eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawaprzeglądy techniczne i konserwacja instalacji Systemów Ochrony Przeciwpożarowej w budynkach Ministerstwa Infrastruktury. Zamówienie składa się z dwóch niezależnych części.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-10-20

Warszawa: przeglądy techniczne i konserwacja instalacji Systemów Ochrony Przeciwpożarowej w budynkach Ministerstwa Infrastruktury. Zamówienie składa się z dwóch niezależnych części.
Numer ogłoszenia: 345382 - 2011; data zamieszczenia: 20.10.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ministerstwo Infrastruktury , ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 6301649, faks 22 6301649.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mi.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: przeglądy techniczne i konserwacja instalacji Systemów Ochrony Przeciwpożarowej w budynkach Ministerstwa Infrastruktury. Zamówienie składa się z dwóch niezależnych części..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: przeglądy techniczne i konserwacja instalacji Systemów Ochrony Przeciwpożarowej, zwanych dalej odpowiednio instalacjami SOP, w podziale na następujące części: 1) część I zamówienia - Przeglądy techniczne i konserwacja instalacji sygnalizacji pożarowej (CERBERUS/SIEMENS) i dźwiękowego systemu ostrzegawczego (DSO SINAPS) w budynku B, 2) część II zamówienia - Przeglądy techniczne i konserwacja instalacji wentylacji pożarowej i oddzieleń przeciwpożarowych w budynkach A, B i C. Budynki A, B i C Ministerstwa Infrastruktury znajdują się w Warszawie przy ul. Chałubińskiego 4/6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zakres przeglądów technicznych i konserwacji instalacji SOP dla części I, części II zamówienia znajduje się w załącznikach nr 1a i 1b do SIWZ:.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.71.00.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • za spełniających ten warunek udziału w postępowaniu zostaną uznani Wykonawcy którzy : a) w I części zamówienia dysponują co najmniej 1 osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającą kwalifikacje do pracy na stanowisku eksploatacji w zakresie konserwacji urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznej o napięciu nie wyższym niż 1 kV lub powyżej 1 kV oraz co najmniej 2 osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi łącznie uprawnienia w zakresie konserwacji urządzeń wyspecyfikowanych w części A załącznika nr 1a do SIWZ, tj.: - instalacji systemu sygnalizacji pożarowej (CERBERUS - obecnie SIEMENS), - instalacji dźwiękowego systemu ostrzegawczego (DSO SINAPS). Zamawiający dopuszcza aby kwalifikacjami do pracy na stanowisku eksploatacji w zakresie konserwacji urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznej o napięciu nie wyższym niż 1 kV lub powyżej 1 kV dysponowała jedna z osób posiadających uprawnienia w zakresie konserwacji urządzeń wyspecyfikowanych w części A w załączniku nr 1a do SIWZ. b) w II części zamówienia dysponują co najmniej 1 osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającą kwalifikacje do pracy na stanowisku eksploatacji w zakresie konserwacji urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznej o napięciu nie wyższym niż 1 kV lub powyżej 1 kV oraz co najmniej 2 osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi łącznie uprawnienia w zakresie konserwacji urządzeń wyspecyfikowanych w części A załącznika nr 1b do SIWZ, tj.: - instalacji systemu wentylacji pożarowej (urządzenia firmy MERCOR), - instalacji systemu oddzieleń (drzwi) przeciwpożarowych (urządzenia firmy MERCOR). Zamawiający dopuszcza aby kwalifikacjami do pracy na stanowisku eksploatacji w zakresie konserwacji urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznej o napięciu nie wyższym niż 1 kV lub powyżej 1 kV dysponowała jedna z osób posiadających uprawnienia w zakresie konserwacji urządzeń wyspecyfikowanych w części A załącznika nr 1b do SIWZ. c) w przypadku składania oferty na część I i II zamówienia dysponują co najmniej 1 osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającą