eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krotoszyn › Dostawa drobnego sprzętu i szkła laboratoryjnego dla SPZOZ Krotoszyn

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-01-03

Krotoszyn: Dostawa drobnego sprzętu i szkła laboratoryjnego dla SPZOZ Krotoszyn
Numer ogłoszenia: 3250 - 2012; data zamieszczenia: 03.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej , ul. Młyńska 2, 63-700 Krotoszyn, woj. wielkopolskie, tel. 062 5880390 w. 253, faks 062 5880402.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzoz.krotoszyn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa drobnego sprzętu i szkła laboratoryjnego dla SPZOZ Krotoszyn.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa drobnego sprzętu i szkła laboratoryjnego dla SPZOZ Krotoszyn - pakiet nr 1-9.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Dostawa drobnego sprzętu i szkła laboratoryjnego, maksymalnie 20% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.00.00.00-5, 38.43.70.00-7, 38.43.71.10-1, 33.19.25.00-7, 14.82.00.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oferta winna zawierać wszystkie dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdziale VI niniejszej SIWZ oraz : a. Formularz ofertowy podpisany przez osobę upoważnioną do składania oświadczenia woli w imieniu wykonawcy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1. b. Formularz cenowy podpisany przez osobę upoważnioną do składania oświadczenia woli w imieniu wykonawcy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2. Do oferty należy dołączyć wypełnione Formularze cenowe również w formie elektronicznej (plik.xls) z niezablokowanymi formułami. Formularze cenowe w formie pliku.xls umieszczone są i dostępne do ściągnięcia na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.spzoz.krotoszyn.pl . c. Projekt umowy podpisany przez osobę upoważnioną do składania oświadczenia woli w imieniu wykonawcy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 4. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

§ 6 PROJEKTU UMOWY: 2. Strony ustalają możliwość zmiany cen wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy. Za okoliczność taką uważa się : - zmianę stawek podatku VAT. 3. W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT na przedmiot niniejszego zamówienia, jej zmiana następuje z mocy prawa. § 13 PROJEKTU UMOWY. 1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie w sytuacji przewidzianej w § 6 umowy oraz w przypadkach wymienionych poniżej, za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności. Strony dopuszczają zmiany umowy w zakresie: - numeru katalogowego produktu (w tym przypadku zmiana może być dokonana na podstawie pisemnego powiadomienia Zamawiającego o zmianie numeru katalogowego, bez konieczności podpisywania aneksu do umowy, z zaznaczeniem, której pozycji w Formularzu cenowym zmiana numeru katalogowego dotyczy), - nazwy produktu przy zachowaniu jego parametrów - przedmiotowym / produkt zamienny - sposobu konfekcjonowania - liczby opakowań - wprowadzenia do sprzedaży przez wykonawcę produktu zmodyfikowanego / udoskonalonego - zmiany liczby badań objętych zapotrzebowaniem Zamawiającego. Powyższe zmiany nie mogą skutkować zmianą ceny jednostkowej, wartości umowy i nie mogą być niekorzystne dla Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.spzoz.krotoszyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SPZOZ KROTOSZYN, UL. MŁYŃSKA 2, 63-700 KROTOSZYN, POKÓJ NR 20..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.01.2012 godzina 10:00, miejsce: SEKRETARIAT SPZOZ KROTOSZYN, UL. MŁYŃSKA 2, 63-700 KROTOSZYN, POKÓJ NR 1..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pakiet nr 1 - nakłuwacze i kuwety.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Kuweta makro z dwiema ściankami optycznie gładkimi o poj. 4 ml lub 4,5 ml, gładkie ścianki bez zarysowań i zanieczyszczeń szt. 25 000 2. Nakłuwacz automatyczny w kształcie literyT - głębokość nakłucia 2,4 mm szt. 30 000 3. Nakłuwacz automatyczny w kształcie litery T - głębokość nakłucia 1,8 mm szt. 1 000 Uwaga: w przypadku nie stosowania u danego Wykonawcy numeru katalogowego należy zaznaczyć to w formularzu cenowym zapisem np : nie stosuje..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.00.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Pakiet nr 2 - probówki, pipety, ezy..