eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SzczecinOpracowanie Wariantowej koncepcji techniczno - kosztowej wraz z badaniami hydrodynamicznymi dla zadania - Przebudowa wejścia do portu w Mrzeżynie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-11-27

Szczecin: Opracowanie Wariantowej koncepcji techniczno - kosztowej wraz z badaniami hydrodynamicznymi dla zadania - Przebudowa wejścia do portu w Mrzeżynie
Numer ogłoszenia: 336611 - 2008; data zamieszczenia: 27.11.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Morski w Szczecinie , pl. Stefana Batorego 4, 70-207 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4403423, 4403523, faks 091 4403441.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie Wariantowej koncepcji techniczno - kosztowej wraz z badaniami hydrodynamicznymi dla zadania - Przebudowa wejścia do portu w Mrzeżynie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: - opracowanie Wariantowej koncepcji techniczno-kosztowej wraz z badaniami hydrodynamicznymi dla zadania PRZEBUDOWA WEJŚCIA DO PORTU W MRZEŻYNIE. - SYMBOL KATEGORII CPV - 71320000-7 Celem opracowania przedmiotowej koncepcji jest : - określenie przyczyn obecnego systematycznego, intensywnego spłycania wejścia do portu oraz dokonanie oceny istniejącego poziomu bezpieczeństwa wejścia do portu pod względem nawigacyjnym, - opracowanie wariantowe rozwiązań technicznych (minimum 3 warianty), mających na celu zasadniczą poprawę bezpieczeństwa żeglugi oraz możliwość utrzymania projektowanych głębokości na wejściu/wyjściu z portu Mrzeżyno. Proponowane warianty ukształtowania falochronów (wejścia do portu) muszą być poparte badaniami hydrodynamicznymi oraz analizą nawigacyjną. - oszacowanie kosztów realizacji poszczególnych wariantów koncepcji. Przedmiotowa Koncepcja posłuży w dalszych etapach jako materiał wyjściowy do opracowania Studium Wykonalności i Programu Inwestycji oraz projektu budowlanego. 12. Opis - charakterystyka planowanej inwestycji stanowiącej przedmiot opracowania Wariantowej koncepcji techniczno-kosztowej . 1) Informacje ogólne o obiekcie Lokalizacja: - port Mrzeżyno usytuowany jest w rejonie Bałtyku Południowego, przy ujściu rzeki Regi do morza. Wejście do portu osłaniane jest przez dwa falochrony ( wschodni i zachodni), wychodzące na akwen morski - szczegółowa lokalizacja wg. załączonego planu sytuacyjnego ( Załącznik nr 7). 2) Cel i zakres przebudowy wejścia do portu w Mrzeżynie, podstawowe parametry techniczne istniejących obiektów hydrotechnicznych: a) Cel przebudowy Celem przebudowy wejścia do portu w Mrzeżynie jest wyeliminowanie lub znaczne zmniejszenie zjawiska spłycania wejścia, zmniejszenie nakładów na utrzymywanie założonych głębokości na podejściowym torze wodnym z morza do portu i na torze wewnątrz portu oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu jednostek pływających wchodzących i wychodzących z portu. b) Podstawowe parametry techniczne istniejących obiektów hydrotechnicznych : - falochron zachodni - długość 327,50 m, rzędna korony + 1,50 m (na głowicy + 3,00m), obciążenie naziomu qdop.= 10kN/m2, w części środkowej i nasadowej konstrukcja narzutowa, w części przygłowicowej narzut kamienny w obudowie ze ścianki szczelnej Larssen IIIn. Część głowicowa falochronu to palisada z rur o średnicy 508 mm wypełniona kamieniem. Głębokość dopuszczalna Hdop.= 4,60m. W rejonie falochronu od strony wewnętrznej usytuowanych jest osiem dalb rurowych jednopalowych (osłonowych). Na głowicy falochronu znajduje się stawa światła wejściowego. - falochron wschodni - długość 206,0 m, rzędna korony + 0,80 do 1,30 m, obciążenie naziomu qdop.=5kN/m2. Konstrukcję falochronu stanowi palisada z drewnianych pali o średnicy 35 cm wypełniona narzutem kamiennym. Dno od strony morza umocnione jest materacem faszynowo-kamiennym, na którym ułożono narzut kamienny Głębokość dopuszczalna Hdop.