eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piekoszów › REALIZACJA CENTRUM USŁUG REHABILITACYJNYCH PRZY DOMU DLA NIEPELNOSPRAWNYCH W PIEKOSZOWIE

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2006-07-10

POZYCJA 35936

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Piekoszów: REALIZACJA CENTRUM USŁUG REHABILITACYJNYCH PRZY DOMU DLA NIEPELNOSPRAWNYCH W PIEKOSZOWIE Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Dom dla Niepełnosprawnych, do kontaktów: Dąbrowska Anna Gołąbek Eugeniusz, ul. Czarnowska 2A, 26-065 Piekoszów, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3061355, fax 041 3061333, e-mail: naszdom@kielce.opoka.org.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): http://piekoszow.idn.org.pl Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: CARITAS DIECEZJI KIELECKIEJ ODDZIAŁ W PIEKOSZOWIE DOM DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH, DĄBROWSKA ANNA GOŁĄBEK EUGENIUSZ, UL. CZARNOWSKA 2A, 26-065 PIEKOSZÓW, woj. świętokrzyskie, tel. 0 41 3061355, fax 0 41 3061333, e-mail: naszdom@kielce.opoka.org.pl, http://piekoszow.idn.org.pl. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Inny: KOŚCIELNA OSOBA PRAWNA BĘDĄCA ORGANIZACJĄ POŻYTKU PUBLICZNEGO; Zdrowie, Ochrona socjalna, Rekreacja, kultura i religia. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: REALIZACJA CENTRUM USŁUG REHABILITACYJNYCH PRZY DOMU DLA NIEPELNOSPRAWNYCH W PIEKOSZOWIE. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: roboty budowlane, wykonanie. Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych: USYTUOWANIE OBIEKTU: UL. CZARNOWSKA 2A, PIEKOSZÓW, WOJEWÓDZTWO ŚWIĘTOKRZYSKIE. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: KOMPLEKSOWE WYKONAWSTWO OBIEKTU - CENTRUM USŁUG REHABILITACYJNYCH PRZY DOMU DLA NIEPELNOSPRAWNYCH W PIEKOSZOWIE O POWIERZCHNI CAŁKOWITEJ OK. 2 850M KW I KUBATURZE OK. 12 120 M SZEŚĆ. WRAZ Z PRZYŁĄCZAMI I INSTALACJAMI WEWNĘTRZNYMI OBEJMUJĄCEGO BASEN, SALĘ ĆWICZEŃ GRUPOWYCH, ZESPÓŁ HYDROTERAPII, ELEKTROLECZNICTWA, POKOJE MIESZKALNE ORAZ MIEJSCA POSTOJOWE, DROGI, CHODNIKI, MAŁĄ ARCHITEKTURĘ. 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: W CELU POTWIERDZENIA NIE PODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLUCZNYCH: 1.Aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji gospodarczej, potwierdzające dopuszczenie do obrotu prawnego w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2.Aktualne zaświadczenia właściwego urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3.Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-9 ustawy Prawo o zamówieniach publicznych, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Na potwierdzenie posiadania uprawnień, niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz potencjału technicznego, a także dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 4.Imienny wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia, odpowiedzialnych za wykonywanie przedmiotu zamówienia - tzw. \kadry kierowniczej\ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia oraz zakresem wykonywanych przez nich czynności zgodnie z załącznikiem nr 4 do specyfikacji oraz opisem doświadczenia zawodowego dla kierownika budowy (wykazane pięć lat doświadczenia w pełnieniu funkcji kierownika budowy). 5.Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób przewidzianych do realizacji zamówienia, odpowiedzialnych za wykonywanie przedmiotu zamówienia w specjalnościach objętych przedmiotem zamówienia, tj. konstrukcyjno - budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji iurządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, drogowej. Winny tobyć decyzje o nadaniu uprawnień oraz zaświadczenia o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. 6.Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia wBiuletynie Zamówień Publicznych (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), robót budowlanych na budynkach kubaturowych wg załącznika nr 5 do specyfikacji. 7.Dokumenty referencyjne potwierdzające w swej treści dane decydujące o spełnieniu przez Wykonawcę warunku doświadczenia i potwierdzające, że wymienione w nich realizacje zostały wykonane należycie. Na potwierdzenie znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: 8.Sprawozdania finansowe, a jeżeli podlegają one badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie zprzepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu, za okres ostatnich trzech lat obrotowych. W przypadku, kiedy wykonawca nie jest zobowiązany do sporządzenia sprawozdania finansowego, załączy inne dokumenty określające obroty, zysk oraz zobowiązania inależności za ten sam okres, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. 9.Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek o dysponowaniu środkami finansowymi, potwierdzająca kwotę liczbową wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 10.Polisa lub w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony ododpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Na potwierdzenie należytego i prawidłowego wykonania zamówienia: 11.tabela elementów scalonych wg załącznika nr 7 ze wskazaniem składników cenotwórczych: r-g, Kp, zysk. 12.Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji inwestycji - tabelaryczne zestawienie przedstawiające terminy realizacji inwestycji w rozbiciu na cały okres budowy. 13.Dowód wniesienia wadium. 14.Oświadczenie wykonawcy o czasookresie udzielenia gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia Dla uzyskania formalnej poprawności złożonej oferty: 15.Formularz oferty - zgodny z treścią określoną we wzorze załącznika nr 6 do SIWZ. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 1,2,3 składa dokument lub dokumenty, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ( wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert ) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 3 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty o których mowa wyżej mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną we właściwym rejestrze lub przez upoważnionego pełnomocnika. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu w przypadku, gdy złożona przez wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości co do jej prawdziwości, aZamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.21.51.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy placówek zdrowotnych Kod CPV wg słownika 2008: 45.21.51.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy placówek zdrowotnych Oryginalny kod CPV: 45.21.52.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki społecznej Kod CPV wg słownika 2008: 45.21.52.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki społecznej Oryginalny kod CPV: 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu Kod CPV wg słownika 2008: 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: POWYŻEJ 60 000 EURO ALE PONIŻEJ PROGU WYNIKAJĄCEGO Z ART. 11 UST. 8 USTAWY 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; data zakończenia: 30.04.2008