kwalifikacje do pracy na stanowisku eksploatacji w zakresie konserwacji urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznej o napięciu nie wyższym niż 1 kV lub powyżej 1 kV oraz co najmniej 4 osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi łącznie uprawnienia w zakresie konserwacji urządzeń wyspecyfikowanych w części A załączników nr 1a i 1b do SIWZ. Zamawiający dopuszcza aby kwalifikacjami do pracy na stanowisku eksploatacji w zakresie konserwacji urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznej o napięciu nie wyższym niż 1 kV lub powyżej 1 kV dysponowała jedna z osób posiadających uprawnienia w zakresie konserwacji urządzeń wyspecyfikowanych w części A załączników nr 1a i 1b do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zastrzega sobie, zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), możliwość zmiany postanowień Umowy w zakresie zwiększenia bądź zmniejszenia wynagrodzenia brutto przy zachowaniu niezmiennego wynagrodzenia netto umowy w przypadku zwiększenia lub zmniejszenia stawek podatku VAT w trakcie okresu rozliczeniowego, w którym obowiązuje umowa. W przedmiotowym przypadku konieczne będzie zawarcie aneksu do umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mi.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ministerstwo Infrastruktury Biuro Dyrektora Generalnego Wydział Zamówień Publicznych ul. Chałubińskiego 4/6, bud. A, pok. 225 00-928 Warszawa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.11.2011 godzina 12:00, miejsce: Ministerstwo Infrastruktury Biuro Administracyjne ul. Chałubińskiego 4/6, bud. A, pok. 224 00-928 Warszawa.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: przeglądy techniczne i konserwacja instalacji sygnalizacji pożarowej (CERBERUS/SIEMENS) i dźwiękowego systemu ostrzegawczego (DSO SINAPS) w budynku B Ministerstwa Infrastruktury przy ul. Chałubińskiego 4/6.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem części I zamówienia są - Przeglądy techniczne i konserwacja instalacji sygnalizacji pożarowej (CERBERUS/SIEMENS) i dźwiękowego systemu ostrzegawczego (DSO SINAPS) w budynku B Ministerstwa Infrastruktury przy ul. Chałubińskiego 4/6 w Warszawie. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do: 1. Utrzymania w stałej sprawności technicznej instalacji SOP, objętych do przeglądów i konserwacji, wymienionych niżej w pkt. A. 2. Nadzoru prawidłowego działania instalacji SOP, w które są wyposażone budynki Ministerstwa Infrastruktury. 3. Nadzór pracy instalacji SOP obejmuje również przystąpienie do usuwania awarii, w razie wystąpienia awarii instalacji SOP, w czasie nie dłuższym niż 5 godz. od chwili zgłoszenia. 4. Szczegółowego zapoznania się z dokumentacją powykonawczą instalacji SOP i innymi niezbędnymi elementami budynków mających wpływ na prawidłowe ich funkcjonowanie. 5. Wskazywania Zamawiającemu wykrytych w trakcie przeglądu konserwacyjnego i obsługi technicznej usterek elementów Instalacji SOP, wskazania i szczegółowego opisania prawdopodobnych przyczyn ich powstania, wpływu na prawidłowość działania instalacji i bezpieczeństwo eksploatacji budynku oraz ewentualnych kosztów ich usunięcia. W przypadku bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia użytkowników budynku oraz wystąpienia strat w mieniu Zamawiającego, Wykonawca po stwierdzeniu ich wystąpienia podejmuje działania zmierzające do ich likwidacji, po czym powiadamia Zamawiającego. 6. Przystępowania do naprawy uszkodzeń i usterek niewchodzących w zakres konserwacji, po otrzymaniu pisemnego zlecenia od Zamawiającego lub w wypadkach szczególnych (bezpośrednie zagrożenie życia i zdrowia użytkowników), po otrzymaniu ustnego oświadczenia woli, które w terminie późniejszym zostanie potwierdzone na piśmie. W przypadku koniecznym, sposób naprawy urządzeń Wykonawca uzgodni z ich producentem. 7. Wykonywania właściwej obsługi instalacji SOP po powstaniu uszkodzenia, pożaru lub innego zdarzenia, które mogłoby mieć negatywny wpływ na tę instalację. 8. Pozostawiać każdorazowo urządzenia po przeprowadzeniu czynności konserwacyjnych i serwisowych w stanie sprawności technicznej oraz pełnego bezpieczeństwa dla użytkownika i jego mienia. 