Ogłoszenie z dnia 2015-12-28
Poznań: usunięcie skutków nawałnicy, która przeszła w dniu 15 sierpnia 2015 r. przez miasto Poznań
Numer ogłoszenia: 353082 - 2015; data zamieszczenia: 28.12.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Zieleni Miejskiej, ul. Strzegomska 3, 60-194 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 860 85 00, faks 61 860 85 12.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: usunięcie skutków nawałnicy, która przeszła w dniu 15 sierpnia 2015 r. przez miasto Poznań.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: usunięcie skutków nawałnicy, która przeszła w dniu 15 sierpnia 2015 r. przez miasto Poznań.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.30.00.00 - Usługi ogrodnicze .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27.08.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
OGRÓD-PROJEKT ALDONA SZKUDLAREK-LIPOWY
jakie przetargi wygrała firma
OGRÓD-PROJEKT ALDONA SZKUDLAREK-LIPOWY
- Ogród-Projekt Aldona Szkudlarek-Lipowy, ul. Paderewskiego 46A, 62-020 Swarzędz., ul. Paderewskiego 46A, 62-020 Swarzędz., kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 25000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 25000,00
Oferta z najniższą ceną: 25000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 25000,00
Waluta: PLN .
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W dniu 15 sierpnia 2015 r. przez miasto Poznań przeszła potężna nawałnica, która spowodowała ogromne uszkodzenia drzewostanów będącego własnością Miasta Poznania. 1. wystąpienie wyjątkowych okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć i które nie wynikają z przyczyn zależnych od Zamawiającego. Na gruncie prawa cywilnego, w szczególności przepisów art. 357 k.c. (klauzula rebus sic stantibus) oraz art. 632 §2 k.c. (tzw. Mała klauzula rebus sic stantibus) okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony, działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny. Sytuacji której nie można było przewidzieć nie można utożsamiać ze zdarzeniami, których wystąpienie strony uznały za nieprawdopodobne lub wręcz niemożliwe, lecz z takimi które strony działając zgodnie z przyjętym miernikiem staranności w obrocie nie zakładały i nie planowały. Tak więc, przesłanka ta odnosi się do sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. Nie ulega wątpliwości że nieprzewidywalność okoliczności powinna być zawsze oceniana indywidualnie - w konkretnym stanie prawnym i faktycznym. O nieprzewidywalności określonych okoliczności można mówić w sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne. Analiza stanu faktycznego, z którym mamy do czynienia wskazuje, że sytuacja w której znalazł się Zamawiający, należy uznać za spowodowaną wystąpieniem wyjątkowych (ponadstandardowych) okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć. Niewątpliwie Zamawiający nie mógł przewiedzieć zniszczenia drzewostanu przez warunki atmosferyczne oraz wielkości zniszczeń spowodowana przejściem przez miasto Poznań nawałnicy w dniu 15 sierpnia 2015 r. Zamawiający nie był również w stanie oszacować bez zbędnej zwłoki wartości zamówienia i wielkości realizowanego zamówienia. 2. konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia. W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją, w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia mamy do czynienia wówczas, gdy zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo. Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę, natychmiastowa konieczność wykonania zamówienia oznacza konieczność jego realizacji szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień. Dodatkowo, konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Na potrzeby badania okoliczności powodujących natychmiastową konieczność wykonania zamówienia należy brać pod uwagę względy związane z interesem publicznym. Oceniając zaistniały stan faktyczny nie ulega wątpliwości, że nieusunięcie wiatrołomów, leżących konarów drzew, całych drzew, obcinanie połamanych gałęzi stwarzało zagrożenie dla zdrowia mieszkańców Miasta Poznania, co w konsekwencji mogło obciążyć dodatkowymi kosztami budżet miasta (odszkodowania). 3. Brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów. Każdy z trybów przewidzianych w ustawie Pzp wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego oraz Wykonawców. Opierając się na danych historycznych i doświadczeniach Zamawiającego w zakresie przeciętnego czasu trwania procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego na usługi średni czas trwania procedury w trybie przetargu nieograniczonego na usługi w roku 2014 r. od momentu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu do podpisania umowy wynosił 18 dni. Średni czas trwania procedur w trybie przetargu nieograniczonego na usługi wynosił według danych Urzędu Zamówień Publicznych 32 dni. Oczywistym zatem jest, iż z uwagi na okoliczności konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia świadczenia usługi polegającej na usunięci skutków nawałnicy, która przeszła przez miasta Poznań w dniu 15 sierpnia 2015 r. w drzewostanie Miasta Poznania nie istniała możliwość udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybach podstawowych. Konieczność realizacji usługi polegającej na usunięci skutków nawałnicy, która przeszła przez miasta Poznań w dniu 15 sierpnia 2015 r. w drzewostanie Miasta Poznania szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień stwarza niemożność zachowania terminów dla innych trybów niekonkurencyjnych np. takich jak negocjacje bez ogłoszenia. Dlatego też pomimo potencjalnej możliwości uelastycznienia i przyspieszenia prowadzenia postępowania w innych niż wolna ręka trybach należy mieć na uwadze konieczność zachowania podstawowych zasad zamówień publicznych tj. zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. W takiej sytuacji istnieje ryzyko iż pomimo wszczęcia postępowania w innym niż wolna ręka trybie, Zamawiający dążąc do maksymalnego skrócenia czasu trwania procedury jednocześnie realizował by postępowanie z pogwałceniem w/w zasad i praw wykonawców.
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Sukcesywna dostawa napoi, produktów bezglutenowych oraz gotowych produktów mrożonych
- Kontrola stanu technicznego i naprawa pomp obiegowych, pomp atrakcji firmy SPECK PUMPEN oraz Grundfos, zainstalowanych na terenie Kompleksu Termy Maltańskie w Poznaniu
- Zapewnienie specjalistycznej pracy edukacyjnej nad relacją opiekun-dziecko dla dzieci, młodzieży i rodzin zastępczych z terenu powiatu poznańskiego.
- Remont muru granicznego pomiędzy budynkiem Sądu przy Al. K. Marcinkowskiego 32 a Komisariatem Policji Poznań Stare Miasto
- PN 8/05/2025 - ubezpieczenia
- Przebudowa i remont pomieszczeń socjalnych w hali nr 1
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utrzymanie, prowadzenie i rewaloryzacja zabytkowego parku-arboretum Ośrodka Kultury Leśnej w Gołuchowie
- Świadczenie usługi w zakresie utrzymania porządku i czystości na nieruchomościach będących w zasobach i zarządzie Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej MZGM Sp. z o. o. w Ostrowie Wielkopolskim.
- 83570 Remont placu Wolności i zwiększenie ilości zieleni w ul. Zamkowej we Wrocławiu
- Budowa krytego lodowiska wraz z infrastrukturą techniczną na terenie Centrum Park w Chojnicach w formule zaprojektuj i wybuduj
- Obustronne wykaszanie traw i chwastów z pasa drogowego dróg gminnych na terenie miasta i gminy Murowana Goślina.
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko Orlik - 2012" w Rotmance dofinansowanego ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, których dysponentem jest Minister Sportu i Turystyki
więcej: Usługi ogrodnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.