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: 30 000 ZŁ. SŁOWNIE: TRZYDZIEŚCI TYSIĘCY ZŁOTYCH 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: INFORMACJA O WARUNKACH PODMIOTOWYCH UCZESTNICTWA W POSTĘPOWANIU: O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału, (określone wart. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych) w postępowaniu określające ich zdolność finansową, potencjał techniczny, wiedzę i doświadczenie oraz nie podlegają wykluczeniu zpostępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust 1 i 2 Pzp, oraz wykażą: a)minimalnie 3 realizacje robót budowlanych rozumiane jako odrębne przedmioty umów z inwestorami na obiekty kubaturowe zrealizowane tj. zakończone i oddane inwestorowi w okresie ostatnich 5 lat licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych (jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) o wartości nie mniejszej niż 5.000.000,00 (pięć milionów) zł. netto każda realizacja. b)dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalnościach mieszczących się w przedmiocie zamówienia; c)minimalny coroczny przychód w zakresie prowadzonej działalności za ostatnie 3 lata obrotowe (tzn. od 2003r. do 2005r.) lub z okresu prowadzonej działalności - jeżeli jest ona prowadzona przez okres krótszy niż 3 lata, nie mniejszy niż 7.000.000,00 (siedem milionów) zł., w każdym z lat; d)wielkość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 3.000.000,00 (trzy miliony) zł. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, który po dokonaniu przez Zamawiającego oceny wg modułu \spełnia - nie spełnia\, nie spełni któregokolwiek z podmiotowych warunków zostanie wykluczony z postępowania. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA OFERTOWE: 1.Aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji gospodarczej, potwierdzające dopuszczenie do obrotu prawnego w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2.Aktualne zaświadczenia właściwego urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3.Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-9 ustawy Prawo o zamówieniach publicznych, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Na potwierdzenie posiadania uprawnień, niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz potencjału technicznego, a także dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 4.Imienny wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia, odpowiedzialnych za wykonywanie przedmiotu zamówienia - tzw. \kadry kierowniczej\ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia oraz zakresem wykonywanych przez nich czynności zgodnie z załącznikiem nr 4 do specyfikacji oraz opisem doświadczenia zawodowego dla kierownika budowy (wykazane pięć lat doświadczenia w pełnieniu funkcji kierownika budowy). 5.Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób przewidzianych do realizacji zamówienia, odpowiedzialnych za wykonywanie przedmiotu zamówienia w specjalnościach objętych przedmiotem zamówienia, tj. konstrukcyjno - budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji iurządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, drogowej. Winny tobyć decyzje o nadaniu uprawnień oraz zaświadczenia o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. 6.Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat licząc od miesiąca ukazania się ogłoszenia wBiuletynie Zamówień Publicznych (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), robót budowlanych na budynkach kubaturowych wg załącznika nr 5 do specyfikacji. 7.Dokumenty referencyjne potwierdzające w swej treści dane decydujące o spełnieniu przez Wykonawcę warunku doświadczenia i potwierdzające, że wymienione w nich realizacje zostały wykonane należycie. Na potwierdzenie znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: 8.Sprawozdania finansowe, a jeżeli podlegają one badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie zprzepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu, za okres ostatnich trzech lat obrotowych. W przypadku, kiedy wykonawca nie jest zobowiązany do sporządzenia sprawozdania finansowego, załączy inne dokumenty określające obroty, zysk oraz zobowiązania inależności za ten sam okres, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. 9.Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek o dysponowaniu środkami finansowymi, potwierdzająca kwotę liczbową wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 10.Polisa lub w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony ododpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Na potwierdzenie należytego i prawidłowego wykonania zamówienia: 11.tabela elementów scalonych wg załącznika nr 7 ze wskazaniem składników cenotwórczych: r-g, Kp, zysk. 12.Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji inwestycji - tabelaryczne zestawienie przedstawiające terminy realizacji inwestycji w rozbiciu na cały okres budowy. 13.Dowód wniesienia wadium. 14.Oświadczenie wykonawcy o czasookresie udzielenia gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia Dla uzyskania formalnej poprawności złożonej oferty: 15.Formularz oferty - zgodny z treścią określoną we wzorze załącznika nr 6 do SIWZ. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 1,2,3 składa dokument lub dokumenty, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ( wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert )

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. CENA OFERTY 85 2. CZAS REALIZACJI ZADANIA 10 3. DŁUGOŚĆ TERMINÓW PŁATNOŚCI 5 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://piekoszow.idn.org.pl. Opłata: Warunki i sposób płatności: 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.08.2006 godzina 10:00. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 02.08.2006, godzina 10:30, DOM DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH, UL. CZARNOWSKA 2A, 26-065 PIEKOSZÓW.

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak.; ZINTEGROWANY PROGRAM OPERACYJNY ROZWOJU REGIONALNEGO, PODDZ. 3.5.2. - LOKALNA INFRASTRUKTURA OCHRONY ZDROWIA 2) Informacje dodatkowe: 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 03.07.2006.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.