eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁomżaBUDOWA SKŁADOWISKA ODPADÓW WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ W RAMACH PROJEKTU BUDOWA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI DLA MIASTA ŁOMŻA I OKOLICZNYCH GMIN - I ETAP

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-02-11

Łomża: BUDOWA SKŁADOWISKA ODPADÓW WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ W RAMACH PROJEKTU BUDOWA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI DLA MIASTA ŁOMŻA I OKOLICZNYCH GMIN - I ETAP
Numer ogłoszenia: 36575 - 2009; data zamieszczenia: 11.02.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Zakład Budżetowy , ul. Poznańska 141 141, 18-400 Łomża.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mpgkim.lomza.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BUDOWA SKŁADOWISKA ODPADÓW WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ W RAMACH PROJEKTU BUDOWA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI DLA MIASTA ŁOMŻA I OKOLICZNYCH GMIN - I ETAP.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Kwatery składowania odpadów. Kwatera nr 2 o powierzchni dna 3400m2 i powierzchni w koronie grobli 10600m2 posiada nachylenie skarp wewnętrznych 1:3. Uszczelnienie dna i skarp - 50 cm warstwa gliny (6285m3), bentomata 5300g/m2 o pow. 8760m2, folia PEHD gr. 2 mm w dnie gładka o pow. 3470m2 i folia PEHD grub. 2 mm obustronnie teksturowana skarpach i pow. 8960m2. na folii dna niecki geowłóknina 800g/m2 o pow. 3470m2 a na skarpach geowłóknina 600g/m2 i pow. 8990m2. Do odprowadzenia odcieków przewidziano drenaż z rur PEHD preforowanych dn 200mm długości 324m i rur szczelnych dn 200mm długości 46m dn 250mm długości 40m. W niecce przewidziano również 3 kolumny odgazowujące. 2. Zbiornika odcieków wraz z przepompownią. Przepompownia składa się ze zbiornika , szafki zasilająco-sterującej, instalacji tłocznej i pomp wewnątrz zbiornika, włazu, drabinki, pomostu oraz rurociągu w rur polietylenowych PE, PEHD fi 63mm, długości 90m. Zbiornik odcieków bezodpływowy o pojemności eksploatacyjnej V=584m3. Do odpompowania ścieków przewidziano studnię czerpalną z kręgów betonowych dn 1,0m. 3. Kanalizacja sanitarna i deszczowa wraz ze zbiornikiem wód deszczowych. Kanalizacja sanitarna: - od studni S2 poprzez studnie S3 do S4 - od studni S2 plus 27 mb w kierunku studni S1 - od studni S4 plus 9 mb w kierunku zbiornika bezodpływowego Kanalizacja deszczowa: - od studni D7 poprzez studnię D8, D9, D10 do D11 - od studni D7 poprzez studnię D14, osadnik, separator do zbiornika przeciwpożarowego - od studni D13 do D14 - od studni D10 plus 10 mb do studni D12 - od zbiornika przeciwpożarowego poprzez studnię D3 plus 7 mb w kierunku studni D2 - od studni D3 plus 12 mb w kierunku D4 - wpusty deszczowe W4, W5, W6 wraz z przykanalikami. Zaprojektowane kanały deszczowe i sanitarne wykonać z rur PCV klasy S WAVIN lub im równoważne. Studzienki rewizyjne wykonać z kręgów żelbetowych fi1000 mm wraz z włazami D 400 fi 600 mm. Wpusty uliczne z gotowych elementów prefabrykowanych z osadnikami, pierścieniami odciążającymi i kratami ściekowymi typu D 400. Zbiornik wód deszczowych o wymiarach 16,3x8m i głębokości 4,5m. Pojemność użytkowa 200m3. 4. Brodzik dezynfekcyjny. Brodzik dezynfekcyjny o wymiarach: 12,6x3,2 i głębokości ok. 1,0m. Rozwiązanie konstrukcyjne - beto żwirowy B-20, wibrowany, szczelny z dodatkiem hydrozolu K. W odległości ok. 2m należy wykonać studzienkę betonową o średnicy 1000mm. 5. Waga samochodowa wraz z systemem komputerowym. Waga samochodowa o nośności 60Mg, do ważenia statycznego w wersji zagłębionej typu DFT-E2 Schenck lub jej równoważna. Wymiary pomostu wagowego: długość x szerokość 18,00x3,00m. Możliwość łączenia systemu wagowego z innymi systemami. Dodatkowe wyposażenie wagi: - system komputerowy wraz z oprogramowaniem - czytniki kart magnetycznych - szlaban i światła sterujące ruchem pojazdów 6. Budynek socjalno-administracyjny. Wykonanie budynku socjalno-administracyjnego w części przedsionka i portiernia wraz z posadowieniem. Kontener o wymiarach 742x244x288cm zaprojektowany na bazie typowego kontenera produkowanego przez PPEB Prebud sp. z o.o. w Bydgoszczy lub mu równoważny. 