To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2016-10-31
Ogłoszenie nr 333690 - 2016 z dnia 2016-10-31 r.
Torzym: Usługa żywienia
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 320749-2016
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Lubuski Szpital Specjalistyczny Pulmonologiczno-Kardiologiczny w Torzymiu Sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny
8046718700000, ul.
ul. Wojska Polskiego
52,
66235
Torzym, państwo
Polska, woj.
lubuskie, tel.
683 416 300, faks
68 341 30 40, e-mail
d.jurkiewicz@szpitaltorzym.pl
Adres strony internetowej (URL): www.szpitaltorzym.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Szpital Sp. z o.o.
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa żywienia
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):12WR/żywienie/16
II.2) Rodzaj zamówienia:Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem umowy jest realizacja przez Wykonawcę usługi całodobowego żywienia pacjentów Zamawiającego - w przewidywanej ilości około 34200 osobodni w okresie od dnia 21.10.2016 - 10.04.2017r. Wykonawca przygotowuje posiłki z własnych produktów i surowców, z uwzględnieniem obowiązujących norm żywienia oraz zaleceń dietowych według nomenklatury diet obowiązującej w LSSPK w Torzymiu Sp. z o.o. Przygotowanie całodziennego wyżywienia dla pacjentów szpitala zgodnie z warunkami określonymi w Ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r. (tekst jednolity z dnia 8 kwietnia 2015 - Dz. U. 2015 poz. 594) oraz z obowiązującymi normami HACCP i GHP. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów w zakresie wywozu i unieszkodliwiania opadów pokonsumpcyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności ustawą z 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013, poz 21 z późn. zm.). 2. Świadczenie usługi w zakresie całodobowego żywienia pacjentów obejmuje: 2.1. Przygotowanie, gotowanie i dostarczenie gotowych posiłków do siedziby Zamawiającego z podziałem na diety według zamówień z poszczególnych Oddziałów. Rodzaje diet stosowanych w okresie 2015/2016 w LSS P-K Sp. z o.o. w Torzymiu : o dieta podstawowa - 27,6 % o dieta łatwo strawna - 8,0 % o dieta łatwo strawna z ograniczeniem tłuszczu - 1,4 % o dieta łatwo strawna z ograniczeniem substancji pobudzających wydzielanie soku żołądkowego - 0,02% o dieta z ograniczeniem łatwo przyswajalnych węglowodanów, niskotłuszczowa, łatwo strawna- 10,8 % o dieta z ograniczeniem łatwo przyswajalnych węglowodanów, niskocholesterolowa, bogatoresztkowa - 36,0 % o dieta niskobiałkowa - 0,02 % o dieta wysokobiałkowa - 16,2 % o diety specjalne - eliminujące składniki nie tolerowane przez organizm - 0,36 % diet leczniczych o kleik- 0,01% o pozostałe diety o zmienionej konsystencji stanowią 9,6 % diet stałych , z czego: o dieta papkowata - 7,9 % o dieta płynna wzmocniona - 1,6 % o dieta do żywienia przez zgłębnik - 0,1 % 2.2. Dystrybucję posiłków, w tym: o dowóz posiłków na oddział i dostarczenie ich do kuchni oddziałowej. o odbiór odpadów pokonsumpcyjnych
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
55300000-3
Dodatkowe kody CPV:
55321000-6,
55322000-3,
55520000-1
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17/10/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT413891.10 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 397436.00 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki
na podstawie art. 67 ust.1 pkt.6
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawa prawna wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki:
Art. 66 w zw. z art. 67 ust. 1 pkt 6 u.p.z.p. Zgodnie z art. 66 ustawy w postępowaniu prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki, Zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Artykuł 67 ust. 1 u.p.z.p określa przesłanki warunkujące zastosowanie trybu z wolnej ręki. Zgodnie z ust. 6 przywołanego przepisu: W przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. Przedmiotowe zamówienie należy zakwalifikować jako zamówienie uzupełniające.