= 4,60m. W rejonie falochronu od strony wewnętrznej usytuowane są dwie dalby rurowe jednopalowe (osłonowe). Na głowicy falochronu znajduje się stawa światła wejściowego. - głębokości przy najważniejszych obiektach hydrotechnicznych portu - falochrony w strefie głowicowej i przygłowicowej: od -6,0 m do - 4,60m, na odcinkach dalszych do - 2,0 m, - Nabrzeże Odpraw Granicznych: głębokość eksploatacyjna 3,0 m, dopuszczalna 3,50 m, - Nabrzeże Przeładunkowe: głębokość eksploatacyjna 3,0 m, dopuszczalna 3,80 m. 3. Zakres prac stanowiących przedmiot zamówienia: 3.1. Zakres badań hydrodynamicznych - określenie wielkości i kierunku fali na wejściu do portu i w porcie w zależności od przyjmowanych wariantów kształtu falochronów, - określenie kierunku i wielkości ruchu rumowiska w pobliżu i na wejściu do portu w Mrzeżynie, - określenie wpływu kształtu falochronów na ruch rumowiska i na szybkość zapiaszczania wejścia do portu, - ustalenie w jakim stopniu zapiaszczanie wejścia do portu zależy od ruchu rumowiska morskiego, a w jakim od rumowiska niesionego przez rzekę Regę. Badania powinny także określić wpływ zapiaszczania wejścia do portu na spłycanie toru wodnego wewnątrz portu i wzrost poziomu wody w rzece. - badania hydrodynamiczne powinny uwzględnić wszystkie (najbardziej niekorzystne) zjawiska i warunki hydrometeorologiczne, występujące w rejonie objętym badaniami. 3.2. Zakres opracowania Koncepcji objętej niniejszym zamówieniem o tytule jak w pkt. 1 Opisu Przedmiotu Zamówienia obejmuje: - wariantowe, potwierdzone badaniami hydrodynamicznymi, zaprojektowanie takiej geometrii falochronów i przyjęcie takich ich parametrów, które pozwolą na wyeliminowanie ( przynajmniej w znacznej części ) zjawiska zapiaszczania wejścia do portu i na długotrwałe utrzymywanie założonych parametrów toru podejściowego i wewnątrz portu. Ponadto proponowane wariantowe rozwiązania techniczne muszą także powodować istotną poprawę warunków bezpieczeństwa żeglugi. Każdy z przyjętych wariantów powinien zawierać odmienne rozwiązania techniczne i uwzględniać możliwość wykorzystania zarówno nowoczesnych materiałów i technologii stosowanych w budownictwie morskim i wodnym jak i klasycznych rozwiązań technicznych. Koncepcja powinna zawierać minimum 3 warianty obejmujące przebudowę układu falochronów, wraz z oszacowaniem kosztów ( uproszczony kosztorys z podziałem na grupy kosztów). Niezależnie Wykonawca winien przeanalizować tzw. WARIANT O, który obejmowałby opcję polegającą na utrzymaniu istniejącego układu obiektów i analizę skutków braku ich przebudowy. Należy także przewidzieć ( jako dodatkowy wariant) ewentualność zatrudnienia małej pogłębiarki do ciągłej pracy na spłycanych torach wodnych i oszacować koszt zakupu oraz miesięczne koszty eksploatacji sprzętu - do ewentualnego poniesienia przez Zamawiającego ( Urząd Morski w Szczecinie ). Przedstawione warianty powinny zawierać propozycje dające możliwość wyboru optymalnego rozwiązania uwzględniającego koszt inwestycji, trwałość samych budowli, zabezpieczenie przed wchodzeniem fali do portu oraz zdecydowane zmniejszenie częstotliwości i zakresu robót pogłębiarskich niezbędnych do utrzymania założonych głębokości. - przeprowadzenie wstępnej analizy techniczno-ekonomicznej dotyczącej głębokości, jakie powinny być docelowo zastosowane na torze podejściowym oraz w kanale portowym - rozumianych jako infrastruktura dostępu do portu. Obecne głębokości dla toru wodnego na odcinku wejściowym to 3,50 m, a w kanale portowym 3,0 m. Projektowe głębokości dla odcinka wejściowego do portu to - 4,60 m, w kanale portowym -3,80 m, - analiza nawigacyjna dla poszczególnych wariantów. 4. Materiały wyjściowe załączone do niniejszego SIWZ: 4.1. Plan orientacyjny i sytuacyjny - (Załącznik nr 6) 4.2. Ekspertyza stateczności falochronu zachodniego w porcie Mrzeżyno - opracowana przez Biuro Inżynierskie Consultant, grudzień 2007, proj. Nr 12/07. 4.3 Sondaże z toru podejściowego i z toru wewnątrz portu z 2008 roku 5. Materiały, które Zamawiający dostarczy (wypożyczy) po podpisaniu umowy: 5.1.Studium nad modernizacją wejścia do portu Mrzeżyno i jego wpływem na sąsiednie odcinki brzegu. Aneks, opracowane przez Instytut Morski, Gdańsk 1976, egz. nr 3. 5.2. Projekt techniczny na przebudowę portu rybackiego w Mrzeżynie. Falochron Zachodni, opracowany przez BPBM Projmors, grudzień 1973, nr proj. 9622/4/PT/73. 5.3. Przebudowa portu rybackiego w Mrzeżynie. Falochron Zachodni - projekt zamienny, opracowany przez BPBM Bimor, wrzesień 1979, nr proj. 9622/4/PT/A/79/E-5. 5.4. Projekt techniczny na przebudowę portu rybackiego w Mrzeżynie. Falochron Wschodni, opracowany przez BPBM Projmors, listopad 1973, nr proj. 9622/3/PT/73. 