, gdyż droga ta stanowi połączenie województw : opolskiego i dolnośląskiego, oraz z powiatem oławskim w kierunku Jelcza, gdzie mieści się fabryka samochodów TOYOTY, jak innych firm w Oławie (np.. ELECTROLUX)oraz w pobliskich miejscowościach ,co umożliwi dogodne połączenie dla dojeżdżających mieszkańców Powiatu Brzeskiego jak i podniesie bezpieczeństwo użytkowników tej drogi. Zbliżający się okres zimowy jak przeprowadzenie kolejnego postępowania o udzielenie zamówienia ( zbyt krótki czas) może spowodować, że wykonanie tego odcinka drogi stanie się niemożliwe oraz doprowadzi do poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów wykonania robót budowlanych(planowany wzrost podatku od 2011 roku), jak i czas poświecony na organizację robót budowlanych w tym projektu zmian organizacji ruchu dla kolejnego Wykonawcy uzasadniają sens wykonania zamówienia dodatkowego. Wartość robót do wykonania w ramach zamówienia dodatkowego stanowi kwotę brutto :307.009,65 zł (stanowi to 7,21 % wartości zamówienia podstawowego).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.