To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2010-12-27
Racibórz: ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH I SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH NA TERENIE MIASTA RACIBORZA
Numer ogłoszenia: 371663 - 2010; data zamieszczenia: 27.12.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 351935 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Sienkiewicza 1, 47-400 Racibórz, woj. śląskie, tel. 032 4152650, faks 032 4190659.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH I SPECJALISTYCZNYCH USŁUG OPIEKUŃCZYCH NA TERENIE MIASTA RACIBORZA.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia w przetargu nieograniczonym jest Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych na terenie miasta Raciborza. 1)Szacunkowa ilość godzin od 1.01.2011-31.12.2011 - usługi opiekuńcze - 14000 godzin - usługi specjalistyczne - 120 godzin - usługi specjalistyczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi- 3000 godzin 2) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia ilości godzin z uwagi na zmianę okoliczności uzasadniających przyznanie świadczenia klientom w formie usług opiekuńczych. 2.Zakres usług opiekuńczych obejmuje: 2.1 Zaspokajanie codziennych potrzeb życiowych, a w szczególności: 1) utrzymanie czystości w pomieszczeniach osoby wymagającej opieki, a zwłaszcza: mycie okien, ścieranie kurzu, wynoszenie śmieci, wycieranie podłóg ,zmywanie naczyń, porządkowanie szaf (wg życzenia podopiecznego), 2) dostarczanie opału i utrzymanie ciepła w pomieszczeniu, 3) zakup art. spożywczych, higieniczno-sanitarnych, leków i innych potrzebnych w gospodarstwie domowym, 4) przygotowanie posiłków z uwzględnieniem diety (zapewnienie jednego gorącego posiłku w ciągu dnia) pomoc przy spożywaniu posiłków, 5) pranie odzieży, bielizny pościelowej, firany itp. 2.2Zaspokajanie potrzeb zdrowotnych . 1) zabiegi higieniczno-sanitarne , a w szczególności : a) mycie i kąpiel chorego, b) przesłanie łóżka, c) układanie chorego w łóżku, d) pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, e) zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń, f) podawanie leków doustnych ,obserwacja efektów działania leków, g) udzielanie pierwszej pomocy w przypadkach nagłych i zagrażających życiu podopiecznego. 2.3 Pomoc w załatwianiu spraw administracyjno-urzędowych . 2.4 Pomoc w podtrzymywaniu psychofizycznej kondycji osoby w tym: 1) podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań, 2) organizowanie i podtrzymywanie kontaktów sąsiedzkich, 3) organizowanie spacerów, czytanie. 3.Zakres specjalistycznych usług opiekuńczych obejmuje : 3.1 Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: 1) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: a) samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, b) dbałość o higienę i wygląd, c) utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, d) wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, e) korzystanie z usług różnych instytucji, 2) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: a) pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, b) ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, c) doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, d) kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, e) współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej, 3) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym: a) w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych, b) w wypełnieniu dokumentów urzędowych, 4) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza: a) w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, b) w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia, c) w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, d) w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku, 5) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: a) nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, b) pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, c) zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe. 3.2 Pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym: 1) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, 2) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, 3) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece, 4) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, 5) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, 6) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, 7) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych. 3.3 Rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tj.Dz. U.2008 r, Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.): 1) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, 2) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług. 3.4 Pomoc mieszkaniowa, w tym: 1) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat, 2) w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych, 3) kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu; 3.5 Zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art.7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz. 535, z późn. zm. ). 4.Zakres świadczonej pomocy będzie ustalony indywidualnie dla każdego podopiecznego, na podstawie zaleceń lekarza wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności oraz przeprowadzonego przez pracownika socjalnego wywiadu środowiskowego. 5.Realizacja zlecenia następuje na podstawie przekazanej Usługodawcy decyzji administracyjnej, określającej zakres usług i % odpłatności. 6.Zamawiający w uzasadnionych przypadkach będzie zlecał wykonywanie usług łącznie tj: usługi podstawowe i specjalistyczne usługi opiekuńcze u jednego podopiecznego. 7.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia wykonania poszczególnych typów usług przez osoby z właściwym danemu typowi usługi przygotowaniem zawodowym. 8.Usługi opiekuńcze będą świadczone w dni powszednie, niedziele i święta w godzinach dopołudniowych i popołudniowych, oraz w godzinach wieczornych wg zasad ustalonych w pkt.7 SIWZ 9.Istotne utrudnienia w wykonywaniu pracy przez usługodawcę a spowodowane przez klienta winny być zgłaszane niezwłocznie do zamawiającego. 10.W karcie pracy usługodawca potwierdza ilość faktycznie wykonanych godzin, zamieszcza informacje o przeszkodach w wykonaniu usług, potwierdzone podpisem klienta.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.23.00 - Usługi dozoru i doradztwa .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23.12.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Polski Czerwony Krzyż Zarząd Rejonowy, ul.Mickiewicza 13/1, 47-400 Racibórz, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 420060,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 275920,00
Oferta z najniższą ceną: 275920,00 / Oferta z najwyższą ceną: 275920,00
Waluta: PLN.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