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1 Bagietka laboratoryjna z polipropylenu pełna dł. 125 mm., średnica 4 mm. szt. 1 000 2 Ezy bakteriologiczne jednorazowe jałowe, o poj. 1 ul szt. 1 500 3 Ezy bakteriologiczne jednorazowe jałowe, o poj. 10 ul szt. 1 500 4 Pipety pasterowskie jednorazowe jałowe o poj. 1 ml, długość 145 ÷150 mm, podziałka 0,25 ml szt. 3 000 5 Pipety pasterowskie jednorazowe nie jałowe o poj. 1 ml, długość 145 ÷150 mm, podziałka 0,25 ml szt. 15 000 6 Końcówka do pipet o poj. do 200 ul typ Eppendorf szt. 20 000 7 Końcówka do pipet o poj. do 1000 ul typ Eppendorf szt. 85 000 8 Probówka do koagulologii z przekłuwanym korkiem na 1,8 ÷ 2 ml z 0,2 ml 3,2 % cytrynianu sodu ze znacznikiem szt. 4 000 9 Probówka o poj. 10 ml , stożkowa z PS szt. 85 000 10 Probówka o poj. 10 ÷ 11 ml okrągłodenna z korkiem, pusta, bez znacznika z PS szt. 4 000 11 Korek do probówki z poz. 10 szt. 4 000 12 Probówka o poj. 5 ml ze znacznikiem i granulatem szt. 1 000 13 Probówka z granulatem i przspieszczem do szybkiego wykrzepiania krwi z polipropylenu o poj. 10 ÷ 11 ml krwi , przejrzystość bardzo dobra, wymiary 16 x 100 szt. 30 000 14 Probówka z rozpylonym roztworem EDTA - 2 K, wyraźny znacznik na 1 ml krwi z przekłuwanym korkiem wysokość probówki 75 mm (do aparatu Cell - Dyn Ruby ) szt. 20 000 15 Zestaw do OB. na 0,8 ÷ 1 ml krwi rurka jednorazowego użytku z podziałkaą 0 - 180 mm i uszczelką mocującą rurkę w probówce, wyraźny znacznik na 1,0 ml krwi szt. 6 000 16 Probówka plastikowa sterylna z korkiem o pojemności 10 ÷ 11 ml do pobierania płynu mózgowordzeniowego szt. 200 17 Probówki z płynem do liczenia retikulocytów na 100 mikrolitra krwi szt. 800 Zamawiający dopuszcza: w poz. 4 pipety jałowe pakowane pojedyńczo lub maksymalnie do 5 szt., w poz. 2 i 3 ezy jałowe pakowane pojedyńczo lub maksymalnie do 10 szt. Uwaga: w przypadku nie stosowania u danego Wykonawcy numeru katalogowego należy zaznaczyć to w formularzu cenowym zapisem np : nie stosuje..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.43.70.00-7, 38.43.71.10-1, 33.19.25.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Pakiet nr 3 - Płyty do oznaczeń grup krwi.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Płyty do oznaczeń grup krwi jednorazowe na 8 otworów w poziomie szt. 800 Uwaga: w przypadku nie stosowania u danego Wykonawcy numeru katalogowego należy zaznaczyć to w formularzu cenowym zapisem np : nie stosuje..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.00.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Pakiet nr 4 - Probówka parazytologiczna.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Probówka MINI do badań parazytologicznych szt. 280 Wymagania dotyczące produktu z poz .1: 1) Zestawy 1x użytku bez konieczności mycia, 2) Probówki gotowe do użycia, 3) Probówki zawierają; utrwalacz- formalinę i triton jako surfaktant w ilosci nie wiekszej niż 2,5 ml 4) Obecne trójwymiarowe filtry umożliwiające łatwą separację jaj, larw, cyst i oocyst pasożytów, 5) Duża klarownosć preparatów, 6) Mała objetość próbki, 7) Zestaw zawiera octan etylu, 8) Probówki kompatybilne z automatyczną stacją roboczą tego samego producenta. Uwaga: w przypadku nie stosowania u danego Wykonawcy numeru katalogowego należy zaznaczyć to w formularzu cenowym zapisem np : nie stosuje..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.25.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: PAKIET NR 5 - Szkło laboratoryjne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Cylinder miarowy szklany o poj. 100 ml szt. 20 2. Cylinder miarowy szklany o poj. 500 ml szt. 2 3. Płytki Petriego - dolna płytka O 5 ÷ 6 cm szt. 100 4. Płytki Petriego - dolna płytka O 7 ÷ 8,0 cm szt. 100 5. Płytki Petriego - dolna płytka O10 cm szt. 100 6. Kolba stożkowa - Erlenmeyera wąska szyjka poj. 250 ml szt. 2 7. Kolba stożkowa - Erlenmeyera wąska szyjka poj. 500 ml szt. 10 8. Probówki szklane wys. 15,5 cm O 1,2 cm (dopuszczone szkło borokrzemowe wytrzymałość do 200 st.cel.) szt. 50 9. Probówki szklane o poj. 4 ml ( 12 x 75 ) okrągłodenne szt. 30 000 10. Szkiełka podstawowe cięte ( a 50 szt.) op. 600 11. Szkiełka podstawowe z matowym polem ( a 50 szt ) op. 100 12. Szkiełka nakrywkowe 24 x 24 ( a 100 szt) op. 400 13. Zlewka niska z wylewem szklana o poj. 250 ml szt. 40 14. Zlewka niska z wylewem szklana o poj. 100 ml szt. 10 15. Eksykator z pokrywą bez tubusa z wkładem porcelanowym O 300 mm szt. 1 Uwaga: w przypadku nie stosowania u danego Wykonawcy numeru katalogowego należy zaznaczyć to w formularzu cenowym zapisem np : nie stosuje..