Głównym warunkiem koniecznym udzielenia zamówienia uzupełniającego, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 u.p.z.p., jest zamieszczenie w treści ogłoszenia o zamówieniu dla zamówienia podstawowego wyraźnej informacji na ten temat, tj. przewidującej możliwość udzielenia zamówień tego rodzaju.
Zamówienie podstawowe prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego pn. Usługa żywienia o numerze sprawy: 7/żywienie/15 zostało wszczęte w dniu 18 sierpnia 2015 r. poprzez publikację Ogłoszenia o zamówieniu w Dz.U.U.E. pod numerem 2015/S 158-291040. Zamawiający przewidział udzielenie zamówień uzupełniających o wartości nie większej niż 50% zamówienia podstawowego (zamówienie podstawowe - 827 782,20 zł. netto) tj. do kwoty 413 891,10 zł netto. Jak już wskazano powyżej, zarówno w ogłoszeniu o zamówieniu (pkt. II.2.1. oraz VI.3)), jak i w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (pkt. III.6) przewidziano udzielenie zamówień uzupełniających.
W odniesieniu do wynikającej z przepisu art. 67 ust. 1 pkt 6 u.p.z.p. przesłanki zgodności usług będących przedmiotem zamówienia uzupełniającego z przedmiotem zamówienia podstawowego, wskazać należy, iż w zakres zamówień uzupełniających mogą wchodzić zamówienia podobne, tym samym rozumieć należy, że i tym bardziej mogą być zamówienia tego samego rodzaju, co zamówienie podstawowe, a warunkiem możliwości ich udzielenia jest m.in. zgodność z przedmiotem zamówienia podstawowego. Jak podaje Urząd Zamówień Publicznych na swojej stronie internetowej: "powtarzać znaczy tyle co robić to samo co się już raz lub wiele razy kiedyś robiło, naśladować, pojawiać się ponownie".
Przedmiotowe zamówienie uzupełniające polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia objętego zamówieniem podstawowym.
Zdaniem Krajowej Izby Odwoławczej (wyrok z dnia 30 czerwca 2011, sygn.. akt. KIO 1295/11) z faktu, że opis przedmiotu i pozostała dokumentacja postępowania dla zamówienia określanego przez Zamawiającego jako "podstawowe" w żaden sposób nie odnosiła się do świadczenia danych usług (...) oraz nie zawierała koniecznych specyfikacji technicznych, porównywalnych ze specyfikacjami dotyczącymi zamówienia na MUX 3, Odwołujący nie może wywodzić niezgodności zamówienia podstawowego z zamówieniem uzupełniającym. Tak jak wskazała KIO w wyroku z dnia 4 lutego 2010 r. sygn. akt: KIO/UZP/1876/09 oraz KIO/UZP/1881/09 i KIO/UZP/1883/09 Zamawiający nie ma obowiązku precyzowania okoliczności, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, oraz zamieszczania specyfikacji technicznych związanych z planowanym zamówieniem uzupełniającym. Ustawa Pzp tak jak wskazano w art. 41 pkt 15 tej ustawy wymaga wyłącznie podania w Ogłoszeniu o zamówieniu informacji o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, wskazanych w powołanym art. 67 ust. 1 ustawy Pzp.
Niniejsze zamówienie uzupełniające, aczkolwiek powiązane funkcjonalnie oraz proceduralnie z zamówieniem podstawowym jest nowym samodzielnym zamówieniem udzielanym po negocjacjach z wykonawcą jednoznacznie wskazanym przez u.p.z.p, a mianowicie z tym samym wykonawcą, który realizuje zamówienie podstawowe. Zamówienia podstawowego udzielono w dniu 6 października 2015r. wykonawcy: "NIRO" Sp. z o.o. , ul. Ścinawska 37, 59-300 Lubin, tym samym zamówienie uzupełniające udzielono temu samemu wykonawcy po uprzednim przeprowadzeniu rozmów negacyjnych.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.