eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdynia › Stały dozór oraz ochrona osób i mienia.



Ogłoszenie z dnia 2011-03-03

Gdynia: Stały dozór oraz ochrona osób i mienia.
Numer ogłoszenia: 34872 - 2011; data zamieszczenia: 03.03.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Pomorska Fundacja Filmowa w Gdyni, ul. Folwarczna 2, 81-547 Gdynia, woj. pomorskie, tel. 58 62 11 509, faks 58 62 11 583.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Fundacja.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Stały dozór oraz ochrona osób i mienia..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Świadczenie usług stałego dozoru oraz ochrony osób i mienia w budynku przy ul. Folwarcznej 2 w Gdyni w okresie od dnia 1 marca 2011 roku do dnia 31 grudnia 2011 roku, a także, świadczenie usług ochrony osób i mienia w czasie 36. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.02.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • IGIELSKI OCHRONA Kazimierz Igielski, ul. Kazimierza Królewicza 12, 81-516 Gdynia, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 84962,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 84079,00

  • Oferta z najniższą ceną: 84962,00 / Oferta z najwyższą ceną: 84962,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Usługi, które stanowią przedmiot niniejszego zamówienia, zaliczane są do usług niepriorytetowych w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68) w zw. z Rozporządzeniem (WE) Nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 listopada 2002 roku w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień CPV - tj. usługi ochroniarskie - kod CPV 79710000-4. W odniesieniu do usług o charaktrze niepriorytetowym zamawiający zgodnie z art. 5 ust. 1a PZP może zaś wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 67 ust. 1 PZP, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań; przy czym katalog przyczyn uzasadniających udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki ma charakter otwarty. Zamawiający współpracował w związku z prowadzoną działalnością, w tym, organizacją Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, z szeregiem podmiotów świadczących usługi ochroniarskie. Zgodnie z doświadczeniami zamawiającego, poziom świadczenia tychże usług przez poszczególnych wykonawców jest dalece zróżnicowany - szereg działających na tym rynku podmiotów nie gwarantuje należytego wykonania usług. Tymczasem zasadnicza część udzielanego zamówienia obejmowała będzie świadczenie usług ochrony osób i mienia w czasie 36 Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Ta część udzielanego zamówienia wykonywana będzie w krótkim okresie czasu (Festiwal odbywał się będzie w dniach od 5 czerwca 2011 do 12 czerwca 2011 - czas świadczenia usług wyniesie zatem 8 dni), przy zaangażowaniu wyjątkowo dużej ilości pracowników ochrony, z uwagi m.in. na ilość objętych ochroną obiektów, w których odbywały się będą imprezy składające się na Festiwal. Co więcej, szczególna jest także specyfika świadczenia usług ochroniarskich w ramach Festiwalu - w Festiwalu uczestniczą bowiem najznamienitsze postacie Polskiego środowiska filmowego - obowiązki pracowników ochrony nie będą zatem ograniczać się do wykonywania standardowych funkcji służby porządkowej (kontrola dokumentów uprawniających do udziału w Festiwalu etc.) ale częstokroć wymagały będą także podejmowania w sposób zdecydowany lecz możliwie dyskretny czynności ochrony gości Festiwalu. Wyłonienie wykonawcy przedmiotowego zamówienia w którymś z konkurencyjnych trybów udzielania zamówień nie gwarantuje zamawiającemu wyłonienia wykonawcy, który wykona zamówienie w sposób rzetelny. Także oparcie kryteriów oceny ofert nie tylko na podstawie ceny, ale i właściwości wykonawcy, nie gwarantuje rzetelnego wykonania zamówienia. Jednocześnie, z uwagi na fakt, iż zasadnicza część usług ochroniarskich stanowiących przedmiot zamówienia wykonywana będzie w krótkim okresie czasu (8 dni), w przypadku stwierdzenia, że usługi takie wykonywane są nienależycie, zamawiający nie będzie miał możliwości znalezienia innego wykonawcy, który byłby w stanie z dnia na dzień podjąć się wykonania zamówienia. Z uwagi na powyższe, uzasadnione jest udzielenie przez zamawiającego zamówienia publicznego podmiotowi, który dotychczas świadczonymi na rzecz zamawiającego usługami potwierdził swoją rzetelność i kompetencje. Co więcej, udzielenie niniejszego zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki uzasadnia także dyrektywa celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków (art. 5 ust. 1a pkt 1 PZP). Zamawiający w dniach od 15 do 17 Lutego 2011 roku przeprowadził bowiem analizę rynku usług ochroniarskich na terenie Trójmiasta, w wyniku której ustalił, iż kwoty wynagrodzenia za jedną godzinę pracy jednego pracownika ochrony kształtują się w przedziale od 7 do 12,50 złotych netto za godzinę pracy jednego pracownika ochrony w odniesieniu do usług ochrony obiektów, a także, od 13 do 19 złotych netto za godzinę pracy jednego pracownika ochrony w odniesieniu do usług ochrony osób i mienia w toku imprez o charakterze zbliżonym do Festiwalu. Tymczasem, wybrany wykonawca zaproponował zamawiającemu wykonanie przedmiotu zamówienia według takich stawek wynagrodzenia netto za jedną godzinę pracy jednego pracownika ochrony, które łącznie, biorąc pod uwagę zarówno koszt ochrony budynku Zamawiającego, jak i koszt ochrony Festiwalu, są istotnie niższe od innych podmiotów, do których zwrocił się zamawiający w toku dokonywania analizy rynku usług ochroniarskich. Zasadniczą część zamówienia, w kontekście wartości przedmiotu zamówienia, stanowią bowiem usługi ochrony budynku Zamawiającego - wybrany wykonawca zaoferował Zamawiającemu świadczenie tychże usług za kwotę 51.408,00 złotych, co stanowi wartość o ponad 7.000 złotych niższą od wartości obliczonej wg. stawek wynagrodzenia innego z podmiotów, do którego zwrócił się Zamawiajacy dokonując analizy rynku usług ochroniarskich i aż o 40.000,00 złotych niższą od wartości wynagrodzenia obliczonego wg. stawek kolejnego z takich podmiotów. Także łączna kwota wynagrodzenia za wykonanie całości przedmiotu zamówienia przez wybranego wykonawcę, a zatem, obejmująca zarówno świadczenie usług ochrony budynku Zamawiającego, jak i ochrony Festiwalu, okazała się najniższa. Za udzieleniem zamówienia wybranemu wykonawcy przemawiają zatem także względy dokonywania przez Zamawiającego wydatków w sposób oszczędny i efektywny. Mając na względzie powyższe, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki w odniesieniu przedmiotowego zamówienia znajduje oparcie również w zasadzie oszczędności i efektywności dokonywanych wydatków. Tryb ten daje bowiem zamawiającemu możliwość zawarcia umowy za cenę odpowiadającą najniższym stawkom obowiązującym na rynku, a jednocześnie, powierzenia wykonania zamówienia wykonawcy, który posiada już doświadczenie w świadczeniu usług ochrony na rzecz zamawiającego i który w dotychczasowej współpracy wykazał się rzetelnością gwarantującą należyte wykonanie zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.