7. Ogrodzenie Ogrodzenie wysokości 2m z siatki plecionej 50x50mm z drutu ocynkowanego powlekanego PCV gr. 3mm o długości 1180mb. 8. Modernizacja stacji transformatorowej, linii kablowej oraz oświetlenia zewnętrznego. Wymiana transformatora na jednostkę 15/0,4kV o mocy 160 kVA. Połączenie od strony nn od transformatora do szafki rozdzielczej nn stacji wykonać kablem YAKY 4x240 mm2. Montaż przekładników prądowych IWF 250/5A kl 0,2 oraz licznik energii czynnej i biernej do pomiarów półpośrednich. Montaż słupó1)w oświetleniowych stalowych 8m i opraw o numerach: 7,6,8,9,10,13,14,15,16,17,1. W miejsce rozdzielni głównej RG montaż rozdzielni budowlanej: - 3 szt. gniazda siłowe 3- fazowe, - zabezpieczenie 25A sztuk 3, - gniazdo jednofazowe 3 sztuki, - zabezpieczenia 16A, - obudowa metalowa sztuk 1, - wyłącznik główny FR 100A, - zabezpieczenie różnicowoprądowy 63A. 9. Wykonanie dróg i dojazdów. Wykonanie nawierzchni odcinka drogi Nr. 1 i drogi Nr. 2 z kostki polbruk o zmiennej szerokości od wjazdu 7,0 m następnie 6,5 m o powierzchni 976,0 m2, ograniczoną krawężnikami betonowymi o wym. 15x30 cm na ławie betonowej. Konstrukcja nawierzchni: - kostka polbruk gr. 8cm - podsypka cement-piask. gr. 3cm - podbudowa z tłucznia kamiennego gr. 20cm - warstwa odsączająca z piasku gr. 10 cm Wykonanie nawierzchni odcina drogi Nr. 1 i odcina drogi Nr.2 o szerokości 6,0 m i placu przy kwaterze NR.2 składowiska odpadów z płyt żelbetowych drogowych pełnych o powierzchni 800,0 m2. Konstrukcja nawierzchni: - płyty żelbetowe drogowe 300x150x18 cm lub 300x100x18 cm - podbudowa z tłucznia kamiennego gr. 15cm - warstwa odsączająca z piasku gr. 10 cm Wykonanie nawierzchni chodników z kostki polbruk gr. 6cm na podsypce cement-piaskowej o powierzchni 96,0 m ograniczoną obrzeżami betonowymi o wym. 6x20 cm na podsypce cement-piaskowej..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.21.10 - Roboty budowlane w zakresie składowisk odpadów 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.31.61.10 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 180.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wnosi wadium w wysokości: 100 000,00 zł. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, tj. najpóźniej do 04.03.2009r. do godz. 10:00 . 3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto MPGKiM ZB nr konta: 24 1060 0076 0000 3210 0016 4072. 6. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem składania ofert. 7. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy dołączyć w oryginale do oferty i powinno być ważne przez cały okres związania ofertą. 8. Wadium wnoszone w gwarancjach i poręczeniach nie może zawierać żadnych warunków do spełnienia przez Zamawiającego, oprócz przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych. Powyższe wadium musi być wpłacone na konto Zamawiającego w terminie 14 dni od daty dostarczenia pisemnego żądania zapłaty, zawierającego oświadczenie sporządzone na podstawie art. 46 ust. 5 lub 4a ustawy . 9. Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku gdy: 1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie 2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy . 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 11. Wykonawcy biorący udział w przetargu otrzymują zwrot wadium na warunkach określonych w art.46 Ustawy . 12. Wykonawcę, który wniesie wadium w pieniądzu prosimy o podanie nr rachunku bankowego, na który należy zwrócić wniesione wadium.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności w zakresie objętym zamówieniem, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 3) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 4) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24.ustawy. - Na potwierdzenie spełniania ww. warunków Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawców pisemnych oświadczeń i dokumentów, określonych w pkt. 6.1 SIWZ. - Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie oświadczeń dokumentów, dostarczonych przez Wykonawców wg formuły spełnia / nie spełnia. Niespełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. - Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu przez podmiot oferty wspólnej (konsorcjum) będzie dokonana na podstawie dokumentów dołączonych do oferty, które są wymagane od podmiotu wiodącego i każdego uczestnika konsorcjum (szczegółowo wymienione w pkt. 6.1). Ocena spełniania posiadania niezbędnego potencjału ekonomicznego oraz dysponowania potencjałem technicznym oraz osobami, zdolnymi do wykonania zamówienia będzie dokonana po zsumowaniu potencjałów ekonomicznego i technicznego uczestników konsorcjum oraz osób personelu kierowniczego przewidzianych do uczestnictwa w wykonaniu zamówienia, którymi dysponują łącznie uczestnicy konsorcjum. W przypadku oceny posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia konieczne jest, aby przynajmniej jeden z uczestników konsorcjum spełnił to wymaganie. 