Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-10-21
Koszalin: Prace pielęgnacyjno-techniczne przy starodrzewiu w parkach, na zieleńcach i w pasach drogowych na terenie miasta Koszalina w ilości 240 szt. drzew
Numer ogłoszenia: 346144 - 2011; data zamieszczenia: 21.10.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich w Koszalinie , ul. Połczyńska 24, 75-815 Koszalin, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3118060, faks 094 3425419.
- Adres strony internetowej zamawiającego: zdm.koszalin.bip.net.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prace pielęgnacyjno-techniczne przy starodrzewiu w parkach, na zieleńcach i w pasach drogowych na terenie miasta Koszalina w ilości 240 szt. drzew.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa :Prace pielęgnacyjno-techniczne przy starodrzewiu w parkach, na zieleńcach i w pasach drogowych na terenie miasta Koszalina w ilości 240szt. drzew Wykonanie prac pielęgnacyjno-technicznych przy starodrzewiu rosnącego w parkach, na zieleńcach i w pasach drogowych na terenie miasta Koszalina w zależności od gatunku drzew, obwodu pnia, ilości drzew bez zróżnicowania na drewno twarde i miękkie przy uwzględnieniu 20% objętości korony Należy wziąć pod uwagę wszelkie utrudnienia wynikające z usytuowania drzew w zabudowie miejskiej, jak i kolidowanie z linią energetyczną, itp. Szczegółowy wykaz lokalizacji drzew przewidzianych do objęcia zabiegami zawiera załącznik do specyfikacji. Zamawiający wymaga wykonywania prac z zachowaniem szczególnej ostrożności, aby nie zniszczyć istniejących nasadzeń, alejek, ławek itp. Prace w koronach drzew mogą być wykonywane wyłącznie z lin metodą alpinistyczną natomiast w parkach konieczność zastosowania metody alpinistycznej z uwagi na brak możliwości użycia podnośnika Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania prac przy użyciu innego sprzętu np. podnośnika jedynie w przypadku drzew wskazanych przez Zamawiającego. Uwaga: w cenę cięć pielęgacyjno-technicznych powinna być wliczona również cena za zrębkowanie gałęzi i wywóz urobku na składowisko wykonawcy. Zamawiający nie dysponuje aktualną inwentaryzacja drzewostanu ani ekspertyzą dendrologiczną. Zakres usług obejmuje: 1. cięcia pielęgnacyjne drzew w tym: a/ cięcia sanitarne (usuwanie gałęzi obumarłych , nadłamanych) b/ cięcia prześwietlające (rozluźniające koronę) c/ ciecia korygujące (redukcja koron drzew) d/ usunięcie odrostów korzeniowych drzew 2. cięcia techniczne a/ przycięcie gałęzi i konarów od strony jezdni i od strony ciągów pieszych b/ usunięcie konarów i gałęzi wchodzących w kolizje z liniami elektrycznymi, telekomunikacyjnymi i obiektami budowlanymi 3. zakładanie wzmocnień mechanicznych wszelkiego typu a w szczególności wiązania sztywne, elastyczne, odciągi i podpory 4.. smarowanie konarów i gałęzi o średnicy powyżej 10 cm dostępnymi na rynku środkami o kolorze zbliżonym do koloru kory 5. zrębkowanie gałęzi oraz ułożenie konarów w stosy z wywozem na miejsce składowania. Na bieżąco wywożenie większych gałęzi i konarów 6. porządkowanie terenu bezpośrednio po zakończeniu prac (zwłaszcza przed dniami wolnymi) i wywóz pozostałych na miejsce składowania 7 należy stosować zabezpieczenia, poprzez oznakowanie i wygrodzenie terenu na którym wykonywane będą prace. 8 usytuowanie pod koroną drzew obiektów budowlanych wymaga zachowania szczególnej ostrożności podczas wykonywania prac (cięcia konarów, gałęzi po kawałku z podwiązywaniem ich i opuszczeniem na linach). 9. Wykonawca dostarczy wszystkie materiały i sprzęt niezbędny do wykonania zamówienia 10. Wykonawca jest zobowiązany do dokonania wizji terenowej przed złożeniem oferty..