9. Dokonywania przeglądów instalacji SOP odpowiednio w systemie miesięcznym, kwartalnym, półrocznym i rocznym, w zakresie wymaganych czynności konserwacyjnych odpowiednich urządzeń systemów. Ramowy zakres przeglądów technicznych i czynności konserwacyjnych instalacji SOP przedstawiony jest niżej w pkt. B. Jednocześnie zawarto w nim uwagę (cz. III, pkt. 19), że wykaz zawiera zalecane czynności konserwacyjne i wymagane przez Zamawiającego okresy ich wykonywania, natomiast szczegółowe czynności konserwacyjno-naprawcze urządzeń instalacji SOP, a także pozostałe informacje zawierają poszczególne Dokumentacje Techniczno Ruchowe (tzw. DTR) urządzeń i instrukcje ich obsługi..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.71.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: przeglądy techniczne i konserwacja instalacji wentylacji pożarowej i oddzieleń przeciwpożarowych w budynkach A, B i C Ministerstwa Infrastruktury w Warszawie przy ul. Chałubińskiego 4/6..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem części II zamówienia są - Przeglądy techniczne i konserwacja instalacji wentylacji pożarowej i oddzieleń przeciwpożarowych w budynkach A, B i C Ministerstwa Infrastruktury przy ul. Chałubińskiego 4/6 w Warszawie. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do: 1. Utrzymania w stałej sprawności technicznej instalacji SOP objętych do przeglądów i konserwacji, wymienionych niżej w pkt. A. 2. Nadzoru prawidłowego działania instalacji SOP, w które są wyposażone budynki Ministerstwa Infrastruktury. 3. Nadzór pracy instalacji SOP obejmuje również przystąpienie do usuwania awarii, w razie wystąpienia awarii instalacji SOP, w czasie nie dłuższym niż 5 godz. od chwili zgłoszenia. 4. Szczegółowego zapoznania się z dokumentacją powykonawczą instalacji SOP i innymi niezbędnymi elementami budynków mających wpływ na prawidłowe ich funkcjonowanie. 5. Wskazywania Zamawiającemu wykrytych w trakcie przeglądu konserwacyjnego i obsługi technicznej usterek elementów Instalacji SOP, wskazania i szczegółowego opisania prawdopodobnych przyczyn ich powstania, wpływu na prawidłowość działania instalacji i bezpieczeństwo eksploatacji budynku oraz ewentualnych kosztów ich usunięcia. W przypadku bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia użytkowników budynku oraz wystąpienia strat w mieniu Zamawiającego, Wykonawca po stwierdzeniu ich wystąpienia podejmuje działania zmierzające do ich likwidacji, po czym powiadamia Zamawiającego. 6. Przystępowania do naprawy uszkodzeń i usterek niewchodzących w zakres konserwacji, po otrzymaniu pisemnego zlecenia od Zamawiającego lub w wypadkach szczególnych (bezpośrednie zagrożenie życia i zdrowia użytkowników), po otrzymaniu ustnego oświadczenia woli, które w terminie późniejszym zostanie potwierdzone na piśmie. W przypadku koniecznym, sposób naprawy urządzeń Wykonawca uzgodni z ich producentem. 7. Wykonywania właściwej obsługi instalacji SOP po powstaniu uszkodzenia, pożaru lub innego zdarzenia, które mogłoby mieć negatywny wpływ na tę instalację. 8. Pozostawiać każdorazowo urządzenia po przeprowadzeniu czynności konserwacyjnych i serwisowych w stanie sprawności technicznej oraz pełnego bezpieczeństwa dla użytkownika i jego mienia. 9. Dokonywania przeglądów instalacji SOP odpowiednio w systemie miesięcznym, kwartalnym, półrocznym i rocznym, w zakresie wymaganych czynności konserwacyjnych odpowiednich urządzeń systemów. Ramowy zakres przeglądów technicznych i czynności konserwacyjnych instalacji SOP przedstawiony jest niżej w pkt. B. Jednocześnie zawarto w nim uwagę (cz. III, pkt. 18), że wykaz zawiera zalecane czynności konserwacyjne i wymagane przez Zamawiającego okresy ich wykonywania, natomiast szczegółowe czynności konserwacyjno-naprawcze urządzeń instalacji SOP, a także pozostałe informacje zawierają poszczególne Dokumentacje Techniczno Ruchowe (tzw. DTR) urządzeń i instrukcje ich obsługi..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.71.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.