2. Wykonawca, ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązany jest spełniać i akceptować warunki niniejszej SIWZ - pod rygorem odrzucenia oferty, a w szczególności: 1)Wypełnić druk OFERTA który należy sporządzić ściśle wg wzoru druku, załączonego przez Zamawiającego - załącznik nr 1 do SIWZ 2) Dołączyć wszystkie dokumenty wyszczególnione w pkt.6 niniejszej SIWZ..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1/. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt.5.1 SIWZ, Wykonawca składa - wraz z ofertą, sporządzoną wg załącznika nr 1 do SIWZ - następujące dokumenty, oświadczenia i informacje: 1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy z wykorzystaniem wzoru (załącznik nr 2 do SIWZ); W celu potwierdzenia warunków posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 3) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej, niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 4) Aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej, niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; W celu potwierdzenia warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia publicznego: 5) Wykaz wykonanych robót budowlanych w ciągu ostatnich pięciu lat przed rozpoczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w ilości co najmniej 3 robót budowlanych, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym, stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości nie mniejszej niż 1 000 000 zł oraz dołączy dokumenty (np. referencje) - w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę- potwierdzające, że zamówienia te zostały wykonane należycie sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. 6) Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, t.j .sporządzoną zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ informację, że wyposażenie techniczne pozwoli na realizację zamówienia. 7) Pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 6.6 ; wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował. 8) Wykaz osób ( personelu kierowniczego), którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także proponowanego zakresu obowiązków w przedmiotowym zamówieniu; kierownik budowy, kierownik robót drogowych, sanitarnych, elektrycznych musi mieć uprawnienia do kierowania robotami będącymi przedmiotem zamówienia i doświadczenie min. 3 lata na podobnym stanowisku , sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ. 9) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 6.8 ; Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 10) Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą kierować robotami przy realizacji zamówienia w branży budowlanej posiadają wymagane uprawnienia - należy dołączyć kserokopie uprawnień budowlanych, drogowych, sanitarnych, elektrycznych i zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W celu potwierdzenia warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia publicznego: 11) Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert- złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 12) Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 500 000 zł, tj. kwotę odszkodowania, jaką gwarantuje ubezpieczyciel. W przypadku załączników do dokumentu lub odniesienia jego treści do innych dokumentów muszą być dostarczone wszystkie dokumenty, na podstawie których możliwa będzie jednoznaczna ocena dokumentu, potwierdzającego wymagane ubezpieczenie - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 2/. Pozostałe wymagane dokumenty jako załączniki do oferty 1)Dokument stwierdzający dokonanie wpłaty wadium. Potwierdzenie wpłaty w pieniądzu oraz inne dokumenty podlegające zwrotowi (np. gwarancje ubezpieczeniowe) należy wpiąć w formie kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania firmy. Oryginały dokumentów (oprócz przelewów bankowych) należy załączyć do oferty bez trwałego ich spięcia z pozostałymi dokumentami oferty. 2)W przypadku zatrudnienia podwykonawcy przy realizacji zamówienia, wskazanie rzeczowego i finansowego zakresu prac, które podwykonawca będzie wykonywał dla wykonawcy. 3) Kosztorysy ofertowe uproszczone. Uwaga: Do formy i treści dokumentów, składanych przez wykonawców, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą stosuje się odpowiednio § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich dokumenty mogą być składane (Dz. U. z dnia 24 maja 2006r.,Nr 87, poz. 605 i Dz. U. z 2008 r., Nr 87, poz. 605 )..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.mpgkim.lomza.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: MPGKiM ZB 18-400 Łomża ul. Akademicka 22.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.03.2009 godzina 10:00, miejsce: MPGKiM ZB 18-400 Łomża ul. Akademicka 22 Sekretariat.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.