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- ZAMAWIAJĄCY MOŻE UDZIELIĆ ZAMÓWIEŃ UZUPEŁNIAJĄCYCH do 50% wartości zamówienia podstawowego w trybie zamówień z wolnej ręki na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 PZP.Zakres zadania uzupełniającego obejmuje: 1. cięcia pielęgnacyjne drzew w tym: a/cięcia sanitarne (usuwanie gałęzi obumarłych , nadłamanych) b/cięcia prześwietlające (rozluźniające koronę) c/ciecia korygujące (redukcja koron drzew) c/usunięcie odrostów korzeniowych drzew 2. cięcia techniczne a/ przycięcie gałęzi i konarów od strony jezdni i od strony ciągów pieszych b/usunięcie konarów i gałęzi wchodzących w kolizje z liniami elektrycznymi, telekomunikacyjnymi i obiektami budowlanymi 3. zakładanie wzmocnień mechanicznych wszelkiego typu a w szczególności wiązania sztywne, elastyczne , odciągi podpory 4. smarowanie konarów i gałęzi o średnicy powyżej 10 cm dostępnymi na rynku środkami i kolorze zbliżonym do koloru kory 5. zrębkowanie gałęzi oraz ułożenie konarów w stosy z wywozem na miejsce składowania , Na bieżąco wywożenie większych gałęzi i konarów 6 .porządkowanie terenu bezpośrednio po zakończeniu prac (zwłaszcza przed dniami wolnymi) i wywóz urobku na miejsce składowania wykonawcy.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.15.00 - Usługi pielęgnacji drzew .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 17.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium na warunkach określonych w art. 45 i 46 PZP. 1) Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 4 000,00 PLN 2) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3) Wadium według wyboru Wykonawcy może być wniesione w jednej z form określonych w art. 45 ust 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 4) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego BRE Bank SA Oddział Szczecin 91 1140 1137 0000 2162 9500 1004. Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków na wskazany rachunek bankowy. 5) Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące zatrzymanie przez Zamawiającego wadium określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. UWAGA: Zgodnie z zapisami w ustawie PZP w świetle art. 46 ust. 4a Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Gwarant, udzielający wykonawcy gwarancji jest zobowiązany niezależnie od zapisów art. 46 ust. 5 PZP taką okoliczność w wystawionym przez siebie dokumencie przewidzieć. Wadium wniesione w innej formie niż pieniądz należy w oryginale złożyć w Dziale Finansowo - Księgowym ZDM pok.5, natomiast kopię załączyć do oferty. 6) W przypadku złożenia oferty przez konsorcjum, wadium wniesione w innej formie niż pieniądz, winno być wniesione w imieniu konsorcjum. 7) Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 8 poniżej, 8) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 9) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana w przypadkach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy PZP. 10) Zamawiający żądać będzie ponownego wniesienia wadium w przypadkach i na zasadach określonych w art. 46 ust. 3 ustawy PZP.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował należycie jako wykonawca lub podwykonawca usługi związane z : Wymagane jest wykazanie wykonanych w ciągu ostatnich trzech lat prac pielęgnacyjno-technicznych przy drzewach na terenach zieleni miejskiej i zabytkowej (w obiektach wpisanych do rejestru zabytków). Do prowadzonych prac należy również dołączyć opinię od właściwego Konserwatora Zabytków. Łączna wartość w zakresie prac pielęgnacyjno-technicznych zieleni wysokiej wynosi min. 75.000.00 zł.Zamawiający dokona oceny na podstawie dokumentów żądanych w tym ogłoszeniu
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien posiadać minimum: 4 szt. - piły spalinowe , 1 szt. - rębak do gałęzi , 1 szt. - środek transportu do wywozu pozyskanego urobku (zrębki, gałęzie, konary). Zamawiający dokona oceny na podstawie dokumentów żądanych w tym ogłoszeniu