5.5. Przebudowa portu rybackiego w Mrzeżynie. Falochron Wschodni. Aneks do projektu nr.9622/3/PT/73., opracowany przez BPBM Projmors, grudzień 1976, nr proj. 9622/3/PT/73. 5.6. Sondaże z toru podejściowego i z toru wewnątrz portu z lat 2005 i 2007. 5.7 Instrukcja eksploatacji i konserwacji obiektów inżynierskich urządzeń i instalacji technicznych w porcie Mrzeżyno. Branża hydrotechniczna - opracowana przez Biuro Projektów Budownictwa Morskiego, luty 82, nr projektu 9622/3/81. 5.8 Opis stanu istniejącego /inwentaryzacja/ małych portów i przystani województwa szczecińskiego. Port Mrzeżyno. Obiekty hydrotechniczne, opracowany przez Biuro Projektów Budownictwa Morskiego, grudzień 1979, nr projektu 510700/II-8/M-07. Wymienione wyżej dokumentacje stanowią wszystkie materiały jakie Zamawiający posiada w swoich zasobach..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Każdy z Wykonawców ma obowiązek złożyć następujące oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie Wykonawcy, o spełnianiu warunków określonych w art.22 ustawy według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ . W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. 3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z danymi na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia bez ograniczeń do projektowania w budownictwie w specjalności hydrotechnicznej, osoby te muszą przedłożyć kserokopie dokumentów stwierdzających, że posiadają wymagane uprawnienia do projektowania bez ograniczeń. 4) Wykaz wykonanych prac w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością pracom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców według wzoru, stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że prace te zostały wykonane należycie ( referencje). Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędne doświadczenie, jeżeli wykaże, iż w ciągu ostatnich trzech lat wykonał minimum 1 pracę podobną do objętej przedmiotem zamówienia. Za prace podobne Zamawiający uzna wykonanie projektów lub koncepcji projektowych morskich obiektów hydrotechnicznych opracowanych z wykorzystaniem badań hydrodynamicznych dotyczących tych obiektów - o wartości minimum 100 000,00 zł. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny ww. wykaz. Warunek zostanie uznany przez Zamawiającego za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie 3. Ponadto Wykonawcy mają dołączyć do oferty następujące dokumenty: 1) ofertę cenową (Formularz oferty) zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 SIWZ - Załącznik nr 1 wraz z wyceną poszczególnych elementów opracowania -Załącznik nr 1 a) W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument 2) pełnomocnictwo, o którym mowa w Rozdziale III pkt 1 SIWZ ; Tylko w przypadku składania oferty wspólnej 3) oświadczenie według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ wskazujące część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy Podwykonawcom (jeżeli Wykonawca przewiduje udział Podwykonawców). W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument 4. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożą oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub którzy złożyli dokumenty, o których mowa w art.25 ust. 1, zawierające błędy do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania; oświadczenia lub dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu wyznaczonym przez Zamawiającego, jako termin uzupełnienia oświadczeń lub dokumentów. 5. Niespełnienie warunków, o których mowa w pkt 1 bądź nie dołączenie do oferty dokumentów i oświadczeń potwierdzających ich spełnianie spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. 6. Oferty, które nie będą zawierały dokumentów, o których mowa w pkt 3 ppkt.1 zostaną odrzucone na podstawie art. 89 ust 1 pkt 2) ustawy..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: jw..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ums.gov.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Morski w Szczecinie, Pl. Batorego 4, 70-207 Szczecin, Zespół ds. Zamówień Publicznych pokój nr 110.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.12.2008 godzina 10:30, miejsce: Urząd Morski w Szczecinie, Pl. Batorego 4, 70-207 Szczecin,Zespół ds. Zamówień Publicznych pokój nr 110.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.