Ogłoszenie z dnia 2014-10-24
Góra: Przedmiotem umowy jest wytwarzanie i dostawa jednodaniowego posiłku szkolnego uprawnionym uczniom w 4 szkołach podstawowych na terenie gminy Góra, w okresie od 24 października 2014 do 30 listopada 2014r
Numer ogłoszenia: 354458 - 2014; data zamieszczenia: 24.10.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Poznańska 23, 56-200 Góra, woj. dolnośląskie, tel. 0-65 5432201, 5432473, faks 0-65 5432201.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem umowy jest wytwarzanie i dostawa jednodaniowego posiłku szkolnego uprawnionym uczniom w 4 szkołach podstawowych na terenie gminy Góra, w okresie od 24 października 2014 do 30 listopada 2014r.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem umowy jest wytwarzanie i dostawa jednodaniowego posiłku szkolnego uprawnionym uczniom w 4 szkołach podstawowych na terenie gminy Góra, w okresie od 24 października 2014 do 30 listopada 2014r. Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole -Ślubów 54 Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole - Witoszyce 10 Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole - Glinka 6 Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole -Czernina ul. Szkolna 2 w ilości szacunkowej ok. 3.630 , z zastrzeżeniem, że podane ilości są szacunkowe i w czasie obowiązywania umowy mogą ulec zmianie, co oznacza, że nie stanowią ostatecznego wymiaru zamówienia, w wyniku czego nie mogą być podstawą do zgłaszania roszczeń z tytułu nie zrealizowanych dostaw lub podstawą odmowy wykonania zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia wielkości zamówienia w zależności od ilości osób objętych dożywianiem zgodnie z ewidencją ilości wydanych posiłków. Zamawiający nie gwarantuje w żaden sposób, że podane ilości zostaną osiągnięte w okresie trwania umowy. Podane ilości w czasie obowiązywania umowy mogą ulec zmianie, co oznacza, że nie stanowią ostatecznego wymiaru zamówienia, w wyniku czego nie mogą być podstawą do zgłaszania roszczeń z tytułu nie zrealizowanych dostaw lub podstawą odmowy wykonania zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia wielkości zamówienia w zależności od ilości osób objętych dożywianiem. Zamawiający zapłaci w cyklu miesięcznym za rzeczywistą ilość dzieci korzystających z dożywiania. Zmiana ilości wykonanych posiłków nie wymaga zmiany umowy..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.31.00 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych 55.52.40.00 - Usługi dostarczania posiłków do szkół .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23.10.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Catering i Restauracje Corleone Rafał Hoszowski 67-115 Bytom Odrzański ul. B.Krzywoustego 22/1, ul. B.Krzywoustego 22/1, 67-115 67-115 Bytom Odrzański ul., kraj/woj. lubuskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 19965,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 16298,00
Oferta z najniższą ceną: 16298,00 / Oferta z najwyższą ceną: 16298,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1pkt 3 , Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie z wolnej reki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuacje niewynikajacą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów dla innych trybów udzielenia zamówienia. Przepis ten umożliwia zatem udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki, gdy zaistnieją łącznie okoliczności: Wyjątkowa sytuacja, przyczyny powstania tej sytuacji nie leża po stronie zamawiającego, sytuacji tej zamawiający nie mógł przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, nie można zachować terminów dla innych trybów udzielania zamówienia. Pomiędzy wszystkimi wymienionymi powyżej przesłankami powinien zachodzić związek przyczynowo skutkowy oraz związek czasowy, a przesłanki stosowania trybów innych niż podstawowe, szczególności trybu zamówienia z wolnej ręki stanowiącego tryb niekonkurencyjny, muszą być interpretowane w sposób ścisły. Zamówienie z wolnej ręki dotyczy wyłącznie zakresu koniecznego do ograniczenia lub zapobieżenia skutkom określonego zdarzenia, zabezpieczenia najpilniejszych, bieżących potrzeb zamawiającego w czasie niezbędnym do przeprowadzenia procedury udzielania zamówień publicznych w warunkach uczciwej konkurencji. Do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym należy między innymi - Zgodnie z art. 17ust. 1pkt3 ustawy z dnia 12.marca 2004r. o pomocy społecznej zapewnienie posiłku osobom tego pozbawionym Natomiast art. 48 ust 4 powołanej ustawy stanowi, że pomoc doraźna albo okresowa w postaci jednego gorącego posiłku dziennie przysługuje osobie , która własnym staraniem nie może go sobie zapewnić. Realizacja tego świadczenia ma olbrzymie znaczenie dla osób , dla których często jest to jedyny ciepły posiłek w ciągu dnia. Zamawiający w celu realizacji w/w zadania przeprowadza cyklicznie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego wybierając najkorzystniejsze oferty zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami ustawy z dnia 29.01.2004r. prawo zamówień publicznych. W ten sposób udzielono zamówienia na wytwarzanie i dostawę posiłku dwudaniowego uprawnionym uczniom w 4 szkołach na terenie Gminy Góra w