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca przedstawi wraz z ofertą osoby, spełniające następujące minimalne wymagania: Wskazanie osoby kierującej pracami konserwatorskimi posiadającej tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów obejmujących wiadomości w zakresie zabezpieczenia, uzupełnienia rekonstrukcji lub konserwacji parków wpisanych do rejestru zabytków albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni wpisanej do rejestru zabytków oraz odbyła po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 miesięczną praktykę zawodową przy konserwacji i pielęgnacji tego rodzaju zabytków wpisanych do rejestru zabytków - § 23 ust.1 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. (Dz.U. z 2011 r. Nr 165 poz.987), -2 osoby wykonujące prace o charakterze technicznym posiadające świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie i dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodach związanych z pielęgnacją zieleni albo odbyły co najmniej 12 miesięczną praktykę zawodowa przy pielęgnacji parków wpisanych do rejestru zabytków albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni wpisanej do rejestru zabytków § 23 ust. 2 ww rozporządzenia, - 2 osoby posiadające kwalifikacje pilarza uprawionego do wykonywania prac na wysokościach , - 2 pracowników fizycznych niewykwalifikowanych. Zamawiający dokona oceny na podstawie dokumentów żądanych w tym ogłoszeniu
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz nr 1 - Oferta(Formularz Ofertowy) Formularz nr 7 - Wykaz części zamówienia, które Wykonawca powierzy podwykonawcom
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Warunki zmian dotyczą w szczególności: zmiany terminu realizacji zamówienia w przypadkach: - wystąpienia zamówień dodatkowych, koniecznych do wykonania i niemożliwych wcześniej do przewidzenia; - wyjątkowych niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiającymi realizację zamówienia; - zmiany w przypadkach losowych, osoby wskazanej przez Wykonawcę w wykazie będącym załącznikiem do oferty, przewidzianej do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych przy realizacji usług, przy czym kwalifikacje oraz doświadczenie tej osoby będą takie same lub wyższe jak osoby podanej w wykazie, w takim przypadku Wykonawca obowiązany jest przedstawić dokumenty potwierdzające kwalifikacje wskazanej osoby pozwalające na stwierdzenie spełniania przez wskazaną osobę wymagań SIWZ; - istotnych zmian w ilości elementów rozliczeniowych.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: zdm.koszalin.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Miejskich w Koszalinie
ul. Połczyńska 24
75-815 Koszalin.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.10.2011 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Miejskich w Koszalinie ul. Połczyńska 24 75-815 Koszalin ( SEKRETARIAT).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z KOSZALINA
- Dostawa odczynników oraz dzierżawę analizatora do oznaczeń biochemicznych wraz z modułem ISE
- DOSTAWA OPROGRAMOWANIA TYPU SIEM WRAZ Z WDROŻENIEM I SZKOLENIEM WRAZ Z SERWEREM NA POTRZEBY STAROSTWA POWIATOWEGO W KOSZALINIE
- Frezowanie oraz karczowanie pni na terenie działania RDW w Stargardzie
- Remont budynku warsztatowego nr 58 zlokalizowanego na terenie kompleksu wojskowego przy ul. Koszalińskiej w Kołobrzegu.
- Opatrunki specjalistyczne dla pacjentów z EB
- Przebudowa chodników w ciągu DW 106 m. Parlino, m. Nowogard ul. Kościuszki, w ciągu DW 147 m. Gostomin
więcej: przetargi w Koszalinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie prac pielęgnacyjnych drzew rosnących na terenach zarządzanych i administrowanych przez Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku
- Kompleksowe utrzymanie czystości w budynkach oraz na posesji wokół budynków Sądu Rejonowego dla Wrocławia - Śródmieścia we Wrocławiu - 2 części-2025/2026
- Zabiegi pielęgnacyjne zieleni wysokiej, wycinka i przycinka drzew.
- Utrzymanie drzew przydrożnych w ciągu dróg wojewódzkich na terenie RDW w Kole
- (BZP.271.21.2025) Cięcia pielęgnacyjne i wycinka drzew w Parku Miejskim przy ul. Kard. Wyszyńskiego w Tarnowskich Górach
- Pielęgnacja drzew przydrożnych w ciągu dróg wojewódzkich na terenie działania Rejonu Dróg Wojewódzkich w Koninie
więcej: Usługi pielęgnacji drzew »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.