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 14.82.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: PAKIET NR 6 - kapilary do gazometrii.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Kapilary do gazometrii o poj. 130 ul z heparyną sodową szt. 20 000 Uwaga: w przypadku nie stosowania u danego Wykonawcy numeru katalogowego należy zaznaczyć to w formularzu cenowym zapisem np : nie stosuje..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.00.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Pakiet nr 7 - Płytki Petriego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Płytki Petriego jednorazowego użytku sterylne bez wentylacji O 60 mm szt. 300 2. Płytki Petriego jednorazowego użytku sterylne bez wentylacji O 80 mm lub O 90 mm szt. 300 Uwaga: w przypadku nie stosowania u danego Wykonawcy numeru katalogowego należy zaznaczyć to w formularzu cenowym zapisem np : nie stosuje..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.00.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Pakiet nr 8 - Probówki i akcesoria - próżniowy system zamknięty i mikrometoda.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1 Probówka do próżniowego pobierania krwi w systemie zamkniętym o pojemności 9 ml. Do separacji surowicy. szt. 30000 2 Probówka do próżniowego pobierania krwi w systemie zamkniętym o pojemności 1 ml. z EDTA do hematologii. szt. 10000 3 Probówka do próżniowego pobierania krwi w systemie zamkniętym o pojemności 2 ml. z EDTA do hematologii. szt. 15000 4 Probówka do próżniowego pobierania krwi w systemie zamkniętym o pojemności 4 ml z heparyną sodową. szt. 300 5 Probówka do próżniowego pobierania krwi w systemie zamkniętym o pojemności 1 ml. do koagulologii, 3,2% cytrynian sodowy kompatybilna z aparatem SYSMEX CS-2100I szt. 1000 6 Probówka do próżniowego pobierania krwi w systemie zamkniętym o pojemności 2 ml. do koagulologii, 3,2% cytrynian sodowy kompatybilna z aparatem SYSMEX CS-2100I szt. 3000 7 Probówka do próżniowego pobierania krwi w systemie zamkniętym o pojemności 1,5 ml. do oznaczania OB. - do odczytu logarytmicznego szt. 5000 8 Probówka do próżniowego pobierania krwi w systemiemie zamkniętym o poj. 2 ml z fluorkirm sodu szt. 45000 9 Igła dwuostrzowa do próżniowego pobierania krwi, kompatybilna z probówką próżniową i uchwytem w rozmiarach: 0,7mm ; 0,8mm ; 0,9mm szt. 45000 10 Uchwyt do igły dwuostrzowej i probówki próżniowej. szt. 40000 11 Uchwyt do igły dwuostrzowej z nasadką typu Luer. szt. 5000 12 Statyw OB.- odczyt logarytmiczny, kompatybilny z probówką do próżniowego pobierania krwi, do oznaczania OB z poz. 7 szt. 3 13 Mikroprobówka do pobierania krwi o poj. 600ul. do separacji surowicy. szt. 5500 14 Mikroprobówka do pobierania krwi o poj. 600ul. do surowicy z żelem. szt. 500 15 Mikroprobówka z EDTA do pobierania krwi o poj. 500ul. szt. 6000 Zamawiający wymaga aby asortyment w pozycjach od 1 do 11 pochodził od jednego producenta, a także aby asortyment z poz. od 12 do 15 był rónież jednego producenta. Wszystkie korki probówek oznaczone kodem barwnym zgodnym ze standardami międzynarodowymi w zależności od dodanej substancji. Dostawca zobowiązuje się przeprowadzić co najmniej 3 szkolenia na oddziałach szpitalnych na własny koszt w terminie podanym przez zamawiającego po zawarciu umowy..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.19.25.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: PAKIET NR 9 - Mikrowirówka.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Mikrowirówka jako urządzenie stołowe wyposażona w: - rotor na 6 mikroprobówek o poj.1,5 ml do 2,0 ml - minimum 6 sztuk adapterów na mikroprobówki o poj. 0,5 - 06 ml. Dane techniczne wirówki: - prędkość maks. 6 000 rpm - RCF 2 000 x g - ładowność min: 6 x 2,2 ml ,- wymiary : (SxDxW) 153 x 153x110- waga: do 1 kg szt. 1 Uwaga: w przypadku nie stosowania u danego Wykonawcy numeru katalogowego należy zaznaczyć to w formularzu cenowym zapisem np : nie stosuje..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.00.00.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.