okresie od stycznia 2014r do grudnia 2014r. W dniu 21.10.2013 Wykonawca - Przedsiębiorstwo Handlowo -Usługowe WIP ul. Geodetów 1, 64-100 Leszno złożyło odstąpienie od realizacji umowy numer OPS /XIII/2013. Stan faktyczny, z którym mamy do czynienia, że sytuację w której znalazł się Zamawiający należy uznać za spowodowaną wystąpieniem wyjątkowych (ponadstandardowych) okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć. Sam fakt przewidzenia w dokumentach kontraktowych (umowa) możliwości odstąpienia od umowy z dotychczasowym wykonawcą nie stanowi argumentu za brakiem spełnienia w/w przesłanki. Wprowadzenie bowiem do umowy zapisów uprawniających wykonawcę do odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy nie oznacza bowiem nic innego jak podjecie dostępnych kroków prawnych mających na celu ochronę interesu publicznego na wypadek wystąpienia niepożądanych skutków związanych z niedochowaniem warunków umowy i stanowi dbałość o realizację zasad określonych zasad określonych w ustawie o finansach publicznych. Tak więc wprowadzona przez Zamawiającego klauzula umożliwiająca Wykonawcy rozwiązanie umowy nie powinna być w tych okolicznościach utożsamiana z przewidywalnością o której mowa w art. 67 ust.1 pkt 3. Okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, które których strony, działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenie te mogą mieć charakter losowy, społeczno -gospodarczy czy prawno-polityczny. Sytuacji, której nie można było przewidzieć nie można utożsamiać z zdarzeniami, których wystąpienie strony uznały za nieprawdopodobne lub wręcz niemożliwe, lecz z takimi , które strony działając zgodnie z przyjętym miernikiem staranności w obrocie nie zakładały i nie planowały. Tak więc przesłanka ta odnosi się do sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. Kolejną przyczyną która spowodowała, że Zamawiający w zaistniałej sytuacji zastosował za konieczne natychmiastowe wykonanie zamówienia jest fakt, iż realizacja zamówienia obejmuje okres jesienno-zimowy. Z punktu widzenia zamawiającego, ale także z powodów humanitarnych, niedopuszczalną byłaby sytuacja pozbawienia uczniów, których rodziny znajdują się w trudnej często tragicznej sytuacji tego świadczenia. W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją, w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia mamy do czynienia wówczas, gdy zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego , bez zbędnej zwłoki , a samo zamówienie winno być realizowane natychmiastowo. Tak, więc natychmiastowa konieczność wykonania zamówienia oznacza konieczność jego realizacji szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień. Dodatkowo, konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Na potrzeby badania okoliczności powodujących natychmiastową konieczność wykonania zamówienia należy brać pod uwagę względy związane z interesem publicznym. Należy również podkreślić, iż Zamawiający udziela zamówienia w trybie z wolnej ręki jedynie na czas niezbędny do przeprowadzenia kolejnego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego i wyboru oferty w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców. W związku z powyższym analizując przesłanki do udzielania zamówienia z wolnej reki , przewidziane w art. 67 ust1 pkt3 Prawa zamówień publicznych , pamiętając o wyjątkowości możliwości udzielenia zamówienia w trybie niekonkurencyjnym i biorąc pod uwagę powyżej opisane ustalenia niebudzące wątpliwości, Zamawiający uznaje że w przedmiotowej sytuacji wymagane było natychmiastowe wykonanie zamówienia.
INNE PRZETARGI Z GÓRY
- Dostawa urządzeń w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej - grupa A
- " Budowa stacji życia - AED,,
- "Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie zimowym 2025/2026"
- Zakup sprzętu komputerowego oraz oprogramowania z montażem, instalacją i konfiguracją "Cyberbezpieczny Samorząd" pn. Wsparcie rozwoju cyfrowego oraz bezpieczeństwa informacji w Powiecie Górowskim.
- ,, Opracowanie programu funkcjonalno- użytkowego dla zadania inwestycyjnego p.n. Budowa oczyszczalni ścieków w m. Góra,,
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego p.n. ,, Poprawa gospodarki wodno - ściekowej na terenie Gminy Góra,,.
więcej: przetargi w Górze »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przygotowywanie i dostarczanie gorących posiłków uczniom do szkół na terenie Gminy Radziłów w 2026 roku
- Usługi restauracyjne dla potrzeb dzieci i młodzieży uczęszczających do Zespołu Szkół nr 21 we Wrocławiu. CPV 55.52.31.00-3, 55.52.40.00-9, 55.52.00.00-1, 55.52.12.00-0.
- WYBÓR WYKONAWCY USŁUGI ŻYWIENIA NA RZECZ PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO IM. ŚW. JANA PAWŁA II W SIECHNICACH
- Prowadzenie stołówki szkolnej wraz z przygotowaniem , dowiezieniem i wydaniem posiłków w placówkach oświatowych na terenie Gminy Świętajno w 2026 r.
- Usługa cateringu - przygotowanie i dostawa wyżywienia dla dzieci z Gminnego Żłobka w Żmigrodzie
- Przygotowywanie i dostarczanie (od poniedziałku do piątku) obiadów dwudaniowych i napoju dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 28 w Gliwicach w roku szkolnym 2025/2026
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





